Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus itekin kuullu juttua tästä. Pointti taisi olla, että joidenkin hedelmien tai kasvisten sulattaminen vaatisi enemmän energiaa, kuin mitä niistä saisi ja niin tulisi "miinuskaloreita". Enpä kyllä oikeen usko :david:

en minäkään usko :D mites esim. jotkut apinat pysyy hengissä, jos hedelmien sulattaminen kuluttais enemmä energiaa kun mitä niissä on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo ei noi "miinuskalorit" pidä paikkaansa ku keho ei hajota pienemmäks muuta kun sen mitä se tarvitsee, eli jos se jotain hajottaa niin se saa siitä kyllä enemmän kaloreja kun mitä hommaan menee.

Nojoo pistetään nyt tämmönen vielä että joskus yläasteikäsenä sankarina ajattelin että "pitää olla massaa että voi saada voimaa ja tulla isoksi". Aloin sitten vetämään enemmän suklaapatukoita välitunnilla .. onneksi en hirveen pitkään jaksanu.

Mun faija on jo kauan ihmetelly meikäläisen rahkasyöntiä. Tossa eilen vähän piikittelin hänen ruokailutottumuksia, ja ukko heitti takasin, että "paraskin puhuja, kun syöt tota rahkaa päivittäin".

Olin ihan äimän käkenä, ja vastasin vaan, että mitäs sitten, sehän on terveellistä. Tähän hän tokaisi, että eihän ole, koska sehän on maitotuote.

Olin vieläkin enemmän ymmälläni, ja vastasin taas, että mitäs siinä on sitten vikana.

Vastaus kuului: maitotuotteethan on epäterveellisiä, enhän mäkään syö jäätelöä joka päivä.

Tän jälkeen seurasi saarna siitä, miten kannattaa opetella lukemaan ravintosisältöjä, ja siitä miten rahkassa ei ole rasvaa nimeksikään, mutta prodea reilusti, ja jäätelöissä sitä rasvaa on melko ruhtinaallisesti, lisänä hemmetinmoinen sokerimäärä.

Saarna vastaanotettiin ärsyyntyneellä muminalla siitä, miten kaikki eivät välitä mistään ravintosisällöistä tai miltä näyttävät. :D

mä voisin valottaa tuota miinuskalori-käsitettä. Ei se tarkoita että ruoasta saisi kaloreita vähemmän kun sen suluttaminen kuluttaa, vaan et käytännössä tulee vähemmän kaloreita mitä teoriassa. Miinuskalori on esim. kuidun mukana sulamattomana läpi mennyt pieni energiamäärä, tai proteiinien hajottamiseen kulutettava energia, joka on sitten pois siitä teoreettisesta 4kcal määrästä. Eli vähän eri juttu :)

Ei tule mitään omista ajatus maailmoista hassua vielä mieleen, kun sain alussa jonku verran kokeneemmelta pohja tietoa, mutta pistän tän nyt kuitenki. Oltiin vedetty kaverin kanssa reeni ja oltiin lähössä salilta ja olin tehny jalat ja vatsan ja totesin tyyliin: " jaa sitte pitäs jaksaa vielä rotskuja lähtä syömään" kaveri pistää. "eikö sillon pitäs olla just syömättä ku reenaa vatsoja ? ".

Pari vuotta sitten kun olin juuri aloittanut puntteilun enkä rehellisesti sanottuna tiennyt mistään mitään;
luin täältä jotain jostain "massakaudesta"
ja ei hitto kun se kuulosti mahtavalta!
niinpä aloinkin syödä entistä enemmän, jotta lihakset kasvaisivat.tottakai

Ainoa huonopuoli tässä oli että etten laskenut kaloreita
ja kaikki massankasvatus kalorit tulivat sipsistä karkista, chilipähkinöistä ja ranskalaisista
=)
Ja sit ku yhdistää ne kalorimäärät kuntosali harjoitteluun, jota oli 3x viikossa random sarjoilla ja toistoilla niin onnistuin todellakin saamaan sitä massaa..

Nykyään pystyn repeilemään jo tolle,
mut silloin kun huomasin sen 3kk massakauden päätyttyä
että "hetkinen tää ei ihan nyt toimikkaan.." niin silloin ei paljoo naurattanu
Naama turvonneena ja finneillä, ja vartalo täynnä rasvaa.
Hyvä puoli on että sen jälkeen oon treenannu oikein
ja ei oo tehny rasvaakaan kauheesti enää mieli!

Ei oma, mutta pisti silmään selailessa:
"kerro ensin miksi sä tarttet moisia ravinteita. Oletko huippu-urheilija vai mikä. Jos olet aloittelija niin sä et tarvi mitään lisäravinteita koska kaikki tarvittavat saat ruuasta. Vain huippukehonrakentajat tarvitsevat lisäravinteita koska niillä on niin mieletön aineenvaihdunta että normaaliruokaa ei pysty syömään niin paljoa kuin pitäisi.

Ja sitten toiseen kysymykseen. Pk-seudulta ei löydy edullista u.r.kauppaa"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6143688

täss kun kesällä aloitin pakkotoistoa kattelemaan niin huomasin että proteiini taso ravinnossa ruumiiseen nähden melkein olematon että mitä VATTUA! tilanne korjautunut tähän päivään mennessä :D

^^ totta ettei niitä saisi liikaa syödä, koska ne sisältää liikaa tiettyjä mineraaleja, kuten magnesiumia, mangaania ja fosforia mutta kolme ei kyllä pidä paikkaaansa:)

Joka paikassa aina selitetään, että täytyy välttää rasvaisia ruokia ennen nukkumaanmenoa. Täällähän tämä käännetään juuri toisin päin. Mutta ilmeisesti tolla tarkoitetaan niitä huonoja rasvoja enimmäkseen.

Toinen on laihtuminen pillerien taikka jauhojen kera, siis ihan ilman muita muutoksia ruokavaliossa. Mutsilla esimerkiksi on tosi huonot ruokailutottumukset; pari kaljaa töiden jälkeen, huonoja valintoja välipaloiksi. Aina välillä löydän jostain kätköistä jotain laihdutuslääkkeitä tai vastaavia. Olen hänelle yrittänyt selvittää näitä asioita, että mätää kokonaisuutta ei pelasteta millään pillereillä taikka salaatilla yhdellä aterialla. Uusin metodi oli, että hän syö pelkkiä ateriankorvikkeita, toivottavasti ei koskaan toteuta. Vähän käy sääliksi tollanen meininki, mutta hän ei ilmeisesti halua ymmärtää asiaa vaikka useasti olemme ruokavaliosta puhuneet.

Aiheeseen liittyy vielä sellainen uskomus, että dieetti tai laihis olisi jotenkin kauhean rankka ja nälkä vaivaisi koko ajan. Vaan, jos yhtään jaksaa panostaa siihen MITÄ syö niin tuskin kauhealla nälkäkuurilla tarvitsee olla. Mutsiin palatakseni kuuntelin erästä keskustelua, oliko tällä kertaa jostain leikkauksesta "Kyllä siinä silti täytyy syömisiä vahtia." Toki kaikilla tilanne ei ole kovin yksinkertainen, mutta olisi fiksua tehdä terveellisestä ruokavaliosta elämäntapa ihan yleensäkin sen sijaan, että ryhtyisi joka tammikuu parin viikon ruokalakkoon.

Vaikkei noi nyt ole omia uskomuksia, mutta tällaisiin olen törmännyt.

Äiskä sanoi mulle pienenä, että banaanissa on alkoholia. Järkeilyn seurauksena
(banaani-->alkoholi-->viina) sitten tietenki aloin karttamaa niitä ku ruttoa etten vaa saastuttais arvokasta elimistöäni myrkyillä tai vahingossakaa vetäis tyyliin lärvejä. Tuolloin paheksuin väkijuomia yli kaiken, tiukan kouluvalistuksen ansiosta rinnastin ne suurinpiirtein huumeisin sun muihin.
Pistää miettimään mite tyhmä voi lapsi oikeen olla? :rolleyes:

Äiskä sanoi mulle pienenä, että banaanissa on alkoholia. Järkeilyn seurauksena
(banaani-->alkoholi-->viina) sitten tietenki aloin karttamaa niitä ku ruttoa etten vaa saastuttais arvokasta elimistöäni myrkyillä tai vahingossakaa vetäis tyyliin lärvejä. Tuolloin paheksuin väkijuomia yli kaiken, tiukan kouluvalistuksen ansiosta rinnastin ne suurinpiirtein huumeisin sun muihin.
Pistää miettimään mite tyhmä voi lapsi oikeen olla? :rolleyes:

Tai sitten äiti...

Kaveri piti mulle esitelmän salin pukkarissa siitä, että jos nauttii heraa tai yleensä proteiinia ennen treeniä niin se muuttuu rasvaksi.

Kyseinen kaveri on myös kertonut että mitä korkeampi rasvaprosentti niin sitä helpompi on kasvattaa lihasta.

Hieno mies.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom