Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu

Varma kans? Puheluko näyttää nimen normaalisti? >99% tapauksista johtuu siitä, että on tuplanumero. Poista tilapäisesti se ainoa nimi, tai muokkaa sen numeroa (loppuun vaikka nolla lisää). Kun saat seuraavan viestin / puhelun, näet mahdollisen kopion nimen. Ellei niitä ole useampi kuin yksi.

-k

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silloin joskus matkapuhelinten kivikaudella, piti uuden puhelimen/akun hankinnan jälkeen pitää n. 12t alkulataus, jotta akku olisi toiminut kunnolla tulevaisuudessa. Vieläkös noita vaaditaan?

Litium-akut ei tarvi alkulatausta.

Kyllä se niillekin hyvää tekee. Li-ioniakkua ei tarvitse käyttää tyhjäksi (eikä saisikaan) ennen latausta, mutta aina kun sitä lataa, se olisi hyvä ladata täyteen asti. Pitkä alkulataus varmistaa, että näin käy myös ensimmäisellä kerralla. Pidentää akun ikää, muuten se alkaa herkästi vuoden päästä temppuilun, jossa se on mukatäynnä mutta tyhjenee sitten kuitenkin tosi nopeasti.

-k

Omistan Nokia 9300i puhelimen ja tämmöisiin kysymyksiin jos löytyisi vastauksia:

2. Saako tuota näytönsäästäjää pois mitenkään, kun asetukset näyttää että voi vain vaihtaa ajan koska näytönsäästäjä alkaa toimimaan, 2-10min. Tuo näytönsäästäjä kun haittaa jonkin verran tuota Night Clockia. Kerkeehän se yökello näkyä tuossa Night Clock ohjelmmassa maximissaan sen 10min ja sitten pamahtaa näytönsäästäjä päälle. Ja samoin Navicoressa. Ei paljoa lohduta että on navit yms kun näytönsäästäjä ilmestyy max. 10min kuluttua näytölle, ja täten navin reitit katoaa kun näyttö on pimiä.

Puhelin on uusi minulla, ja en ole ainakaan löytänyt asetuksista mitään pois-kytkemis juttuja tuolla näytönsäästäjälle. Ja selvennetään vielä että tämäkin siis "kansi-auki" tilassa.

Kyseessähän on oikeasti virran- eikä näytönsäästäjä. Iso värinäyttö alkaa olla puhelimen kaikkein eniten sähköä syövä osa, joten se mielellään sammutetaan mahdollisimman nopeasti.

Navicoren pitäisi olla mahdollista kieltää näytönsäästäjän päälle meno, ehkä sitä ominaisuutta ei ole osattu käyttää. Saattaa olla, että puhelimen pitää olla autosarjassa tms kiinni, että säästäjä pysyisi poissa. Ei ole kokemusta tuosta mallista, että osaisi sanoa tarkemmin. Katso onko siellä mitään "backlight always on (when not on battery power)"-tyyppistä asetusta erikseen näytönsäästäjästä.

-k

Kaverini ovat kertoneet, että päivittäin minulle soittaessa puhelimeni ilmoittaa tylysti "numeroon ei juuri nyt saa yhteyttä". En ole kuitenkaan laittanut puhelinta pois päältä tai kätkenyt maan alle kenttien ulottumattomiin. Saunalahden liittymäkin toimii ainakin samassa talossa asuvalla kaverillani.

Kysymys kuuluu: Voiko puhelimessa olla vika ja minkälainen? Huoltoon olisi tänään vietävä.:(

Kaverini ovat kertoneet, että päivittäin minulle soittaessa puhelimeni ilmoittaa tylysti "numeroon ei juuri nyt saa yhteyttä". En ole kuitenkaan laittanut puhelinta pois päältä tai kätkenyt maan alle kenttien ulottumattomiin. Saunalahden liittymäkin toimii ainakin samassa talossa asuvalla kaverillani.

Kysymys kuuluu: Voiko puhelimessa olla vika ja minkälainen? Huoltoon olisi tänään vietävä.:(

kysymys kuuluu: mikä puhelin sulla on? (etupäässä kiinnostaa se, onko puhelimes 3g - malli)

jos sulla on 3g- malli, asutko just ja just 3g- alueen peittoalueella? toimiiko 3g-verkko jatkuvasti vai satunnaisesti? jos et oo satavarma siitä että 3g kuuluu koko ajan, laita puhelimen asetuksista 3g- verkko pois päältä. ei välttämättä ole puhelimessa vika. vaan siinä että puhelin ei saa 3g- verkkoon tarpeeks kenttää -> hyppää normi gsm - verkkoon -> jonkin aikaa puhelin pimeänä sen hypyn takia. jos hyppimistä tapahtuu koko ajan niin.. no tajusit varmaan

kysymys kuuluu: mikä puhelin sulla on? (etupäässä kiinnostaa se, onko puhelimes 3g - malli)

jos sulla on 3g- malli, asutko just ja just 3g- alueen peittoalueella? toimiiko 3g-verkko jatkuvasti vai satunnaisesti? jos et oo satavarma siitä että 3g kuuluu koko ajan, laita puhelimen asetuksista 3g- verkko pois päältä. ei välttämättä ole puhelimessa vika. vaan siinä että puhelin ei saa 3g- verkkoon tarpeeks kenttää -> hyppää normi gsm - verkkoon -> jonkin aikaa puhelin pimeänä sen hypyn takia. jos hyppimistä tapahtuu koko ajan niin.. no tajusit varmaan

Puhelin on surullisen kuuluisaa mallia Nokia 5500-sport. Tietääkseni tässä ei ole 3g-ominaisuutta, eikä tätä puhelimen ajoittaista kenttien katoamista ole tapahtunut aiemmin. Asun ydinkeskustassa, jossa olettaisin kenttien olevan kohtalaisessa kunnossa. Millainen vika siis itse puhelimessa voisi olla tällaisessa tapauksessa?

Puhelin on surullisen kuuluisaa mallia Nokia 5500-sport. Tietääkseni tässä ei ole 3g-ominaisuutta, eikä tätä puhelimen ajoittaista kenttien katoamista ole tapahtunut aiemmin. Asun ydinkeskustassa, jossa olettaisin kenttien olevan kohtalaisessa kunnossa. Millainen vika siis itse puhelimessa voisi olla tällaisessa tapauksessa?

joo ei muuta kun liikkeeseen mistä puhelimen ostit/nokian huoltoon sit. yks vaihtoehto ennen sitä ois tieten selvittää voiko sun puhelimes päivittää netin kautta (tod näk ei) nokian ohjelmistolla. voi olla että siihen on laadittu uus ohjelmisto joka korjaa ton vian. en kyllä osaa sanoa varmaks

Miten saada jad-tiedostoja siirrettyä kännykkään? Asennan pc suitella "Nokia Application installer" mutta tää latauksen lopuks valittaa että muunnosvirhe...
Sit mistä täältä kännystä löydän operan. Kyseessä oli Nokia N70 music Edition.

eikös jad-tiedostossa ole vaan viittaus siihen .jar-tiedostoon, missä itse ohjelma on? Eli pitäis olla myös se .jar-file.

edit.
ja oopperan voi ladata täältä

Juu olihan mun toi ooppera mutta muunnosvirhettä vaan itkee

te jotka omistatte nokia n70 niin rupeskos teillä videokuvaus nykimään kun laitoitte isomman muistikortin. mulla on giganen kortti ja kuvattaessa nykii helvetisti/tulee jäljessä.se ei oikeestaan haittaa mutta sitten kun jälkikäteen kuvausta koneelta katsoo niin tosi ärsyttävästi nykii tietyissä kohdissa ja se rassaa hermoja>>>>videot pilalla. alkuperäisellä 64megaisella kortilla nykimistä ei ole ollenkaan. onko tuo todella nuin paska vai onko mulla väärä tuo kortti(liian hidas tjsp....). nuo pinnit tuossa ainakin on erillailla kuin 64megasessa, mutta se on varmaan normaalia? puhelin näyttää muistinkin oikein.

edit tuossa näkyy nuo pinnit. oikeealla 64mb ja vasemmalla 1gt

Liitteet

• IMG_0088.jpg
    IMG_0088.jpg
    32,3 KB · Katsottu: 273
onko se kortti yhteensopiva nokian kanssa? saattaa olla vähän myös siitä kiinni että jos ostat jonkun satunnaisen muistikortin, se ei välttämättä toimi. ainakin osa kortinvalmistajista ilmoittaa että niiden tuotteet on yhteensopivia nokian puhelimien yms kanssa.

liitin nyt kuvan tuohon edelliseen jos se nyt mitään auttaa.

liitin nyt kuvan tuohon edelliseen jos se nyt mitään auttaa.

vasemmanpuoleinen näyttäis olevan rs-mmc ja oikeenpuoleinen sd(joku mini vai mikälie...) periaatteessa samaa tavaraa eri kuorissa. sd:ssä ominaisuutena kirjoituslukitus, muuta eroa tuskin on... paitsi että sit tuossa rs-mmc:ssä on mahdollisuus alemmalla jännitteellä kortin käyttämiseen (puolet pienempi jännite, vie vähemmän akkua)

e: johtuiskohan siis tuosta erosta tuo ongelma

Pystyykö usb-kaapelilla siirtämään kännykällä otettuja videoita koneelle. Jos pystyy ni miten? puhelin on nokia 5300 xpress music.

onko sulla se nokia pc suite asennettu tietokoneelle? jos on niin avaat sen ja siellä on joku semmonen kuin : Tallenna kuvia

Nokia-PCS-682-Vista-352pix.jpg

tai sit toi lontoonkielinen "store images" vastine tai millä kielellä oot asentanutkaan. siinä pitäis tulla wizardi jolla pystyy päättämään mihin ne videot siirretään yms...

oikea data kaapeli pitää olla jotta siirto onnistuu. sama kaapeli käy moneen eri puhelimeen. nokian sivuilta näkee millainen kaapeli kuhunkin puhelimeen on. pc suiten saa nokian sivulta imastua.

Voit toki selaa puhelimen sisältöä ihan kuin normaaliakin asemaa valitsemalla Oma tietokoneesta tuon "Nokia phone browser".

Liitteet

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    63,4 KB · Katsottu: 176
Mulla on Motorola Razr V3. Mulla jäi joskus yhdeltä henkilöltä osa pitkää viestiä jonnekin matkalle. Nyt se heittää joka kerta sen edellisen pitkän viestin alun siihen tuoreimman viestin päälle ja se tuoreen viestin alku jää roikkumaan jonnekin. Tämä tapahtuu ainoastaan tämän yhden henkilön lähettäessä pitkää viestiä.
Sekasta, mutta miten saisin tasattua noi viestit niin että ne tulisivat taas kohdillaan. Vituttaa aina kun pitkä viesti tulee niin alku on jotain edellistä viestiä jne. Puhelin korjattavaksi? Vai liittymästä kiinni?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom