Käyttämänne erikoismenetelmät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZeiZei
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pudotussarjoja käytän lähinnä käsipainoliikkeissä (esim. viparit sivulle, hauiskäännöt) ja supersarjoja monesti (esiväsytystekniikkalla yleensä).Pakkotoistoja, osatoistoja yms. en tee ollenkaan.Ja kulmasoutua tulee joskus otettua rest-pausena.

Re: Hauiksille

Originally posted by Tiedz
Huippu pumppi liike.....itse nimettynä 7-7-7

Käyrätängolla tai taljassa: ensimmäinen seitsemän toistoa normaali täysi liiike. Toiset seitsemän toistoa superina alhaalta 90 asteen kulmaan. Kolmas seitsemän toistoa superina 90 asteen kulmasta ylös asti.

Voi kuulostaa :david: :ltä mutta kokeilkaa....helvetin hyvä
ja yleensä oon tehnyt kolme settiä.

Kuulostaapi hyvältä... Teen itsekkin supereita, mutta vain noin kerran kuussa. Kertoisitko vielä, että teetkö kaikki 3 x 7 aivan peräkkäin vai pidätkö pienen tauon välissä? Noi Supersarjat on kyllä aika kamalia kun tuntuu että käsi räjähtää ja kurkusta kuuluu aina alkukantaisia karjahduksia ja naama on :curs:

Originally posted by Hulkki
Tietysti jos edessä on kevyt viikko pyrin saamaan lihakset äärimmäisen paskaksi nimenomaan tahkoamalla pakkoja, negoja ja rest/pausea. Mutta ns. normitreeneissä en enää juurikaan käytä mitään muita erikoistekniikoita kuin vastakkaisten lihasryhmien supersarjoja (jotka lähinnä säästävät aikaa ja parantavat pumppia).

Aika samanlainen on meikäläisen treenifilosofia. Normaalisti paukutan vain suoria sarjoja, jossa failureen jahka se tulee vastaan ennen suunniteltua toistomäärää. Supereita tulee käytettyä aina silloin tällöin ajan säästämiseksi.

Viime viikko oli tätä kevyttä edeltävä jolloin tuli käytettyä joka lihasryhmän viimeisen liikkeen viimeisessä sarjassa jotain erikoistekniikkaa.

Esim. lauantaina hauiksia treenatessa tein vinopenkkikäännöissä 3 pudotussarjan ja nyt on haukkarit kipeät. Normaali treenistä ei pahemmin kipeydy.

Mielestäni erikoistekniikat (pakkotoistot, negatiiviset toistot, pudotussarjat, supersarjat jne.) ja etenkin se, miten niitä usein saleilla käytetään, ovat yksi hyvä osoitus siitä, kuinka epätieteellisellä tasolla kehonrakennuksessa/kuntosaliharjoittelussa liikutaan muihin lajeihin verrattuna. "Paljo penkki? -jengi" uskoo tehokeinoihin vaikka kukaan maailman vahvimmista miehistä ei niihin usko. Hermosto on pysyväistukossa niillä karmaisevan näköisillä lukemattomilla pakkotoistoilla. Supersarjoja sanotaan tehtävän pumpin vuoksi, mutta kysypä pumppaajalta perusteluja mihin pumppia tarvitaan. Suorien sarjojen tekeminen viimeiseen mahdolliseen toistoon ilman tehokeinoja tai harjoitusvaikutuksen aikaansaaminen löysemmillä sarjoilla, mutta suuremmalla voluumilla riittää.

Ennen tein paljonkin, liikaakin, viimeisen parin vuoden aikana on tulokset tulleet ihan eri menetelmillä.

Nykyisin ei siis käytännössä juuri mitään erikoistekniikoita - joskus harvoin pudotussarjoja, niitäkin käytännössä silloin jos tulee ahnehdittua liian iso paino sarjaan ja tuleekin vain 4 tai 5 toistoa.

Viimeisellä "raskaalla" viikolla (kun olen päättänyt että seuraava on kevennetty), saatan tehdä joka treenissä pudotuksia, ainakin parissa sarjassa. Muuten mennään suorilla ja satunnaisilla (luokkaa kerran kuussa) vallattomilla experimenteillä.

Re: Hauiksille

Originally posted by Tiedz
Huippu pumppi liike.....itse nimettynä 7-7-7
.
.
.
Eikös kaksykköset tehdä yleensä siten, että aluksi tehdään liikkeen alaosasta puoliväliin 7 toistoa ja sitten yläosasta puoliväliin 7 toistoa ja vielä 7 kokonaista toistoa. Eli hieman eri järjestyksessä, vaikka ei sillä varmaan paljoa väliä ole.

Ja itse käytän pudotussarjoja selälle, hauiksille ja ojentajille. Pakkotoistoja käytän melkein jokaisessa liikkeessä ja supersarjoja tulee tehtyä selälle ja käsille.

Pudotussarjoja tulee tehtyä aina sillon tällöin, ei ole mitenkään vakituiseen mukana...tehdään silloin kun siltä tuntuu tai kun Sam225 tossa sanoi, että jos ei saakkaan kun vaikka 4-5 toistoa niin saa sarjan jatkettua vähän pidempään...

Pakkotoistoja tulee tehtyä aina silloin tällöin, vaatii yleensä treenikaverin ja tällä hetkellä ei aikataulut kavereiden kanssa oikein täsmää ja aina ei viitti olla avustajaa pyytämässä...

Re: Re: Hauiksille

Originally posted by McLee
Kuulostaapi hyvältä... Teen itsekkin supereita, mutta vain noin kerran kuussa. Kertoisitko vielä, että teetkö kaikki 3 x 7 aivan peräkkäin vai pidätkö pienen tauon välissä? Noi Supersarjat on kyllä aika kamalia kun tuntuu että käsi räjähtää ja kurkusta kuuluu aina alkukantaisia karjahduksia ja naama on :curs:

Joo aivan samassa setissä kaikki 3*seitsemän.(siis, ei taukoa).eli kokoliike, ala osa ja ylä osa...ja voi perse kun kädet huutaa leipää!:thumbs: :itku:

Ja WARHeart: joo voi se olla noinkin kuin sanoit, mutta...mä oon sen aina tehnyt niin kuin kerroin ja...hyvin se on toiminut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom