Kaikenlaisia paskoja maa päällään kantaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu
Energia sanoi:

Jaahas, kyllä oli vaikea löytää mitään hauskaa siitä että koiraa mätkitään skeittilaudalla päähän :(
Ei voi kuin ihmetellä että eikö sitä todellakaan järkevämpää tekemistä keksi kuin koiran hakkaaminen, sen videointa ja nettilevitykseen laitto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo koiran hännän typistysjuttuhan ei kaikilla koiraroduilla ole ainoastaan ulkonäkökysymys. Monilla metsästyskoirilla, esimerkiksi seisojilla, häntä on aikaisemmin typistetty käytännöllisistä syistä. Metsästettäessä alueilla, joilla on esimerkiksi tiheää pajukkoa koiran typistämätön häntä saattaa vahingoittua pahastikin ja se saatetaan joutua amputoimaan myöhemmin.

Näin ottamatta kantaa itse eläinrääkkäysasiaan.

ironchef sanoi:
Mä luulen että vihaisuus ja raivo tota pätkää kohtaan tulee siitä ettei pysty tekemään mitään ettei tota olis tapahtunutkaan. Eli jos olisi ollut paikalla, niin olisi estänyt/pyrkinyt estämään tota tapahtumasta. itse henk.kohtaisesti en pysty ymmärtämään että joku on noin paha eläintä kohtaan, joka ei tajua mitään tapahtuvasta. Edes ihmisen hakkaaminen ei okseta noin paljoa. Penikkana tuli tehtyä lähes mitä tahansa idioottia, mutta kertaakaan en eläimiä vahingoittanut, sillä se on mun mielestäni aina ollut halveksuttavinta alistamista mitä tiedän ja jotenkin tuntuu että nykyään lapset ja nuoret ei tunne mitään sympatiaa toisia ihmisiä ja varsinkaan eläimiä kohtaan, vaan esineellistää ne edellä nähdyllä seuraamuksella.

:worship: Ironchef, susta tuli mun idoli. Allekirjoitan joka sanan tosta tekstistäsi. Kaikkea tuli nuorempana tosiaan itsekin hölmöiltyä kavereiden kanssa, mutta kukaan meistä ei ikinä tehnyt eläimille mitään pahaa. Se on mun mielestä aina ollut ehdoton heikkouden merkki, jos pitää rääkätä puolustuskyvytöntä eläintä. Sellaiseen ei oikeasti kovat kaverit alennu.

Calle sanoi:
Anteeksi nyt hirveesti. Mua nyt vaan sattuu tämmöset threadit ärsyttämään. Näissä ikään kuin "ostetaan" itselle hyvä omatunto uhoamalla tappaa pahantekijät ja sitten taas kun on seuraava tappo/kidutus/raiskausvideo tarjolla niin silmät kiiluen lataillaan sitä ja sama homma alkaa alusta.
En tiedä onko tämä suunnattu minulle vai yleensä kaikille viestiketjuun osallistujille, mutta...

löysin tämän videon vahingossa yhdestä toisesta foorumista. En tiennyt, mikä se oli kunnes katsoin. En ole mikään väkivallan kannattaja varsinkin kun kyse on viattomasta osapuolesta, joten videon näkeminen sai aikaan vitutuksen ja päätin kertoa siitä esim. tänne, jotta jotkut ihmiset tietäisivät/muistaisivat, mitä kaikkea väkivaltaa maailmalla tapahtuu oli se sitten missä muodossa tahansa.

Yritin myöhemmin laittaa varoitustekstin aloitusviestiin, mutta jostain syystä en voi sitä editoida. Mielestäni on parempi nähdä totuuksia, mutta tyylinsä kullakin. Pahoittelen, jos jotkut hyvin nuoret ihmiset tuon näkivät, mutta siltä ei voi koskaan kokonaan välttyä mieli saada yleensä mitään laajempaan tietoisuuteen.

Timba79 sanoi:
En mä keksi tähän mitään järkevää sanottavaa... :david:

Ehkä sun harrastus on katsella näitä videoita "silmät kiiluen" ja vittuilla sitten jos joku nämä tuomitsee ja haluaa vähän kouluttaa noita rääkkääjiä. Sanoppas nyt sitten fiksumpana, että mitä mieltä sinä olet tästä videosta ja tällaisista teoista? Ja onko se parempi jättää vaan kattomatta ja kääntää selkänsä, kun "eihän se mun elämää heilauta mihinkään"??

Mä taidan lähtee katteleen teeveetä, rupes taas vituttamaan ihan kohtuudella... :curs:

Uuhhuh.. Ok, ekaksi en ole kattonut ees tota videota, mutta uskon että se on järkyttävä. En näe sitä myöskään minään "selän kääntämisenä" jos en sitä kato. Ei se sen koiran kohtaloa muuta mitenkään kattooko videota vai ei.

