Kaikenlaisia neuvoja ekaan dieettiin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Valmiissa tredissä kyselin ja ei huomioitu niin ajattelin oman tehdä. Ja tännehän voi aina päivitellä miten äijän käy. Alotan noudattamaan orjallisesti ruokavaliota jos se on hyvä, niin 6 päivä huhtikuuta. Kai tähän sitten jotkut kuvat voisi liittää 2-4vk välein?

Tässä pienimuotoista diettiä aloittelemassa tälläsellä ruoka kokoonpanolla.

6:30
0,7l rasvaton maito, banaani

11:00
kouluruoka, 0,5l rasvaton maito

16:00
100g maapähkinä, 0,5l rasvaton maito

19:00
ananas palat, ehrmann maitorahka

22:30
banaani, 0,5l rasvaton maito

Tässä setissä: (kouluruokaa en laskenut)

Kaloreita 1690 kcal
Proteinia 126g, 30%
Hiilihydratteja 196g, 46%
Rasvaa 45g, 24%

Olen 16v, painan 72,6kg, rasva% 12,6, rasvamassa 9,1kg ja lihasmassa 36,5kg, kulutan tekemättä mitään 1740kcal. Tollasseet arvot sain inbody mittarista 3 viikkoa sitten, nyt aamupaino 75kg.

Miltä tuo ruoka kuulostaa? Mitä vitamiinejä purkeista pitäisi ottaa, joku voisi kertoa jonkun merkin? Millaista sarjaa ja toistoja pitäisi salilla tehdä? Entä minkä moisella jaolla? (pääsen 3-4krt viikossa salille) Varmaan myös joku päivä pidetään kerran parissa viikossa missä saisi mennä +kcal?

Ajattelin jos 10 viikkossa pääsisi 8% rasvoihin. Tästä mun operaatiosta saisi ja pitäisi kertoa oman mielipiteen.

Ton ikäsenä ja noilla rasvoilla ei mun mielestä ole mitään järkeä lähteä vetää dieettiä.. Tiukkaa treeniä vaa ja maltillisia plussakaloreita ja lihasta pikkuhiljaa..
3-4 kertaa viikos riittää hyvin ja 1-2 jakoinen on alottelijoille hyvä.

Ja tosta suunnitellusta dieetistä sen verran, että itse kyllä suosin vähähiilihydraattista dieettiä jota itse vedän tällä hetkellä ja hyvin menee.. Taitaa olla yleisempiki punttia harrastavilla VHH-dieetti ku toi tavallisten tallaajien rasvan välttely. Jos joku on kokeillu voi kertoo lisää..

Niin, punttii nytten sellanen reilu puol vuotta takan, ajattelin vain millanen jako ja ohjelma olisi hyvä dietille. Kyl ajattelin et tarvis saada hiilarii koneeseen ennen treeniä.

1. 16-v jannulle minkä rasva% on 12 on ihan turha alkaa dieettaamaan.

2. Jos sä oot dieetillä, niin tolla ruokavaliolla sulle tulee ihan jäätävä nälkä. Ja se ei ole mukavaa se. Jätä vaikka tuota maitoa vähemmäksi ja jotain syötävää lisäksi. 100g pähkinöitä on ns. turha kalorilähde ainakin dieetillä jos yrittää pitää olonsa siedettävänä -> pähkinät on hyviä, mutta niitä vähemmän ja tilalle jotain ruokaa.

Proteiinin määrää lisäisin myös: kananmunat, raejuusto ja tuo jo suosimasi maitorahka.

Toinen (lämmin) ateria tekisi kyllä myös terää.

Tosin kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Jos on kuvaa heittää nykysestä kunnosta niin siitäkin voi jotkut kertoa mielipiteensä että onko aihetta tiputella.

Ottaisin kyllä lisää pattia ennen diettiä, eihän susta jää jäljelle mitään jos diettaat.

Ymmärrän kyllä halusi kiristellä, ja mun mielestä rantakuntoa varten voisi hiukan painoa tiputtaa:) Tytöt tykkää enemmän laihasta ja tiukasta kuin vähän lihaisammasta ja pehmeämmästä. Moni on varmasti erimieltä. Mutta jos tavoite on näyttää hyvältä niin...

Vaikka rantakunto on yliarvostettu, nii olis sellane kerranki mukava olla. Kyl tosa aika kuihtuu mut on silti viel toivottavast vähä ennemmä sitä beeffii mitä tollasil normitallaajil, en siis tarkot et sitä nyt paljon on.

Ruokailuista
No ensinnäkin niin kuin aikaisemmin tuli esille, tuolla aamupalalla voit heittää vesilintua ja samoin myös maapähkinöillä. Aamupalaksi kaurahiutaleita/ruisleipää josta saa kuitua ja energiaa pitkälle päivään ja siihen ympärille vielä proteiinia joko rahkasta/kinkkuleikkeleestä/maidosta etc.

Ongelmat
- Ei tarpeeksi kuituja
- Ei mitään banaaneja ennen nukkumaan menoa, et tarvi sokeria yön ajaksi mihinkään. Iltapalaksi joko rahkaa, kananmunia, raejuustoa tai joku yöprotskujauhe
- Ei tarpeeksi suojaravintoaineita eli rehuja, marjoja aterioille messiin

Ensiksi pitää saada täysipainotteinen ruokavalio aikaiseksi jotta saat kaikki suojaravintoaineet, välttämättömät aminohapot, välttämättömät rasvahapot ja kuidut päivän aikana. Sen jälkeen kuin ruokavaliosi on tasapainossa, pudotat vain ruoka-ainemääriä. Hyvä pitää mielessä tiettyjä perus "lainalaisuuksia":

Päivän aikana proteeini/hiilihydraatti/rasva suhteet pitää olla 40%/30%/30%. Niin kuin se näyttää sinulla olevan hyvin lähellä.
Vältä tyydyttyneitä rasvoja - suosi kasviöljyjä vaikka rypsiöljyä
kuituja pitää saada 15-25 g/päivä
Kasviksia väh. 500g päivässä
Vältä sokereita

Hyviä vitamiinilisiä sinulle on mm. apteekista löytyvä multivita. Ensiksi pitää kuitenkin saada ruokavalio kuntoon ja tasapainoiseksi, jotta niitä vitamiineja tulee myös ruuasta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ne on melko high in calories Joku 550kcal/100g

Mut kyllä munkin mielestä niitä voi dieetillä natustella, kun niissä ei muistaakseni paljoa ole hiilareita

Tytöt tykkää enemmän laihasta ja tiukasta kuin vähän lihaisammasta ja pehmeämmästä.
Ei saatana, justiinsa tuos viime viikolla yks tyttökin mulle sano että "joo kyllä MIEHELLÄ pitääkin vähän 'mahaa' olla ja lihasta, ettei mikään anorektikko ole, yök".

Ps. Ei ollut anoa tapaus, joka näin sanonut.

Eiköhän se ole makuasia mistä kukin tykkää... MUTTA epäilen, että 16-vuotiaat tytöt ( OP on 16) tykkäävät mistään "mahakkaista" tai suoraan vaan läskeistä pojista.

Olen minäkin kuullut väitteen "tytössä pitää olla jotain mistä pitää kiinni"

Mutta minulle tai monelle muulle se ei todellakaan päde :david:

Eiköhän se ole makuasia mistä kukin tykkää... MUTTA epäilen, että 16-vuotiaat tytöt ( OP on 16) tykkäävät mistään "mahakkaista" tai suoraan vaan läskeistä pojista.

Noiden kuvien perusteella ketjun aloittaja ei kylläkään mikään mahakas tai läski ole.

Se oliki vähä offtopikkia niiku se viesti johon itsekin vastasin :)

Mun mielestä pitäs laihduttaa jos tuntuu siltä (tiettyyn pisteeseen asti..) mutta sitten pitää varautua siihen, että salitulokset ottaa takapakkia.. Kyllä juhannukseen mennessä jätkällä voi olla 8% rasvat. Tsemii vaa

Kun nyt joku tälläisen topikin teki, niin voisin sitä sitten lainata ja kysyä muiden mielipidettä. Eli siis 3kk on tullu käytyä nyt salilla 2-3 krt/viikko ja tarkkailtua syömistä enemmän kuin ennen. Lenkillä käyn myös 3-4 krt/viikko. Lenkillä oon kyllä käynyt jo pari vuotta ja syksystä lähtien aktiivisemmin. Kun aloittelin salilla käyntiä niin oli dieetillä eikä reeni oikein kulkenut, mutta paino on kyllä oikeastaan koko ajan hitaasti tullut alaspäin, vaikka en enää millään varsinaisella dieetillä ole vaan olen koettanut syödä ihan normaalisti ja paljon proteiinia sekä myös kuitua ja vitamiineja. Paino oli tammikuussa jotain 79kg, nyt noin 74kg.

Tässä pari kuvaa nykysestä kunnosta, joka on kyllä parantunut 3kk aikana mielestäni melko paljon. Lähtötilanteesta ei ole kuvia mutta tässä pari kuvaa nykytilanteesta:

Aijaa.com - 6065809.jpg

Aijaa.com - 6065814.jpg

Onko keho joltain osin epätasapainossa? Jaloista ei ole kuvaa, mutta niissä on kyllä mielestäni lihaa melkos hyvin. Lenkillä käyntikin on ehkä niihin vaikuttanut. Löysää on kyllä enemmän mitä ekasta kuvasta oikeasti näkee, jos ei jännitä lihaksia ja on ihan normaalisti.

Eli siis kannattaisko vaan vetää kovasti reeniä ja syödä enemmän ja lenkkeillä siinä ohessa että pysyy aerobinen kunto hyvänä vai kannattaisiko ottaa löysiä pois? Sanokaa vapaasti mielipiteenne.

Back
Ylös Bottom