Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

PunttiOskari sanoi:
Mä menen penkatessa lähes aina niihin viimeisiin toistoihin asti, enkä viitsi häiritä muita pyytämällä varmistamaan. Jos tuntuu siltä, etten jaksa nostaa viimeistä toistoa, niin ei muutakuin persettä reilusti ilmaan, niin johan nousee. Koskaan ei oo painot rinnalle jääny.

Kukin tyylillään, mä pyydän aina varmitajaa jos teen sarjan loppuun. Eipä nuo itelläkään jää rinnalle jos ei tapaturmaa tule, kun ei yksin yksinkertaisesti uskalla edes kokeilla sitä mahdollista viimeistä toistoa (joka usein tuleekin kun on varmistaja).

ootteks mättäneet hackkia millasilla painoilla ?Kaveri teki 350kg kanssa väärinpäin laitteessa puhtaan kympin...kelasin,että se on varmasti sellanen tulos johon ei suomessa moni pysty...edes Vilpunen dvd:ssään ei tee sitä noin suurilla painoilla eikä noin puhtaasti....

Siggy sanoi:
ootteks mättäneet hackkia millasilla painoilla ?Kaveri teki 350kg kanssa väärinpäin laitteessa puhtaan kympin...kelasin,että se on varmasti sellanen tulos johon ei suomessa moni pysty...edes Vilpunen dvd:ssään ei tee sitä noin suurilla painoilla eikä noin puhtaasti....

No tuosta olis nähtävä jo vähintään videomateriaalia.

Hack on kehonrakennusta parhaimmimmillaan ja hoooseimmiillaan. Kun on aikansa lukenut kovien ruhomiesten juttuja eli dorian, ronnie, cormier, marko, nasser, cutler niin lähes kaikilla on ohjelmissa mukana hackki. Ei voi pärjätä niissä kisoissa enää millään sutjakoilla kepeillä, eri juttu sitten harrastajilla, joille riittää tietoisuus siitä, että on paras ja aina oikeassa. :)

Siggy sanoi:

:kuvia:
Siis väärinpäin? Minkähänlainen hack on kyseessä? Ne hackit millä minä oon treenannut niin pystyy tekeen "väärinpäin" vain pohkeita.

innokkaimmat vaan sitten Kotkaan katsomaan :) Väärin päin hackki menee niin yksinkertaisesti,että naamari on siihen suuntaan minne yleensä niska.Menee kyllä parit treenit ihan vain tekniikkaa hioessa...Mutta ei yhtään hassumpi tuo Vilpusen videolta ottamamme tyyli...

En tiedä miksi, mutta minulle hack-kyykky on mahdottomuus. Olen kokeillut jos jonkinlaista paikkaa ja asentoa jaloille, mutta lopputulos on aina sama: polvet huutavat leipää. Jo pelkällä kelkalla kyykätessä polvissa tuntuu painetta, isommilla romuilla tuntuu että polvilumpiot paukahtavat.

Takakyykky vapailla painoilla taas ei tunnu polvissa yhtään. Siksi se onkin reisirääkkini perusliike. Harmi, ettei siinä voi eristää etureisiä.

viiltävää kipua oikeassa nivusessa/alavatsassa. Joka reenissä se ei tunnu mutta silloin kun tuntuu nii se on morjes! Yleensä pystyn alas laskeutumaan melko hyvin mutta ylös noustessa sanotaan viimiset 20cm niin siinä alkaa tuntuu vitusti!
Vähän taustoja vielä. eli reilu puolivuotta on jo kestänyt ja se tuntuu myös kävellessä, aina kun oikea jalka menee taakse nii kiristää etureiden kiinnityskohdasta joka tulee lantioon. alaselkä oikealta puolelta on vaivannut sen puolivuotta. Vetoa se ei ole haitannut niin paljon, nostin jopa ennätykset kun vaiva oli pahimmillaan.
Lantion liikkuvuus ilmeisesti on aika huono ja varmasti jotain jumin tynkää :(
jotain kuntoutusta vai hierontaa, lantio jumppaa (miten tehdään), totaali taukoa?
jos jollakin on jotain ehdotuksia niin kuunnellaa mielellää.
On muuten hyvät keskustelusivut jos saa vähän kehuskella!!

Itsellä ollut tässä noin kuukauden saman oloisia ongelmia. Mulla auttoi muutamaan treeniin se, että kyykkäsi kohtuu kapeelta. Vaiva on ilkee kun juuri ylä asentoon tullessa käy tonne nivusiin/lonkkaan. Tähän huutais kyllä apua joltain kokeneemmalta!

Jos olis jotain liikkuvuus harjoittelua noille lonkille tai muuten vaan huoltavaa harjoitusta jollain hatussa nii nyt olis tarvetta.

Veikkaisin että sulla on lonkan koukistaja jumissa oikealla puolella ja se vaikuttaa sitten selkäpuolellekin.

Paljon venyttelyjä vatsalle, lonkan koukistajalle ja selälle! Jalkojen venyttelykin on varmaan hyvästä. Hitto, en tiiä mitään linkkiä missä näkyis noi venytykset mutta joltain varmasti löytyy? www.exrx.net?

Moro jmp! Koita nyt saada se nivunen kuosiin, pidät breikkiä, venyttelet jne.
Alat kato treenailemaan enemmän bodityylisesti niinkun puhuttiin, äijältä kun menee vielä alaselkä, niin voitkin alottaa postimerkkien keräilyn. Toi ykkösten metsästys tulee kalliiksi ennen pitkää.
Heitänkin tässä nyt oikein netin kautta haasteen. Kunhan saan tuon reiden kuntoon (ja sinä nivusen), niin kokeillaan kumpi saa ennemmin 20 toistoa sadallaneljälläkympillä kyykystä. Häviäjä tarjoaa voittajalle pihvin ja pullon viskiä.

Joku postas johonki toiseen ketjuun tämän, mutta loitoin tännekin kun noita lonkan venyliikkeitä kyseltiin ja kun tuossa oli mullekin pari uutta liiketta:

Lonkka yms. venyy täällä.

Siinä vasemmalla ylhäällä valikossa myös muita venyyyyyyyyyyyyyyyttyksiä.

jmp77:

Mulla oli ihan sama ongelma kesällä, ei tosin niin paha ku sulla. Sain hyvän ja yksinkertaisen ohjeen jto:lta eli alat venytteleen kunnolla takareisiä ja erityisesti ylätakareisiä. Istut penkillä jalat levitettyinä eteen ja sivuille ja lähet taivuttamaan napaa penkkiin. Yleensäkin normaaleja venytyksiä sinne takaosastolle eli jalka koukistettuna ylävartaloo eteenpäin.

Oire voi johtua siitä, jos leventää jalka-asentoo liian nopeesti eli yhtäkkiä vaihdat kapeesta tosi leveeseen. Ne oli jotain lonkan koukistajien kiinnitystsydeemeitä jotka ärtyy.

Ite ku aloin venytteleen kunnolla, oire hävisi parissa viikossa (kiitokset muuten jto:lle näistä vinkeistä) :) , kyykky rupes maistuun entistä paremmalta.

Paljonko tuo Hack kone painaa ilman extra painoja? Itse veikkaisin sen 20-40 kiloa, mutta minulla ei ole mitään tietoa tuosta asiasta joten siksi kysäsenkin teiltä, että paljonko kone painaa ilman extra painoja?

itsellä toimii hack-kyykky iha vitu hyvi... oikeestaa ainoo reisiliike millä saan etureidet varsinki tosta aivan polven yläpuolelta tuleen/kasvaan. Suosittelen

edit: teen sen niin alas ku kelkka menee ja polte on mieletön

NGV sanoi:
Paljonko tuo Hack kone painaa ilman extra painoja? Itse veikkaisin sen 20-40 kiloa, mutta minulla ei ole mitään tietoa tuosta asiasta joten siksi kysäsenkin teiltä, että paljonko kone painaa ilman extra painoja?

eikai se kelkka itsessään paina kun 10kg ?Voisi kuvitella...

Back
Ylös Bottom