Pasteen tähän vielä aikasemman vastaukseni tähän threadiin:
"Jeesustellaanpas nyt oikein. Eli näihinkin videoihin pätee kysynnän ja tarjonnan laki, ihmisten järkyttämistähän näitä tehtailevat apinat hakevat. Hyvin tais tänkin videon tekijät onnistua tehtävässään."

Ja hei, tää on internetti elä nyt kuitenkaan siihen vitutuksees kuole? :)

No joo onhan se koira itselläkin ja pisteli "hieman" vihaksi tuo video ja ne lökäripaskiaiset sentään oli melko vanhoja ja ilmeisesti selvinpäinkin niin tollasta pitää vielä tehdä voi vittu. Toivottavasti eivät omista koskaan eläimiä ja kuolisivat nuorina ei tulisi ikävä :curs:

-- Wikke

En oikein tiedä kumpi on tässä maailmassa suurempi paha, tällaiset paskaviestiketjut vai koirantappoideot. Videossa joku apina hakkaa koiraa, tässä viestiketjussa eläinrakkaat apinat haluaisivat hakata koiranhakkaajat pesismailalla, laittaa saunantaakse, kiskoa korvat irti tai syöttää typistetylle koiralleen. Helvetin ääliöt :)

Jatkot tuolla: www.oikeuttaelaimille.net

suortti sanoi:
Mitä, mitä? Eiks tässä puhuttukkaa tästä koirasta?
(kuva)
Mun mielestä tolta ei ole typistetty.

No katsoppa se postaamani referenssikuva uudelleen. Jos Dobermannilla on korvat tallella niin ne ovat mallia luppa/kultainen noutaja, jos korvat ovat pystyssä & teräväkärkiset suipot niin koira on saanut puukkoa/saksia/muuta astaloa.

horroroso sanoi:
Keksiikö joku jonkin järkevän syyn, miksi koiralta ei saa leikata häntää poikki, mutta poikia saa ympärileikata jos siltä tuntuu? Miksi ensimmäinen on eläinrääkkäystä, mutta jälkimmäinen ei ole ihmisrääkkäystä ja ihmisoikeuksien rikkomista?

Koska koiran tapauksessa poistetaan kokonainen jäsen, varsinkin vielä sellainen jota elukka käyttää kommunikointiin. Ja aivan kuten ihmisilläkin noin suurimittaisessa amputaatiossa voi sitten olla myös elinikäisiä haamukipuja/tuntemuksia. Lisäksi koirien silpomisen suorittaa yleensä pentueen kasvattaja eli täysi amatööri, yleensä epähygieenisesti ja kehnoin välinein. Tätänykyä siis joku koirilla rahastava Virolainen/Venäläinen, sieltä käsittääkseni nykyiset typistetyt koirat valtaosin tulevat.

Ympärileikkaus on sekin mielestäni täysin hanurista ja tulisi lopettaa. Olen siis kanssasi samaa mieltä että kyseessä on ihmisrääkkäys, mutta ei kuitenkaan hännän poistoon verrattavissa oleva asia, koska poistetaan vain lipare nahkaa, sen sijaan että poistettaisiin vaikkapa käsivarret kokonaan sillä perusteella että lapset yleensä kuitenkin saavat tulehtuvia haavoja sormiinsa. Ja että kädettömät lapset nyt vaan näyttävät paremmalta. Suippokorvaiset & kädettömät lapset ne vasta hyvältä näyttäisivätkin poukkoillessaan päivittäisissä toimissaan.

Calle sanoi:
Uuhhuh.. Ok, ekaksi en ole kattonut ees tota videota, mutta uskon että se on järkyttävä. En näe sitä myöskään minään "selän kääntämisenä" jos en sitä kato. Ei se sen koiran kohtaloa muuta mitenkään kattooko videota vai ei.

Pasteen tähän vielä aikasemman vastaukseni tähän threadiin:
"Jeesustellaanpas nyt oikein. Eli näihinkin videoihin pätee kysynnän ja tarjonnan laki, ihmisten järkyttämistähän näitä tehtailevat apinat hakevat. Hyvin tais tänkin videon tekijät onnistua tehtävässään."

Ja hei, tää on internetti elä nyt kuitenkaan siihen vitutuksees kuole? :)

Oikeessa oot tossa huomion hakemisessa, valitettavaa mutta totta.

Ja en mä sentään tähänkään vitutukseen kuole, mutta se nyt ei eroa mun mielestä mitenkään näkeekö videon netistä vai lukeeko vastaavaa juttua vaikkapa päivän sanomalehdestä. ;)

IronMind sanoi:
No katsoppa se postaamani referenssikuva uudelleen. Jos Dobermannilla on korvat tallella niin ne ovat mallia luppa/kultainen noutaja, jos korvat ovat pystyssä & teräväkärkiset suipot niin koira on saanut puukkoa/saksia/muuta astaloa.
Maalaisjärjellähän toi olisi toisinpäin. Miten ne korvat nousee pystyyn, jos sieltä leikataan jotain? Ei sillä, etten uskoisi, mutta jäi vain ihmetyttämään.

suortti sanoi:
Maalaisjärjellähän toi olisi toisinpäin. Miten ne korvat nousee pystyyn, jos sieltä leikataan jotain? Ei sillä, etten uskoisi, mutta jäi vain ihmetyttämään.

Niistä leikataan suurin osa lerputtavasta osasta hittoon, jolloin jäljelle jäävä rusto teräväksi sahattuine nahanriekaleineen ponkaisee pystyyn.

Vaikka kuinka yrittää olla provosoitumatta ja ajattelee, että ehkä ne pennut vaan tahtoivat siitä automaatista kokista ja koira ehkä ärisi niille. Ja homma kehittyi siitä ja että toi kuva oli vaan lopputulos..

En kuitenkaan usko, että tuollaista voi perustella mitenkään. Tuollaisille ihmispennuille olisi paras lääke sellainen kunnon nöyryyttävä turpaanveto. Sitten kun menee himaan naama veressä tai soittelee poliisille itkunsekaisella äänellä ja syyttelee toisia kuin ala-asteen pihalla, niin ymmärtää että on tässä maailmassa sellainen pikkutekijä jonka kannattaa varoa tekemisiään.

Olisipa kiva nähdä lyöjät tuossa nurkassa ylivoimaisen vastustajan edessä saamassa laudasta päähänsä...

Molemmat runkkarit paskoisivat housuunsa ja itkisivät äitiä...

suortti sanoi:

Leikkaamisen jälkeen korvat sidotaan pidemmäksi aikaa kiinni pään yläpuolelta ja ne jää myös siksi tai suurimmilta osin sen takia pystyyn. Näin ainakin tanskan dogeilla ja veikkaan että sama juttu dobermanneilla.

Nat_Ural sanoi:
En oikein tiedä kumpi on tässä maailmassa suurempi paha, tällaiset paskaviestiketjut vai koirantappoideot.

Mitäs jos tälläisillä ketjuilla oliskin ihan oikea funtio. Selitettävissä oleva ja jopa hyödyllinen. Olen aika varma, että ihan jokainen ketjua lukeva ei videota tuomitse, vaikkei tänne puolustelevia postauksia ole tullutkaan. Pakkista seuraa kuitenkin tuhansia vai oliko se peräti kymmeniätuhansia lukijoita, jolloin joukkoon mahtuu takuulla niitäkin, jotka rääkkäilee elukoita huvikseen. Mitä luulet, voisko tälläisillä ketjuilla olla mitään vaikutusta näiden heppujen ajatteluun, voisiko näin tuomitseva reaktio pysäyttää kaverin edes hetkeksi miettimään?

N.O.Kummonen sanoi:
Miten tuohon videoon pitäisi reagoida? Tätä koiraa se ei pelasta, mutta aikansa tälläisiä videoita nähtyään joku saattaa tehdä asialle jotain. Perustiko joku aikanaan ensimmäisen eläintensuojeluyhdistyksen "ex tempore" vai näkikö kenties yhden laiminlyödyn eläimen liikaa? Ensin tulee vitutus ja puhetta vitutuksesta. Kun vitutus kasvaa sopivan suureksi, alkaa tapahtua.

Ei varmaankaan "pitäisi" reagoida millään tietyllä tavalla, enkä kenenkään reagointitapaa kritisoinutkaan. Ihmettelin vaan sitä, että miksi katsotaan vaikka tiedetään videon sisältö. Siis varmasti olisin itsekin klikannut linkkiä, jos olisin nähnyt sen ennen kuin kukaan ehti kommentoida, se olisi mennyt vielä uteliaisuuden piikkiin. Mutta kun moni oli jo ehtinyt sanoa, että videolla hakataan koiraa skeittilaudalla, niin mikä on pointti katsoa, uteliaisuus edelleen? Hmm, koiraa hakataan skeittilaudalla -> alkaa vituttaa -> kortisolitasot nousevat -> höyry nousee korvista... plussapuolelle en keksi mitään. En minä saa tuosta yhtälöstä sellaista että kannattaisi katsoa.

Mitä auttaa vittuilu ihmisille, jotka suuttuvat nähtyään eläinrääkkäysvideon? Miten sinä auttaisit tuota koiraa?

Ei auta ei, me puhuttiin nyt vähän eri asioista.

:piis:

ei olisi pitänyt katsoa... tulin niin surulliseksi :itku:

mitä on viaton koira tehny...
kuinkakohan paljon noi kaverit naurais jos mä löisin niitä skeitillä päähän

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom