Olen varma, että kysymäni kysymys on täällä jo, mutta keskustelu on niin pitkä, että alkaa vain kirjaimet vilisemään silmissä. Eli pahoittelen jos kysymykseni on täällä jo.
Eli kyykkyä tekiessäni alkaa selkä työskentelemään. Totta kai se siellä myös työskentelee, mutta siellä se enemmän tuntuu kuin jaloissa. PT on sanonut, että tekniikkani on ihan hyvä (tosin kun se sen sanoi, tein huomattavasti pienimmillä painoilla, koska olin edellisenä päivänä treenannut jalkoja). Olen kuitenkin huomannut, että kyykätessäni, selkäni taipuu todella paljon eteenpäin. Jos koitan pitää sitä suorana, niin en pääse alas asti. Pidän jalkoja normisti, n. lantiota vähän leveämmällä. Olen miettinyt, johtuuko selän asento lonkankoukistajista ja olenkin niitä suhteellisen ahkerasti venytellyt, mutta en ole vielä auttanut. Tietenkin yksi apu olisi pienentää painoja, jolloin selän ei tarvitsisi "auttaa" jalkoja kyykätessä, mutta sitten tuntuu, että jalat kuitenkin jaksaisivat vedellä vielä enemmänkin toistoja. Smithissä on ihan sama ongelma. Olen nyt alkanut miettiä, että jos alkaisin vetämään etukyykkyä, jos siinä selkä pysyisi paremmin suorassa.
Apua?