Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enpä ole paljon nyt päässyt hurjastelemaan, kun polvet jostain syystä vähän kipuili, mutta 150 kilossa kävin viimeksi parin sarjan verran ja vaikutti sitä, että lisääkin saa kyllä laittaa, kun seuraavan kerran kyykkää isommilla. Noilla nurkilla ne kuitenkin on, ts. 150 kilosta ylöspäin alkaa olemaan mulle isoja painoja. Sarjaa en oo ottanut tähän mennessä 170 kiloa isommalla.paljonko max131 pitää tangossa rautaa kyykätessä?
En tiedä missä kohtaa sit huomaisi, jos huomaisi..Etukyykkyä kokeillu nyt parikertaa ja aattelin tehä aktiivisesti, ku tuntuu niin hyvällä tavalla vittuimaselta(varsinki vatsoissa).
Ongelmakohtina lähinnä ranteet ja ote tangosta. Pitäiskö noi kyynärpäät pitää kuinka ylhäällä yleensä? Meinaa väkisin kipata alas vähäsen, ku alkaa ranteissa painaa, jollon liikkeen pystysuuntasuuski voi kärsiä. Ei omaan silmään näytä mitenkään vaaralliselta(tosin ei tossa nyt painoakaan ole hirveesti), vaikka hakeeki vähäsen viel, mut mitä sanotte?
Kuin et usko ranteiden venyttelyyn? Tai venyttely vähän väärä termi ehkä, mut liikkuvuuden hommaus kuitenki, eli asennoissa oleskelu, missä ranteet on kovilla(esim käsillä seisonnat yms). Latsit oli tosi jumissa selkätreenistä ainaki, mut muuten en osaa sanoo oisko jäykkää vai ei. Mitä meinaat kengillä? Eiks täs etukyykyssä ainaki syvälle pitäis päästä paljo helpommin ku takakyykyssä? Vähän kahen vaiheilla, semmosen parin sormen sormilukon kanssa ja sit ihan vaan 2-3 nakin otteen kanssa.
Itseasias en osaa sanoo tarkalleen, miks oon näin olettanut aina? Mul on alakropassa ainaki tosi hyvä liikkuvuus pääasiassa, mut yläkropassa esim olkapäät & ranteet on sit alue, joka vaatii parannusta. Tanko edessä pääsen selkä suorana överi syvälle(painon määrä tangossa toki vaikeuttaa ryhdin pitämistä), mut heti ku laittaa tangon niskaan, ni esiintyy minimaalista buttwinkkiä jos käy yhtä syvällä. Oon yhdistäny tän mm. noihin olkapäihin, mitkä taas jotenki tuntuis aiheuttais jonkun ketjureaktion rangassa asti. Sit etukyykyssä myös kyykätään enemmän suoraan alaspäin ''polvien päälle'', minkä olettaisin kanssa vaikuttavan. Tajuutko yhtään, mitä koitan selittää :D?
Pitäiskö noi kyynärpäät pitää kuinka ylhäällä yleensä?
Ylä/keski ranka kääntyy vähäsen kyllä. Toi oli ensimmäinen, minkä tossa huomasin & tunsin itekki. Ei itteä huolestuta toistaseks, ku johtu niin selkeesti tosta kyynärpäiden tippumisesta, mikä on varmasti korjattavissa.
Mitä ylempänä, sen parempi. Kokeile vertailun vuoksi vaikka siten, että otat tangon peukalohankaan. Tee sarja kummallakin tyylillä ja vertaa asentoa. Yläselän pyöristyminen voi johtua muistakin seikoista kuin ranteista. Lisäksi kuten yllä mainittiin, painonnostokengästä on yleensä etukyykyssä hyötyä.
Mitä meinaat peukalohangalla?
Ei se nyt kyllä ihan niin ole että mitä ylempänä sen parempi. Oikealla tekniikalla tanko saadaan oikeaan kohtaan ja selkä suoraan vaikka kyynärpäät ovat melko alhaalla.
Oletko sitä mieltä, että _yleisesti_ kyynärpäät on parempi pitää alhaalla?
Erittäin hyvä pointti ja täysin tottakin vielä. Kannattaa miettiä sitä kyynärpäiden asentoa jos yläselän pidossa on ongelmia. Faarao-ote on ehkä yksi pahimmista ja sillä otteella mulla pettää yläselkä ensimmäisenä kovissa sarjoissa. Olenpa kerran saanut aikaan jopa noidannuolen yläselkään sillä tyylillä. Ei ollut hauskaa se.Se ryhti vaan on itse asiassa helpompi pitää jos kyynärpäät kääntää sivulle ja vähän alas, mikä "avaa" rintakehää. Kun taas jos kyynärpäät ovat eteen ja ylös niin olkapäät kääntyvät eteen ja yläselkä pyöristyy.
En, mutta olen sitä mieltä että kaikkien kannattaa ainakin kokeilla eri tyylejä. Minusta ainakin tuntuu ihan järkevältä varsinkin etukyykyssä ottaa mallia bodareiden ja voimanostajien lisäksi/sijaan myös painonnostajista.
Jos ei painonnostoa harrasta niin ei sillä otteella ole niin väliä, kunhan tanko on hyvin olkapäiden eikä käsien varassa ja selkä pysyy suorassa koko matkalta(varsinkin yläselkä menee helposti köyryyn).
Puutuin tähän asiaan vain sen takia kun kaikki tuntuvat sanovan(tämä ei siis ollut hyökkäys yksittäistä kommenttiasi vastaan), että aina parempi saada kyynärpäät mahdollisimman ylös. Itse ainakin saisin kyynärpäät suoraan eteenpäin osoitettuina olkapäiden tason yläpuolelle, eikä se olisi kyllä yhtään hyvä asento kyykätä.
Vaikka nyt ei alkaisi treenaamaan etukyykkyä remmeillä ja kyynärpäät todella alhaalla kuin Aleksei Torokhtiy, niin silti kannattaa opetella pitämään se selän ryhti niin ettei se ole täysin riippuvainen siitä kyynärpäiden asennosta. Se ryhti vaan on itse asiassa helpompi pitää jos kyynärpäät kääntää sivulle ja vähän alas, mikä "avaa" rintakehää. Kun taas jos kyynärpäät ovat eteen ja ylös niin olkapäät kääntyvät eteen ja yläselkä pyöristyy.