Käykö pakkislaiset verenluovutuksessa?

Kai se pitäs taas käydä, miten onko kukaan käynny luuydintä luovutamassa. itse oon kyllä listalla mutta bmi ei taida mennä enää rajoihin :rolleyes: pitää varmaan kusettaa pari kiloa jos pääsee luovuttamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla O+ mutta liian huono hemoglobiini :( Verestähän tehdään nykyään valmisteita, joten sen suhteen huono hemoglobiini ei haittais, mutta luovuttaja menee kuulemma liian huonoon happeen.

Itse olisin eilen luovuttanut, mutta ei kelvannut kun olen ollut Intiassa viimisen puolen vuoden sisällä. Ja flunssaaki ollut tässä.

10 vuotta sitten armeijassa luovutin verta. Ei siinä ollu mitään ihmeellistä, kaikki meni ihan hyvin.
Mutta: kahden vuorokauden kuluttua oli n. 10 km jalkamarssi, ja silloin alkoi viimeisen parin kilometrin kohdalla kyllä aikalailla heikottamaan. Loppuun asti kunnialla selvittiin, mut huomas kyllä, että verenluovutus vaikutti asiaan.
Joten, luovuttakaa ihmeessä verta, mut jos teillä on tiedossa joku fyysistä ponnistelua vaativa juttu, siirtäkää sitä treeniä muutamalla päivällä eteenpäin jos on itsestänne kiinni.

5. päivä kävin. Kuudes kerta oli. Erittäin hyvä tapa mielestäni. Pienellä veri määrällä saa kahvit ja kolmioleivän.

Ps. Siihen saakka käydään kahden kuukauden välein kunnes irtoaa naista jostain :D

Pitäis muttei oo tullu vieläkään mentyä. Miten se voikin olla perhanan vaikeaa? kyselee saamaton vätys.

Sitten kun itsensä saa sinne paikalle, niin se on itseasiassa ihan hauskaa hommaa; voi ite köllötellä hetken ihan rauhassa ja päälle nauttia pullakaffeet tai mitä ne nyt missäkin paikassa tarjoaa.

Ja Hippinakki: mulla on karenssi just siitä syystä, että on irronnut, mutta tää karenssi kestää sen 9kk :D (ja muistaakseni kai vielä vuoden siihenkin päälle).

Ja Hippinakki: mulla on karenssi just siitä syystä, että on irronnut, mutta tää karenssi kestää sen 9kk :D (ja muistaakseni kai vielä vuoden siihenkin päälle).
Onneksi olkoon :thumbs:

Ja hookoolle. Minä ainakin itse olen aina mennyt suoraan töitten taikka koulun jälkeen luovuttamaan. Kotona kuitenkin keittäisi kahvit niin meneekin tuonne kahville. Asiaa varmasti myös helpottaa jos sopii kaverin kanssa tuonne menosta, ei tule unohdettua taikka jänistettyä viimehetkellä.

Tampereella Veripalvelu muuttaa vihdoin keskustaan:
http://www.veripalvelu.fi/www/2678

Voi olla, että siitä TAYSin viereisestä Biokadun sijainnista on ollut hyötyä, mutta onhan se vähentänyt ihmisten verenluovutuskäyntejä ja paljon, kun on niin sivussa ollut. Pitääkin ensi viikolla vaikka käydä luovuttamassa. Taitaa olla vasta toinen kerta tänä vuonna. :nolo:

Pitäsköhä mennä ekaa kertaa elämässään, sais sen oman veriryhmänsäkin selville. Onhan se tässä suunnitelmissa ollu jo 5-6 vuotta:D

Pitäsköhä mennä ekaa kertaa elämässään, sais sen oman veriryhmänsäkin selville. Onhan se tässä suunnitelmissa ollu jo 5-6 vuotta:D

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Jos ei ole mitään oikeaa syytä ("en viitsi" ei kelpaa) olla menemättä, ilman muuta luovuttamaan.

Ei vaan oo tullu lähdettyä, täytyy mennä, kun saavat kerran puljun siirrettyä tohon rautatienkadulle. Kuka sitä nyt sinne TAYSin nurkille lähtee, bussipysäkiltä joutuis kävelemään varmaan kilometrin:hyper::david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom