Käsivarret

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tervehdys.

Millä treenillä saisi käsivarsia harjoitettua enemmän? Tarkoitan kyynerpäästä ranteisiin sijoittuvaa aluetta. Hauis kasvaa ja kehittyy, samoin ojentajat, mutta en ole oikein vielä löytänyt sopivaa treenimuotoa käsivarsille.

Olisin iloinen jos saisin jonkinlaisia vinkkejä.

Teen pääsääntöisesti kolmijakoista ohjelmaa. Ja yleensä 3krt 6-8toistoa.

Moro,
ja lisäksi muistat polttaa vetoremmit!

käsipainolla rannekäännöt ja hammerit.itellä ainaki toimii :) toistot kannattaa noissa rannekäännöissä pitää hieman isompina 10-12 on jo parempi

Suosittelen ainakin itse ja varmasti moni muukin, että selkäliikkeissä (vedot) remmit käyttöön. Lisää tehoja ja tuntumaa, kun ote tangosta ei lipeä ja väsy ennen selkää ja selkätreeni kärsii. Search on yläkulmassa ja sillä löytää monta tästäkin aiheesta, tässä niistä yksi:

Forkut kasvuun?!

Maastaveto ilman remmejä on kyllä ehdottomasti paras forkkuliike. Muutenkin kaikki puristusvoimaa vaativat liikkeet on hyviä. Esimerkiksi leuanvetotangossa roikkuminen jne.
Paksun tangon kanssa vaatii enemmän puristusvoimaa niin kannattaa käyttää sellasta jos salilta löytyy.

Noiden lisäksi olen toimivaksi havainnut myös ylätaljan kapealla vastaotteella (peukalonpäät yhdessä). Tämä myös mahdollisimman paksulla tangolla tehtynä. Ja kun keskittyy vetämään käsillä niin saa hyvin tuntuman nimenomaan forkkuihin. Tämä moninivelliikkenä on varmasti tehokkaampi, kuin mikään hammerkääntö.

Mun mielestä kyllä kaikki eristävät liikkeet kuten rannerullaukset tai hammerkäännöt on melko turhia. Niitä voi ehkä lisänä ottaa treenin loppuun, mutta ei pelkästään niillä isoja forkkuja kasvateta.

Edit. Niin ja sitten kaikki selkäliikkeet ilman remmejä.

Suosittelen ainakin itse ja varmasti moni muukin, että selkäliikkeissä (vedot) remmit käyttöön. Lisää tehoja ja tuntumaa, kun ote tangosta ei lipeä ja väsy ennen selkää ja selkätreeni kärsii.
Tietysti jos selkään haluaa panostaa, niin siinä tapauksessa suosittelen itsekkin niitä remmejä käyttämään. Tässä threadissä nyt puhuttiin kuitenkin niiden forkkujen kehittämisestä.

Tietysti jos selkään haluaa panostaa, niin siinä tapauksessa suosittelen itsekkin niitä remmejä käyttämään. Tässä threadissä nyt puhuttiin kuitenkin niiden forkkujen kehittämisestä.

Niin tosiaan, tuli unohdettua tuo, liittyi tosin edelliseen kommenttiin jossa kehoitettiin polttamaan vetoremmit kokonaan kun niilläkin on oma paikkansa.;)

Tuli kirjoitettua hieman hätäisesti, ajatellen pelkästään forkkuja. Siksi kehoitus laittaa remmit tuleen. Muuten kyllä remmeilla on aikansa ja paikkansa. Itse en niitäkovin usein käytä, mutta käytän kumminkin Ü

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olen sitä mieltä että remmejä ei kannata käyttää jos puristusvoimaa on tarpeeksi. Kyllä sen tuntuman sinne selkäreeniinkin saa kun vaan malttaa huolella hioa sen tekniikan kohilleen. Kun "poltin" omat remmini niin ei ole paljoa tarvinnut forkkuja erikseen reenailla. Jos noihin remmeihin liikaa tottuu, niin myöhemmin on puristusvoiman kanssa ongelmia.

En käsitä kun jotkut isommat ukotkin tekevät hauiskäännötkin vetoremmien kanssa. Voi tietysti olla vaiva tai sairaus, mutta mielestäni vetoremmejä moni käyttää täysin turhaan. Nyt tulee niitä "Sillo kun reenataan selkää, ni reenataan selkää"- kommentteja, mutta onpahan eriävä mielipide joukossa. :)

Puristusvoima on kuitenkin työelemässä yksi tärkeimpiä 'voimia', varsinkin jos hommat vähänkään vaatii fyysistä ponnistelua.

Tarkoitin tolla että tekee tavallista rannekääntöä vastaotteella vaikka penkki tukena, ja sitten eri liikkeenä tuo "hauiskääntö" myötäotteella. Ne ottaa siis eri lihaksiin. Rannekäännöstä vois sanoa että ottaa "sisäforkkuun" ja tuo toinen luonnollisesti siihen "ulompaan". Joku viisaampi saa luvan korjata väärät lausuntoni.

En käsitä kun jotkut isommat ukotkin tekevät hauiskäännötkin vetoremmien kanssa. Voi tietysti olla vaiva tai sairaus, mutta mielestäni vetoremmejä moni käyttää täysin turhaan.

Vähentää kuormaa forkuille ja kohdistaa enemmän hauiksille. Saman huomaa jos tekee hauiskääntöä apinaotteella. Ei tarvitse puristaa tankoa niin paljon vaan "kietaista" sormet ympäri, joten menee paremmin perille ja riippuu tietenkin tekijästä osaako vai eikö kohdistaa oikein. Voin tietysti olla väärässäkin.

Eikös ole niin että Brachialis, Brachioradialis ja Biceps brachii hoitavat yhdessä käden koukistamisen. En ole mikään tohtori, mutta LUULISIN että Brachioradialis joka sijaitsee forkuissa (mutta kiinnittyy olkaluuhun), tekee työtä vaikka kuinka olisi remmit käytössä. Muilta kyynärvarren lihaksilta remmit kyllä vievät rasitusta pois, koska sormia ei tarvitse paljoa puristella.

Multakin ihan täysin mutua, mutta oma treenifilosofia perustuu pitkälti kokonaisvaltaisuuteen eikä täsmähiomiseen monilla liikkeillä, joten väärässä voin olla minäkin. Haluan uskoa, että remmit eivät merkittävästi tai lähestulkoon ollenkaan kohdista rasitusta enemmän hauikselle. Joku todistakoon uskomukseni vääräksi. =)

edit- pikku täsmennys

Voi perkele... Tajusin justiin että mulla ottaa forkut hauiskäännössä niin perkeleesti osumaa varmaan koska pursitan aina "liian" kovaa sitä tankoa. Tullu ikinä ajatelleeks.. Tyhmä minä. No joo ite saan sillä kasvatettua ihan kiitettävästi vissiin. Muutenki taidan puristaa joka liikkeessä tankoa aika perkeleesti...

Olen sitä mieltä että remmejä ei kannata käyttää jos puristusvoimaa on tarpeeksi. Kyllä sen tuntuman sinne selkäreeniinkin saa kun vaan malttaa huolella hioa sen tekniikan kohilleen. Kun "poltin" omat remmini niin ei ole paljoa tarvinnut forkkuja erikseen reenailla. Jos noihin remmeihin liikaa tottuu, niin myöhemmin on puristusvoiman kanssa ongelmia.

En käsitä kun jotkut isommat ukotkin tekevät hauiskäännötkin vetoremmien kanssa. Voi tietysti olla vaiva tai sairaus, mutta mielestäni vetoremmejä moni käyttää täysin turhaan. Nyt tulee niitä "Sillo kun reenataan selkää, ni reenataan selkää"- kommentteja, mutta onpahan eriävä mielipide joukossa. :)

Puristusvoima on kuitenkin työelemässä yksi tärkeimpiä 'voimia', varsinkin jos hommat vähänkään vaatii fyysistä ponnistelua.

Meikä on 100% samaa mieltä. Ite käytin ennen remmejä kaikissa puristusta vaativissa liikkeissä ja niinhän siinä kävi, että puristusvoima ei kehittynyt mihinkään vaan jäi pahasti jälkeen muista voimista. Otin remmit pois käytöstä suurimmassa osassa liikkeistä ja nopeasti lähti puristus paranemaan eikä ole monessakaan liikkeessä enää rajoittava tekijä.

Summa summarun. Olen nyt vakuuttunut, että lauantaina kun laitan saunanpesään valkean, niin mukaan menee myös remmit. Kävin tänään salilla ollessani mielenkiintoisen keskustelun kaverini kanssa. Jätkä oli ostanut Cpt of crush jousipuristimen, jotta saisi lisää "pitoa". Kuitenkin veivasi salilla remmien kanssa (ainakin alataljassa).
MItä tulee tuohon fyysiseen työhön ja siihen kuinka se vaikuttaa käsivarsiin ylipäätänsä. Edesmennyt vaarini oli jonkinlainen putkimies-seppä-ilmarinen. Ei varmaan edes tiennyt mikä on kuntosali tai mitkä ovat vetoremmit, mutta oli aika kokoset oikeudenjakajat!

joo no eiköhä forkut ota hittii iha tarpeeks vaikka käyttäiski pääsääntösesti niit remmei mavessa tai kohautuksis. kun käytin remmejä 3kk iha putkeen mavessa niin oletin että ilman remmejä en saisi millään samoilla painoilla tarvittua toistomäärää puhtaasti. kerran sitte remmit unohtu ja yllätyksenä romut pysykin näpeissä helposti. forkut menin mittaamaan sen jälkeen ja olivat nekin kasvaneet remmien käytöstä huolimatta. Mietin että EHKÄ jopa remmien käyttö vei liian rasituksen forkuilta pois ja siten sai ne kasvamaan paremmin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom