Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli kuvattua samsungin galaxy s3 4g puhelimella puolen tunnin video. Kun katsoo videota puhelimella niin kuva näkyy ihan oikein päin, mutta kun latasin videon tietokoneelle, niin kuva on "ylös alas" eli väärin päin. Tämä ongelma ainakin windows media playerilla, vlc playerillä ja bs palyerillä.

Osaisiko joku ystävällisesti neuvoa kuinka saisin videokuvan tulemaan oikein päin tietokoneella? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli kuvattua samsungin galaxy s3 4g puhelimella puolen tunnin video. Kun katsoo videota puhelimella niin kuva näkyy ihan oikein päin, mutta kun latasin videon tietokoneelle, niin kuva on "ylös alas" eli väärin päin. Tämä ongelma ainakin windows media playerilla, vlc playerillä ja bs palyerillä.

Osaisiko joku ystävällisesti neuvoa kuinka saisin videokuvan tulemaan oikein päin tietokoneella? :)

Tuota, VLC:llä voit ainakin kääntää toiston aikana oikeinpäin, niin pystyt katsomaan kuvauksesi.

Nyt on taas todella typerä olo. Latasin spotifyn android luuriin, sen ilmaisen version siis enkä osaa soittaa biisejä.
Hakemani biisit ja soittolistani näkyvät siinä listassa kyllä mutta aivan sama miten näpyttelen niitä biisejä niin ei soi. Randomilla saa kyllä soimaan soittolistalta mutta yksittäistä kipaletta ei saa soitettua???

En huomannut että kännyköille oli oma tyhmien kysymysten ketju, joten laitetaan tännekkin:

Tuli tuossa ostettua itselle myöhäinen joululahja, HTC One. Muuten olen puhelimeen ainakin ensimmäisten tuntien perusteella erittäin tyytyväinen, mutta olisi kysymys tuosta sisäisestä muistista. Sitä kun on yhteensä 32GT mutta kun katselee tuota muistin käyttöä niin semmoinen kohta kuin "other" vie 6,77 gigaa tuosta 32:sta. Siirsin kuvat ja kontaktit vanhasta kännykästä, ja olen ladannut muutaman sovelluksen, mutta en kyllä millään saa päähäni mikä voisi viedä lähes 7 gigaa tilaa uudessa puhelimessa?

Nyt on taas todella typerä olo. Latasin spotifyn android luuriin, sen ilmaisen version siis enkä osaa soittaa biisejä.
Hakemani biisit ja soittolistani näkyvät siinä listassa kyllä mutta aivan sama miten näpyttelen niitä biisejä niin ei soi. Randomilla saa kyllä soimaan soittolistalta mutta yksittäistä kipaletta ei saa soitettua???

Juurikin näin tuo kännykän ilmaisversio toimii.
Soittaa samantyyppisiä kappaleita kun listallasi on - samoin kuin nokia mix radio.

Mulla on tälläinen perus-nokia, ei siis mikään älypuhelin. Nyt siinä on näytön ylälaidassa joku helvetin kuulokkeiden kuva. Ja mä en kuule toisen puhetta muuta kuin kaiuttimen kautta, mikäköhän säätö mulla on viturallaan.

Mulla on tälläinen perus-nokia, ei siis mikään älypuhelin. Nyt siinä on näytön ylälaidassa joku helvetin kuulokkeiden kuva. Ja mä en kuule toisen puhetta muuta kuin kaiuttimen kautta, mikäköhän säätö mulla on viturallaan.

Ettei puhelin luule että siinä on kuulokkeet kinni?
Kuuloke liitin paskana tai sinne on mennyt jotain mikä pitää kuulokkeiden tunnistuksen päällä ja ääni menee sinne.

Hello!

Puhelin: SGS2+
Ongelma: Laitteen muisti loppuu

Näissä pitäisi speksien mukaan olla 8 gigaa sisäistä muistia, mutta ensinnäkin laite ilmoittaa kokonaistilaksi 3,94 gigaa. Nythän on niin että mulla on laitteella muutama sovellus ja vapaata muistia enää n. 300 Mt. Mitäs helvettiä tässä nyt tekisi? Jos ostan isomman muistikortin, voiko sovelluksia siirtää sille? Uutta puhelinta en pysty ostamaan juuri nyt.

Hello!

Puhelin: SGS2+
Ongelma: Laitteen muisti loppuu

Näissä pitäisi speksien mukaan olla 8 gigaa sisäistä muistia, mutta ensinnäkin laite ilmoittaa kokonaistilaksi 3,94 gigaa. Nythän on niin että mulla on laitteella muutama sovellus ja vapaata muistia enää n. 300 Mt. Mitäs helvettiä tässä nyt tekisi? Jos ostan isomman muistikortin, voiko sovelluksia siirtää sille? Uutta puhelinta en pysty ostamaan juuri nyt.

Pienempi kokonaistila johtunee siitä käyttöjärjestelmän tilantarpeesta.

Osan ohjelmista pystyy siirtämään, osan ei. Riippuu ihan ohjelmistosta, mitä pystyy siirtämään, eli joitain pystyy ja joitain ei. Saahan sinne siirrettyä kuvia jne., joka hieman edes vapauttaa tilaa.

Pienempi kokonaistila johtunee siitä käyttöjärjestelmän tilantarpeesta.

Osan ohjelmista pystyy siirtämään, osan ei. Riippuu ihan ohjelmistosta, mitä pystyy siirtämään, eli joitain pystyy ja joitain ei. Saahan sinne siirrettyä kuvia jne., joka hieman edes vapauttaa tilaa.

Kävin sovelluksia läpi, ilmeisesti mitään ei pysty siirtään SD:lle. Kuvat ja videot menee jo muistikortille ja niitäkin poistan sitä mukaa kun synkronoituvat pilvipalveluun. Välimuisteja oon tyhjentänyt ja kokeilin vielä deletoida loginkin (joka ilmeisesti sampoissa ollut yksi muistinsyöjä), mutta ei ollut apua siitäkään. Yks vitun murheenkryyni tää puhelimen omistaminen. Vanhemman mallisista älypuhelimista tehty tämmösiä paskoja joihin ei mahdu mitään ja päivityksetkään ei toimi kun ei mahdu päivittymään. Voi vittu mä sanon. Löysin kaapista vanhan Nokia 5110, jonka sain rippilahjaksi. Siirryn siihen.

Kävin sovelluksia läpi, ilmeisesti mitään ei pysty siirtään SD:lle. Kuvat ja videot menee jo muistikortille ja niitäkin poistan sitä mukaa kun synkronoituvat pilvipalveluun. Välimuisteja oon tyhjentänyt ja kokeilin vielä deletoida loginkin (joka ilmeisesti sampoissa ollut yksi muistinsyöjä), mutta ei ollut apua siitäkään. Yks vitun murheenkryyni tää puhelimen omistaminen. Vanhemman mallisista älypuhelimista tehty tämmösiä paskoja joihin ei mahdu mitään ja päivityksetkään ei toimi kun ei mahdu päivittymään. Voi vittu mä sanon. Löysin kaapista vanhan Nokia 5110, jonka sain rippilahjaksi. Siirryn siihen.

Ostettiin kans isälle xcover2 ja ajateltiin että sen käyttöön tuo 4gigaa muistia riittää oikein hyvin. Käyttöönotossa laite ilmoitti: 'muisti yhteensä' tms 1gt ja vapaana sovelluksille jne omaan käyttöön joku 700mt. Mitä vittua oikiasti, sama kun 16gigan iphones oliskin oikeesti vaan 4 :D Huono vertailla puhelimia taulukoista kun osa kertoo ihan muuta kuin oikeita lukemia. Oli netissä tuota ihmetelty muidenkin käyttäjien puolesta melkoisesti..

Ettei puhelin luule että siinä on kuulokkeet kinni?
Kuuloke liitin paskana tai sinne on mennyt jotain mikä pitää kuulokkeiden tunnistuksen päällä ja ääni menee sinne.

Pitää etsiä kuulokkeet ja katsoa mikä on homman nimi.

Onko kellään puhelut hylkääntyneet itsekseen?Puhelin nollattu ja silti jokainen saapuva puhelu loppuu/hylkääntyy 8 sekuntin kuluessa

Mulla on Gio, jossa on 160Mt sisäistä muistia. :) Facebookit, skypet, whatsappit sun muut itse asennetut on kaikki SD-kortilla, puhelimessa vaan ne järjestelmään vakiona kuuluvat ohjelmat.
Vaatii toki rootatun puhelimen ja näpräämistä. Vanhempien puhelimien omistajien elämä tehdään hankalaksi kun jatkuvasti pitäs asentaa lisää kaikkea paskaa siihen luuriin ja eihän sinne mahdu eikä tehot riitä. Usein ne uudet päivitykset vaan hidastaa muutenkin, itse ratkaisin koko ongelman yksinkertaisesti laittamalla autom. päivitykset pois. :D

E:
Ostettiin kans isälle xcover2 ja ajateltiin että sen käyttöön tuo 4gigaa muistia riittää oikein hyvin. Käyttöönotossa laite ilmoitti: 'muisti yhteensä' tms 1gt ja vapaana sovelluksille jne omaan käyttöön joku 700mt. Mitä vittua oikiasti, sama kun 16gigan iphones oliskin oikeesti vaan 4 :D Huono vertailla puhelimia taulukoista kun osa kertoo ihan muuta kuin oikeita lukemia. Oli netissä tuota ihmetelty muidenkin käyttäjien puolesta melkoisesti..
Tän takia on olemassa custom ROMit. :) Naurettavaa, että puhelimen käyttis vie gigatavukaupalla tilaa.

Noh, helpompaa on aluksi vaan rootata se luuri ( eli lataa vaik ton superoneclickin) ja sitten vaikka ihan appstoresta DiskUsage ja App2SD. Ekalla näkee hyvin mikä sen tilan oikeasti syö ja App2SD-ohjelmilla saa useimmat ohjelmat siirrettyä ilman kikkailuja muistikortille.

Eihän appsit itsessään edes yleensä vie juurikaan tilaa, välimuistitiedostot ja kaikenlainen turha sälä kertyy sinne puhelimeen. Neuvoisin katsomaan DiskUsagella tai jollain vastaavalla ohjelmalla mikä sen tilan syö ja vaikka nimee tänne ne isoimmat jutut niin arvaillaan yhdessä mitä uskaltaa poistaa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom