Tuli mieleen semmonen, että löytyykö sellasia yksilöitä, joilla kyykky on samaa tasoa, ku mave tai selkeesti parempi? Tai siis, todellaki löytyy esim. huippunostajista paljokin. Tarkotan nyt, että esim. joku ihan tavis, joka treenaa kumpaaki liikettä yhtä antaumuksella, mut kyykky & mave onki molemmat vaikka 150kg. Omasta mielestä(huom. mielipide ;) ) 150kg mave ei oo juuri mitään, ellei paina joku 50kg ite, mut 150kg kyykky(ei lasketa mitään haltija tanssi niiauksia, vaan kunnon liikeradal) on jo aika siedettävä normi jampalta ja olisin tommosee tulokseen aika tyytyväinen ite. En omista tähän juuri mitää muuta ''argumenttia'', ku sen, että esim. itelle 150kg mavessa ei oo mikään erityisen raskas paino, mut 150kg kyykky on aikas kaukana vielä. 150kg vetoja nähny myös erittäin usein, mut 150kg tai yli kyykkyjä erittäin harvoin livenä. Omalla salilla vissiinki tasan 2 kertaa :D. Poislukien ne haltija tanssi niiaukset yhä.
Nii ja itellä maven ja kyykyn ero on jtn 60-80kg. Kummassakaan en oo ikinä kokeillu mitään absoluuttista maksimia, ni siks en osaa täysin tarkasti sanoa. Varsinkaan kyykyssä. Kuitenki osaan sanoo, et kyykyssä sarjaa enintään jollain vähän päälle satkulla, ja mavessa 150-170kg. Seki tosin vaikuttaa mulla, et kyykky tosi paljo vaikeempi & pelottavampi liike oppia, ku mave, mikä on aika yksinkertanen. Kyykyssä failaus tai tekniikan pettäminen ahistaa oikeesti, ja saa keskittyä ihan tosissaan. Mavessa failaus tarkottaa sitä, et tanko ei nouse lattiasta, mikä ei kauheen jännää oo IMO ;D.
Itse kyykkäsin toukokuussa 18 vuotiaana kisassa raakana (ipf) 240kg ja vedin maasta 250kg mutta mave oli tiukempi nosto eli käytännössä minulla on aika samaa luokkaa voimat noissa. Nyt kun on kuitenkin edessä SM kisat olen joutunut hieman ehkä keskittymään kyykkyreeneissä puhtaamman kisanomaisen tekniikan (alkuasennossa suorempana seisominen) pitämiseen niin about 3x3 maksimi on kyykyssä 225 ja mavessa 240.(Nyt olen kuitenki 12 kg kevyempi kuin toukokuussa;))
-Eino