Käsittämätön pilatkaamme toistemme elämä -ilmiö

Kukapa meistä ei olisi idiootteillut teininä. Noh, silloin kun me olimme teinejä, sattuneelle naurettiin aikansa pienissä piireissä ja sitten unohdettiin koko juttu, nyt yhtä mokaa ei saada pois mielestä ja silmistä vaan jutut kiertää ympäri nettiä ja foorumeita. Kyllä sitä itsekin tuli pienenä itkettyä jonkun pojan perään, ihan nolostikin, mutta vähänkö ottas päähän jos vieläkin netissä liikkuis kuva Missukasta meikit levinneenä itkemässä, että Byähää... Nykyisin se on poissa mielestä, paitsi joskus tulee kavereiden kanssa naurettua omalle typeryydelle :D

Ja välttämättähän nämä "nolot" eivät edes ole itse laittaneet kuviaan nettiin, vaan joku ilkiö luokkakaveri on ottanut nolon kuvan "kaveristaan" tai joku on imuttanut jonkun ohjelman kautta pariskunnan sekstailuvideot omalle koneelleen ja laittanut nettiin ihmeteltäväksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja välttämättähän nämä "nolot" eivät edes ole itse laittaneet kuviaan nettiin, vaan joku ilkiö luokkakaveri on ottanut nolon kuvan "kaveristaan" tai joku on imuttanut jonkun ohjelman kautta pariskunnan sekstailuvideot omalle koneelleen ja laittanut nettiin ihmeteltäväksi.
Se tuossa 12-vee tytössäkin ("oonko ruma"-tyttö siis) vituttaa, tuskin se tiesi että kuva lähtee tällä tavalla julkisuuteen. Voi jopa olla että se laitto ii2:een kuvan vaan kun tää chattikaveri pyysi, tai jotain..? Luottamus petetään, kaikki näkee sun kirjotukses ja kuvan ja aivan takuulla ei paljoa heru rakentavaa kritiikkiä. Netti kyllä mahdollistaa käsittämättömän julmuuden, jutut leviää ihan tolkuttoman nopeeta. Ennen oli parempi kun se juttu jäi vaan tosiaan kylän tietoon, esim. ei siitä tiedetty naapurikaupungissa jos naapurin Lissulla jäi nakki pimppiin.

Hyvää juttua ja on myös mua ihmetyttäny.

Osasta youtubessa ja muualla liikkuvista videoista mulle ainakin tulee sen verran vahva myötähäpeän tunne, etten voisi nauraa vahingoniloisesti. Vähän niinkuin töllöstä silloin tällöin tulevat "Hauskimmat" kotivideot... mä en voi ymmärtää mitä hauskaa on siinä jos joku ajaa pyörällä päin tolppaa - sehän sattuu aivan helvetisti. Ei paljon naurata kun omalle kohdalle osuu. :jahas:

Ihmiset on välinpitämättömiä ja loppujen lopuksi todella harvassa ovat ne jotka tekevät jotain kun näkevät toiselle käyvän huonosti. Mieluummin möllötetään monttu auki ja kaivetaan taskusta kamerakännykkää että voi myöhemmin näyttää kavereille.

Jos joku teini laittaa videon nettiin niin ehkä se sitten yrittää kalastella niitä "Olet IHQ" kommentteja pönkittääkseen itsetuntoaan. Kun karu todellisuus iskee ja sille nauretaan niin vähemmästäkin sitä tulee paha mieli. Ja mikäs haukkuessa kun sä näet toisen mutta toinen ei näe sua. Antaa palaa vaan. Miksi positiivinen palaute on niin harvinaista? Eipä siinäkään tarvitsis itteään likoon laittaa.

Mä en ymmärrä ketä palvelee se, että tuomari nauraa ääneen kilpailijalle esityksen ajan. Siis mitä helvettiä? Kyllä rehellistä palautetta saa ja pitää antaa mutta miksi tehdä jotain tollasta ylimääräistä joka vain pahoittaa toisen mielen ja ehkä kummittelee tulevaisuudessakin. Mä olin aina aivan helvetin huono ruotsissa, silti opettaja ei nauranu mulle ääneen kokeen palautuksissa...

Kaikki parikymppiset kyllä tietää että kerran kun nettiin laittaa jotain itsestään, sitä ei ikänä saa sieltä pois. Jos materiaali oli tietyn laista. Teinit ei tiedä tai ei tiedosta mitä se tarkoittaa. Eipä mua hirveästi naurattaisi jos saisin kuulla jollain gay-sivulla olevan kuvan minusta uimassa yliopiston suihkulähteessä alasti hirveässä jurrissa. Jos sellainen kuva on jossain niin joku saa aina päähänsä "tää pitää pistää nettiin, kyllä sitä vituttaa", sellasia ihmisiä on paljon.

