Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onko kukaan saanu virusta/vast. kännykkään?? Entä onko jollain käytössä f-securityn puhelin softa??

Viruksia voi saada kännykkään lähinnä kai Bluetoothin kautta ja silloinkin sen pitää olla ensinnäkin päällä ja sit se "virus" pitää itse asentaa eli ei kannata missään yleisillä paikoilla ottaa vastaa Bluetooth yhteyksiä jos ei tiedä mistä ne tulee. Itsellä oli F-secure mutta minulla ainakin jarrutti niin pirusti jo muutenkin hidasta puhelinta.

Voihan sen viruksen saada ihan nätisti 3G:n tai Wlanin kautta myöskin, ei siihen bluetoothia tarvita. Mulla oli puhelimessa F-Secure, mutta en oikein nähnyt sitä tarpeelliseksi, sillä vastaan ei ole tullut ikinä yhtään kännyvirusta. Jos tulee niin ajan sitten firmiksen uusiksi sisään. Pitääkö joku oikeasti bluetoothia jatkuvasti päällä ja avoimena?

Luurilla ei tule niin aktiivisesti mitään wareteltua, että noista viruksista varsinaista uhkaa muodostuisi. Verkkokäyttö on muutenkin lähinnä sähköpostin, intranet-ympäristöjen ja forumien selausta. Kai sitä voisi jotain torrenttejakin ladata jos 100-megainen wlan tulisi vastaan, mutta semmoinen toiminta tuntuisi lähinnä korsun kaivamiselta teelusikalla. Off-topiciksi menee tämäkin, mutta menköön.

Koneilla on kuitenkin virustorjunta kunnossa, joten niiltä siirrettävässä datassa ei pitäisi matosia seassa tulla.

Palikka päälle, kännykästä bluetooth päälle, yhteys niiden välillä. Softa päälle ja menoksi.

SIRF III -siru tuntuisi olevan aika lailla suosittu, kannattaa ehkä siitä lähteä liikkeelle. Eipä noissa varmaankaan suurempia eroja ole. Kannattaa liikkeestä vielä kysyä palautusoikeutta mahdollisten yhteensopivuusongelmien takia. Itselläni sellaisia ei ole vielä tullut vastaan.

mistäs sen softan saa ladattua. yritin etsiä jotain älykästä hakusanaa vaan ei.
Gigantissa myyjä suositteli jotain navigorea vaan en siitä lystistä 200e maksa.
ostan sillä rahalla vaikka nipun karttoja:D

Kyllä ne softat maksaa. Laittomia latauksia sitten voi katsella alan sivuilta. Suosittuja navigaattorisoftia ovat esim. TomTomin ja Route66:n ohjelmat. Itse olen mieltynyt Routeen enemmän, mutta nämä ovat tottumuskysymyksiä.

En jaksa lukea linkkejä, mutta ainakin tuolta softan omilta sivuilta tajusin tuon niin, että ite sovellus on ilmanen, mutta siitä turn-by-turn-reittiopastuksesta pitää maksaa.

X-2007072512105039024.jpg

ja noi hinnat on alueittain. jos haluat navigoida sekä suomessa että namipiassa, pitää molempiin paikkoihin ostaa omansa. (näin käsitin tuon jutun perusteella)

e: näyttäis olevan nuo alueet tuossa viimeisessä kuvassa...

Tiedostojen siirto puhelimen muistista muistikortille

Nokia 6085 ja ongelma se että käyttäjä on tallentanut kameralla ottamansa kuvat puhelimen muistiin joka on luonnollisesti täyttynyt aika nopeasti.

Kuvat pitäisi saada siis siirrettyä muistikortille, mutta puhelimen omalla softalla en sitä saanut tehtyä ja jostain syystä pc suiteakaan en saanut toimimaan, ainoastaan tiedontallennus tilassa saa yhteyden datakaapelilla tietokoneeseen jolloin pääsee vain muistikortin tietoihin.

Osaisiko joku neuvoa?

Eikös ne saa sieltä file managerin (tiedostonhallinta) kautta kopsattua? Ei nyt ole luuria käsillä mutta näin muistelisin. Valikosta löytyy varmaan kopioi/siirrä -vaihtoehto.
Tai sitten muistan aivan väärin.

Ois reilun vuoden vanha(takuu ummessa siis) nokia n70, joka ei osaa enää tallentaa tietoja puheluista. Vastaamattomat eivät näy listassa, eikä soitettujen-listaan tallennu enää uusia numeroita.

Listassa jo olevat 20 nimeä/numeroa vain vaihtavat paikkaa, jos niihin soitan. Toivottavasti ei ollut liian sekavaa :D

Pitäisikö puhelin vain päivittää ja paljonkohan se tulisi maksamaan suunnilleen?

Ois reilun vuoden vanha(takuu ummessa siis) nokia n70, joka ei osaa enää tallentaa tietoja puheluista. Vastaamattomat eivät näy listassa, eikä soitettujen-listaan tallennu enää uusia numeroita.

Listassa jo olevat 20 nimeä/numeroa vain vaihtavat paikkaa, jos niihin soitan. Toivottavasti ei ollut liian sekavaa :D

Pitäisikö puhelin vain päivittää ja paljonkohan se tulisi maksamaan suunnilleen?

Kannattaa alkuun koittaa noiden numerolistojen tyhjennystä. Jos se ei auta niin tehdas asetusten palauttamista. Tämän jälkeen voi toki koittaa päivittää puhelimen. Tuolta se onnistuu ilmaiseksi http://europe.nokia.com/softwareupdate

Jos se on vuoden vanha, niin siinä on takuu voimassa; nykyään 2 vuotta Nokian takuu. Tuo Ripenkin mainitsema softan päivittäminen on helppoa (muista tehdä back up!) ja sen ohjelman saa nykyään suoraan Nokian Suomenkin sivuilta http://www.nokia.fi/A4368250

Päivitys kannattaa ehken tehdä vaikka sulla oliskin uusin softa sisällä.

Kannattaa alkuun koittaa noiden numerolistojen tyhjennystä. Jos se ei auta niin tehdas asetusten palauttamista. Tämän jälkeen voi toki koittaa päivittää puhelimen. Tuolta se onnistuu ilmaiseksi http://europe.nokia.com/softwareupdate

Päivitin sen itse noin kuukausi sitten, kun puhelimessa oli muita vikoja :jahas: mm.soittarit vaihtui itsestään, puhelin jumitti niin että se piti sammuttaa jne..Mutta nyt vasta on tullut tuo uusi vika, pitää kait päivittää itse uudestaan

E: Mulla muuten katkesi yhteys koneeseen datakaapelin kautta silloin päivityksen aikana, ja luulin että puhelin hajos siinä, mut sammutin virrat ja jatkoin siitä mihin jäin, niin kyllä se sinne kännyyn vain upposi :D

E2: Dymond, jos näin on tosiaan tuon takuun suhteen, niin taidanpa viedä suosiolla TAKUUhuoltoon.

Suositut

Back
Ylös Bottom