Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Weeboom sanoi:
Onko tossa hack-vehkeessä järkeä vetää kovin alas? Alaselkä tuntuu ottavan nokkiinsa.
Itse tulee tehtyä täysin pohjaan eikä mitään ongelmia esiinny. Pitää vaan siitä huolta, ettei alaselkä irtoa selkätuesta niin kaikki menee hyvin.

Mulla taas tuppaa nousee kantapäät kun alkaa jyrää vähän isommilla painoilla...Pitäis saada kantapäiden alle aina joku pieni koroke,että pääsee pulttaa tasaisesti koko jalkapohjalla.
Pohjille se on tarkoitus tehdä,mutta kai jokainen saa itse päättää kuinka alhaalta lähtee ponnistamaan.

Siggy sanoi:
Mulla taas tuppaa nousee kantapäät kun alkaa jyrää vähän isommilla painoilla...Pitäis saada kantapäiden alle aina joku pieni koroke,että pääsee pulttaa tasaisesti koko jalkapohjalla.
Pohjille se on tarkoitus tehdä,mutta kai jokainen saa itse päättää kuinka alhaalta lähtee ponnistamaan.
Ei muuta kuin jalat vaan mahdollisiman ylös levyllä. Itse pidän siten, että varpaat on levyltä ulkona.

toolate sanoi:
Ei muuta kuin jalat vaan mahdollisiman ylös levyllä. Itse pidän siten, että varpaat on levyltä ulkona.
Mielestäni jos nimenomaan etureisiä on tarkoitus treenata tuo jalkojen nostaminen ylös helpottaa liikettä huomattavasti ts. saa reiden takaosan ja jopa takapuolen käyttöön. Enemmän itselläni tuntuu kun jalat niin alas lautaa kuin pystyy, kapea asento ja polvet alle 90 astetta, muttei täysin pohjaan josta saa taas jo vauhdilla ponnistettua ylös. Vaikeimmasta kohdasta ylös eli ennen pohjaa, mutta selkeesti alle sen 90 asteen. Vaikea selittää, mutta vaikeimman kautta pitäis yrittää jokatapauksessa.

Inkeri sanoi:
Mielestäni jos nimenomaan etureisiä on tarkoitus treenata tuo jalkojen nostaminen ylös helpottaa liikettä huomattavasti ts. saa reiden takaosan ja jopa takapuolen käyttöön. Enemmän itselläni tuntuu kun jalat niin alas lautaa kuin pystyy, kapea asento ja polvet alle 90 astetta, muttei täysin pohjaan josta saa taas jo vauhdilla ponnistettua ylös. Vaikeimmasta kohdasta ylös eli ennen pohjaa, mutta selkeesti alle sen 90 asteen. Vaikea selittää, mutta vaikeimman kautta pitäis yrittää jokatapauksessa.
Joo tiedän tämän. Itse ajattelenkin aina liikkeitä yleisliikkeinä, eli harvoin haen tarkoituksella sellaista liikettä jolla yritettäisiin aktivoida esim. vain etureisiä. Itseäni ei haittaa tuo takareisien ja takapuolen mukaan ottaminen Hack-kyykyssä. Tuolla koko jalat aktivoivalla tavalla olen saanut etureidetkin kipeiksi 3-4 päiväksi (DC style, vain 2 sarjaa).

-- Edit --
Ja minun tekniikalla ei paljoa ponnistella ylös vaikka kuinka alas menisi.

toolate sanoi:

Ja mulla autaa lisäksi katseen suuntaaminen kohti kattoa, tällöin siis selkäkin pysyy paremmin suorana.

NGV sanoi:
Paljonko tuo Hack kone painaa ilman extra painoja? Itse veikkaisin sen 20-40 kiloa, mutta minulla ei ole mitään tietoa tuosta asiasta joten siksi kysäsenkin teiltä, että paljonko kone painaa ilman extra painoja?

Davidin laitteessa lukee 32kg ainakin salilla,missä käyn.Siis kelkan paino.

Johtuen kamppailulajitreeneissä saadusta urheiluvammasta en voi tehdä kyykkyä perinteisellä tavalla. Olisikin mukava tietää millaisen tuloksen saisin aikaiseksi jos voisin kyykätä ykkösen, mutta koska se on mahdotonta, ajattelin kysäistä täällä veikkausta ko. tuloksesta prässituloksen perusteella. Eilen meni jalkatreeneissä 10 x 300 kg Davidin prässissä. Kelkkaa ei ole tohon laskettu. 200 kg menee 20 toistoa. Vatsa ja selkä on samassa suhteessa, tulos ei pitäisi olla kiinni esim. alaselän pettämisestä. suorin jaloin maasta vedossa menee 2 x 15 x 90 kg.

Osaisko joku tolla päätellä mahdollisen kyykky ykkösen. Lyhin sarja mitä teen jaloissa on kutonen.

Oikeaa vastausta en tiedä..

ei voi juuri ennustella. prässi ja kyykky ei juuri toisiinsa vaikuta. kaikkea välillä 100-200kg. prässin polvi- ja lantiokulma, penkin asento, jalkaleveys jne jne vaikuttaa. mitä sä tolla tiedolla edes teet?

Ihminen miettii joskus asioita joilla ei tee oikeassa elämässä yhtään mitään, mutta silti asia kiinnostaa. Tässä on ihan sama tilanne. ;)

Prässillä ja kyykyllä ei kauheasti yleistä vertailuarvoa ole. Ensiksikin sen takia, että syvyyttä ei tiedetä kummassakaan kunnolla (yleensä se on luultavasti liian vajaa ;)) ja sen takia, että tulokset prässeissä heittelevät niin paljon prässistä riippuen.

Purtsi sanoi:
Johtuen kamppailulajitreeneissä saadusta urheiluvammasta en voi tehdä kyykkyä perinteisellä tavalla. Olisikin mukava tietää millaisen tuloksen saisin aikaiseksi jos voisin kyykätä ykkösen, mutta koska se on mahdotonta, ajattelin kysäistä täällä veikkausta ko. tuloksesta prässituloksen perusteella. Eilen meni jalkatreeneissä 10 x 300 kg Davidin prässissä. Kelkkaa ei ole tohon laskettu. 200 kg menee 20 toistoa. Vatsa ja selkä on samassa suhteessa, tulos ei pitäisi olla kiinni esim. alaselän pettämisestä. suorin jaloin maasta vedossa menee 2 x 15 x 90 kg.

Osaisko joku tolla päätellä mahdollisen kyykky ykkösen. Lyhin sarja mitä teen jaloissa on kutonen.

Oikeaa vastausta en tiedä..
veikkaisin kisa syvyydestä noin 1x100kg :)

Muutama vuosi sitten meni 125 kg. Erään vedon tuloksena... :rolleyes: Että on se ainakin tuon.

Reidet vaakatasoon, ja jalat noin hartian leveydellä. (Ei ole leveät)

Ludvig sanoi:
No ei se välttämättä ole se 125, jos et ole tuon jälkeen kyykkäilly.

Eipä ole ei, sama juttu on penassa. Ei se tasapenkkitulos ainakaan itellä paljon kasva jos hinkkaa vain vinopenkkiä.

Timba79 sanoi:
Eipä ole ei, sama juttu on penassa. Ei se tasapenkkitulos ainakaan itellä paljon kasva jos hinkkaa vain vinopenkkiä.
tuo on niin totta kuin olla ja voi. vaikka vp tulosta saa nostettua niin tasapenkki tulos ei juurikaan kasva siis jos tasapenkkiä ei tee laisinkaan. liikkeitä on tehtävä koko ajan jotta niitä voi kehittää. toisella liikkellä ei voi toista korvata.

neutraali sanoi:
veikkaisin kisa syvyydestä noin 1x100kg :)

Kerranki oon neutraalin kanssa samaa mieltä. ;)

No ehkä vähän enemmän... Kumminki... ;)

Back
Ylös Bottom