Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Takakyykky 160, perse polven alle
prässi 3x4x400, puolikyykkyä vastaavalla liikeradalla :D
Toisin sanoen eipä tuosta ainakaan voi päätellä mitään, varsinkin kun keskivartalo on heikko.

edit: Pertti123, eihän muiden tuloksilla ole periaatteessa väliä. On se silti mun mielestä naurettavaa, jos ilmoitetaan vaikka 180 kyykystä kun tiedetään että kyseisellä suorituksella ei ole mitään tekemistä kyykyn kanssa.

Moro Big Evil! Ootko kokeillu tehdä 2*6 kyykkyä, mitä luulet, paljonko menisi? Lähinnä siks kysyn, koska en itse ole kokeillut omaa max-kyykkyäni, en oikein tiedä paljoako uskaltaisi kokeilla. Oletan kyykkääväni ainakin ton 160kg, mahdollisesti enemmänkin.

Takakyykky 160, perse polven alle
prässi 3x4x400, puolikyykkyä vastaavalla liikeradalla :D
Toisin sanoen eipä tuosta ainakaan voi päätellä mitään, varsinkin kun keskivartalo on heikko.

edit: Pertti123, eihän muiden tuloksilla ole periaatteessa väliä. On se silti mun mielestä naurettavaa, jos ilmoitetaan vaikka 180 kyykystä kun tiedetään että kyseisellä suorituksella ei ole mitään tekemistä kyykyn kanssa.

Kyllähän se olis erikoista ilmottaa joku 1/4 kyykky, mutta vaakatason ja pohjasta kyykkäämisenkin välillä on iso ero.

Moro Big Evil! Ootko kokeillu tehdä 2*6 kyykkyä, mitä luulet, paljonko menisi? Lähinnä siks kysyn, koska en itse ole kokeillut omaa max-kyykkyäni, en oikein tiedä paljoako uskaltaisi kokeilla. Oletan kyykkääväni ainakin ton 160kg, mahdollisesti enemmänkin.

Ennen noita ykkösiä olivat kovimmat treenit 3x3x135 ja 6x6x120.
Kahdella kutosella en saanut muuta kuin paikat jumiin ja hermotuksen kuolioon.

Teet ensin lämmittelynousut ja alat kokeilemaan jostain 140:sta, jonka pitäisi tulla vielä hyvin, ja siitä sitten vaikka vitonen lisää jokaiseen. Ei siihen 160:n suoraan hypätä :)

Edit: Pertti, siksi siis on varmaan hyvä mainita aina syvyys, rehellisesti :)

Prässissä olen tehnyt 300x6(niin pohjasta kun vain pystyy ettei perse nouse), mutta kyykky maksimi on vain 120-130kg hujakoilla. Tosin olen aika jumiukko, joten en edes taivu tekemään kyykkyä pohjasta (jäykät nilkat ja takareidet. Kyykkailyllä nämä tosin vetreytyneet, kaippa sitä joskus taipuu kunnolla kyykkäämään)

Samosin että mitä suurempi ero (ilmotetulla) prässi/kyykky suhde, sitä lyhyempi historia on jalkojen vahvistamisen parissa :)

Muistuu mieleen tarinat 400kilon prässeistä yläasteelta. Samat kaverit sitten puolikyykkäsivät hiessä 60kilolla :D

Mikäli jalat olisivat heikoin lihasryhmä, niin silloin lukemien pitäis olla aikalailla samat, mutta käytännössä lähes aina keskivartalo on heikompi, joten prässissä saadaan suuremmat painot.
Tietysti tuo prässin kulma vaikuttaa myös keventävästi, mutta kitka taas vastustaa liikettä.

Ite oon ottanu syväkyykkyä 3x4x160kg ja samassa treenissä prässiä 3x8x270kg pää ihan punasena. :curs: On tullu kyl huomattua aika paljon eroja nois prässeis, mut tuntuu silti aika pieneltä toi ero vai mitä mieltä ootte?

Back
Ylös Bottom