Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on Motorola Razr V3. Mulla jäi joskus yhdeltä henkilöltä osa pitkää viestiä jonnekin matkalle. Nyt se heittää joka kerta sen edellisen pitkän viestin alun siihen tuoreimman viestin päälle ja se tuoreen viestin alku jää roikkumaan jonnekin. Tämä tapahtuu ainoastaan tämän yhden henkilön lähettäessä pitkää viestiä.
Sekasta, mutta miten saisin tasattua noi viestit niin että ne tulisivat taas kohdillaan. Vituttaa aina kun pitkä viesti tulee niin alku on jotain edellistä viestiä jne. Puhelin korjattavaksi? Vai liittymästä kiinni?

Se ei selvästikään osaa koota tuoreimmista palasista tullutta pitkää viestiä, vaan kaivaa sen vanhan ykkösosan jostain esille. Razrin sielunelämää tarkemmin tuntematta mitään tarkkaa ohjetta en osaa sanoa. Muutama ehdotus:
1) Jollain filemanager-tyyppisellä softalla voi yrittää kaivella viestikeskuksen filesysteemistä sen viallisen osan pois. Riskialtis, pitää todella tietää mitä tekee.
2) Jos mahdollista, vaihda viestit talletettavaksi muistikortille ja takaisin.
3) Poista kaikki ko henkilöltä koskaan tulleet viestit.
4) Poista henkilö kontakteista, lisää takaisin. Tällä blokataan se, että viesti on liimattu kontakti-IDhen, eikä numeroon. Jos numeroon, tää ei auta.
5) Backup - tehdasasetukset / formatointi - restore.
6) Edellisten yhdistelmiä, rebootteja välissä.
7) Huollosta kannattaa kysyä, onko tuttu obgelma tällainen fragmentoitujen osittaisten viestipalojen kanssa sekoileminen, jos, heillä saattaa olla apu.

-k

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
te jotka omistatte nokia n70 niin rupeskos teillä videokuvaus nykimään kun laitoitte isomman muistikortin. mulla on giganen kortti ja kuvattaessa nykii helvetisti/tulee jäljessä.se ei oikeestaan haittaa mutta sitten kun jälkikäteen kuvausta koneelta katsoo niin tosi ärsyttävästi nykii tietyissä kohdissa ja se rassaa hermoja>>>>videot pilalla. alkuperäisellä 64megaisella kortilla nykimistä ei ole ollenkaan. onko tuo todella nuin paska vai onko mulla väärä tuo kortti(liian hidas tjsp....). nuo pinnit tuossa ainakin on erillailla kuin 64megasessa, mutta se on varmaan normaalia? puhelin näyttää muistinkin oikein.

edit tuossa näkyy nuo pinnit. oikeealla 64mb ja vasemmalla 1gt

Haiskahtaa siltä, kuin uuden kortin kirjoitusnopeus ei riittäisi videon talletukseen. Kuvan perusteella ihan oudon näköinen kortti, ei ole tuollaista kontaktien layoutia tullutkaan vastaan. Onko sulla valmistajan nimeä tms?

-k

Haiskahtaa siltä, kuin uuden kortin kirjoitusnopeus ei riittäisi videon talletukseen. Kuvan perusteella ihan oudon näköinen kortti, ei ole tuollaista kontaktien layoutia tullutkaan vastaan. Onko sulla valmistajan nimeä tms?

-k

rs-dv-mmc eli mmc mobile tai joku vast, valmistajia taitaa olla monia.

te jotka omistatte nokia n70 niin rupeskos teillä videokuvaus nykimään kun laitoitte isomman muistikortin. mulla on giganen kortti ja kuvattaessa nykii helvetisti/tulee jäljessä.se ei oikeestaan haittaa mutta sitten kun jälkikäteen kuvausta koneelta katsoo niin tosi ärsyttävästi nykii tietyissä kohdissa ja se rassaa hermoja>>>>videot pilalla. alkuperäisellä 64megaisella kortilla nykimistä ei ole ollenkaan. onko tuo todella nuin paska vai onko mulla väärä tuo kortti(liian hidas tjsp....). nuo pinnit tuossa ainakin on erillailla kuin 64megasessa, mutta se on varmaan normaalia? puhelin näyttää muistinkin oikein.

edit tuossa näkyy nuo pinnit. oikeealla 64mb ja vasemmalla 1gt

Sulla pitäis olla rs-mmc dual voltage (1,8/3V, myös nimellä mmc mobile kuten ylläkin mainittu), mitä laatua toi uus kortti on?

Mun mielestä toi toinen näyttää tavalliselta rs-mmc:ltä (ei dv). Ei vaan ole kortit käsillä että vois verrata.

Mun mielestä toi toinen näyttää tavalliselta rs-mmc:ltä (ei dv). Ei vaan ole kortit käsillä että vois verrata.

Hyvä sit. Mulle ei ole koskaan tullut vastaan MMCtä (ei rs- eikä dv- eikä yhdistelmää), missä olisi pinnit kahdessa rivissä. Ilmeisesti otanta on liian pieni. Toi hiukan sivussa alarivissä oleva kahdeksas pinni viittaisi mielestäni SD-korttiin.

-k

Kuvassa vasemman puoleinen oli alkuperäinen joka on ko. mallissa siis rs-mmc dv.

Oikealla puolella oleva siis olisi se giganen mikä ei toimi kunnolla, mikä ei sinänsä ole ihme; yhteensopivuutta tuohon suuntaan ei pitäs (ainakaan varauksetta) olla.

edit: eipäs kun justiinsa toisinpäinhän ne siinä on, vai onko NEUTRAALIlla menny oikee ja vasen sekasin...?

Tosa alla kuva missä pitäs olla rs-mmc DV vasemmalla ja tavallinen rs-mmc oikealla.

tässä on tää mun nykivä 1gb kortti: http://se.ciao.de/Transcend__141234

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.p...C4&PHPSESSID=6622e4df31f0bc4f54861709ec7d4ffb
edit: eipäs kun justiinsa toisinpäinhän ne siinä on, vai onko NEUTRAALIlla menny oikee ja vasen sekasin...?

.

ei mennyt aiemmin vasen ja oikee sekaisin eli jos tuota sun kuvaa katsotaan niin mun 64mb kortti on tuo oikeella puolella oleva ja giganen vasemmalla.

kaverillla kun katsoin hänen N70:n 64mb korttia, niin hänellä oli metalli pinnit juuri samanlain kuin minulla tuossa 1gb kortissa :S(eli useita pinnejä). joka tapauksessa tuo mun giganen kortti taitaa olla väärä tähän n70 ku nykii niin tympeesti. epäilen että tästä puuttuu se tupla jännite jutska ja sen takia ei toimaa ihan kunnolla
.(1,8/3V, myös nimellä mmc mobile kuten ylläkin mainittu)
tuossa 64megasesa on mainittu nuo volttimäärät, mutta tuossa gigasessa ei nuita löydy.

epäilen että tästä puuttuu se tupla jännite jutska ja sen takia ei toimaa ihan kunnollatuossa 64megasesa on mainittu nuo volttimäärät, mutta tuossa gigasessa ei nuita löydy.

Speksien mukaan se on ihan oikean tyyppinen tuplajännitteineen. Liekö maanantaikappale? Formatoitko sen muuten puhelimella ennen käyttöön ottoa?

-k

Ulkomuistista: Valikko -> Työkalut -> Muisti/Muistikortti + valinnat -> alusta muistikortti.

Enivei, jos polku ei oo toi niin eti se muistikortti sieltä valikosta ja sen kohdalla ota "Valinnat".

Varmaan turha sanoa, mutta siinä menee kaikki mitä sulla on muistissa, eli kannattaa kopata tärkee sisältö ensin vaikka koneelle.

tämä kortti on ostettu uutena joten voiko tuo formatointi silloin edes auttaa tähän ongelmaan vai pitääkö uudet kortitkin aina formatoida ennen käyttöä? aika oudolta tuntuisi jos niin on.

Jeh, yhtään korttia en oo ikinä formatoinu... edit: mut eipä se formatointi maksa muuta kuin vaivan.

Yhtenä vaihtoehtona yo-lahjaksi aattelin kännykkää.

Nykynen on puolenkymmentä vuotta vanha 6100, joten tiedoissa alkaa olla viiden vuoden aukko.

Kamera pitäs ehottomasti olla seuraavassa kännykässä. Oletan, että optinen zoomi on kännyköissä harvinaisempi ja kalliimpi, mutta onko se hintansa arvoinen? Onko kännykameroissa jo sen verran pikseleitä, että kärsii digitaalisestikin zuumailla ettei ihan puuroksi mene?

edit. Enkä hae tässä nyt mitään kuvausharrastukseen sopivia tarkkuuksia, vaan satunnaisiin tilannekuviin sen verran selkeyttä että näkee, ylittääkö tietä sorsapoikue vai viinasieppo.

Yhtenä vaihtoehtona yo-lahjaksi aattelin kännykkää.

Kamera pitäs ehottomasti olla seuraavassa kännykässä. Oletan, että optinen zoomi on kännyköissä harvinaisempi ja kalliimpi, mutta onko se hintansa arvoinen? Onko kännykameroissa jo sen verran pikseleitä, että kärsii digitaalisestikin zuumailla ettei ihan puuroksi mene?
Kamerakännyköissä ei vielä mielestäni kannata zoomailla. "Tilannekuviin" mielestäni riittää 3,2mpx, joka on aika useassa mallissa. 5mpx löytyy mm. N95, mutta siitä saakin pulittaa jo yli 700€

...zuum...

Esimerkkinä SE K800i, 3,2 Mpix ja digitaalinen zoomaus. Muuta en kuville kuvauksen jälkeen tehnyt kuin pienensin kuvankokoa.

Liitteet

• 1.JPG
    1.JPG
    50,6 KB · Katsottu: 179
  • 2.JPG
    2.JPG
    44,3 KB · Katsottu: 173
  • 3.JPG
    3.JPG
    35,7 KB · Katsottu: 176
  • 4.JPG
    4.JPG
    27,7 KB · Katsottu: 195
  • 5.JPG
    5.JPG
    16,5 KB · Katsottu: 173
Tässä alkaa pikku hiljaa palamaan käämi kun Nokia N91 on niin jumalattoman hidas lähettämään viestejä. Voikohan viestien lähetystä nopeuttaa?
Lisäksi luuri valittaa koko ajan että muisti lopussa, ja tarkoittaa ilmeisesti sitä puhelimen normaalia muistia. En vaan ymmärrä miten muka on muisti täynnä, kun ei ole oikeastaan mitään mitä poistaa, ja viestitkin menee muistikortille. 15Mt muistia ja koko ajan muka täynnä. Ei käsitä.

ps. Seuraavaksi kyllä ostan sitten normaalin kännykän, enkä mitään ristuksen 600€ luuria, joka toimii heikosti.

No nuohan näyttää jo hyvinkin välttäviltä molemmat.

Oottekos videokuvausta harrastanu? Mitä katoin tietoja, niin ainakin pelkkien lukujen perusteella SE:ssä olis selkeästi heikompi laatu. VGA-tason kuva taitaa taas karata tuonne N95-hintaluokkaan?

Masterpiecen tekstiin viitaten, itseäkin vähän epäilyttää tämä kännykkäsukupolven vaihdos. Vanhassa kunnon 6100:ssa kun on tottunut siihen, että kaikki toimii täysin moitteettomasti ja käytännössä niin nopeasti kun vaan ehtii nakkeja käskyttää. Eikä varmaan kaadu tai valita mistään. Eihän tässä ole kyllä tavan puheluja, tekstiviestejä, herätyskelloa, kalenteria ja laskinta kummempia toimintoja tullut käytettyäkään.

Oikeastaan ainut mitä oikeasti kaipaan on tuo kamera. Voihan se tosin olla, että kun olis netit, videot ja ämpärit pyörimässä, niin ei osais enää ilman ollakaan.

edit. Ja Salomahalle vielä, että miten olet kokenut N73 käyttöliittymän? (Häiritsevänkin) hitaaksi kun tuntuvat haukkuvan.

N73 käyttis on siis S60 joka toimii uusimmalla softalla ihan jouhevasti. Jos on 2gt kortti täys tilpehööriä niin kyllähän se vähän takkuaa jos esim galleriaa selaa.
Aika pitkään käyttänyt S60-sarjan luureja niin ei mitään pieniä hidastuksia edes huomaa, mutta jos N73 on häiritsevän hidas niin kannattaa pysyä S40-sarjassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom