Käpykaarti, jatkosodan oikeutus, sivarit, sotahullut jne.

jamaan sanoi:
Luulen että suomalaisena/minkä maan tahanasa olemisen haluminen on oikeestaan aika pitkätli siitä että haluu tuntea kuuluvansa johonkin, sen menettämistä varmaan pelkää jos kaikki maailman maat sekottus keskenään, mutta jos kaikki eläis keskenään suunilleen, niin sillon suomi olisikin koko maailma, samalla pitäs kaikki hierarkia poistaa, siis hallitus yms. :) Sillon voit vaikka nussia saunassa samalla kun syöt mämmiä, se olisi todellinen vapaus tätä ns. vapautta vastaan jota ei mistään maasta täysin löydy. Mitä väliä kielellä yms asioilla on jos olisin todellinen sopu maailmassa..?

Tarkoitatko nyt tällaista Jehovan todistajien paratiisia, missä kaikki ovat onnellisia ja kukaan ei halua pahaa toiselle, vai yksinkertaisesti maailmaa, jossa kaikki on sallittua, jotta saataisiin todellinen vapaus? Kyllähän tuo olisi mukavaa, mutta mukaan mahtuu aina muutama mätä yksilö, jotka pilaavat kauniin maailman ja samalla muuttavat muitakin ihmisiä kaltaisikseen.

Mutta tuo sinun allekirjoituksesi on kyllä ihan helvetin hyvä. Jostain se on tuttu, mutta en muista mistä. Varmaan jotain näitä isojen poikien röhönauru -juttuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joona sanoi:
Tarkoitatko nyt tällaista Jehovan todistajien paratiisia, missä kaikki ovat onnellisia ja kukaan ei halua pahaa toiselle, vai yksinkertaisesti maailmaa, jossa kaikki on sallittua, jotta saataisiin todellinen vapaus? Kyllähän tuo olisi mukavaa, mutta mukaan mahtuu aina muutama mätä yksilö, jotka pilaavat kauniin maailman ja samalla muuttavat muitakin ihmisiä kaltaisikseen.

Mutta tuo sinun allekirjoituksesi on kyllä ihan helvetin hyvä. Jostain se on tuttu, mutta en muista mistä. Varmaan jotain näitä isojen poikien röhönauru -juttuja.

En kyllä tiedä minkälainen jehovan todistajien paratiisi on. :D Oikeestaan mun oma näkemys olisi se että ihan kaikki on sallittua niin kauan kuin ei toiselle tehä suoranaisesti pahaa, toisinsanoen murhat/varastaminen/yms pitäisi kieltää, mutta silloinkaa ei tietenkää vois puhua 100% vapaudesta, eli kai se on jonkunlainen jehovan ja todellisen vapauden välimuoto. Tai no, oikeestaan se on sitten se jehovan koska mun mielestä jokaisen pitäisi ymmärtää mikä on oikein ja väärin jolloin lakejakaan ei pitäis olla.

Paratiisihan oikeasti varmaan olisi mikä tahansa paikka missä kaikki vaan on olisi oikeasti samanhenkisiä, eli jos kaikki tykkäs että välillä tapetaan toisia ja tapetuks tulevaa ei haittaisi se, niin se olisi heidän paratiisi.

Kiitti, pakko myöntää että jollain jossain toisessa foorumissa mitä luin oli joku kirjoittanut ton lauseen jonkun jutun perään ton ja lainasin sen sitten mun allekirjoitukseksi. Taisi olla joku intti-laulu/vitsi tms.

Mä en inhoa mitään yhtä paljon ku sivarihomoja ja kettutyttöjä, joilla on muka joku hieno ideologia. Semmosia v*tun rumannäkösiä ämmiä, jotka kävelee jotku helvetin juuttisäkit päällä. Ja sitten ne helvetin äijät joilla on joku rastatukka ja semmonen ommeltu käsilaukku! :wall:

Ja sitten ne on muka olevinaan parempia ku muut. Saakeli semmoset on pari kertaa tullu sellasessa hippibaarissa jutteleen koittanu pysyä niistä helevetin kaukana.

V*ttu mä inhoon niitä hippejä! :curs:

Onko kukaan muu samaa mieltä?

Ne kaikki sais tunkea siperiaan niin johan alkais löytymään arvostusta veteraaneille ja muille uhrauksia II maailmansodassa tehneille suomalaisille.

mattibodari sanoi:
Mä en inhoa mitään yhtä paljon ku sivarihomoja ja
Eiköhän armeijan ihannoijissa ole enemmän homoja kuin sivareissa, itse en tunne yhtään sivarihomoa mutta parikin IHAN OIKEAA HOMOA joista armeija oli oikein mukavaa. Mikäs siinä ollessa kun sai olla leirillä POIKIEN kanssa ja nuuskia kalsareista nousevaa aromia :love:

Dean Kuntz sanoi:
mattibodari sanoi:
Mä en inhoa mitään yhtä paljon ku sivarihomoja ja
Eiköhän armeijan ihannoijissa ole enemmän homoja kuin sivareissa, itse en tunne yhtään sivarihomoa mutta parikin IHAN OIKEAA HOMOA joista armeija oli oikein mukavaa. Mikäs siinä ollessa kun sai olla leirillä POIKIEN kanssa ja nuuskia kalsareista nousevaa aromia :love:

Se on vaan nimitys niille sen tyypin äijille. Ei mulla ole mitään homoja vaan niitä hippejä vastaan.

mattibodari sanoi:
V*ttu mä inhoon niitä hippejä! :curs:

Onko kukaan muu samaa mieltä?

Ne kaikki sais tunkea siperiaan niin johan alkais löytymään arvostusta veteraaneille ja muille uhrauksia II maailmansodassa tehneille suomalaisille.

Vittu älä! vittu et mä kans inhoon kaikkii ihmisiä jotka käyttää kenkiä, tai tai TYYNYÄ kun ne nukkuu, tai tai sit jotain helvetin kitkarenkaita! siis kelatkaa!
Vittu huh-huh mitä sakkia ihmiset on. Sitäpaitsi niil on ihan sumeen rumat korvakäytävät.
Enmä kyl tajuu miks. Mä vaan inhoon tommosta. tai sit koska en tykkää koko ihmisrodusta niin inhoon sitten kaikkea ihmiseen liittyvää.

V*beep*ttu *beep* beepbeepbeep*

jamaan sanoi:
Vittu älä! vittu et mä kans inhoon kaikkii ihmisiä jotka käyttää kenkiä, tai tai TYYNYÄ kun ne nukkuu, tai tai sit jotain helvetin kitkarenkaita! siis kelatkaa!
Vittu huh-huh mitä sakkia ihmiset on. Sitäpaitsi niil on ihan sumeen rumat korvakäytävät.
Enmä kyl tajuu miks. Mä vaan inhoon tommosta. tai sit koska en tykkää koko ihmisrodusta niin inhoon sitten kaikkea ihmiseen liittyvää.

Aha. Että semmosta.
:kippis1:

mattibodari sanoi:
Aha. Että semmosta.
:kippis1:

joo, samaa mieltä. :lol2: ei hitto, niin paljon univelkaa että oon nii väsyny et tajusin että mä kirjottelen kaikki mun ajatukset "ääneen" tällä hetkellä ja taso niissä on vielä joku miinus-6½. eiku nukkuun.

stranger sanoi:
Onneksi Balttian maat osasivat tämän jarskan peräänkuuluttaman "diplomatian". :)

Nii-in: Ja nyt siellä on halvempaa viinaa ja seksikkäämmät muijat.

ringside sanoi:
Nii-in: Ja nyt siellä on halvempaa viinaa ja seksikkäämmät muijat.

Käännetään tämä threadi ja aletaan mielummin puhua Baltian ja Itä-Euroopan seksikkäämmistä naisista! :hyper:

p.s. not! :jahas:

Omskakas sanoi:
Käännetään tämä threadi ja aletaan mielummin puhua Baltian ja Itä-Euroopan seksikkäämmistä naisista! :hyper:

p.s. not! :jahas:

Pieni opettavainen offtopic-tarina:

Olin kesätöissä kaupungin liikennevaloyksikössä, ja aamulla ihmeteltiin kun pomo ei ollut paikalla. Pari tuntia odoteltiin sormia pyöritellen, kunnes ovi rämähti auki ja pomo tuli sisään puuskahtaen "Perkele kun näin niin hyvää unta herkullisista virolaisista huorista ettei malttanut edes herätä!"

Tuolta Ehnrooth-threadista lainattua...

jarre55 sanoi:
Saksan aloitettua hyökkäyksensä Neuvostoliittoon 22. 6. 1941 Suomi ilmoitti olevansa puolueeton. Suomalaisille yllätykseksi Hitlerin sodan alussa julkistetun päiväkäskyn mukaan suomalaiset ovat yhteistoiminnassa saksalaisten kanssa.

Neuvostoliiton ilmavoimat hyökkäsivät Suomen alueelle. Kohteena olivat pääasiassa lentokentät, mutta suurin osa pommeista putosi asutuskeskuksiin. Kun Neuvostoliitto pommitti 25. 6. 1941 viittätoista Suomen paikkakuntaa lähes 500:lla lentokoneella, katsoi Suomi olevansa jälleen sodassa Neuvostoliittoa vastaan.

Tuota noin, meniköhän se nyt aivan noin? Saksalaiset pommikoneet operoivat Suomen puolelta Neuvostoliittoon operaatio Barbarossan käynnistyessä (22.6. 1941). No, puolueellisuus on toki suhteellinen käsite, mutta tosiasia on se, että Suomi oli Saksan liittolainen ja hyökkäsi Neuvostoliittoon jatkosodassa. Se ei ollut mikään yllätys -se oli tietoinen valinta. Turha näitä asioita on kieltää ja selitellä. Sen aikaiset päätökset on tehty sen aikaisen kansallisen edun mukaisesti.
Toivottavasti katsoit dokumentin Kurt Kuhlmeyn johtamasta lento-osastosta. Uudet tiedot korjaavat sen historiallisen disinformaation, että suomalaiset joukot olisivat pysäyttäneet Kannakseen suurhyökkäyksen ilman saksalaistukea, päinvastoin.

Mutta respektit täältä edesmenneelle Adolf Ehnroothille.

indigof73 sanoi:
Toivottavasti katsoit dokumentin Kurt Kuhlmeyn johtamasta lento-osastosta. Uudet tiedot korjaavat sen historiallisen disinformaation, että suomalaiset joukot olisivat pysäyttäneet Kannakseen suurhyökkäyksen ilman saksalaistukea, päinvastoin.

katsoin jonkun verran kyseistä dokkaria ja se viimeistään avasi silmät suomen "omasta sodasta"...ilman tätä kyseistä yksikköä (kuhlmey) olisi talin-ihantalan taistelut hävitty suvereenisti ja "ryssä olisi tullut läpi" (rintamaveteraanin sanoja lainaten) ja sitä kautta suomi mitä luultavammin miehitetty...suomen ilmavoimathan olivat mitättömät ja kuhlmey-yksikkö oli täynnä kylmähermoisia lentäjiä...kyllä rintamaveteraanit arvostivat näitä miehiä :worship:

Repe Sorsa sanoi:
Jotenkin mulle on jäänyt historiasta sellainen kuva, että Suomi ei antanut yhtään TODELLISTA syytä neuvostoliiton hyökkäykselle Suomeen. Mainilan laukaukset tai suostuminen Suomeen kuuluvien alueiden luovutukseen eivät ole todellisia syitä. Voisitko vähän valaista mitkä ovat ne syyt mitkä oikeuttivat hyökkäyksen Suomeen?

Venäjä on jo muutama vuosi sitten tunnustanut,että he ampuivat nuo kuuluisat Mainilan laukaukset!Oli siis tekosyy sotatoimiin.

jamaan sanoi:
Joo, ok, tossa mun edellisessä postauksessa oli ehkä turhan jyrkästi vertailtu puolustajaa hyökkääjää vastaan, eli hyökkääjä = Todella pe*beep*rs...tä ja puolustaja = myös sieltä. Jos haetaan enemmän syyllistä niin tietenkin hyökkääjä, mutta yks vaihtoehto olis kaikilla mailla antautua kaikkia diktaattoreita kohtaan. :) niinku sanoin tossa aikasemmin niin en käyttäydy näin oikeasti, vaan tekisin varmaan samoin kun nää "sotahullut" täällä, mutta mulle ainakin tulee semmonen kuva että tää oikeasti tuntee jotain suurta empatiaa ja kunnioitusta kaikkeen sotaan liittyvää yms, samalla tavalla kuin vaikka jotain artistia kohtaan mistä tykkää, ja sota on sitten se itse musiikki.

Tappaisin todellakin jonkun joka tekis ton mun kuvitteeliselle vaimolle ja oikealle lapselle, mutta vihasta enkä järjellisistä syistä tai että olisi pakko. Eikä sekään tekis mut sankariksi.

Yhteenveto kun tosta ei ehkä paljon tolkkua saa = voi syyttää toista enemmän syylliseksi, mutta on myös itse syyllinen, jos jollain tapa olisi ollut mahdollista välttyä tilanteelta.

1. Jos otan sun osotteen selville, tuun sun kotiis vetämään turpaan sua ja sun mahdollista perhettäs, niin olet siis omien sanojesi mukaan "perseestä" jos puolustaudut?

2. Siis ideaalivaihtoehto olisi antautua häiriintyneiden diktaattorien mielivaltaan? Sanohan toi jollekkin mielipidevangille jonka arkipäivää on kuunnella kaltereiden takaa sellitoverin tuskanhuutoja kun salainen poliisi työntää sähköpamppua sen ruokatorvesta sisään ja odottaa koska tulee taas oma vuoro. Sano sille kirkkain silmin että: "Jees hei.. Tosi fantsuu hei mä diggaan hei Gandhii tosi kybäl hei."

3. Moralisoit muita vaikka itse käyttäytyisit samalla tavalla. Olisikohan syytä kääntyä itseensä ja miettiä miksi?

4. Kun Viipuri vallattiin isovaarini venäläisiä uhmaten nousi kirkontorniin ja kiinnitti suomen lipun tornin katolle liehumaan. "Sotahulluna" tunnen suurta empatiaa ja kunnioitusta tätä tekoa kohtaan.

6. Joka ainoaa jamppaa pelotti varmaan enemmän kuin koskaan kun kutsu kävi. Kunnioitan sitä että he kärsivät, tappoivat venäläisiä perheenisiä ja aviomiehiä, vammautuivat puolestamme, näkivät nälkää, pelkäsivät yön pimeydessä, palelivat taivasalla ja näkivät ystäviensä kuolevan jotta kenenkään ei sitä enää koskaan tarvitsisi kokea.

Mielipiteeni siis on:

* Onneksi suomesta löytyy vielä sotahulluja jotka osaavat olla kiitollisia. Kunnioitukseni heille.
* Jokainen puolustaa oikeuttaan vapauteen parhaan kykynsä mukaan. Toinen vaarini oli kovan linjan kommunisti mutta oli sentään ammustehtaalla linjalla töissä. Kunnioitukseni hänellekkin.
* Mitä siviilipalvelusmiehiin tulee niin hyvä että löytyy miehiä sammuttamaan tulipaloja, auttamaan haavottuneita ja pitämään järjestystä. Kunnioitukseni siviilipalvelusmiehille. Sivari ei ole häpeän asia, kaikki apu on tervetullutta hädän hetkellä.
* Armeija on moukari eikä kirurgin veitsi. Silti se on suomen kansan viimeinen apu ja turvaverkko.

PRKL! :curs:

>>>P.S. KOSKA SAADAAN AADOLF EHNROOTH SMILEY??!?<<<

djDunajev sanoi:
Sinä olisit todellinen sopu maailmassa??! Taiat olla kännissä.

Ei kännissä, vaan pilvessä omasta naiivista idealismistaan. Tollasia saa jo sanoa vitun hipeiksi. :whip:

Ei jaksa enää puhua seinälle.

Jnyman heitti ihan asiallista krittiikkiä mut nää jotkut ei osaa perustella mitään vaan heittää jotain paskaa läppää kun ei taida äly muuhun riittää, esm Raejuuso ja Djdunadev. Joita voi jo kutsua vitun molopäiksi. :whip:

indigof73 sanoi:

Tuota noin, meniköhän se nyt aivan noin? Saksalaiset pommikoneet operoivat Suomen puolelta Neuvostoliittoon operaatio Barbarossan käynnistyessä (22.6. 1941). No, puolueellisuus on toki suhteellinen käsite, mutta tosiasia on se, että Suomi oli Saksan liittolainen ja hyökkäsi Neuvostoliittoon jatkosodassa. Se ei ollut mikään yllätys -se oli tietoinen valinta. Turha näitä asioita on kieltää ja selitellä. Sen aikaiset päätökset on tehty sen aikaisen kansallisen edun mukaisesti.

Mutta respektit täältä edesmenneelle Adolf Ehnroothille.

Kyllä katsoin. mutta sodan loppuvaiheestahan siinä ohjelmassa oli kysymys; ratkaisutaisteluista. minä puhuin siitä, miten suomi joutui jatkosotaan.

Voiko joku sanoa ettei haluaisi olla aseistakieltäytyjä, jos kaikki muutkin kieltäytyisi?Jos ryssät olis kieltäytyny aseista, niin ei tänne oltais hyökättykään. Aina puhutaan puolustuksesta, mutta kuka vittu se hyökkääjä on jos kaikki armeijat on puolustamista varten? Sanotaan että sivari on homo jne., mutta mun mielestä kieltäytyminen on askel oikeaan suuntaan, mutta yhden miehen, eikä kahdenkaan sitä hyödytä tehdä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom