Käyttämänne erikoismenetelmät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZeiZei
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Eli minkälaisia erikoísmenetelmiä jengi käyttää? (esim. pakkotoistoja, pudotussarjoja ja supersarjoja.) Kiinnostaisi myös kuulla että mitkä menetelmät ovat toimineet ja mitkä eivät.

Ite oon ajatellu alkaa tekemään supersarjoja ainakin hauis/ojentaja, kun oon kuullut niistä paljon hyvää palautetta.

Noh, varmaankin kaikki erikoismenetelmät on toimivia jos kyseessä on tilanne että pitää saada hetkellisesti intensiteetti korkeammalle ja rasitus suuremmaksi, tavalla tai toisella. Senhän erikoiemenetelmä juuri sallii. Itse huomaan käyttäväni joskus rest-pausea, joskus pudotuksia ja joskus juuri mainitsemiasi supersarjoja.

super sarjat on ollut vähän aikaa jo käsi treeneissä ja pumppi on valtaisa:), seuraavaan ohjelmaan tulee varmasti superit käsille.

Lähinnä ne erikoistekniikat on juuri nuo supersarjat ja pudotussarjat. Nyt on kun tulee vielä punppailtua, niin käsipäivä superina rokkaa! Joskus tulee tehtyä kuten itse Suuri ja Mahtava R. Coleman videossaan, eli vipunostoja sivulle siten, että aloittaa pienillä painoilla ja ottaa heti edellisen sarjan perään astetta suuremmat painot jne. Mikä tuo sitten onkaan nimeltään.
Negatiivisia- ja pakkotoistoja ei tule juuri tehtyä, niillä saan itseni helpolla ja huolella ylikuntoon. Erikoistekniikat eivät kyllä muutenkaan ole treenin perusta, vaan ne ovat lisämauste joita silloin tällöin käytän.

Pudotussarjaa käytän liikkeissä, joissa on muuten vaikea saada tuntumaa esim. ojentajat taljassa.
Superia en ole koskaan kokeillut, joskus pitää ottaa ihan asiaksi testata.

Originally posted by makew
super sarjat on ollut vähän aikaa jo käsi treeneissä ja pumppi on valtaisa:), seuraavaan ohjelmaan tulee varmasti superit käsille.

En ymmärrä, miten pystyt tuohon? Itsellä on jo ekan haukkari-sarjan jälkeen käsi niin punpissa, että ei tahdo enää oikein kapea penkki luistaa.

Originally posted by pollo
En ymmärrä, miten pystyt tuohon? Itsellä on jo ekan haukkari-sarjan jälkeen käsi niin punpissa, että ei tahdo enää oikein kapea penkki luistaa.

No mä olenkin ihmemies:)

BTW mä en pysty tekemään taas käsitreenissä kapeaa penkkiä, kun alan treenaamaan:
Ma: Rinta, selkä, olkapää;
Ti: jalat, pohkeet, hauis, ojentaja, vatsat
To: Rinta, selkä, olkapää
Pe: jalat, pohkeet, hauis, ojentaja
- jaolla.
muut päivät on lepopäiviä.
rinta saa rasitusta 2 kertaa viikossa kuten näet.

Mä olen pikku hiljaa siirtynyt lähes kokonaan erikoistekniikattomaan treeniin. Ekat 2 vuotta tein pakkotoistoja melkein joka sarjassa, sen jälkeen hieman fiksummin eli ainoastaan vikassa sarjassa (toisaalta tein vain 1-2 sarjaa).

Nykyisin en oikeastaan käytä intensiteettikeinoja (pakkotoistot, negatiiviset, pudotukset, jne) melkein koskaan sillä ihan hyvin tuntuu riittävän että sarjat vetää vaikka toiston päähän failuresta kuin Mentzerin kipuhimotekniikoilla failuren läpi ja paljon syvemmälle hermoston sietokyvyn äärirajoille tehdyt HD-setit.

Tietysti jos edessä on kevyt viikko pyrin saamaan lihakset äärimmäisen paskaksi nimenomaan tahkoamalla pakkoja, negoja ja rest/pausea. Mutta ns. normitreeneissä en enää juurikaan käytä mitään muita erikoistekniikoita kuin vastakkaisten lihasryhmien supersarjoja (jotka lähinnä säästävät aikaa ja parantavat pumppia).

Who knows, ehkä alan tulla vanhaksi.

Supersarjoja ja 21:ä tulee tehtyä joskus. Pakkotoistoja yritän välttää viimeiseen saakka.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun tulee treenattua enemmän "lihaspainotteista" treeniä, niin kyllähäm noita tulee käytettyä.

Pakkotoistoja ja vähennyssarjoja melkein kaikille lihasryhmille paitsi pakkoja ei pohkeille eikä olkapäille.

Mikäs tekniikka se olikaan, jossa väännettiin esim. Habakääntöä todella lyhyellä liikeradallan, niin että jännitys pysyy koko ajan. Taulus kerto niistä viime b&k:ssa, mutta en nyt jaksa kaivaa lehteä esiin. Ko. tekniikka toimii varsinkin juuri mainitussa habakäännössä.

Negatiivisia kokeilin joskus penkissä ja toimi hyvin, mutta eipä oo enää tullu tehtyä, kun nuo loukkaantumiset pelottaa.

Ainiin, superit handuille on must!
Pitkät sarjat ranskalaista ja hauiskääntö tangolla peräkkäin on:kuola:

Ja tää Tomin "kehittelemä" käänteinen vähennyssarja tekee kanssa gutaa tisseille ja ojentajille. Kun tein näillä kympin korotuksilla (vitoset molempiin päihin=10kg) penkkiä viime treenissä niin vikassa sarjassa tuli 60kg:lla 6 toistoo.:nolo:
Olisitte nähny mun ojentajat, vittu iha ku olis syönny leivinjauhepaketin. Sellanen pumppi oli!:eek:

Originally posted by ZeiZei
Eli minkälaisia erikoísmenetelmiä jengi käyttää? (esim. pakkotoistoja, pudotussarjoja ja supersarjoja.)

valaiskaahan minua tietämätöntä, mikä on tuo supersarja?

Re: Re: Käyttämänne erikoismenetelmät

Originally posted by Sumeria
valaiskaahan minua tietämätöntä, mikä on tuo supersarja?

Supersarjaksi sanotaan sarjaa, jossa tehdään kaksi tai useampia liikkeitä samalle lihasryhmälle peräkkäin ilman taukoa. Joskus myös antagonistisille lihasryhmille tehtyjä sarjoja ilman palautumistaukoja sanotaan supersarjoiksi vaikka ne eivät varsinaisesti sitä olekaan.

25% ajasta (2 viikkoa kahdesta kuukaudesta) teen negatiivitoistoja sellaisissa liikkeissä, joissa se on yksin treenatessa mahdollista. Näitä ovat esim. dippi, leuanveto, olkapääpunnerrus, hauiskääntö, ojentajapunnerrus taljassa ja yhden jalan pohjeliikkeet. Ideana näillä HST:n negaviikoilla on lihassolujen perinpohjainen raiskaus ennen lepoviikkoja.

Vaimolle olen tehnyt rasvanpolttoon sovelluksen Poliquinin GBC:stä, jossa siis tehdään supersarjoina parittain ylä- ja alakropan liike tyyliin kyykky/kulmasoutu, julle/penkki jne. Tässä pyritään maitohapoille lyhyillä palautuksilla ja pitkillä sarjoilla.

Ennenkuin ns. erikoistekniikoita alkaa käyttämään kannattaa tarkkaan miettiä, mitä vaikutusta hakee ja mikä tekniikka siihen nimenomaan puree. Liian usein näkee hirveän määrän pakkotoistoja tekeviä junnuja jotka ei saa muuta aikaan kuin hermoston ihan tilttiin.

Rest-pausea lähinnä kyykyssä ja prässissä, joskus muuallakin. Pudotussarjaa hauiksille ja joskus harvoin selkäreenissä tai penkkipunnerruksessa. Pakkotoistot eivät kiinnosta, en ole niitä juuri koskaan tehnyt. Negatiivisia kokeilin muutaman kerran, mutta niitten kanssa pelottaa loukkaantuminen liikaa.

Ojentaja/Hauis superina ei toimu mulla ollenkaan... jostain kummansyystä ei oo puhtia vetää molempia edes samana päivänä.

Pakkotoistoista en tiädä onko mitään hyötyä mutta tulee parempi mieli kun tekee pari joka sarjan loppuun :) ... kai niillä saa sen ärsykkeen maximoitua aikas hyvin luulisin.

Negatiiviset taitaa olla aikas turhia loppupeleissä.

Itse käytän lähinnä pakkotoistoja ja pudotussarjoja. Joskus jotain muutakin mutta harvemmin.

Hauiksille

Huippu pumppi liike.....itse nimettynä 7-7-7

Käyrätängolla tai taljassa: ensimmäinen seitsemän toistoa normaali täysi liiike. Toiset seitsemän toistoa superina alhaalta 90 asteen kulmaan. Kolmas seitsemän toistoa superina 90 asteen kulmasta ylös asti.

Voi kuulostaa :david: :ltä mutta kokeilkaa....helvetin hyvä
ja yleensä oon tehnyt kolme settiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom