Käsipainopenkin ja tankopenkin erot.

Paljos teillä on tasapenkin erot käsipainoilla tehtynä ja tangolla? Pitää itse testailla tasapenkin ykköstä pitkästä aikaa kohtapuoliin, nyt paras sarja 40kgn käsipainoilla siisti kutonen. Huomaa kun tekee käsipainoilla penkkiä vaikka pari viikkoa ja vaihtaa takasin tankopenaan niin tuntuu ainaki paljo kevyemmältä raudat tangossa.:puntti:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en usein tee tasapenkkiä käsipainoilla joten en halua lähteä heittämään arvioita. Mutta kait sitä täytyy alkaa tekemään jos tankotulokset nousee sillä! Itellä tangolla alkanu junnaamaan tulokset samoille painoille toviksi niin vauhditus olisi ok. Korvaatteko te jotka teette käsipainoilla aktiivisesti, tangon käsipainoilla sillä viikolla kokonaan vai teettekö molempia samana päivänä tai jopa samalla viikolla mutta eri päivinä?

Ite vaihtelen yleensä siten, että kun teen tangolla tasapenkkiä, niin käsipainoilla vinopenkkiä ja seuraavassa treenissä toisinpäin eli käsipainoilla tasapenkkiä ja tangolla vinopenkkiä. Myös sitä, mikä liike aloittaa vaihtelen sekä sarjapituuksia.

Ite vaihtelen yleensä siten, että kun teen tangolla tasapenkkiä, niin käsipainoilla vinopenkkiä ja seuraavassa treenissä toisinpäin eli käsipainoilla tasapenkkiä ja tangolla vinopenkkiä. Myös sitä, mikä liike aloittaa vaihtelen sekä sarjapituuksia.
Kiitti tästä! Täytyypi laittaa jonkinlainen sovellus tuosta suunnitelmaan

No jaa. viimesimmät sarjat oon ottanut stopilla penkin 110 kilolla ja käsipainoilla 55 kilolla. Molemmissa 5-6 sarjoissa maksimit taitaa olla sen ~120/60

Mulla hajoaa formi ihan vitun helposti päin helvettiä maksimipainoilla aina. Pelkästään asemiin pääseminen isompien dumpellien kanssa on tällaselle rimpulalle ihan helvetin hankalaa, siksipä yleensä teen tuntumalla pienemmillä painoilla stopilla kaiken.

Aika harvassa taitaa olla todella kovat penkkaajat, jotka tekee käsipainopenkkiä apuna. Varsinkin jos lähdetään korvaamaan tankopenkin tekeminen käsipainoilla niin mitä luultavammin vituiksi menee.

Aika harvassa taitaa olla todella kovat penkkaajat, jotka tekee käsipainopenkkiä apuna.

Hyvä apuliike se on musta, mutta jos vaan on oikeesti hyvä penkkaaja ei monella salilla ole tarpeeksi isoja murkuloita siihen. Esim. Timo Hokkanen:n lokeissa on käsipaino penkkiä aika usein.

Eroista en tiedä, mutta itse saan käsipainoilla paremman tuntuman rintalihaksiin kuin tankopenkillä. Mistä lienee johtua, varmaan aika yksilöllistä ja vissiin tankopenkin tekniikka pahasti hukassa vai?

Jahka tässä pääsis taas treenin pariin pitkän tauon jälkeen voisi aloittaa ihan nollista ja koittaa hiota tankopenkkiäkin, luulen kp:n ja tangon kuitenkin ottavan ihan erilailla lihaksiin vai olenko nyt aivan väärässä?

Eroista en tiedä, mutta itse saan käsipainoilla paremman tuntuman rintalihaksiin kuin tankopenkillä. Mistä lienee johtua, varmaan aika yksilöllistä ja vissiin tankopenkin tekniikka pahasti hukassa vai?
Onhan se selvä että kun rintalihaksen tehtävä on tuoda olkavartta sivulta kropan poikki niin käsipainoilla pystyy tuota liikerataa paremmin seuraamaan kun kp:t tuodaan kaarella lähelle toisiaan loppuasennossa. Luulisin että kokolailla kaikki saa tuosta johtuen paremman tuntuman käsipainoilla. Mutta kumpi on sitten kehittävämpi loppupeleissä ja mihin tarkoitukseen, on sitten toinen juttu.

Kokeilkaapas muuten huviksenne myös liikettä nimeltä squeeze press, nimikin jo kertoo oikeastaan mistä kyse ja netistä löytyy opastusvideoita.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin mulla suhteet esim. 5-6 toiston sarjassa jotakin luokkaa 42,5 kg käsipainoilla ja 100 kg tangolla.

Itse teen rinnan melkein joka kerta eri liikkeellä ja on tullut massaa. Voinee johtua, että treeniä vasta 2.5 vuotta, ja aikaa niin vähän treenattu että kehittyy ilman mitään erikoisempaa ja tarkempaa. 100 kg meni rikki ekana vuonna tankopenkissä. Sen jälkee oon kikkaillu vaan taljoilla, laitteilla ja kp. (77 kg ja 174 cm)

Viimeksi muokattu:
Eivät ole verrannollisia mitenkään kiloissa katsottuna🙃
Riippuu. Ite oon tehny kässäri penkkiä enemmän ku normi penaa. Oikeesti +- samat painot noissa. En tee/oo tehny penkkiä ylipäätään pääliikkeenä melkeenpä koskaan tosin.
Varmaan toi 110kg ihan max parhaimmillaan ois menny. Kässäreillä 40kg:lla kymppejä, ja 50-kilosilla salee jokin sarja mahollista. Formi & liikerata 10/10 molemmissa liikkeissä, eli ei sekota pakkaa sellanen. Kässäreissä vaikuttais monella rajotteena olevan niiden kontrollointi, ja asentoon saaminen.

Riippuu. Ite oon tehny kässäri penkkiä enemmän ku normi penaa. Oikeesti +- samat painot noissa. En tee/oo tehny penkkiä ylipäätään pääliikkeenä melkeenpä koskaan tosin.
Varmaan toi 110kg ihan max parhaimmillaan ois menny. Kässäreillä 40kg:lla kymppejä, ja 50-kilosilla salee jokin sarja mahollista. Formi & liikerata 10/10 molemmissa liikkeissä, eli ei sekota pakkaa sellanen. Kässäreissä vaikuttais monella rajotteena olevan niiden kontrollointi, ja asentoon saaminen.
Tarkoitin siis ettei henkilö A ja B voi verrata keskenään kässäri ja tanko penkin kilo eroja. Kässäri penkkiä voi tehdä niin monella eri tyylillä. Osa tekee puhtaasti pitkää liikerataa ja osa 1/3 matkaa. Kässäri penkki voi olla myös paska siksi kun sitä ei ole tehnyt. Vaatii treeniä että alkaa hallita raudat.

En kyllä ite lähelläkkään normipenkin painoja pääse kässäripenkissä. Paras setti kässäreillä 15x56kilosilla. Tangolla vartin sarja menee 140-145kg saati jos ysikymppisillä kässäreillä pitäs ruveta sarjaa tekeen. Tangolla taas vastaalla menee 4-5 toistoo. Tuskin kolmesadan+ penkkimiehet tekee 150kg kässäreillä. Vaikee kuvitella🤔

Tarkoitin siis ettei henkilö A ja B voi verrata keskenään kässäri ja tanko penkin kilo eroja. Kässäri penkkiä voi tehdä niin monella eri tyylillä. Osa tekee puhtaasti pitkää liikerataa ja osa 1/3 matkaa. Kässäri penkki voi olla myös paska siksi kun sitä ei ole tehnyt. Vaatii treeniä että alkaa hallita raudat.
Mul on vähän omaperänen tyyli kässäreillä. Tangollaki teen hyvin kapeella, mut kässäreillä ihan super kapeesti. Helppo kontrolloida kyynärpäät helvetin kyljissä. Tuleekohan mun tyylillä sit isompi liikerata, ku jos päästäisin kyynärpäät sivuille, jollon rinta pääsee venyyn enemmän 🧐. Tangolla vastaus on helppo samaan kysymykseen. Isoin liikerata tulis tyyliin ehkä yks käsi kerrallaan, ja rystyset selän taakke asti :d.

En kyllä ite lähelläkkään normipenkin painoja pääse kässäripenkissä. Paras setti kässäreillä 15x56kilosilla. Tangolla vartin sarja menee 140-145kg saati jos ysikymppisillä kässäreillä pitäs ruveta sarjaa tekeen. Tangolla taas vastaalla menee 4-5 toistoo. Tuskin kolmesadan+ penkkimiehet tekee 150kg kässäreillä. Vaikee kuvitella🤔
Joo ei, ei. Mut turistina toi ero on kirittävissä iisimmin.

Mä teen kässäreillä vinopenkin ja kapealla liikkeellä. Kaksi salia missä lähinnä käyn on vaan 50kg händelit ja pitäis varmaan käydä rinta päivänä salilla, missä on 60kg händelit. Vinopenkki on mul tosi surkea, kun vertaa normi penkkiin. Kässäreillä menee kehon luonnollisella liikkeellä ja vinopenkkiä en tee tangolla, kun tuntuu keholleni epämiellyttävältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom