Oon kyllä wastedin kanssa samoilla linjoilla. Miten 12-vuotias, jonka minuus on vasta rakentumassa, voi tajuta tekojensa seurauksia?! (Joo joo, vanhempien pitää kasvattaa ja opettaa, mutta miten moni vanhempi enää tässä maassa(kaan) haluaa olla vanhempi, kun on niin helvetin kiire viettää laatuaikaa perheen tai ystävien kanssa ja tehdä 12h päivää?! Tän asian mä tiedän, koska oon sitä vierestä seurannut, ei tosin päde omiin vanhempiini, kiitos siitä heille!)
25-vuotias tai 20-vuotias ymmärtää jo mahdollisesti sen, mitä kaikkea netissä herutus voi tuoda mukanaan. 12-vuotias ei välttämättä voi eikä mun mielestä tarvitsekaan voida. Mun mielestä on AIKUISTEN vastuu käyttäytyä asiallisesti. Samaa settiä on se, kun tossa joitain viikkoja sitten Iltalehdessä oli juttua chateissa metsästävistä aikuisista (yli 20 v.) miehistä (varmaan naisistakin?!), jotka hakee (seksi-)kontaktia jopa alle 8 v. lapsiin. Ei saatana mitä meininkiä... Lapsi voi ja sen pitää saada testata oman viehätysvoimansa rajoja, mutta aikuisen vastuu on kieltäytyä ryhtymästä konkreettisiin toimiin. AINA. :curs:
Ja mitä ikinä mieltä tuosta 12-vuotiaitten kypsyydestä olettekaan, niin miksi helvetissä suurimmat huvit revitään toisten epäonnesta tai mokailuista? Mikä tähän maailmaan on mennyt?! Eikö ihmiset enää osaa asettua toistensa saappaisiin, miettiä että miltä vastaava tuntuisi omalle kohdalle? "No ei tietenkään, koska mähän en mokaile, mitäs vittu on niin typerää sakkia että laittaa nettiin..." :curs:
Tää on rumasti tehty, mutta mä toivoisin että ne jotka jaksaa nauraa toisten pahalle mielelle/ maineen menetykselle / häpeälle / surulle / whatever saisivat itse kokea sen, mitä se tuntuu omalle kohdalle. Ihan oikeasti. En mitenkään voi käsittää että mitä hauskaa siinä on, että joku teini laittaa videon itsestään nettiin, menettää kasvonsa ja tekee itsemurhan. Vittu että tää maailma on niin sekaisin. :curs: :curs: :curs: