beginner
VIP
Selän ojennuksen teen monesti pyöreenä, ja sit oon tohonki lisänny staattisia pitoja yläasentoon. Tai mun tyyli on, et vähän niinku nikama kerrallaan monesti ojennan selän. Jos tossa kuvauksessa nyt on mitään järkeä. Joskus mietin muuten, et tekeeköhän joku selän ojennusta, kohdistaen sen muualleki, ku alaselkään? Ku voihan tossa ihan vaikka rintarankaaki ojentaa. En oo kyl ikinä moista nähny, mut ajatuksena kuulostaa täysin perustellulta.
Enemmän näkee, että selänojennusta tehdään pelkkänä lantionojennuksena suoralla selällä.
Lankut otin treeniin tänää just ekaa kertaa. Aion tehä tätä lankkua, joka oli kyl mun käsitys vakio
lankusta alunperinki. Lisäpainoja pyrin reilusti lisään, ja vapaasti teen myös pitkääki pitoa, vaikka meneeki vähän kestävyyden puolelle. 15-30s pitoja pääasiassa silti.
Niitä selkälankkuja voi tosiaan myös kokeilla mistä tossa puhuin, niissä tosin on aika paljon pakarat ja takareidet mukana. Lajinomainen treeni kyllä aina kunniaan, siihen kuuluu sit se että huonolla tekniikalla vaan ei enää vetoja ja kyykkyjä tehdä.
Koitin myös tätä, ja tuntu överi tehokkaalta. Lisäpainot ei välttämättömiä ollenkaan, ku vie vaan käsiä tälleen kauemmas. 20-30s pitoja tässä myös. Alaselkä myös tosi kovilla verrattuna tohon toiseen lankkuun.
Selkä on kovilla jos maha ei pidä. Mulle esim. teräsmiespunnerrus on tosi vaikea, koska on nikamasiirtymää alanikamissa ja lattialta rentona lähtiessä alaselkä jo lähtökohtasesti väärässä asennossa. Mutta eipä siihen tosin voimaakaan olis.