Tuttu homma täälläkin! Itselläni vaiva on ollut jo pitempään, eikä tunnu minnekään katoavan. Lepo kyllä normalisoi tilanteen, mutta jos alkaa taas tekemään hauiskääntöjä, niin ei mene kauaa että kipuilee taas.
Tuo kipu tulee minulla vain jos tekee hauiskääntöjä vastaotteella tangolla tai "normaaleja" hauiskääntöjä käsipainoilla. Esim. hammer-käännöissä ei tule kipua. Itse olen tämän vuoksi treenannu haukkareita lähinnä hammereilla sekä sitten "oheistuotteena" esim leuanvedossa ja taljoilla. Ihan hyvin on hauis kasvanut, vaikken normaaleja hauiskääntöjä ole tehnyt vuoteen
Tuossa jotkut aiemmin jo sanoi, että vaiva johtuu lihaskalvon kireydestä tms. (itselläni tulee ihan jalkojen penikkatauti tuosta vaivasta mieleen!). Se kuitenkin ihmetyttää, että jos lihaskalvoa kiristää forkkujen kasvu ja se aiheuttaa kipua, niin eikö kivun tällöin pitäisi tuntua kaikissa forkkuja kasvattavissa liikkeissä? Itsekin pidin kiristävää lihaskalvoa pitkään syyllisenä, mutta nykyisin epäilen, että hauiksessa käytettyjen painojen kasvaessa tuohon käsivarteen tuleva vääntö on liian kova siihen nähden, mitä rakenteet kestää. Eli kyseessä on joko rasitusvamman tyyppinen ilmiö, tai sitten käsivarsi ei yksinkertaisesti oikein kestä enää sitä vääntöä.
Ainakin tämän teorian puolesta puhuu mielestäni se, että hammereissa (jossa vääntö tulee eri suunnasta kyynärvarteen) ja leuoissa (jossa siihen ei juuri tule vääntöä) mitään kipua ei tunnu, mutta forkut kyllä kasvavat kivasti - eli eihän se kiristävästä kalvosta pitäisi silloin olla kyse.
Mutta tämä siis vain oma, tämänhetkinen näkemys asiasta. Jos joku tietää paremmin, ja etenkin jos joku tietää miten homma korjataan, niin kuuntelen mielenkiinnolla!
p.s. ja sevlyyden vuoksi vielä: puhun siis kivusta, joka tulee ranteen ja kyynärpään väliselle alueelle, kyynärvarren ulkosyrjään ("pikkurillin puolelelle"). Ei siis varsinaisesti ranteeseen eikä kyynärpäähän - eli kuten alkuperäisessä postissa sanotaan. Moni tuossa ylhäällä jo puhui rannekivuistakin, mutta siitähän ei nyt varsinaisesti ole kyse..?