Käytin söörtisä........(treeniliikevideoklipit)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
59
.......mutten kuitenkaan pystynyt kykenemään löytämään niitä sivuja missä näytetään kuinka tehdään mm. syväkyykky. Pitäis e-mailitse lähettää ohjeita yhdelle naisihmiselle miten saadaan hirrrviä perrrse.

Mistähän ne löytyis?

Oma lehmä ei ole ojassa.....

Jotenkin pistää tuossa exrx:n videossa silmään. Noin syvä kyykky kyllä mielestäni pitäisi tehdä jalat leveämmällä. Luulis, että tuo rasittaa jo polvia ja nilkkoja. Noo, mitäs pirua mä siitä tiedän...

Samaa mieltä exrx:n videosta

Noin syvässä kyykyssä pilaat vain polvet ja nilkat, eikä voimantuottokaan ole paras mahdollinen.

Perusteluni:

Paino siirtyy lihaksilta tukirakenteelle, liikkeen alavaiheessa.

Polvinivel ja kierukat rasittuu (vain pieni ala nivelestä kantaa painoa)

Tasapainonhallinta pettää tai on vaikeaa (painopiste liikaa takana)

Juu, ihan samaa mieltä olen Weeboomin ja Kotiauringon kanssa siitä, ettei toi exrx:n video ole mikään mallisuoritus. Kyykky on muutenkin sellainen liike mikä mun mielestä kannattasi opetella kädestä pitäen jonkun kokeneemman treenaajan kanssa, että menisi kerrasta oikein. Siinä kun on tosiaan mahdollisuus rikkoa itsensä pidemmän päälle, jos tekee väärin. Lähinnä noi videot vastaa tarkoitusta, jos ei ole ikinä jalkakyykkyä nähnyt, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.

Kotiaurinko sanoi:
Noin syvässä kyykyssä pilaat vain polvet ja nilkat, eikä voimantuottokaan ole paras mahdollinen.

Perusteluni:

Paino siirtyy lihaksilta tukirakenteelle, liikkeen alavaiheessa.

Polvinivel ja kierukat rasittuu (vain pieni ala nivelestä kantaa painoa)

Tasapainonhallinta pettää tai on vaikeaa (painopiste liikaa takana)

Toihan on se ainoa oikea kyykky.. tosin tosta vähän avaa jalkoja ja ihan vaikka 5-10cm levittää niin että perse mahtuu paremmin väliin. ja sitten selkä mahdollisimman pystyssä. Ja siis todellakin lasketaan niin alas kun vaan mahdollista. Ja tuossa on mun mielestä paino liian edessä. Pitäis olla kannoilla/koko jalalla mutta näyttää noissa että ois varpailla. Ja tarkoitushan oli tehdä iso perse. Elikkä painoilla ei ole väliä vaan miten se rasittaa sitä persettä. Ja syväkyykkyhän sitä hyvin rasittaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom