Kämmenien hikoilu... ARGH!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

ZannaZ

Hysteerinen söpöliini
Ikä
39
Tiä sit oisko tää kuulunut tonne "mikä vituttaa"-threadiin, mutta pistetään tänne jos löytyis kohtalontovereita tai jotain neuvoja tai jotain... Noniin, nymmä sit avaudun vähän eli eli..

Mua on taas alkanut ihan jumalattomasti häiritsemään kämmenten hikoilu! Aina ja joka paikassa! Salilla olo on tuskaa kun mikään ei pysy käsissä, ei tanko, ei talja, eikä käsipainot. :curs: Vituttaa kun puolet treenin tehosta (no melkein) menee siihen että puristaa sitä painoa ettei se lähtis litomaan :wall:

No nii nyssitte joku huutaa tuolta että "osta vetoremmit!" Joo, on vetoremmit ja juu se auttaa vähän painojen pysymiseen, mutta eipä se sitä hikoilua poista. Remmit ovat ihan litimärät kun kämmen hikoilee.

Ilman pyyhettä ei tulis mitään reenimisestä, tottakai muutkin paikast hikoilee kovassa treenissä mutta kun nää faking kämmenet hikoilee aina ja kaikkialla!

Salihanskat hankin jo ajat sitten, niiden ansiosta jotenkin onnistuu, mutta yllätysyllätys sekään ei auta kun ne onnettomat eivät peitä koko kämmentä. Osa sormesta ja sormenpäät jäävät paljaaksi ja voi jumankekka kun ne hikoilevat. Joka treenin jälkeen hanskat ovat litimärät kun hikoan kämmenistä! :kummajainen:.

Nytkin tätä kirjottaessa kämmen on ni märkä että näppikselle jää oikein kunnon jäljet. Halloota :D, mun pitäis viä olla nainen... Mitäs vikaa mussa on? :D :hyper:

Muilla samanlaisia ongelmia? Mä en kerrrrtakaikkisesti vaan tajua tätä. Eipä tuo nyt maailmaa kaatais jos vaan salilla mutta kun tosiaan mitä ikinä teenkin ni saa pyyhkiä käsiää. Eipä ole eka kerta kun kärrynpyörä/volttikin on mennyt vituilleen kun kämmenet eivät pidä. Pitääkö tässä nyt alkaa talkkaamaan/käyttämään mankkua alituiseeen? Ja sitten yöllä rasvailla kuivia käsiä??? :wall:

Kylläpäs helpotti.... Höhö...

-edit-
esim. tilaisuudet jossa pitää kätellä/kannatella jotain on tosi noloa ja ketuttavaa tuuletella ja pyyhkiä käsiä ekaks vartti ennenkun kehtaa tarttua ja sillonkin pelkää että käsi on litslätsmärkä. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh...

Tosi laadukkaita neuvoja tarjolla...hih

No ei tuu ekana ku tuo mankku...mua ei atoopikkona ole haitannut, salilla käytän varsinkin penkissä, sieltä oli jo kerran tulla 60 kiloa päälle turhia riskejä otellessa :nolo: Mutta kyllä pöllyää koko ajan :thumbs: Entä onkohan mitään kehitetty kämmenille ku jaloillehan on ainakin oma 24h geelinsä? Töissä käyttää yks sun toinen hajuvarvas...kuulemma hyvä aine :) Tuossa ne laadukkaat vinkit, senkin tahmatassu :hyper: Ja eiks se oo ihan hyvä ku me naiset ei olla kuivia ;) hih, pakko oli kirjuuttaa :hyper:

Magnesiumia löytyy myös nestemäisenä (esim. kiipeilykaupoista). Sitä ei tarvitse laittaa kuin kerran treenin alussa - toisin kuin jauhetta. Jos kämmenten hikoilu haittaa siviilissäkin, Absolut Torria voi käyttää myös töppösiin.

Magnesium on ihan jees sillä hetkellä. Mutta sitten illalla ja pitkän säännöllisen käytön jälkeen alkaa kuivumaan ja olemaan todella kipeät kämmenet > joutuu rasvaamaan ja sitten hiiohoi ollaanki mankkua salilla että kämmenet kuivuis, yöllä rasvaa että ei kuivuis ni että alkaa halkeilla ja tulla kipeitä haavoja-kierteessä. Ei tämäkään kiva :wall:

Ja mankkua ei voi käyttää joka paikassa, salilla se on ok, mutta kun tätä perkeleen hikoilua tuntuu olevan mitä ikinä tekeekin. No, kaipa tässä ainaki sit aineenvaihdunta toimii :rolleyes:, mikä lienee hyvä asia näin dieetillä...

-edit-
Nee kiitos! Tommosia neuvoja tässä kaivattiinkin :worship:. (siis vähättelemättä muiden neuvoja).

Joskus olen lukenut että kylmä/kuuma kylvyt hikoileville raajoille on todettu toimivaksi. Ei käytännön kokemusta mutta näin kuultua.
Salilla oli itselläni joskus hanskat ja niillä hikosi aivan pirusti kädet mutta lopetin niiden käytön ja sen sijaan otetta parantamaan käytin sellaisia 5mm paksuisia superloni paloja. Toimivat muuten aika hvyin myös vetoliikkeissä jos ei halua käyttää remmejä.

Tervetuloa hikoilevien kerhoon!

Sinuna olisin onnellinen, sillä hikoat vain käsistäsi. Minä suorastaan suihkuan hikeä pahiten ohimoilta, naamasta, rinnasta, perseestä ja selästä. En jaksa enään edes välittää tuosta, sillä sitä on jatkunut jo niin pitkään....Kyllähän se välistä vituttaa, varsinkin kesäisin tekisi mieli muuttaa alaskaan.

Absolutt Torr ja Triple Dry tms vois auttaa. Tosin noilla käsillä ei sitten passaa paljon muita paikkoja rassailla, sillä ne on pirun tujuja tököttejä.

L0b0 sanoi:
Tervetuloa hikoilevien kerhoon!

Sinuna olisin onnellinen, sillä hikoat vain käsistäsi. Minä suorastaan suihkuan hikeä pahiten ohimoilta, naamasta, rinnasta, perseestä ja selästä. En jaksa enään edes välittää tuosta, sillä sitä on jatkunut jo niin pitkään....Kyllähän se välistä vituttaa, varsinkin kesäisin tekisi mieli muuttaa alaskaan.

Hoho kiitos. Mutta et tainnut lukea alotuspostiani kovin tarkkaan, totesin (tosin aika ohimennen, myönnettäköön) että kämmenten hikoilu ei todellakaan ole ainoa paikka... Se vaan tuntuu eniten vituttavan, ja haittaavan (oliskin vaan perkele salilla! Mutta kun aina ja kaikkialla :wall:!) normaalia elämää.

Olis varmankin helpompi luotella mistä mä en hikoa. Kämmenet ja jalkapohjat tuntuvat olevan hankalimmat, jotka hikoavat aina ja kaikkialla. Kesällä sitten on selkää märkänä, otsaa ja kainaloita myöden. Kainalot nyt ovat myös semmoset jotka tykkäävät hikoa no matter missä ja millon, mutta sen kanssa oon oppinut elämään, kun taitaa olla vähän kaikilla tuo paikka mistä hiotaan jos hiotaan...

Salilla ei tulis lasta eikä paskaakaan ilman treenipyyhettä, hiukset aina ihan märät kun otsa/niska/päänahka hikoaa, kämmenet, jalkapohjat, selkä, rintojen alta.... Hmm, no vatsa sentäs ei hikoa :D .

On tuonu kummasti tän hikoilemis-kysymyksen pintaan kun noita aamulenkkejä on tullut tahkottua, ei tartte kun se 5min lenkkeillä kun ollaan jo hiestä märkiä... No, ainakin sykemittari ottaa hyvin lukemaa kun se pysyy ihan märkänä kokoajan. Tulee aina kiire kotiin päästyä suihkuun ja pistää hiestä märät vaatteet pesuun...

Nii ja joo ei se hiki aina ni ruusuiselta haise :rolleyes: ... Ja kun jollain tuntuu olevan se mielikuva että "ei naise hikoile, hyi saatana" :eek:

Itelläkin menee järki usein käsien hikoiluun, muutenkin tulee hikoiltua ihan liikaa. Aina oon hikoillut käsistä, aina oon sitä hävennyt, aina se vaikeuttaa elämää. Kyllä on noloa kun aina kätellessä ja tyttöjä kädestä pitäessä täytyy tota hikoilua rajoittaa pyyhkimällä housunlahkeeseen käsiä.

Puhumattakaan kaikesta muusta kun sosiaalisesta haitasta. Siis tää tietokoneen näppäilykin on just tätä. Täytyy taukoja pitää siihen että pyyhkii hikeä pois ettei näppis/hiirimatto aivan tulvi tota nestettä. Ja jännittäessä, huhhuh mitä tuskaa on ootella jotain paikallaan kun kädet tulvivat suorastaan. Siinä sitten vähänkin kauemmin joudut olemaan niin housut ovat aivan märät, kun niihinhän käsiänsä pyyhkii.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Te ootte niin täynnä intoa että kädet päästää höyryt pihalle:D hih... juu se hikoilu on tosiaan merkki siitä että aineenvaihdunta on turboteholla. Ei kannata huolestua liikaa, ja mankku on tosiaan loistava pelastus. Mullakin salilla kädet hikoaa kauheesti ja varsinkin mavessa kädet on tuputettava ihan valkeiksi mankusta ettei tanko luista otteesta:) Jos konstit ei yksinään auta niin mankku+vetoremmin yhdistettynä:D

