Kostaja X sanoi:Mutta asiaan: Minkä takia leffat myi? Miksi oli varaa sijoitaa suureen projektiin rahaa? -Suurin osa katsojista tuli varmasti sen takia, että kyseessä on upea Tolkienin teos. Ei sen takia, että Bad Taste:n ja Brain Dead:n ohjaaja sai tulkita Tolkienia. Elokuvat ovat erittäin hyvää viihdettä. Itse odotin niiltä aika paljon enemmän. Uskallan väittää, että elokuvista sai irti enemmän ne, jotka olivat lukeneet kirjat. Kirjoissa hahmoihin ja kansoihin ja tapahtumiin pääsi syvemmälle, kun taas elokuvassa kaikki jäi pintapuoliseksi. -Kehtaan vielä väittää, että näin ei olisi ollut pakko käydä.
Vertaus on aika huono, mutta jos Tuntematon sotils/ Sotaromaani kuvattaisiin nyt Hollywoodissa ja elokuvan lopussa amerikkalainen merijalkaväki tulisi pelastamaan suomalaiset... No olisihan siinä sitä viihdettä kun vois katsella napalmiefektejä. Kirjan lukeneet tosin saattaisivat hieman pettyä.
En kyllä ole tippaakaan kateellinen Jacksonille: Kun ohjaaja, joka kuitenkin vissiin päättää enimmäkseen siitä, minkä näköinen leffasta tulee, ottaa projektikseen vääntää leffan näin järkyttävän suositusta trilogiasta, niin satavarmasti tulee paskaa niskaan vaikka yrittäisi kuinka. Eihän se voi tietää jokaisen fanin mielikuvia kirjasta, eikä mun mielestä tarvitsekkaan, kunhan ei liian pitkälle mene. En sitten osaa sanoa menikö herra liian pitkälle(Gimli, Arwen ja Aragorn), mutta ainakin Gimliläppä toimi näin kirjaan vähemmän syventyneelle kuin tauti. Rakkausjuttu oli jopa munkin mielestä suht turhaa soopaa, siitä miinukset ohjaajalle.
Pitäisi kuitenkin nähdä metsä puilta tässäkin tapauksessa, ja mä veikkaan, että Peter on yrittänyt mahdollisimman paljon katsoa justiinsa kokonaisuutta. Ei sillä, että olisin sitä mieltä, että pitää pitää turpa kiinni ja olla tyytyväinen kun saatiin edes jonkinlainen kuvaus noista kirjoista, mutta yksittäisistä näkemyksistä on vaan kovin turhaa kiistellä.