Kädet ja koko kroppa uuteen kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fuhrer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli mieleen noista Fuhrerin triseteistä, että hauska ois joskus supersarjana esim. maastaveto+farmarikävely tai kyykky+jonkin sortin sprintti käyttäen lisäkuormaa(sled tai vaikka wsb-miesten hypettämä prowler). Voisin kuvitella, että olisin aika kuollut parin kolmen setin jälkeen.

Tuli mieleen noista Fuhrerin triseteistä, että hauska ois joskus supersarjana esim. maastaveto+farmarikävely tai kyykky+jonkin sortin sprintti käyttäen lisäkuormaa(sled tai vaikka wsb-miesten hypettämä prowler). Voisin kuvitella, että olisin aika kuollut parin kolmen setin jälkeen.

Itse väänsin joskus kolmois-settiä: Etukyykky, Kyykky, Maastaveto.
Kaikki samalla tangolla ja painolla. Ensin etukyykkyä, sitten vaihtu tanko toiselle puolen päätä ja lopuksi se laskettiin maahan ja jatkui mavella.
...ja kyllä, olin kuollut muutaman setin jälkeen.

Näissä tri-set treeneissä ei ole kuin yksi huono puoli. Näitä kun alkaa porukka tekemään salilla niin "mikä potuttaa treenauksessa" ketjusta tulee suositumpi, koska joka lihakselle pitää väsätä tuollainen kuntopiiri ja varata puolet salin laitteista.

Tämähän on ihan sama setti mitä Charles Poliquin kirjassaan Poliquin Principles kertoo (muistaakseni oli juuri tuo kirja).'

edit: Crrc näemmä sanoi saman jo

Niinkuin kirjoitin, se perustuu vanhaan Poliquinin käsitreeniin. Enemmän vain liikkeitä ja eri kuormituksilla.

En ole niin tyhmä että yrittäisin keksiä pyörän kokonaan uusiksi, mieluummin vaihtaa vain vanteet jotta koko komeus saa uutta näköä.
Eikä muistaakseni ole sama setti.

Jos häiritsee niin kovasti niin otan osaa. Meinaatko että jos joku nyt päättää kirjoittaa treenin missä tehdään 8x2-3 ja vitosia päälle niin menetkö inisemään että Doug Hepburn teki tota jo 70-luvulla?

Ahdistaako sitten vähemmän jos vaihdan liikkeet kokonaan?

E: Näköjään en kirjoittanutkaan että oli juuri Poliquinin treenistä kun vastasin Crrc:lle. Sitä kuitenkin tarkoitin.

Kuulostaa loistavalta, menee testiin.

Mut eihän tällä kesäkuntoon pääse kun kaikki on rantakuntodieetillä niin eihän sillon lihakset kasva :P

ps mitä tarkoittaa käytännössä
suurin osa lihaskasvusta tapahtuu eksentrisen vaiheen aikana.
eli siis eksentrinen hajottaa eniten niitä soluja jotka sitten lepopäivinä kasvaa, vai mitenkö? Vai kasvaako se lihas nimenomaan sen muutaman sekunnin aikana kun lasket alaspäin? :D

Mahtavaa kun tulee fuhreriltakin oppaita! Lisää!

Näissä tri-set treeneissä ei ole kuin yksi huono puoli. Näitä kun alkaa porukka tekemään salilla niin "mikä potuttaa treenauksessa" ketjusta tulee suositumpi, koska joka lihakselle pitää väsätä tuollainen kuntopiiri ja varata puolet salin laitteista.

Paitsi että jos nää tekee oikein niin sulla menee yhen liikesarjan tekemisessä vähän päälle 10min, ei pitäisi kenenkään valittaa.

Paitsi että jos nää tekee oikein niin sulla menee yhen liikesarjan tekemisessä vähän päälle 10min, ei pitäisi kenenkään valittaa.

Nii mut jos laitteissa tekee, ni kato kerkee lukee lehtee siinä 10 min vähemmän. Pakko ragee.

Onko toi vinopenassa tehtävä hauiskääntö jokseenkin välttämätön? Osaatko keksiä siihen korviketta. Ottaa meinaan mulla helvetisti vasempaan olkapäähän ja liikerata menee yleensä muutenkin pieleen. Pystyn toki tekemään mutta painot on pienet tuossa, haittaako edes?

Käsiin olis kiva saada kokoa lisää, ei oo tullu kuukausiin senttiäkään.

Ja muistan hämärästi tän metodin, on joskus ollut vanhoissa lehdissä tosiaan.

EDIT: vbar dipille lie kapea penkkipunnerrus hyvä vaihtoehto. Dippi tappaa mun olkapäät.

Onko toi vinopenassa tehtävä hauiskääntö jokseenkin välttämätön? Osaatko keksiä siihen korviketta. Ottaa meinaan mulla helvetisti vasempaan olkapäähän ja liikerata menee yleensä muutenkin pieleen. Pystyn toki tekemään mutta painot on pienet tuossa, haittaako edes?

Käsiin olis kiva saada kokoa lisää, ei oo tullu kuukausiin senttiäkään.

Ja muistan hämärästi tän metodin, on joskus ollut vanhoissa lehdissä tosiaan.

EDIT: vbar dipille lie kapea penkkipunnerrus hyvä vaihtoehto. Dippi tappaa mun olkapäät.

Laita penkki melkein pystysuoraan, mutta pidä silti huoli että kyynerpäät eivät tule vartalon keskilinjan yli.

Tarvitset todennäköisesti paljon treeniä ulkokiertäjille ja suunnikkaille. Pitäisi auttaa olkapäävaivoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laita penkki melkein pystysuoraan, mutta pidä silti huoli että kyynerpäät eivät tule vartalon keskilinjan yli.

Tarvitset todennäköisesti paljon treeniä ulkokiertäjille ja suunnikkaille. Pitäisi auttaa olkapäävaivoihin.

Tein tänään ulkokiertäjiä kulmassa. Sama mitä jotkut tekee seisten, mutta teen sen 90 asteen kulmassa. On järkyttävän tehokas tuohon. Oikean ja vasemman ero on vaan aivan tajuton. 3kg oikealla on kuin tyhjää vaan ja vasemmalla se on kova paino, lisäksi liikerata ei ole sama. Mutta työn alla on tuo.

Ok tuo vinkkisi hyvä. Testaan perjantaina kun käsipäivä silloin.

Meinaako tuo "Leuanveto 10" vastaotteella", että käsien väli olisi noin 25cm? Kuulostaa sopivan brutaalilta, pakko kokeilla!

Vaadimme koko keholle ohjelmaa!

;)

Itse väänsin joskus kolmois-settiä: Etukyykky, Kyykky, Maastaveto.
Kaikki samalla tangolla ja painolla. Ensin etukyykkyä, sitten vaihtu tanko toiselle puolen päätä ja lopuksi se laskettiin maahan ja jatkui mavella.
...ja kyllä, olin kuollut muutaman setin jälkeen.

Tuntuu, että tungen nyt Scott Abelia joka ketjuun, mutta äijän leg thirtiesit ovat aika murhaa jaloille. Kolmenkympin toistoilla supersarjaa ilman lepoa. Eka kerran kun tein 3 tollaista sarjaa, en uskaltanut pukkarista kävellä ulos.

Olen vastaavaa erillaisten liikekulmien ajatusta käyttänyt nykyään selkätreeneissäni.
On helpompi tehdä tehokkaita selkätreenejä lyhyemmillä palautuksilla kun vuorottelee liikesuuntien kanssa ja tekee väliin liikkeitä joissa hauikset eivät ole niin aktiivisia kuten pullower taljassa suorin käsin ja yhdistää tämä supersarjana johonkin voimakkaasti hauista kuormittavaan selkäliikkeeseen kuten esim. leuanveto.

Samoin teen maven suorinjaloin selkää paksuntavana liikkeenä keskellä ohjelmaa, jonka jälkeen on helpompi tehdä taas joku soutu tms. kun siihen vaadittavat lihasryhmät ovat hiukan palautuneet maven aikana ja saaneet voimakasta venytystä mavessa(hauis).
Jos kunto riittää niin heti kovan mavesarjan perään voi aina tehdä superina esim. kapean hammer-ylätaljan tai talja pullowerin.

Käsiä olen tehnyt lähinnä ojentaja/hauis superseteillä joka on toinen tehokas hapottava 70-luvun treenimenetelmä.
Supersettien l. vastakaisten lihasryhmien sarjojen etu verrattuna samalla lihasryhmällä suoritettuihin tri-setteihin(giant-set) on että sarjapainot voidaan pitää hieman suurempina ja näin saavutetaan samat hapottelun edut hieman suurempia kuormia käyttäen. Lihasharjoittelun eri kulmia voidaan kuitenkin hyödyntää samalla tavalla.

Supersarjat ja trisetit kyllä kehittävät lihasta olkavarsiin huomattavasti tehokkaammin kuin pelkkä epäsuora lihasharjoittelu boostattuna muutamalla eristävällä suoralla sarjalla.
Tällä hetkellä melko tarkkaan 100kg aamupainolla ja keskellä diettiä oikea olkavarteni on yli 50cm kylmänä, vasen on hieman pienempi.

Tekisi kyllä mieli kokeilla ja nyt tulee :david: kysymys, eli tää on käsitreeni joten pitäs olla tyyliin 4-jakonen ohjelma jossa tän vois tehdä normaalin käsitreenin tilalla? Nyt treenaan 2-jakoisella työntävät / vetäjät 1on 1off ja tänään vetävien päivä, joten miten tunkee tämä 2-jakoiseen? :face:

Mulla ongelma et menee 3-jakosella työntävät-vetävät-jalat. Sitten jos laittaa selän ja rinnan samaan niin ei oo mun suosikki kyl, vaikka tän sais sillon kyl tungettua omalle päivälleen. Tänään esim kokeilin selkää ja tisuja ja oli tappoa, meinas taju mennä. Pitäytyisin siis mielummin nykysessä jaossa. Joten voiko oikkarit ja haukan tehä tässä eri päivinä vai meneekö koko ohjelman idea silloin vituiksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom