Kaikki kulttileffat ovat paskoja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gnut
  • Aloitettu Aloitettu
MomentuM sanoi:
Ja ne jotka väittävät 2001:stä maailman paskimmaksi leffaksi, eivät ole välttämättä tajunneet sitä oikein. Kyseessä on ilmiselvästi tutkielma ihmisyyden kasvusta, evoluutiosta sekä suhteesta koneisiin. Se teknologian ylivalta! Itselle 2001 on kyllä puhtaasti 5 tähden leffa.

Eihän suurin osa varmaan jaksa edes katsoa koko leffaa, kun kaiken pitäisi tapahtua samalla vauhdilla kuin jossain Rambossa vähintäänkin. Erinomainen elokuva, tosin ei välttämättä täysin aukea, jos ei ole lukenut kirjaversiota.

Aika pahasti offtopiccia nämä, ei näistäkään FMJ:stä, Apocalypse Now:sta saati 2001:stä yksikään ole ns. "kulttileffa", ainakaan perinteisessä merkityksessä.

Niin, nyt puhutaan pikemminkin klassikoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MomentuM sanoi:
Ja ne jotka väittävät 2001:stä maailman paskimmaksi leffaksi, eivät ole välttämättä tajunneet sitä oikein. Kyseessä on ilmiselvästi tutkielma ihmisyyden kasvusta, evoluutiosta sekä suhteesta koneisiin. Se teknologian ylivalta!

Tässäpä se. Se leffa pitää "tajuta". En tajua.

Mielenkiintoista..

Kukaan ei halua olla tyhmä (tietenkään), joten hyvä tapa iskeä siihen, kun joku ei jostain tietystä elokuvasta pidä tai pitää sitä tylsänä, se vaan on sitä, ettei tajua leffaa.

Fear and Loathing in Las Vegas, 2001: A Space Odyssey, Clockwork Orange, Star Wars.. Aika moni täällä mainittu nerokas teos..

En minä niistä ole pitänyt. Tosin en ole yhtään Star Warsia pystynyt katsomaan nukahtamatta :)

Tajuanko vai en tajua? Ihan sama, kun ei kiinnosta. Tekeekö se minusta tai jostain muusta tyhmemmän tai jotenkin muutoin alempiarvoisen. Ei.

Näitä elokuvia arvostellessa kannattaa myös ottaa huomioon se, milloin se elokuva on tehty. Joku elokuva voi tänään tuntua ihan lusmulta ja mitättömältä, mutta omalla ajallaan se oli jotain tosi erikoista.

gnut sanoi:
Stanley Cubric
... Joku PelloKelloOranssissa ne äijät JUO MAITOA!! WTF?! Honey I'm homo... VITTU MUA PELOTTAA AHAHAHA! ....[/b]

Niin no jos sen olis katsonut ja vieläpä ymmärtänyt näkemänsä niin ei ne siellä maitobaarissa pelkkää maitoa nautiskele.

Ja kenen mielestä Dr. Strangelove - elokuvassa on mitään hauskaa?

Eikö sulla muka tullut pientäkään hymyn häivähdystä kun Herra Tohtori vetäs loppupuheenvuoronsa? Itse ainakin repesin aivan täysin. Muuten kyllä täytyy sanoa, ettei tuo leffa mikään hirmu hyvä kyllä ole.

Tämänkin elokuvan kohdalla pätee tuo minkä Hippa jo mainitsi, eli pitää ottaa huomioon milloin elokuva on tehty.
Kuitenkin kylmä sota oli aika hyvässä vauhdissa siihen aikaan kun Strangelove ilmestyi, joten ei ole mikään ihme että leffa on niinkin arvostettu mitä se on.

Hippa sanoi:
Näitä elokuvia arvostellessa kannattaa myös ottaa huomioon se, milloin se elokuva on tehty. Joku elokuva voi tänään tuntua ihan lusmulta ja mitättömältä, mutta omalla ajallaan se oli jotain tosi erikoista.

Galicula 1978 on vieläkin jotain aika erikoista. Se on niin rankka ja hyvä, kultti isolla K:lla

-Marchi- sanoi:
Yhtä schaissea sekin. Monesta lyödään vetoa, että tässä 3:ssa osassa on varmasti mukana...

Sulla on ilmeisesti jotain meedion kykyjä kun pystyit tuomitsemaan tuonkin elokuvan ennen sen ilmestymistä? :david:

Sumu sanoi:
Sulla on ilmeisesti jotain meedion kykyjä kun pystyit tuomitsemaan tuonkin elokuvan ennen sen ilmestymistä? :david:

:daivid: itsellesi. Jos leffa jatkaa 1 ja 2:sen massateini- linjaa, niin hurraa. Minä uskon vahvasti että George Lucas on ottanut mallia 1&:seen Harry Potter leffoista. Tosin Potter leffat ovat paljon pelottavampia.

Esim joku hemmo, nimeltä Jar Jar Binks. Oliko tuolla muuta funktiota kuin ihastuttaa perheen 3 vuotiaat?

-Marchi- sanoi:
:daivid: itsellesi. Jos leffa jatkaa 1 ja 2:sen massateini- linjaa, niin hurraa. Minä uskon vahvasti että George Lucas on ottanut mallia 1&:seen Harry Potter leffoista. Tosin Potter leffat ovat paljon pelottavampia.

Esim joku hemmo, nimeltä Jar Jar Binks. Oliko tuolla muuta funktiota kuin ihastuttaa perheen 3 vuotiaat?

Jos ja JOS. Jos "jossia ei olisi, niin lehmätkin lentäisivät. Massateinilinjan jatkamisen näkee vasta sitten, kun se elokuva oikeasti ilmestyy.

Jar Jar Binks oli toteutettu vähintäänkin ärsyttävästi, homman olisi voinut hoitaa paremminkin. Jos hahmo olisi toteutettu muuten kuin perheen pienimpiä ajatellen, olisi hahmon anti elokuvalle voinut olla huomattavasti parempikin.

-Marchi- sanoi:

Kyllähän tuo elokuva on mahtava . Ei välttämättä naurata, jos pitää ainoastaan American Pie ja Scary Movie- huumorista. American Pie- leffat on kylläkin loistavaa viihdettä.

Ja paras sotaelokuva on ehdottamasti Platon. :rock:

-Marchi- sanoi:

Kyllähän noi Potterit on tehty vasta SW-1 jälkeen. Joten se siitä teoriastasi...

J@rno sanoi:
Ja paras sotaelokuva on ehdottamasti Platon.

Ettekö te katso kotimaisia elokuvia? Suomessa on tehty muutamaan kertaan sellaisesta kirjasta kuin "Tuntemaston sotilas" elokuva ja varsinkin uudempi versio rokkaa. Sitä kylläkään ei ole julkaistu DVD-versiona mutta videolla kyllä.

Kävin katsomassa filmifriikistä "dollari trilogian" saatavuutta, täytyy varmaan vapun tienoilla käydä kuluttamassa rahaa ja ostamassa kotiin ne. Mielestäni ne ovat isojen miesten loistavasti toteutettuja satuja. Varsinkin musiikin ja leikkauksen valssi on kaunista katsottavaa. Hyvin ovat kestäneet aikaa, pennusta pitäen nähnyt ne epäsäännöllisen säännöllisesti ja vieläkin tuntuvat hyviltä.

-Marchi- sanoi:
Mua jaksaa naurattaa lähinnä ne, joiden mielestä Monty Pythonit OLISIVAT hauskoja. Olihan ne minustakin ennen, mutta nykyään ne on kaikista hauskoja ja ei vaan jaksa naurattaa ne enää.
Itseasiassa mun piti laittaa tämäkin mun listaani (paskat leffat), mutta jostain syystä unohdin. KYLLÄ Marchi, olet aivan oikeassa. monty python (tarkoituksella pienellä) on ihan vitun paskaa.

Tässä keskustelussa ilmeisesti meni klassikot ja kulttileffat vähän sekaisin (mun syytä), mutta ei se mitään, koska ne molemmat ovat paskoja. Niistä täytyy tykätä, tai muuten ei ole intellektuelli tms.

Kaikkihan tuntevat nörtin, joka räkä poskella lässyttää "shä et vaan tajunnut sitä!!"

Sumu sanoi:
Jos ja JOS. Jos "jossia ei olisi, niin lehmätkin lentäisivät. Massateinilinjan jatkamisen näkee vasta sitten, kun se elokuva oikeasti ilmestyy.
Mitä muuta kuin aikakautensa yksiä suurimpia massateini-ilmiöitä Tähtien Sodat ovat aina olleet. Samaa sarjaa taitaa olla viimeisinkin: "Star Wars -elokuvasarjan isä George Lucas arvioi, että saagan viimeinen elokuva on kuin avaruuteen siirretty Titanic-filmi."
http://www.kaleva.fi/html/JTpage471500.html

gnut sanoi:
Itseasiassa mun piti laittaa tämäkin mun listaani (paskat leffat), mutta jostain syystä unohdin. KYLLÄ Marchi, olet aivan oikeassa. monty python (tarkoituksella pienellä) on ihan vitun paskaa.

Kaikkihan tuntevat nörtin, joka räkä poskella lässyttää "shä et vaan tajunnut sitä!!"

Kyllä tunnen. Miksi kaikkien nörttien mielestä kultileffat ovat hyviä ja he itse superfiksuja kun pitävät jotakin paskaa hyvänä?

J@rno sanoi:
Kyllähän noi Potterit on tehty vasta SW-1 jälkeen. Joten se siitä teoriastasi...

Ihanko totta? Vautsi vau. J@rno goes kehittävä kommentti.

MomentuM sanoi:
Jepjep. Samaan tapaan kuin Francis Ford Coppolan Apocalypse Now'ssa, Full Metal Jacket'ssa kuvataan sodan järjettömyyttä. Tuossa on kyllä 2 varmasti parhainta sotaleffaa, tietty minun mielestäni. - "The wind in Vietnam doesn't blow, it stinks".

Arvostan itse tota Ilmestyskirjaa. Sehän ei oikeastaan ole sotaelokuva, vaan kuvaus absoluuttisesta hulluudesta, johon sota luo edellytykset...Käsikirjoitus löytyy löyhästi Joseph Conradin kirjasta 'pimeyden sydän'.

-Marchi- sanoi:

Kyseessähän on selkeästi musta komedia ja parodia/satiiri ydinaseista ja niiden mahdista väärissä käsissä, hullun kenraalin hallussa. Erittäin rohkea veto kun ajattelee milloin elokuva on julkaistu, miltei keskellä kovinta kylmää sotaa! Ydinsota oli tuolloin miltei todellisuutta parinkin kerran. Taisi tuolloin molemmilla mailla olla räjähteitä maapallon tuhoamiseen jopa.

Erittäin mainio leffa, taitaa olla kymmenen parhaan koskaan nähneeni joukossa. Jaksaa muuten katsoa aina uudelleen ja uudelleen. Ei komedian tarvitse aina olla mitään pissakakka-komediaa, myös musta komedia käy mainiosti. Esim. Fargo on hyvä moinen.

ps. aika jännä nähdä kun porukka suorastaan vittuuntuu näinkin selkeistä mielipideasioista. Jos ei vaan tykkää niin ei tykkää. Tämä siis näin yleisesti eikä kenellekään suoraan

almerigo sanoi:
Käsikirjoitus löytyy löyhästi Joseph Conradin kirjasta 'pimeyden sydän'.

Joka taas onkin kuulemma melkein dokumentti Belgian Kongosta... Todellisuus on tarua ihmeellisempää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom