Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Sahaako teillä puhelimen signaalitaso jatkuvasti? Tässä nyt ihan suht avoimella paikkaa pyörii -105 ja -83 bBm välillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaivoin laatikosta kakkospuhelimeksi ikivanhan nokia n8:n. Laitoin siihen prepaid liittymän ja päivittelin yms sen kotona wlanin kautta. Silloin kaikki toimi kuten kuuluukin. Nyt tilasin siihen tavallisen liittymän (telefinland) pakettidatalla. Tuolla uudella liittymällä kun menee galleriaan niin ei pysty sieltä suoraan jaamaan kuvia. Sanoo vaan että laite ei tue tätä toimintoa? Prepaid kortti kun oli paikallaan niin tuo jakaminen suoraan galleriasta pelitti ihan normaalisti. Mitä helvettiä?

Kännykällä (s4 active) youtube menee harmaaksi ja kuva miten sattuu. Korjaantuu ehkä jossain välissä videota. Tämä siis youtube ohjelmalla, selaimen kautta m.youtube näytti toimivan. Käykö samaa muille ja onko ratkaisua?
be118cfc9fa660a04cb2038b87da0381.jpg

Kännykällä (s4 active) youtube menee harmaaksi ja kuva miten sattuu. Korjaantuu ehkä jossain välissä videota. Tämä siis youtube ohjelmalla, selaimen kautta m.youtube näytti toimivan. Käykö samaa muille ja onko ratkaisua?
be118cfc9fa660a04cb2038b87da0381.jpg

Olet varmaan jo päivittänyt youtube appsin?

Kaivoin laatikosta kakkospuhelimeksi ikivanhan nokia n8:n. Laitoin siihen prepaid liittymän ja päivittelin yms sen kotona wlanin kautta. Silloin kaikki toimi kuten kuuluukin. Nyt tilasin siihen tavallisen liittymän (telefinland) pakettidatalla. Tuolla uudella liittymällä kun menee galleriaan niin ei pysty sieltä suoraan jaamaan kuvia. Sanoo vaan että laite ei tue tätä toimintoa? Prepaid kortti kun oli paikallaan niin tuo jakaminen suoraan galleriasta pelitti ihan normaalisti. Mitä helvettiä?

Moi, kiva kakkospuhelin sinulla! :) Ongelmaasi viitaten, minulle tuli ensimmäisenä mieleen puhelimen asetukset. Oliko mainitsemasi prepaid-kortti myös meidän mallistoa? Kortinvaihdon jälkeen voi ilmetä teknistä hämminkiä: testaa auttaisiko asetusten resetointi uuden kortin kanssa Asetukset - Apua! - Tele.fi

Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/UMfKrL

Ehdotuksia hyvästä varavirtalähteestä. Puhelimelle ja tabletille olisi tarve kun rannalla päivää vietetään. Tekeekö noilla huutonetin zikko värkeillä mitään.
Myös vinkkejä hyvästä kajarista kaivataan. Kerran pienessä kännissä kuulin tuota JBL Flip Bluetooth-matkakaiutin, valkoinen | Bluetooth | Kaiuttimet | Verkkokauppa.com ja silloin teki vaikutuksen.

Bose SoundLink Mini Bluetooth
Itsellä on tuo kajari, ja aivan uskomaton ääni. Moni ihmetellyt miten tuollaisesta vehkeestä lähtee niin puhdas soundi. Käy testaan vaikka gigantissa tai verkkokaupassa. Itse ostin sen heräteostoksena juuri sillä, että satuin vaan koittaan naureskellen miten tollanen pelaa.

itse tilasin ebaysta 12 000 joku mha/mah varavirtalähteen on on todella kätevä. myös kyseinen kaiutin löytyy, ja rokkaa 6-0 samanhintaiset esim creativet.

Noista kiinasta ym tilatuista varavirtalähteistä en menis takuuseen, että sisältää luvatun määrän mAh. Aika kyyninen saa olla niitä kohtaan. Muutaman laitteen avannut, ja akusta kun kuorii suojamuovit pois. Onkin tehtaan leima aivan eri. Ellet siis ole ostanut jotain merkkivehjettä vaan Ebaysta. DX:ssä moni myös kirjottanut, että ei ole mitä on luvattu.

Ja nyt sitten tyhmä kysymys... Tukeeko Nokian 108 Javasovelluksia vaiko ei? Jossain lukee että ei ja toisaalla sitten että joo.
Hakusessa luuri jossa akku kestää piiiiiiiitkään ja voisi laittaa J2ME versiot sudokusta ja shakista, Myös mp3-toisto ja fm-radio vaatimuslistalla. Jonkinlainen kamera pitäisi olla kans,... Ehdotuksia vastaanotetaan

Nysse myrkyn lykkäs, halvan hinnan sokeuttamana tulin ostaneeksi nokian 735-luurin, edelliset olleet jo pitkään andoideja, saas nähä mitä tästä tulee. Mutta siis se tyhmä kysymys, eli, tuo käyttää ilmeisesti nano-sim korttia, mitä minulla ei luonnollisestikaan ole, joten onko kokemuksia miten tuollainen micro-simin leikkaaminen nano-simiksi onnistuu? Googlailin aihetta ja mielipiteitä löytyi puolesta ja vastaan. Elikkäs jos on kokemusta em. toimenpiteestä niin kertokee!

Nysse myrkyn lykkäs, halvan hinnan sokeuttamana tulin ostaneeksi nokian 735-luurin, edelliset olleet jo pitkään andoideja, saas nähä mitä tästä tulee. Mutta siis se tyhmä kysymys, eli, tuo käyttää ilmeisesti nano-sim korttia, mitä minulla ei luonnollisestikaan ole, joten onko kokemuksia miten tuollainen micro-simin leikkaaminen nano-simiksi onnistuu? Googlailin aihetta ja mielipiteitä löytyi puolesta ja vastaan. Elikkäs jos on kokemusta em. toimenpiteestä niin kertokee!

Normi-simin ja micro simin ero oli pelkkä muoviosa jolloin sen pystyi leikata helposti mutta micro sim->nano simmissä on jo osa sitä itse piiriä jota leikkaat joten täytyy juuri oikeat kohdat leikata että itse SIM toimii, suosittelen hakemaan uuden simin kaupasta.

Tattis Crafin vastauksesta, näköjään riippuu operaattorista/ simin valmistajasta minkäkökoinen se metalli on, leikkasin oman micron eilen ongelmitta, eikä tarvinnut leikata metallia ja nyt pelaa puhelin. Entinen luuri meni emännälle, jonka normi-simiä leikatessa micro-muotoon joutui taas leikkaamaan metallia! Arvelin että ei mahda toimia leikkelyn jälkeen mutta hyvin näkyy pelaavan, noituutta.

Kyllä pitäisi onnistua esim. sellaisen tulostetun leikkausohjeen avulla. Tässä on silti riski, että menee ns. vituiksi, joten kannattaa leikata operaattorisi myymälöiden aukioloaikoina. ;)

Voisin vielä sen verran tarkentaa, että tosiaan se "älyosa" siellä metallilätkien alla SIMstä riippuen on eri kohdassa ja näin ollen kaikkia (varsinkaan vanhempia) SIMmejä ei pysty leikkelemään itse mitenkään sopivan kokoiseksi. Yrittänyttä ei laiteta -- itse valitsisin kuitenkin leikkuuajankohdan siten, että jos se menee pieleen, voi hakea kaupasta samantien uuden kortin elämänsä antaneen tilalle.

Joo, niin oma kuin puolisonkin luurit ovat pelanneet moitteetta huolimatta minun "tein itse ja säästin"-mallisista silvotuista sim-korteista. Vaikuttaisi siltä että lopussa kiitos stondaa, katselin youtube-videoita aiheesta, kaivoin sakset esiin ja käärin hihat, hyvä tuli. Riippunee joo tosiaankin simistä niinkuin LSA_Vinnie aiemmin arveli.

*F ?

Hei! Muistaako joku tällä palstalla 1990- tai 2000-luvun alussa kännyköitä käsitellyt seuraavaa temppua: lähetettiin pelkkä *F -viesti kaverin kännykkään, johon ei saapunutkaan viestiä vaan noin minuutin kuluttua puhelu tuntemattomasta numerosta. Temppu ei ilmeisesti nykypuhelimissa toimi. Mikähän taika tässä "*F"-viestissä oikein oli taustalla?

Olisiko se ollut tekstiviestikeskuksen joku kuittaussoitto? Nopeessti kuukellettuna löytyy vain nuo tekstinvälityskuittauskoodit, eli *K# ja vastaavat. Tuotahan sitä joskus käyteltiin. Googlen maailma väittää myös, että toimii vieläkin joillakin operaattoreilla?

Muistaako kukaan tai onko kukaan lukenut uutista, että android lopettaisi vanhojen puhelimien ohjelmistopäivitykset jossa on android 4.2 tai siitä alempi, koska se tulee voimaan?

Taitaa olla enempi puhelimen valmistajasta kiinni mihin koodia värkätään, mutta voihan tuossa olla jotain kovia rajotteita rautavaatimuksille. Ehkä kamerapuolella on tuollaisia rajotteita, tai sitten dalvikin vaihto arttiin on sekin jotenkin rautaan sidottua? Heikkoa mutuilua.

Aijaa ite luin iltasanomista joskus että ohjelmistopäivityksiin keskitytään enemmän uudemmissa puhelimissa (tai siis android versioissa) tais kattaa android 4.4 kitkatit yms että niihin satsataan enemmän, ja sitten muistaakseni vielä mainittiin että tulee käymään haitalliseks niille joihin ei enään tuu ohjelmistopäivityksiä. Itelle vielä tuli samsung galaxy core plussaan päivitys, joka kyllä on harvinaista ollut viimeaikoina.

Galaxy S4 herjaa päivittämään Google Play palvelut sen jälkeen kun asensin lollipopin.
Kun koitan päivittää Google Playta se jää vaan lataamaan eikä vie latausta loppuun asti, näin tekee myös sovellusten kohdalla joita koitan ladata Google Playsta.
Mitä kannattaa kokeilla? Sovellusta ei taida pystyä poistamaan luurista mitenkään ja asentaa uudestaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom