Kädenvääntö

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pientä offtopiccia

Kyllä työelämässä ainakin mulla on ollut tapana aina puristaa "oikeen kunnolla". Jos vastapelurilla on puristus kuin löysä paska niin muutaman kerran olen huomannut kuinka kättä on ravisteltu puristuksen jälkeen.

En aio tästä luopua koska tiukka puristus on jopa tuonut työpaikan itselle (Toimitusjohtaja sanoi, "äijällä oli niin tiukka kädenpuristus, että se oli se viimeinen silaus").

Muistakaa poijjaat ku tuutte hakemaan duunia multa, ettei mitään löysähanskoja kauheesti katella.

Kyllä se on ihan se jämäkkä kättely riittävä.. eikä mitään puristusvoiman mittauksia tarvita siinä

No ehkä muotoilin väärin. "jämäkkää" tarkoitin, enkä mitään luiden murskausta eikä sellaiseen näillä riukukäsillä edes pystytä :rolleyes:

Ehei siinä enään tekniikat auta ku Colemanin Ronnie tulis ja pistäs kaverit ketoon yks kerrallaan ;)
Viitataanko tällä nyt jälleen siihen että kädenvääntö on tekniikkalaji? Vieläkö löytyy ihmisiä, jotka kuvittelevat että maailman huippuvääntäjät (tai muutkaan harrastajat) eivät treenaa voimaa? Maailmasta löytyy aika monta vääntäjää jotka pistäis Ronnielta kädet solmuun. Tästä ei tarvitse edes keskustella.

Uwish: haluaisitko kertoa hieman omista treeneistäsi? :)

Esim. paljonko tulee ihan puhdasta vääntötreeniä verrattuna ns. välineharjoitteluun?

Uwish: haluaisitko kertoa hieman omista treeneistäsi? :)

Esim. paljonko tulee ihan puhdasta vääntötreeniä verrattuna ns. välineharjoitteluun?

Vääntötreeniä n. kerran viikossa, enempää ei oikeen paikat kestä.. tosin toissa keväänä vääntelin 2 krt viikossa jonkin aikaa. Piti mennä Helsinkiin asti toisiin treeneihin.:D Aikamoiset hermosäryt sillä kyllä voi saada aikaseksi. Loput treenit onkin sitten salilla/kotona. Kyynärvarret 5-6krt viikkoon, muut lihakset kestää pidempään palautua. Sen mukaan mennään, että jos joku paikka ei satu, niin sitä rääkätään. Mitään ohjelmaa en siis ole tehnyt, kun koko aika pitää kuunnella kroppaa..

Vasta tänä kesänä olen alkanut käyttää venäläisiltä opittuja liikkeitä, ja hyvin toimii! Tässä hyvä liike, jota myös Devon Larratt (Brzenkin kaataja) käyttää (Devon tosin käyttää 100kg painoja, mulla tässä 35) Huom! Hihna menee kämmenen yli siten että paino painaa kättä kiertymään ulospäin. Kyynärvarren sisäänkiertäjä tässä ensimmäisenä antaakin periksi. Toisessa kuvassa maailman yksinkertaisin talja:D (Alkaa olkapäätä vihlomaan jo pelkkä kuvan näkeminen..):

edit. ja sanomattakin varmaan selvää että staattisia pitoja tulee tehtyä paljon..

Liitteet

• lift.webp
    lift.webp
    39,8 KB · Katsottu: 702
  • pulling.webp
    pulling.webp
    30,6 KB · Katsottu: 700
Viitataanko tällä nyt jälleen siihen että kädenvääntö on tekniikkalaji? Vieläkö löytyy ihmisiä, jotka kuvittelevat että maailman huippuvääntäjät (tai muutkaan harrastajat) eivät treenaa voimaa? Maailmasta löytyy aika monta vääntäjää jotka pistäis Ronnielta kädet solmuun. Tästä ei tarvitse edes keskustella.
Oikei oikei, no jos mä sit uskon tuon. Itse en perusta paljon kyseisestä lajista, mutta olis kuitenkin aika mielenkiintoista nähdä huippumassiivisen kehonrakentajan vääntävän yhden maailman/euroopan parhaimpiin kuuluvan vääntäjän kanssa. Jos joku jostakin sellaisen klipin löytää niin pistähän tänne.

Vasta tänä kesänä olen alkanut käyttää venäläisiltä opittuja liikkeitä, ja hyvin toimii! Tässä hyvä liike, jota myös Devon Larratt (Brzenkin kaataja) käyttää (Devon tosin käyttää 100kg painoja, mulla tässä 35) Huom! Hihna menee kämmenen yli siten että paino painaa kättä kiertymään ulospäin. Kyynärvarren sisäänkiertäjä tässä ensimmäisenä antaakin periksi. Toisessa kuvassa maailman yksinkertaisin talja:D (Alkaa olkapäätä vihlomaan jo pelkkä kuvan näkeminen..):

100 kiloa, ei hyvää päivää.. :hyvä: Ei ihme, että kaatoi Johnin..

Olen joskus itse tehnyt vastaavanlaista (ymmärtääkseni samankaltainen) liikettä säädettävällä käsipainolla tai ihan suoralla tangolla. Painopistettä muuttamalla saa aika kätevästi lisää vastusta. Mulla on tapana kääntää myös "sisäänpäin", mutta se on kai ihan ok - saa ja varmaan pitääkin käännellä vähän joka suuntaan. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mulla olis sellanen kysymys kun tää liittyy kädenvääntöö.. mistä sais noita kädenvääntöpenkkejä ostettua?? ja kuinka edullisia ne ovat?? ei näytä pahalta et jos itse tekis mutta mitotukset pitäis saaha jostain!!

Oikei oikei, no jos mä sit uskon tuon. Itse en perusta paljon kyseisestä lajista, mutta olis kuitenkin aika mielenkiintoista nähdä huippumassiivisen kehonrakentajan vääntävän yhden maailman/euroopan parhaimpiin kuuluvan vääntäjän kanssa. Jos joku jostakin sellaisen klipin löytää niin pistähän tänne.

No tässä tämä ketjun alkupuolellakin mainittu vääntö:

"Megaman" Jones vs. Magnus Samuelson
http://www.youtube.com/watch?v=hDrijM0H_Uc&feature=related

(Aluksi tuossa on kaksi muuta vääntöä, mutta niiden jälkeen alkaa tapahtumaan.)

mulla olis sellanen kysymys kun tää liittyy kädenvääntöö.. mistä sais noita kädenvääntöpenkkejä ostettua?? ja kuinka edullisia ne ovat?? ei näytä pahalta et jos itse tekis mutta mitotukset pitäis saaha jostain!!

Kädenvääntöpöytä. Kysymys kuuluu ennemminkin kuinka kalliita ne ovat, edullisena ei saata saada kuin käytetyn tai itse tehdyn. Virallisten mittojen mukainen esim. Mazurenko-pöytä maksaa n. 400-500 euroa. Mitat löytyy täältä: http://www.skvl.net/WAF_rules.pdf

Täällä on ehkä vähän helpommin nuo mitat, kuvan kanssa: http://www.geocities.com/Colosseum/9748/table.html WAF-pöytä, ei AAA

Mazurenkon pöytä, 440 euroa + rahti: http://www.fitarea.eu/index.php?manufacturers_id=36&osCsid=5e4b8b24f451299b4d914d0084b54e5f

No tässä tämä ketjun alkupuolellakin mainittu vääntö:

"Megaman" Jones vs. Magnus Samuelson

Jepp, olen kyseisen klipin nähny ja aika ironisen näköstä kuinka ison miehen Samuelsson kaataa, tosin vahva mies on vaikkakin jää paljon pienemmäksi Megamanille.

Kädenvääntöpöytä. Kysymys kuuluu ennemminkin kuinka kalliita ne ovat, edullisena ei saata saada kuin käytetyn tai itse tehdyn. Virallisten mittojen mukainen esim. Mazurenko-pöytä maksaa n. 400-500 euroa. Mitat löytyy täältä: http://www.skvl.net/WAF_rules.pdf

Täällä on ehkä vähän helpommin nuo mitat, kuvan kanssa: http://www.geocities.com/Colosseum/9748/table.html WAF-pöytä, ei AAA

Mazurenkon pöytä, 440 euroa + rahti: http://www.fitarea.eu/index.php?manufacturers_id=36&osCsid=5e4b8b24f451299b4d914d0084b54e5f

katsoin sitä mazurenkon pöytää mites siin sitten pystyy vasemmalla kädellä vääntää?? oikeakätiselle toi on tehty vai löytyyks tost pöydästä joku säätö miten sen sais vasen kätiseksi ja..

katsoin sitä mazurenkon pöytää mites siin sitten pystyy vasemmalla kädellä vääntää?? oikeakätiselle toi on tehty vai löytyyks tost pöydästä joku säätö miten sen sais vasen kätiseksi ja..
Ne tyynyt on irrotettavat. Tyynyissä on tapit ja pöydässä reiät, ne lähtee ihan nostamalla irti. Mazurenko-pöydässä on oikeen metalliset holkit niissä rei'issä.

nyt siirrytään siihen sivuun missä on piirrotettu tämä pöytä.. sieltä puuttuu pari mittaa vai onko ne samat kuin AAA pöydässä ja siksi ei merkattu WAF-pöytään.. ensinnäkin näiden metallitappien paksuus ja korkeus mittoja ei ole.. ja noista tyynyistä puuttuu korkeusmitat... muuten kaikki ihan ok piirrotuksessa (: AAA pöydässä kyynerpään alusta tyynyn korkeus 50mm ja se toinen tyyny olis 75mm korkea, toiselle kädelle tarkoitettu tappi
halk. 25mm ja korkeus 150mm

Tuolta kädenvääntöliiton linkistähän ne löytyy kun tarkkaan lukee;):

"Kyynärpää tyynyt: 7"x 7" neliö muoto. 2" paksuus, valmistettu korkealaatuisesta
vaahtomuovimateriaalista, päällystettynä vinyyli tai keinonahan tapaisella materiaalilla. Tyyny ja
päällyskangas voidaan asentaa 1/8" paksuisen metallilevyn päälle joka on ulkomitoiltaan, 7"x 7"
jonka pohjaan voidaan hitsata kaksi vaarnaruuvia kooltaan 1/4" halkaisija sekä 1 3/4" pituudeltaan,
(vaarnat voi tietenkin ottaa myös metrisen järjestelmäm mukaan lähin vastaava) näin on mahdollista
kiinnittää tyynyt pöydän kanteen."

"Kosketus tyynyt: 14" pitkä x 2" paksu x 4" korkea."

"Kiinnipitokahvat: sijainti puolessa välissä pöydän syvyyttä 13" mitattuna molemmista reunoista
kahvan keskelle, sekä 1" pöydän sivu reunasta sisäänpäin mitattuna tangon sivuun. Tangon
itsessään tulee olla 1" halkaisijaltaan sekä ylettyä 6" pöydän kannesta ylöspäin."

Osaatko Uwish sanoa, missä on vika kun käteen sattu kun tein sisäkiertoa:

Asento kyljellään maassa, olkavarsi lähellä vartaloa ja kyynärvarsi suoraan kropasta poispäin. Yläasennossa kun kunnolla puristi ja jännitti koko käden lihaksia, niin kyynärniveleen/jänteisiin sattui. Kipu oli samalla tavalla pakottavaa kun joitain niveliä "naksauttaessa" juuri ennen napsahdusta, jonkin verran voimakkaampaa tosin.

Käsiä en ole juurikaan venytellyt ja teen niillä fyysistä työtä, liekö aktiivisessa lihashuollossa avain parempiin käsiin? Kyynärpäät eivät oikein tykkää vapailla painoilla tehtävistä ojennusliikkeistäkään, mutta kipu on niissä hieman eri paikassa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom