Käsiin massaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weki
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itse olen nyt hieman yli puoli vuotta käyttänyt Arcin yksijakoista ohjelmaa. Olen mielestäni syönyt tavallista enemmän, ja terveellisesti. Muu kroppa on kasvanut mukavasti, mutta tuntuu siltä, kuin kädet eivät kasva samalla tasolla. Mistä ongelma mahtaa johtua? Paino on noussut 4 kiloa tässä ajassa, kun olen reenannut. Itseäni kiinnostaa myös unen vaikutus lihasten kasvuun?

Oletko vaihdellut liikkeitä, sarja- ja toistomääriä? Monesti aloittelijoilla on pienet kädet, säännöllisellä ja pitkäjänteisellä treenillä ne kyllä kasvavat.

Kaikilla kyllä on lihasryhmiä, jotka eivät jostain syystä vastaa treeniin yhtä hyvin kuin muut. Puolenvuoden treeneillä niitä ei saa selville, mutta ajan kanssa kyllä.

Edit:
Onko kuulemassani jutussa, että liian lyhyissä yöunissa treenin kehitys lähtee ensisijaisesti pois käsistä?
Melkoinen väittämä, en ole kuullut koskaan ennemmin, enkä usko tuon pitävän paikkaansa. Yleisesti ottaen tosiaan lihas kasvaa levossa, ei siis pelkästään nukkuessa.

Eniten kasvuhormonia erittyy nukkuessa = lihas kasvaa levossa. Siinä se taika yksinkertaisuudessaan on.

Hauis ja ojentaja ovat aika pieniä lihaksia, joten ne eivät voi pysyä reisiesi ja selkäsi kanssa millään samassa mittakaavassa. Se vaan tuntuu siltä, kyllä ne kasvaa... Kannattaa muistaa että jokaisella on joku paikka mikä kehittyy paremmin kuin muut. On tavallista, että on myös sellainen itsepäinen lihasryhmä joka ei kehity millään.

Tuo tavallista enemmän syöminen ei tarkoita välttämättä sitä että syöt yli kulutuksen. Puoli vuotta ja neljä kiloa kuulostaa siltä, että olet syönyt juuri kulutuksen verran ja saanut lihasta +-0 kcal tasolla. Oletuksena tietenkin että olet aloitteleva treenaaja. Selvitä kulutus, syö reilummin, jatka yksijakoista, lepää ja käytä hakua. Tsemppiä!

edit: joku ehti väliin, kesti näköjään yli 10min kirjoittaa tätä pätkää...

olen vaihdellut molempia, 3 viikon välein toistomääriä ja viikottain eri lihasryhmille eri liikettä. Toivotaan, että tämä "ongelma" paranee ajan kanssa. Onko kuulemassani jutussa, että liian lyhyissä yöunissa treenin kehitys lähtee ensisijaisesti pois käsistä? :o itse elän sen käsityksen mukaan, että lihakselle riittää lepo, aivot taas sitä unta tarvitsevat.

Itteäni ainakin vituttaa paljolti tuo käsien koko. Lähes jokainen sunnuntaipunttaaja koulussani (tyyliin kerran viikossa hauiskääntöä koulun salilla välitunnilla) omistaa isommat kädet kuin mulla. Ja kädet kun ovat ne näkyvimmät lihakset niin kyllä ottaa päähän -_- hieman yli vuosi treeniä takana ja 52 kilon elopainosta on siirrytty lähelle seitsemääkymmentä. Rinta on n. 101 cm paikkeilla mutta hanskat vain 33.5 cm :(

Itteäni ainakin vituttaa paljolti tuo käsien koko. Lähes jokainen sunnuntaipunttaaja koulussani (tyyliin kerran viikossa hauiskääntöä koulun salilla välitunnilla) omistaa isommat kädet kuin mulla. Ja kädet kun ovat ne näkyvimmät lihakset niin kyllä ottaa päähän -_- hieman yli vuosi treeniä takana ja 52 kilon elopainosta on siirrytty lähelle seitsemääkymmentä. Rinta on n. 101 cm paikkeilla mutta hanskat vain 33.5 cm :(
Eipä kannata egoaan rakennella 45cm hanskojen varaan(siis että moiset on tavoitteena tulevaisuudessa)...

Mulla handut kasvaa reisien ohella parhaiten. Kääntöpuolena pohkeet, rofkut ja rinta ovat täyttä paskaa, joka tuo oman vivahteensa kokonaisfysiikkaan. Suo siellä, vetelä täällä.

"Onko kuulemissani jutuissa..."

Edit:Melkoinen väittämä, en ole kuullut koskaan ennemmin, enkä usko tuon pitävän paikkaansa. Yleisesti ottaen tosiaan lihas kasvaa levossa, ei siis pelkästään nukkuessa.

Ei pelkästään nukkuessa, nukkuminen on silti iso juttu sillä kasvuhormonia erittyy eniten juuri unen aikana. Kyllä bodailussa termi lepo pitää sisällään riittävän unen saannin. Googleta vaikka kasvuhormonin erityksestä, jos ei kirjallisuutta ole saatavilla.

Juu uni on sellainen varikkokäynti niin mielelle kuin kropallekin.

En halua piirrellä piruja seinälle, mutta lihasten koko on niin paljon geeneistäkin kiinni eikä niitä voi oikein muuttaa vaikka mitä tekisi. Itselläni eivät esimerkiksi kädet ole neljän vuoden aikana kasvaneet juuri ollenkaan verrattuna muiden lihasryhmien kehitykseen, vaikka melkein kaikki kikat on kokeiltu. Voimaa on siitä huolimatta käsiinkin tullut, vaan ei massaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Rofkut? :wtf:

my god. STUPID! :curs: voisit vähän käyttää järkeä ja miettiä mikähän sana tuostaki tulee.. huoh -.-

e. jaa en katsonu 2 sivua mutta joo vastaus on todellaki tossa yläpuolella jos et oikeesti sitä tajunnu.. jos tajusit nii olipa taas vitun jees kommentti...

eiks toi EDT treeni ois aika hyvä hauiksille ja ojentajille jos on ongelmia ettei tule massaa käsiin lisää? Siinä tulee ainakin paljon toistoja.

eiks toi EDT treeni ois aika hyvä hauiksille ja ojentajille jos on ongelmia ettei tule massaa käsiin lisää? Siinä tulee ainakin paljon toistoja.

Jälleen kerran, salitreenissä enemmän ei välttämättä ole parempi. Monesti (ei tietysti aina) jonkin lihasryhmän kehittymättömyys voi johtua siitä, että kyseistä lihasryhmää treenataan liikaa ja palautuminen jää huonoksi.

Kädet kasvavat kyllä ihan normaalilla treenillä. Puolessa vuodessa ei vielä mitään jättikäsiä rakenneta. Hiljaa hyvä tulee;)

Jälleen kerran, salitreenissä enemmän ei välttämättä ole parempi. Monesti (ei tietysti aina) jonkin lihasryhmän kehittymättömyys voi johtua siitä, että kyseistä lihasryhmää treenataan liikaa ja palautuminen jää huonoksi.

Kädet kasvavat kyllä ihan normaalilla treenillä. Puolessa vuodessa ei vielä mitään jättikäsiä rakenneta. Hiljaa hyvä tulee;)

mut kyl kannattaa edt:tä kokeilla jos ei muuten tulosta tuu koska sen tarkoitus on juuri massan kasvatus.

mut kyl kannattaa edt:tä kokeilla jos ei muuten tulosta tuu koska sen tarkoitus on juuri massan kasvatus.

En tuota epäilekään. Kuitenkin, jos treenitaustaa on puoli vuotta, niin perustreeni kyllä toimii vielä hyvin. Nuita erikoisspesialisaatioita ehtii kyllä sitten myöhemminkin, kun kehitys perustreenillä meinaa tökkiä.

pseudo-offtopic: Kuis mittailette noita ympärysmittoja? Bumpissa/venyttelyn jälkeen/samana päivänä vai vasta seuraavana/mitattava lihas jännityksessä vai rentona?

Alat tekemään leukoja. Niillä jos jollai ne kasvaa. Ihan oikeesti.

Ite en oo kertaakaan salilla käyny 2 kuukauteen, tehny leukoja ainoastaan (muutaman punnerruksen sillon tällön) niin ei nuo ainakaan pienentyny ole.

Ketjun aloittajan kannattaa pysyä ihan perustreenissä eikä huolestua käsien kasvusta. Puolen vuoden treenikokemuksella ei kannata alkaa mitään erikoismetodeja yrittämään. Voit tietysti hiukan muokata sitä yksijakoista, jotta pysyy treenaaminen mielekkäänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom