Kaikki kulttileffat ovat paskoja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gnut
  • Aloitettu Aloitettu
ilkka_83_ sanoi:
minäkin aina oon ihmetelly full metal jacketin hehkutusta kun ihan perussettiä koko muuvi.
no makunsa kullaki
Kyllähän tuo leffa on kaikkea muuta ku perussettiä, varsinkin leffan alkupuoli. Ermey vetää roolinsa tautisen hyvin.

Kellopeli Appelsiini on kyllä kovin Kubrikin leffoista. Barry Lyndon on hyvä kuten myös Full Metal Jacket, mutta muut eivät oikein uppoa meikäläiseen.

Ja dollaritrilogia... Parasta lännen meininkiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
gnut sanoi:
ps. Hienoa, että ei tarvitse itse puolustella skeidatekstejään humalalla, kun muut tekevät sen puolestani. Kukaan ei sano suoraan vitun idiootiksi (no okei, muutamat sanoo), vaan kertovat että olen humalassa. Mahtavaa!

Tekstisi vaikutti juuri siltä, että olisit humalassa.

No ei se mitään, olet silti idiootti.

Se, jonka mielestä Galigula oli huippukulttileffa on pahasti metsässä. Jos hyvä roomanaikanen maailma kiinnostaa, niin katso vaikka homokultti Ben Hur. Jos taas pidät laadukkaista panokohtauksista, niin hanki Gigant -sarja itsellesi. Galigula on ihan mukava yritys yhdistää nämä kaksi maailmaa, tosin epäonnistunut sellainen.

Galigula voisi olla viiden tähden elokuva seuraavin reunaehdoin:
- eristystä maailmasta takana 5 vuotta
- käsittämätön pinpinpuute ja huono oma mielikuvitus
- olet aiemmin nähnyt telkkarista vain nakke nakuttajan uusintoja
- hirviä panetus
- asut pieksamäellä

moniko ehto täyttyy? :-)

MomentuM sanoi:
Mainetta saatu jo oikein dvd-plazan puolellakin.
"Joko joku provoaa hitosti tai on sairaan tyhmä XD"

Tai on eri epäreilu.

Voisin avautua, jos tuntisin yhtään kulttielokuvaa. Ai niin, Russ Meyer on nero! Supervixens! :hyper:

D.Yates sanoi:
Voisin avautua, jos tuntisin yhtään kulttielokuvaa. Ai niin, Russ Meyer on nero! Supervixens! :hyper:

Nämä Russ Meyer leffat on muuten sitten ihan 10-pisteen esimerkkejä kulttileffoista. :thumbs:

Faster, Pussycat! Kill! Kill!
- todellinen kulttiklassikko. Tosi isoja tissejä ja perseitä. Autoja!

- http://www.imdb.com/title/tt0059170/ -

gnut sanoi:
Saatanan saatana!

Rocky Horror Picture Show
...tulee paraikaa telkusta. Vittu mä katoin tota paskaa 10 minsaa ja sitten sai riittää. [/b]

Kannattaa aina haukkua leffat paskoiksi, vaikka ei ole nähnyt kuin eka 10min!

gnut sanoi:
Dollaritrilogia
Mikä vittu tästäkin vitun paskasta tekee kulttia? Äijät kävelee jossain kadulla ja aavistaa aina missä viholliset on. Kai se sitten on helvetin hienoa, kun tehdään leffoja, joissa on vain yksi biisi ja täysin epärealistiset kohtaukset.
[/b]

Ja T2:assa kohtaukset ovat realistisia...

gnut sanoi:
Pakkotoistolla on jo keskustelu paskimmista leffoista ever, mutta rajataan hieman aihetta ja pohditaan, miksi kaikki kulttileffat ovat aivan vitun paskoja.

Parhaita leffoja ovat yksinkertaisesti:
-Universal Soldier 1 & 2
-Freddy Got Fingered
-Terminator 2
-Citizen Kane

Joku voisi sanoa Zitizen Kaneakin aikamoiseksi kulttikamaksi. Onko se siis "aivan vitun paska", vai kuuluuko se kategoriaan "parhaita leffoja yksinkertaisille"?

Gnut on asiamies. Puhut tiukkaa faktaa. Tosin star warssit olivat ihan kivoja, mutta totaalisen yliarvostettuja. Ne uudet 1&2&3 ovat maailmankaikkeuden suurinta paskaa.

-Marchi- sanoi:
Gnut on asiamies. Puhut tiukkaa faktaa. Tosin star warssit olivat ihan kivoja, mutta totaalisen yliarvostettuja. Ne uudet 1&2&3 ovat maailmankaikkeuden suurinta paskaa.

Ai se 3-osa on jo leffoissa...

* Kirmaa katsomaan Revenge of the Sithiä

Dragon sanoi:
Ai se 3-osa on jo leffoissa...

* Kirmaa katsomaan Revenge of the Sithiä

Yhtä schaissea sekin. Monesta lyödään vetoa, että tässä 3:ssa osassa on varmasti mukana Sean Connery, Robert de Niro ja Al Pacino. Ihan vaan kun ne eivät ole VIELÄ tässä trilogiassa piipahtaneet.

Eiköhän Orlando Bloom ja Elijah Woodkin ole jossakin pikkuroolissa, vaikka Chewbaccana ja Han Solo juniorina.

Rocky horror picture show on aivan paska.

Dollari trilogiaa en ole nähnyt.

Sound of music -niinkuin kaikki muutkin musikaalit, on aivan paska.

Star wars leffat ovat todella hyviä. Episode 1 tosin oli aika perseestä.

Stanley kubricin leffat on ihan vitun mahtavia. Kellopeliappelsiini, full metal jacket (ainakin kasarmi osuus) ja eyes wide shut.

Two Sheds sanoi:
*Ojentaa gnutille palkinnon viikon avautumisesta* :D

Parhaita kulttileffoja(?) ovat mielestäni:

Monty Python and the Holy Grail
Monty Python's Life of Brian
The Big Lebowski
A Clockwork Orange
Fear and Loathing in Las Vegas
Pulp Fiction

Ensimmäiset kolme leffaa ovat aivan *****tin hauskoja, huumori niissä on omaperäistä ja niitä jaksaa kattoa moneenkin kertaan. :thumbs:
Kellopeli appelsiini taas on aivan loistava elokuva. En ole edes oikein varma, mikä siinä viehättää, mutta moneen kertaan on tuokin tullut katsottua.
Fear and Loathing in Las Vegas: Tarina on hyvä, tunnelma on loistava ja näyttelijätkin hoitivat hommansa esimerkillisesti. Elokuva aivan liimaa katsojansa ruutuun :kippis1:
Pulp Fictionissakin tyyli on omaperäinen, näyttelijät loistavia, kaikkiin pieniin yksityiskohtiin ja merkityksettömiin(?) asioihin on panostettu ja tämä on varmaan yksi syy sille, että elokuva pitää katsojan mukana alusta loppuun. :5:

Allekirjoitan kaiken mitä kirjoitit! :eek: Hohto on myös mahtava Kubricin leffoista.

Mua jaksaa naurattaa lähinnä ne, joiden mielestä Monty Pythonit OLISIVAT hauskoja. Olihan ne minustakin ennen, mutta nykyään ne on kaikista hauskoja ja ei vaan jaksa naurattaa ne enää.
Ne alk.per. sarjat olivat ihan eri luokkaa, verrattuna noihin leffoihin. Jotka ovat täynnä parisataa kertaa naurettua läppää.

Ja auta armias, toi Kubrickin avaruusseikkailu. Ei helveetta! Siinä on kyllä maailman no 1. paskin leffa!

ilkka_83_ sanoi:
minäkin aina oon ihmetelly full metal jacketin hehkutusta kun ihan perussettiä koko muuvi.
no makunsa kullaki

No ihmettele aikasi. Full Metal Jacket ei todellakaan ole normaali sotaleffa ja siksi "tavallisista" sotaleffoista pitävät, eivät välttämättä tykkää.
Itse pidän kyseisestä leffasta, ehkä sen takia koska Kubrick ei kuvaa sotaa samalla tavalla kuin monet muut sotaleffat.

-Marchi- sanoi:
Mua jaksaa naurattaa lähinnä ne, joiden mielestä Monty Pythonit OLISIVAT hauskoja. Olihan ne minustakin ennen, mutta nykyään ne on kaikista hauskoja ja ei vaan jaksa naurattaa ne enää.
Ne alk.per. sarjat olivat ihan eri luokkaa, verrattuna noihin leffoihin. Jotka ovat täynnä parisataa kertaa naurettua läppää.

Totta kai kaikki pitävät maailman parhaasta komediaryhmästä sehän nyt on selvä ;) Ei sen takia Pythoneita pidä hylätä.

-Marchi- sanoi:
Ja auta armias, toi Kubrickin avaruusseikkailu. Ei helveetta! Siinä on kyllä maailman no 1. paskin leffa!

Toi Avaruusseikkailu on mielestäni kyllä loistava. Ei tosin parjää kellopelille, mutta lähes yhtä loistava.

Nää on aina näitä "toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä" juttuja.

Galigula ja Ben Hur ovat molemmat hyviä, samoin monet muut historialliset spektaakkelit.

ilkka_83_ sanoi:
no makunsa kullaki
huippu leffa varsinkin sen aikaa mitä ne on koulutuksessa.
Fat Rat sanoi:
Kyllähän tuo leffa on kaikkea muuta ku perussettiä, varsinkin leffan alkupuoli. Ermey vetää roolinsa tautisen hyvin.

.
nimenomaan :rock:

Ja star wars todellakin SUCKS:)

makew sanoi:
No ihmettele aikasi. Full Metal Jacket ei todellakaan ole normaali sotaleffa ja siksi "tavallisista" sotaleffoista pitävät, eivät välttämättä tykkää.
Itse pidän kyseisestä leffasta, ehkä sen takia koska Kubrick ei kuvaa sotaa samalla tavalla kuin monet muut sotaleffat.

Jepjep. Samaan tapaan kuin Francis Ford Coppolan Apocalypse Now'ssa, Full Metal Jacket'ssa kuvataan sodan järjettömyyttä. Tuossa on kyllä 2 varmasti parhainta sotaleffaa, tietty minun mielestäni. - "The wind in Vietnam doesn't blow, it stinks".

Ja ne jotka väittävät 2001:stä maailman paskimmaksi leffaksi, eivät ole välttämättä tajunneet sitä oikein. Kyseessä on ilmiselvästi tutkielma ihmisyyden kasvusta, evoluutiosta sekä suhteesta koneisiin. Se teknologian ylivalta! Itselle 2001 on kyllä puhtaasti 5 tähden leffa.

----------------------------------------------------------

Aika pahasti offtopiccia nämä, ei näistäkään FMJ:stä, Apocalypse Now:sta saati 2001:stä yksikään ole ns. "kulttileffa", ainakaan perinteisessä merkityksessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom