Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Yleinen järki kyl sanois et kannattaa mut voiko joku valaista et miten käsien sijottelu vaikuttaa selkään, jos kummiskin nosto on tasapainoinen?

Yleinen järki kyl sanois et kannattaa mut voiko joku valaista et miten käsien sijottelu vaikuttaa selkään, jos kummiskin nosto on tasapainoinen?

Siis ristiotteessa toinen on myötäotteella ja toinen vasta. Vastaotepuoli ottanee enemmän latseihin ja myötäotepuoli on sitten varmaan enemmän epäkkäiden hommia. Tuskin isoja eroja, mutta riittävän merkittäviä kuitenkin. Mieti vaikka kulmasoutua, onhan sillä väliä tekeekö vasta- vai myötäotteella.

Tekemällä aina samoin päin voi aiheuttaa radikaalin lihasepätasapainon selkään.

Lainaus Pekka Anttilan artikkelista "Maastavedon lihashuolto ja yleisimmät vammat":
Maastavedon selkävaivojen yksi aiheuttajista on ristiote, joka kuormittaa selkälihaksia epätasaisesti. Ns. koukkukäsi voi pahimmassa tapauksessa kuormittaa sen puolen pitkiä selkälihaksia 2/3 osalla. Ajan myötä ja tuhansien toistojen jälkeen toisen puolen lihakset kasvavat ja voimistuvat enemmän. Tämä "vahvempi puoli" alkaa vetää selkärankaa vinoon ja myöhemmin hermot jäävät puristukseen. Tästä seuraavat monenlaiset kiputilat selässä ja alaraajoissa.

Sellaista kyselisin, että mitä mieltä porukka on kovan takakyykyn ja kovan maven tekemisestä samassa reenissä? Jos vaikka molemmissa sarjat olisi tyyliin 4x5x70-75%? Muuten mave selkäpäivänä olisi ihan hyvä, mutta periaatteessa sen tekeminen ja siihen lämmitteleminen vie niin paljon aikaa itse selkätreenistä. Tai siis jalkojen lämmitteleminen sitä varten.. Itselläni se ainakin ottaa likimain yhtä paljon pakaroihin ja takareisiin kuin alaselkään. Senkin takia jalkapäivänä olisi parempi, mutta onko siinä si liikaa jos vääntää eka suhteellisen kovan kyykyn ja päälle vielä suhteellisen kova mave?

Kai ne tietysti voi samanakin päivänä tehdä, jos välttämättä haluaa. Mä en kuitenkaan tekis. Ei paljon enää jää tehoja maveen jos on kovat kyykky sarjat alla. Tai jos samaan treeniin haluaa nin sitten vuorottelee niin, että tekee toista vaikka sen 4 sarjaa ja toista vaan 2 ja seuraavalla kerralla toisin päin. Eikä se jalkojen lämmitteleminen mikään iso homma mavetreeniä varten ole. Mun lämmittelyt ennen vetoa on ehkä 5min soutulaitetta, vähän selänojennuksia ja sitte kevyempiä vetoja alkuun.

Totta puhut kyllä. Sen olen kanssa huomannut että aika tuskaa ne mavet kyykkyjen jälkeen on ja pari vikaa sarjaa tulee aika viimisillä. Mutta si toisaalta kova mave ennen varsinaista selkätreeniä vie energiaa pois itse selkätreenistä. Tää on ny aika kinkkinen :D

idea kyykky työsarjat 4 mave 2 kumpaaki. 2 lämppäri sarjaa alle kumpaaki ja seuraavan kerran toisin päin mavex4 kyykkyx2.

Minä ainakin tein pitkään kyykyn ja maven samana päivänä kun kävin vain kerran viikkoon salilla. Tein sillä tyylillä että kyykyssä tein monta sarjaa, mutta oikeastaan vasta viimeinen oli kova. Mavessa tein sitten ehkä yhden lämppärin ja sitten yhden tai kaksi kovempaa sarjaa.

Mites sit askelkyykky + suorin jaloin mave jalkapäivänä? Ajatuksena takareiska + persus osaston kuritus...

tollasta settiä oon välillä tehnykkin, mutta tarkotuksena olis pitää nyt takakyykky ja mave ohjelmassa ja siihen kylkeen vähän pohkeita, etureisiä ja takareisiä laitteessa. Takakyykkykin siis räjäyttää mun perseen ja hyvä niin :)

jos teet ton 1 viikkoo ni voisit koittaa tehä sen vaik 4x5 ja 2x8 josta 5:sista vasta vikasarja ois kova ja 8:sit kovia kummatki. vitosiin lisäät ain seuraavaan kiertoon yhen sarjan eli 2 viikon välein tulee yks sarja lisää vaikka 6 sarjaa asti sit lisäät painoa ;)

Itse olen himokyykkääjä, ja yhdellä treenikerralla viikossa tulee mavet nypittyä, silloin otan vain kevyet kyykyt. Että vähän tietty riippuu, että kuinka usein noita teet ja jos kyykkäät jonain toisena päivänä, niin silloin sitten kyykkäät täysiä ja toisella kertaa mavetat täysiä.

Back
Ylös Bottom