Eiköhän jokaisella ole elämässä sellaisia tapauksia jotka olis voinu jäädä tekemättä, jotka muistuessaan mieleen aiheuttaa häpeän tunnetta ja hiljaista naurua itselleen ja lauseen "ei jumalauta... miksi tein niin", vielä vuosienkin päästä... Joillekin ei tunnu jäävän mitään häpeää mistään, miten voisi olettaa heidän ymmärtävän miltä toisista tuntuu? :curs:

"Pistetään nettiin vaan, ei mua haittais jos musta laitettais."

Täällä pakkotoistollakin on kyllä pojista hienoja pyllykuvia tuolla eräässä threadissa... Mitäs jos joku pistäs ne jonnekin gay-sivustoon esille? :hyper: tai sitten ei. Tyhmät, mitäs laittovat kuvansa.

Täällä pakkotoistollakin on kyllä pojista hienoja pyllykuvia tuolla eräässä threadissa... Mitäs jos joku pistäs ne jonnekin gay-sivustoon esille? :hyper: tai sitten ei. Tyhmät, mitäs laittovat kuvansa.

Musta tuntuu, ettei niitä kiinnostais, vaikka ne kuvat olis missä :D ..ERÄS pakkislainen on mustaki tehny aika härskin shoppauksen. Naurattihan se.

Kyllä tässä iässä pitäis tajuta, et jos laittaa jotain alastonkuvia nettiin, nii ne voi joutua kenen käsiin tahansa. Vaikka oman pomon tai mutsin.

Ei kai se elämä pilalle mene jostain tollasesta, tosin aika mauttomasta, screenshotista? Tarkemmin kun ajattelee niin tapahtuuhan sitä paljon pahempiakin asioita päivittäin maailmassa ja kotimaassa. Nuo avausviestinkin jutut on vähän sellasia, että "mitäs läksit". Tolla tytöllä nyt on oikeasti jotain vakavia itsetunto-ongelmia ja valmiiksi ja toi colan juonti juttu nyt on suoranainen hölmöyden huippu sarjassaan ja jopa yleiskilpailussa.

Cola-miehelle saa mielestäni nauraa ihan hyvällä omallatunnolla. Samoin kuin vaikka George W:lle, tai kelle tahansa joka täysi-ikäisenä sinne kameran eteen menee vapaaehtoisesti itteensä nolaamaan.

Toi 12v "ruma-tyttö" esimerkki on sitten jo aivan jotain muuta. Ei kävisi itselläni mielessäkään linkitella sitä tänne, saatika sitten oikein hauskoja kuvia -ketjuun.

Musta tuntuu, ettei niitä kiinnostais, vaikka ne kuvat olis missä :D ..ERÄS pakkislainen on mustaki tehny aika härskin shoppauksen. Naurattihan se.

Kyllä tässä iässä pitäis tajuta, et jos laittaa jotain alastonkuvia nettiin, nii ne voi joutua kenen käsiin tahansa. Vaikka oman pomon tai mutsin.

Ahaa, taidatkin olla sellainen henkilö, josta timse kertoo viestinsä lopussa.

Kyllä mua ainakin v*tuttais jos joku photoshoppais jotain idioottipaskaa mun kuvasta ja sille naureskeltas ympäri internettiä.

Tarkemmin kun ajattelee niin tapahtuuhan sitä paljon pahempiakin asioita päivittäin maailmassa ja kotimaassa... Tolla tytöllä nyt on oikeasti jotain vakavia itsetunto-ongelmia ja valmiiksi...
öööö, niin, kuulutko siihen sankarilliseen ihmisryhmään jotka ajattelee että jos jokin asia on päin vittua nin sitä ei kannata koittaa edes korjata.? Jos tytön itsetunto on tosi huono jo ennestään niin fuck it, poljetaan vain lisää, ei se enää alemmaksi voi mennä, tai jos meneekin nin aina tästä maasta löytyy isompiakin huolia nin ei tästä tartte välittää.?

öööö, niin, kuulutko siihen sankarilliseen ihmisryhmään jotka ajattelee että jos jokin asia on päin vittua nin sitä ei kannata koittaa edes korjata.? Jos tytön itsetunto on tosi huono jo ennestään niin fuck it, poljetaan vain lisää, ei se enää alemmaksi voi mennä, tai jos meneekin nin aina tästä maasta löytyy isompiakin huolia nin ei tästä tartte välittää.?

No mä hoidan omat asiat ja tietysti sen verran läheisten asioita kun katson mulle kuuluvaksi, riittääkö?

No mä hoidan omat asiat ja tietysti sen verran läheisten asioita kun katson mulle kuuluvaksi, riittääkö?
Riittää oikein hyvin. Tuo on ihan hyvä toiminta/ajattelumalli elämässä ellet ole vastuussa suuremman ihmisjoukon hyvinvoinnista (esim poliitikko). En vaan ymmärrä miks tollasia minun edellä quottaamiani lausahduksia tänne kannattaa postata. Varmaan suhtautuisit asiaan hiukan eritavoin jos kyseessä olisi vaikka tyyliin siskosi tytär..?

Ei niillä ole siinä mielessä että lapsi vastaa "tutustuu" itseensä, itsetuntoa tuskin on jos ei itseään kunnolla tunne. Lapsethan uskoo helposti jos joku sanoo niitä rumaksi/kauniiksi niin ne myös sitten ovat omasta mielestään sitä, olivatpa minkänäköisiä hyvänsä oikeasti.

Kyllä lapset tutustuu itseensä joskus 1-4 vuotiaana. Esim. 10-vuotiaalla voi olla jo hyvinkin vahva itsetunto. Toisella 10-vuotiaalla taas voi olla hyvin heikko itsetunto, mutta tarkoitin että kyllä lapsilla on itsetunto siinä missä aikuisillakin. Kyllähän jollakin 10-vuotiaalla lapsella voi olla parempi itsetunto kuin huonon itsetunnon omaavalla 3-kymppisellä.

Mun mielestä tuo itsetunto kysymys on just hyvin tärkeä. Pitäis jo ala-asteella vanhempien ja opettajien ja muiden tahojen kyetä tukemaan lasten itsetuntoa. Selviäis ehkä nuoruusiässä helpommalla. Se miten tuota itsetuntoa tuetaan onkin jo ihan eri juttu. Se on ainakin varmaa, että lukemattomien ihmisten itsetunnon on romuttanut koulukiusaaminen.

Edit: http://www.nyyti.fi/linkit_ja_artikkelit/artikkelit/itsetunto.htm Tuolla näkyy olevan hyvin selvitetty itsetunto käsitteenä

Tästähän on pikkuhiljaa muodostumassa Orwellilainen yhteiskunta jossa kansalaiset valvovat toisiaan. Jos aiemmin törttöilit vaikkapa humalassa niin siitä ei tiennyt kukaan, mutta nyt on joka puskan takana joku pösilö kyttäämässä kamerakännykkänsä kanssa.

Kyllä lapset tutustuu itseensä joskus 1-4 vuotiaana. Esim. 10-vuotiaalla voi olla jo hyvinkin vahva itsetunto. Toisella 10-vuotiaalla taas voi olla hyvin heikko itsetunto, mutta tarkoitin että kyllä lapsilla on itsetunto siinä missä aikuisillakin. Kyllähän jollakin 10-vuotiaalla lapsella voi olla parempi itsetunto kuin huonon itsetunnon omaavalla 3-kymppisellä.

Mun mielestä tuo itsetunto kysymys on just hyvin tärkeä. Pitäis jo ala-asteella vanhempien ja opettajien ja muiden tahojen kyetä tukemaan lasten itsetuntoa. Selviäis ehkä nuoruusiässä helpommalla. Se miten tuota itsetuntoa tuetaan onkin jo ihan eri juttu. Se on ainakin varmaa, että lukemattomien ihmisten itsetunnon on romuttanut koulukiusaaminen.

Edit: http://www.nyyti.fi/linkit_ja_artikkelit/artikkelit/itsetunto.htm Tuolla näkyy olevan hyvin selvitetty itsetunto käsitteenä

Yhtälailla se romuttaa itsetunnon jos kersaa kehutaan koko ajan ilman syytä viisaaksi tai kauniiksi, se ei näet ole hyvää itsetuntoa jos pitää itseään parempana kuin on.

Pakko sanoa, että olen helvetin iloinen että ollessani teini ei "ollut" internettiä. Tuli kaikkea tyhmää tehtyä, mutta siitä ei saanut tietää koko maailma, vaan pikkukaupunki. :nolo:

nimenomaan näin. :D

muutenkin samaa mieltä raejuuston kanssa. välillä on tullut noita netistäpoimittuja -ketjuja lukiessa mieleen onko tällä foorumilla tavallista enempi spedejä vai onko toi muille julkisesti vittuilu ihan oikea muoti-ilmiö. asiaan en vielä löytänyt ratkaisua, mutta lopetin niiden ketjujen lukemisen :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom