Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Piti perustaa kännykkäongelmille samanlainen tyhmienkerho, jos vaikka muillakin olisi tyhmiä kännykysymyksiä...

Mun kysymys olis tällainen:
Kun alan kirjoittamaan tekstaria, niin mun Nokia 1100 lataa ruudulle alleviivattuja kirjaimia. Miten saan Stupido-nokiani ymmärtämään, että haluan tavallisia kirjaimia ilman alleviivauksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tässä nyt sotketa ennakoivaa tekstinsyöttä alleviivaukseen? Sori jos tyhmä vastaus mutta ekana tuli mieleen. Sen saa pois # merkistä yleensä.

Ei sotketa. Tarkotin sitä, että ne alleviivatut kirjaimet ei olis oletuksena. Ettei tarvis aina aluks painella tota # nappia.

T-mies sanoi:
Ei sotketa. Tarkotin sitä, että ne alleviivatut kirjaimet ei olis oletuksena. Ettei tarvis aina aluka painella tota # nappia.

Viestiasetuksista sen saa pois päältä. Tosin taitaa tulla aina takaisin ainakin silloin, jos käyttää akkua pois.

-edit- Eipäs kun, viestit -> kirjoita viesti -> valinnat -> sanakirja -> ei käytössä
Tuotako meinasit?

T-mies sanoi:
Ei sotketa. Tarkotin sitä, että ne alleviivatut kirjaimet ei olis oletuksena. Ettei tarvis aina aluks painella tota # nappia.

Kyllä siinä just sotkettiin ennakoiva tekstinsyöttö eli sanakirja siihen alleviivaukseen. Sanat näkyy alleviivattuina niin kauan kunnes sana on valmis ja painaa välilyöntiä. Mutta itse ongelmahan jo selvisikin..

Onkohan tää nyt puhelin- vai tietokonekysymys...

No joo, siis mikä on sen piuhan nimi, jolla saa siirrettyä kamerapuhelimesta kuvia koneelle? Ja onko mitään toivoa löytää enää sellaista Nokian 7250i-puhelimeen? Voin tuon jälkimmäisen selvittää itsekin, kun joku vaan kertoo sen halvatun johdon nimen (ja paljonko sellaisesta kannattaa maksaa).

Pitäis eilisiä keikkakuvia saada koneelle, mutten viitsis yksitellen lähettää sähköpostiin ja sitä kautta kikkailla. Ja on tossa muitakin kuvia tietty, vois säilyä koneella vähän paremmin.

Kuka osais mulle selittää minkä takia mun uus Nokian 3250 väittää sitkeesti, että Helsingin aika on GMT +3? :rolleyes:
Ja mitä tälle asialle ehkä mahdollisesti vois tehdä...?

Random sanoi:
Kuka osais mulle selittää minkä takia mun uus Nokian 3250 väittää sitkeesti, että Helsingin aika on GMT +3? :rolleyes:

Muutat sellasen kaupungin siihen joka on GMT +2 eihän se sitä kaupunkia taida missään pahemmin mainostaa ellei käytä jotain "world clock"-sovellusta. Lisäksi määrittelet sen hakemaan sen ajan verkosta niin pysyy ainakin kohillaan.

Tai sitten luuri huoltoon.

Random sanoi:
Helsingin aika on tällä hetkellä GMT+3. GMT ei muutu kesäajan mukana mihinkään, eli tällä hetkellä ollaan kolme tuntia GMT:tä edellä. Talviaikana sen pitäisi olla GMT+2.

Koljonen sanoi:
Helsingin aika on tällä hetkellä GMT+3. GMT ei muutu kesäajan mukana mihinkään, eli tällä hetkellä ollaan kolme tuntia GMT:tä edellä. Talviaikana sen pitäisi olla GMT+2.
Sama kävi mulla mielessä. Kesäaika sotkee.

Yhtäkkiä mun Nokia 3310 puhelimesta ei enää kuulu soittoääniä tai tekstiviesti ääntä. Puhelin ei ole äänettömällä. Mutta kun laittaa näppäimet lukkoon kuuluu sellanen normaali näppäinlukko ääni. Onkohan se nyt sitten rikki kun ei soitto ja tekstiviesti äänet kuulu.

-Sotkeeko muilla muistikortti omiaan Nokia 6630? Formatointi auttaa aina hetkeksi, mut kortti taitaa olla sökö.

-Kannattaako kytky-kauppa oikeasti?

Jostain kumman syystä puhelin (Nokia 2650) on alkanut arpoa soittoääniä itsekseen. Soittoääni vaihtuu melkein joka kerta kun puhelin soi. Löytyykö ratkaisua tällaiseen ongelmaan vai kannattaako käydä ostamassa uusi puhelin?

Tommoissa softajutuissa kannattaa mennä vaan lähimpään Nokia-pisteeseen ja sanoa, että päivittää softan. Takuuaikana se on jopa ilmaista.

Kertokaas juttuja Motorola Razr V3 puhelimesta. Vaikuttais meikäläiselle passelilta peruspuhelimelta + kiva ulkonäkö. Hintakin nyt siinä 200 kieppeillä. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä puhelimesta.

Kertokaas juttuja Motorola Razr V3 puhelimesta. Vaikuttais meikäläiselle passelilta peruspuhelimelta + kiva ulkonäkö. Hintakin nyt siinä 200 kieppeillä. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä puhelimesta.
Henkilökohtaisia kokemuksia ei ole, eikä kellään tutullakaan ko. puhelinta ole. Nätti, pieni design-luuri, jossa ei juurikaan ole "ominaisuuksia". Sattuneesta syystä olen seurannut tässä viimeaikoina aika paljon Matkapuhelininfon foorumia, sieltä löytyy tällainen topikki Razr:ista. Luurihan on tullut markkinoille jo 2004, joten alkupään viestit on varsin wanhoja. Josko tuolta saisit ongittua joitain käyttökokemuksia.

Halvemmalla saattaisit saada esim. Samsungilta nätin pienen simpukan, josta vois sitten löytyä vaikka radiota/kameraa/jotain muuta pikku ekstraa. Halvimmat 3G-simpukat on samoissa hinnoissa kuin Razr, että kyllä tuossa vähän se design taitaa maksaa :)

Kiitti vinkeistä ;) En juuri tarvitse noita radio/kamera ekstroja. Käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstaamiseen, mutta pidän yös designista ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom