Käsissä tuntuva pakotus/kipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mige92
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Todella usein kun on tehnyt salilla hauista alkaa koskemaan kämmenen ja kyynärpään välissä käden ulkosyrjässä.(huono kuvaus) yleensä hauiksen treenauksen jälkeen onko kipu tarkoituksellista vai teenkö jotain liikkeessä väärin ? :wtf:

Jos oikein ymmärsin kipupisteen niin mulla tulee sama ilmiö z-tangon kanssa raskaammilla painoilla. Käsipainoilla, suoralla tangolla tai taljassa ei ole mitään ongelmia tai kipuiluja.
Kokeile habaa jollain muulla vai tuleeko kipu kaikissa treenimuodoissa?

tuntuuko kipu eniten sillon ku irrottaa otteen tangosta sarjan jälkeen? mulla oli joskus sitä ongelmaa, ja syy oli forkun lihaskalvoissa... forkun venyttelyä ja hierontaa ni auttaa

Sama vika oli mulla hiljakkoin. Hieroja tuumas että lihas kalvo ei pysy lihaksen kasvun kans samassa vauhdissa joten äityi helkkarin kipeäksi. Silloin varsinkin tuntui pahalle ku juuri oli vääntäny z-tangolla hauista ja rupes löysään oetta irti tangosta, niin silloin sattui kaikkein eniten. hieromalla ja venyttelemällä sain paikat paremmaksi+ horsepoweria msm-linimentti.

Mulla on vasemmassa kädessä sama, suoralla tangolla hauiskäännön jälkeen. Sattuu myös aina tietyssä asennossa käteen nojatessa.

Yksi tenniskyynärpää jo huudettu, mutta voi olla muutakin. Apuna sanoisin että älä tee sitä hauista ainakaan suoralla tangolla, ehkä mieluiten käsipainoilla ja "vasara" asennolla. Eli EI niinku tää :puntti: kaveri tekee vaan painot pysty suunnassa.

Ensiapuna itellä ainaki auttaa viilennys linimentti heti treenin jälkeen ja/tai reilusti viilennys kylmän veden alla. rauhottaa melko mukavasti.

Täällä kanssa löytyy ihan nykyhetkistä kokemusta. 3 viikkoa se suunnilleen kipuili ja se kipu juuri irrottaessa tankoa oli pahin. Pikkuhiljaa se kipu siirty sitten kohti rannetta. Kylmä hoitoa, lepoa ja Aloe Veraa oon tunkenu siihen niin paljo ku vaa sielu sietää. Ostin rannesiteet ehkäistäkseen tuota rannekipua ja ainakin ekat käyttökokemukset oli todella positiivisia.

Kylmähoitoa vedin noin 45 minuuttia (jääapalapussi vaan käteen) reenin jälkeen ja se tuntu toimivan. Penkkipunnerrus ja dipit otin kevyesti samoiten hauisliikkeet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mä teen tossa scott-penkissä tollasella z-tangolla sarjoja joten kipu varmaa loppuu jossain vaiheessa kun vaihan vähäksi aikaa tota liikettä pelkkään käsipainoilla nosteluun

Itellä on ollu samanlaisia oireita reenailun alkuaikoina. Hauiksen tekeminen millä tahansa tangolla aiheutti todella kovaa kipua. Myös penkatessa tuosta oli haittaa. Tuntui kuin kipu olisi tullut suoraan luun keskeltä. Pahimmillaan oireet tulivat siihen pisteeseen, että kipu oli jatkuvaa ja esimerkiksi painavien ovien työntäminen auki aiheutti kipua käsissä jos yritti työntää kämmenellä. Tauko kipua aiheuttavista liikkeistä ja lepo paransivat oireet ajan kanssa. Lääkärissä en käynyt joten ei ole hajuakaan mikä oikeasti oli kyseessä. Nyt viimeiseen 4-5 vuoteen ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia.

En usko sen loppuvan. Mä jätin vuodeksi pois ton scottin z-tangolla ja siirryin pelkästään hammeriin, suoraan tankoon ja taljaan. Nyt kokeilin tiistaina scottia ja zetaa sellaisella painolla että sain 3x8, vasen käsi otti heti herneet ja on edelleen kipeä. Se liike ei varmaan vaan jotenkin sovi - ainakaan mun fysiikkaan enemmällä raudalla. Pumppisarjoja saa tehtyä hyvinkin helposti kipeytymättä.

Voi toki olla että ko. kipu johtuu ranteesta ja sen asennosta, mulla tuli rasitusvamma vasempaan ranteeseen edellisessä työssä ja en ole saanut aikaiseksi hommata kunnon rannesiteitä.:david:

Oikeassa kädessä itse asiassa täsmälleen sama juttu nyt, jos tulkitsin aloitusviestin oikein. Kipukohta on käden ulkosyrjällä, jossain ranteen ja kyynärpään puolivälissä. Tuntuu lähinnä hauiskääntöä tehdessä, muutoin on aika rauhallinen.

Itselläni tämä juttu pomppasi pinnalle kun treenin jälkeen innostuin kokeilemaan hauiskääntömaksimia :), eli väänsin pari hyvin lyhyttä ja tuskaista sarjaa isommilla painoilla kuin mihin olen tottunut. Seuraavasta treenistä eteenpäin sitten ko. kohta kipeänä.

Toivon, että tuo hellittää ajan myötä, kunhan muistan olla leikkimättä noilla isommilla painoilla ko. liikkeessä toistaiseksi.

voihan se olla että se on aina samanlaista kipua joka kerta kun tekee mutta siihen on sitten pakko tottua (se mikä ei tapa vahvistaa)

Mulla on melkein aina ollut tommonen ku vedän haukkareita z-tangolla. sis jo pari vuotta :(

se siis mulla tulee aina tohon kyynerpään ja kämmenen väliin, yleensä about siihen just puoleenväliin ja ulkosyrjällä, siinä sen luun tuntumassa.

Tuttu homma täälläkin! Itselläni vaiva on ollut jo pitempään, eikä tunnu minnekään katoavan. Lepo kyllä normalisoi tilanteen, mutta jos alkaa taas tekemään hauiskääntöjä, niin ei mene kauaa että kipuilee taas.

Tuo kipu tulee minulla vain jos tekee hauiskääntöjä vastaotteella tangolla tai "normaaleja" hauiskääntöjä käsipainoilla. Esim. hammer-käännöissä ei tule kipua. Itse olen tämän vuoksi treenannu haukkareita lähinnä hammereilla sekä sitten "oheistuotteena" esim leuanvedossa ja taljoilla. Ihan hyvin on hauis kasvanut, vaikken normaaleja hauiskääntöjä ole tehnyt vuoteen :)

Tuossa jotkut aiemmin jo sanoi, että vaiva johtuu lihaskalvon kireydestä tms. (itselläni tulee ihan jalkojen penikkatauti tuosta vaivasta mieleen!). Se kuitenkin ihmetyttää, että jos lihaskalvoa kiristää forkkujen kasvu ja se aiheuttaa kipua, niin eikö kivun tällöin pitäisi tuntua kaikissa forkkuja kasvattavissa liikkeissä? Itsekin pidin kiristävää lihaskalvoa pitkään syyllisenä, mutta nykyisin epäilen, että hauiksessa käytettyjen painojen kasvaessa tuohon käsivarteen tuleva vääntö on liian kova siihen nähden, mitä rakenteet kestää. Eli kyseessä on joko rasitusvamman tyyppinen ilmiö, tai sitten käsivarsi ei yksinkertaisesti oikein kestä enää sitä vääntöä.

Ainakin tämän teorian puolesta puhuu mielestäni se, että hammereissa (jossa vääntö tulee eri suunnasta kyynärvarteen) ja leuoissa (jossa siihen ei juuri tule vääntöä) mitään kipua ei tunnu, mutta forkut kyllä kasvavat kivasti - eli eihän se kiristävästä kalvosta pitäisi silloin olla kyse.

Mutta tämä siis vain oma, tämänhetkinen näkemys asiasta. Jos joku tietää paremmin, ja etenkin jos joku tietää miten homma korjataan, niin kuuntelen mielenkiinnolla!

p.s. ja sevlyyden vuoksi vielä: puhun siis kivusta, joka tulee ranteen ja kyynärpään väliselle alueelle, kyynärvarren ulkosyrjään ("pikkurillin puolelelle"). Ei siis varsinaisesti ranteeseen eikä kyynärpäähän - eli kuten alkuperäisessä postissa sanotaan. Moni tuossa ylhäällä jo puhui rannekivuistakin, mutta siitähän ei nyt varsinaisesti ole kyse..?

Back
Ylös Bottom