Dieetin edetessä toi hikoilu varmasti vähenee, paitsi termogeeni stackien ottaminen tietty lisää sitä:D Ja jotain mietoa käsirasvaa illalla kätösiin ja untenmaille sitten:)

Hööhöö, ja minä luulin että omat kämmenet hikoilee paljon, väärässä olin.
Kyllähän tuo kämmenien hikoilu vähän elämää haittaa, mutta pesee käsiä usein niin hikoilu vähenee huomattavasti. Joskus 15-18 kesäsenä tuo hikoilu oli vielä rankkaa, mutta nyt se on vähentynyt jo huomattavasti, pystyy jo pitämään tyttöjä käsistä :D
Eikä tosiaan ole nuo kämmenet ainoa paikka joka hikoilee. Salilta saa aina lähteä selkä märkänä ja pallit vaahossa. Vaikka kävis vaan kevyesti herkistelemässä.

Yhtä#Hauista sanoi:
Te ootte niin täynnä intoa että kädet päästää höyryt pihalle:D hih... juu se hikoilu on tosiaan merkki siitä että aineenvaihdunta on turboteholla. Ei kannata huolestua liikaa...

:lol2: hohooo, ethän sä vaan vihjannut meikäläiseen? :hyper: että muka minäkö olisin ni täynnä intoa :D

Joo, no kaipa se pitää vaan yrittää kääntää tääkin niin että hyvä vaan että aineenvaihdunta toimii. Mutta sitten siinä on sekin että on kaamee nälkä kokoajan. Mutta mutta joo, tää menee nyt vähän offtopiciks...

Kuivakiskoisena muumiona olemisesta on siis jotain hyötyäkin. Kädet ei hikoa, pikemminkin talvisin (kuiva ilma) pitää käyttää ajoittain kosteusvoidetta, etteivät tassut kuivu korpuiksi.

Samassa pulkassa ollaan. Kämmenet hikoilee aina, ei siis ainoastaan urheillessa vaan aina. Omituista sinänsä koska mikään muu paikka ei järettömästi hikoile. Tämä on erittäin käytännöllistä kun esim. tavatessaan uuden ihmisen kättelee niin pitää vaivihkaa koittaa pyyhkäistä kämmentä johonkin ettei toisen tarvii ihan märkää rättiä puristaa, antaa hyvän ensivaikutelman :nolo: Ja suomalaiseen tyyliin ongelmaa ei ole edes yritetty ratkaista, ei ole kuitenkaan niin paljon vaivannut, pitää vissiin ruveta kantamaan mankkupurkkia mukana illanistujaisissa :D

Täällä myös yks hikipeikko:D ! Hiiri märkänä tälläkin hetkellä :D .
Talvellakaan ei lenkillä voi pitää käsineitä vaikka pakkasta olis 30, ku hiostaa ja villasukkia en oo koskaan voinut käyttää! Ja ohut peitto pitää olla eikä puhettakaan että pitäis yöpukua tms. Vaan ilkosillaan välillä tuuletellen nukun:D .

Ihmettelen vain, kun mulla on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä aikoinaan veti aineenvaihdunnan ihan surkeelle mallille, mutta hikoilin silti kuin pieni sika (hikoileekohan ne edes)... ja samalla palelin :D !?!?

Salilla pitää hanskoja välillä tuuletella ja heilutella että muka kuivais, mutta aina ne on ihan märät :D . Käsien iho on sitte muuten kuiva ja halkeileva, ettei mitään "aineita" voine käyttää...

No, sen kummempaa ressiä en oo tästä jaksanu ottaa, ku ei sille kai mitn voi... mutta saattaahan se olla noloa esim. kätellessä... muttei se tapa:D .

Jahas, eli en oo ainoa jolla jää märkä vana tuoliin kun nousee pois :D Hiton kiusallista, töissä hikoan saavista kaatamalla, naamasta käsistä ja kaikkialta.

En sittenkään ole ainoa jolta hiki lentää jo alkulämmittelyissä aivan tuhottomasti. Kiva aloittaa reenausta kun jo ennen kun koskee ensimmäiseen painoon paita on litimärkä. :hyper:

Kämmenistä... Noo... Allekirjoittanut vain pyyhkii niitä reenipyyhkeeseen, eivät ne kai sitten niin paljon hikoile? :) Oletkos muuten kokeillut käsisiteitä? Niillä saat ainakin peitettyä kaiken rystysistä ranteeseen... Voi tosin olla, että idea käsisiteistä puntilla on aivan :david: !

Jos kädet hikoilee eikä mankkua halua/salilla saa käyttää/mitä vaan niin itse käytän aina superloneja, todella toimivat eikä paljon lompakkoa pakota :)

Eli siis ohuesta about >10mm huokoisesta superlonista leikkaa sopivat palat jotka saa tumpun ja tangon väliin pyöräytettyä, loppuu luistaminen :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom