Käsien epätasapaino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja porrada
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Ongelmana on että olen oikeakätinen, ja vasuri on aina ollut motoriikaltaan ja voimiltaan selvästi oikeaa huonompi. Esimerkkinä manittakoon että esim. keihäs lentää vasurilla hikiset 5 metriä. Voimataso on saliharjoituksissa jotakuinkin samaa tasoa, eikä sinänsä haittaa olkapää- tai rintatreeniä mutta erityisesti hauis on oikeaa pienempi, ja hermotus todella huono. Toisinsanoen en saa juuri mitään tuntumaa vasuriin tehdessäni hauiskääntöä. Oikeaa hauista pystyn supistelemaan vaikka nyt kirjoittaessani, mutta tuntuu kuin vasuriin ei vain olisi vedetty piuhoja jotka saisivat sen liikkumaan. Lihasten kokoero ei vielä ole huomattava ulkopuoliselle, mutta siksi haluankin lopettaa epätasaisen kehityksen nyt.

Kysynkin että miten tätä epätasapainoa voisi tasoittaa? Tilanne ei parane sillä että oikea käsi saa joka treenistä paremman tuntuman samoilla harjoituksilla.

Nyt habatreenini on about tällainen: Keskitettyä hauiskääntöä ilman tukea lämmittelynä, hauiskäännöt m-tangolla (kokeilumielessä, tuntuu ottavan ranteisiin, mutta tuntuma hyvä) toistot yli 10 , hauiskäännöt kässäreillä 10-15x ja lopuksi leuanvedot.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Otanko vasurille lisäksi oman treenipäivänsä? Lisäys ei mielestäni olisi pahitteeksi, sillä vasemman hanskan tekemä työmäärä jää aina oikeaa pienemmäksi. Itse treeniin en varsinaisesti voi enää lisätä extraa vasurille, sillä teen sen aina tappiin asti, eikä voimia enää ole. Vai olisiko ratkaisu erilaiset motoriikkaa parantavat hajoitukset? Heittely, kirjoittaminen ym vasurilla. Tai kenties kaikki mainitsemani?

Ideoita? Kokemuksia?

Ei tuo vielä mitään. Mulla on oikeassa kädessä isompi hauis ja pienempi ojentaja. Vasemmassa taas toisinpäi :P Vasen kasi on ~sentin tai alle ohuempi. Teen yleensä vasemmalle haballe vielä pari ylimäärästä toistoo reenin lopuksi. Eipä oo paljo auttanu :D

Joskus 3v sitten mittasin hauiksen ympäryksen, silloin suunnilleen samoissa mitoissa. Nyt saattaa t-paidan hiha olla vasemmalta väljä ja oikealta ei. :jahas:

Epätasapainoa löytyy täältäkin. Vasemman hauiksen kiinnityskohta on hieman sisempänä kuin oikean ja tästä syystä ne näyttää kylmänä hiukan erilaiselta. Oikeassa näkyy suonet paremmin kuin vasemmassa. Oon nyt yrittänyt vähän tasapainottaa niitä reenillä, saas nähä auttaako...

nikrei sanoi:
Mulla taas toisinpäin :) Olen vasenkätinen ja vasenkäsi on paljon vahvempi kuin oikea.
Sama täällä. Ojentajaliikkeissä tota ei huomaa, mut hauisten voimatasoissa on eroja. Sit just joissain paidoissa vasemmanpuoleinen hiha voi olla tosi kireä ja oikea taas tosi löysä.

minä olen oikea kätinen mutta vasen h
aba on paljon näytävämpi ,oikeessa ei oo paskaakaan ,lihas erottuvuus on mitätön koko sama. oikeessa lihas erottavuus hyvä vasemmassa toisin päin

itsellä vasen hauis rentona pienemmän näköinen, mutta jännitettynä samaa kokoa, mutta vasen paremman näköinen, varmaan hippusen erilaiset kiinnityskohdat käsissä tai jotain, itse oon jonkun aikaa alottanu aina sarjat vasurilla, ja tehnyt tyylillä sarja vasurilla, sarja oikealla, muutama failureen vasurilla.

Kaivoinpa tämän tuolta ylös. Itteeni ahistaa aivan tolkuttomasti tuo vasurin heikkous. Tosiaan, tästä puuttuu vielä ne rakentavat vinkit. Olisin kiitollinen, jos joku ystävällinen sielu kertoisi, kuinka kummassa on kyseisenlaisesta rasittavasta ongelmasta eroon päässyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla vasen ojentaja on huomattavasti heikompi kuin oikea, hauikset on aika tasoissa vasemmassa ehkä inan vahvempi
(oikeakätinen olen).
joskus kokeilin viikon siten että tein ojentajaa, vinopenkkiä ja penkkiä yhteensä 2-3x8-10 kevyellä painolla joka päivä vasemmalla kädellä, eikä mitään muita lihaksia. viikon läpi mentyä pidin viikon totaali tauon ja aloitin normaalin treenamisen.
en ainakaan huomannut mitään hyötyä.

Minullakin on kyllä oikea hieman pienempi ja heikompi kuin vasen... johtunee pesäpallon heittelystä.
Ja luonnollistahan on että ihminen on epäsymmetrinen.

Itselläni on myös sama ongelma, vasen on selvästi heikompi kuin oikea. Muun muassa keskitettyä hauiskääntöä tehdessä huomaa eron samoilla painoilla vasurilla menee vain muutama toisto, kun taas oikealla painot on sopivat ja pumppia on vasuriin huomattavasti vaikeampi saada, hermotus on selvästi huonompi. Sama juttu ojentajassa.

Vasenhaukkarikin on reilun sentin pienempi kuin oikea. Pitäis varmaan kokeilla jotain pelkkää vasurin treenausta parin viikon ajan, että sais tasoerot pienennettyä :itku:

Mniska sanoi:
joskus kokeilin viikon siten että tein ojentajaa, vinopenkkiä ja penkkiä yhteensä 2-3x8-10 kevyellä painolla joka päivä vasemmalla kädellä, eikä mitään muita lihaksia.

*reps*... no voe helevetti...

Tähän threadiin ei ole vastannut kukaan ns. kokeneempi mörssäri. Joka on mielestäni perin oudoksuttavaa. Eikö tällaista ongelmaa ole ollut ennen meidän sukupolveamme, vai mistä kiikastaa kun kukaan ei tiedä asiasta mitään?

Herätän tämän threadin eln koska täällä on aika suppeasti tietoa, oma ongelma on että vasuri on ohkasemman näköinen kokonaan, forkku, ojentaja ja hauis

Mulla ihan sama "ongelma" lukuunottamatta forkkua. Mä oon ainakin ymmärtänyt, että normaalilla treenauksella se ajan myötä tasoittuu. Eli ei hätiä mitiä?:puntti:

kannattaako esim. tehdä hauiskäännöt tangolla hitaasti ja puhtaasti vai vain lisätä toistoja jos haluaa nopeasti epätasapainoa tasoittaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom