Kädenvääntö

Vaikea uskoa että kukaan itseään kunnioittava kädenvääntäjä häviäisi tahallaan kenellekään, paitsi ehkä pikkulapselle.
Varsinkaan Michael Todd joka tunnetusti inhoaa häviämistä yli kaiken.
Ei kyllä aukea meikäläiselle tuo logiikka 😄

Tuossa haastematsissa Kurdechaa vastaan ekoissa erissä sattui Mendelsonille muistaakseni jonkinsortin rannevamma, johon loppui myös kilpaura kädenväännössä.
Toki Kurdechan kaltainen +2m karpaasi ei ole helppo vastus ellet ole Levan tms, pistihän Alex myös Ermes Gasparininkin nätisti pakettiin 6-0 :sneaky:
Tossa tietenni aina että missä kunnossa menty matsiin jne pelivaraa. Mutta se kuitenkin fakta että häviäminen tollaselle ison profiilin ukolle tekee kädenväännön näkyvyydelle hyvää. Ja noi jäbät rakastaa kädenvääntöä ja sen hyvin voimista 😄

Muistaakseni Kurdetsa ei vielä 2018 ollu nii paha äijä kuin mitä nykysin. Tai hävisi paljonkin otteluja. Ei sillä että helppo vastus, mutta selkeesti heikompi kuin Toddi, ja ehkä jopa heikompi kuin Bagentti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan tuossa kyse osittain siitä että voimanosto ja kädenvääntö ovat kuitenkin hyvin eri tyyppisiä lajeja, kädenvääntö on kuitenkin kamppailua elävää ihmistä vastaan.

Voimanostossakin toki "kamppaillaan" toisia vastaan mutta ei ole ns. kamppailulaji.
Joo erilaisia lajeja ihan jo siinä mitkä lihakset tärkeimpiä ✌️ Ite nään isoimpana ongelmana kehittymisen kanssa ton toisen lajin tekijämiehen egon. Ja ymmärrettävää myös. Oot ollu huipulla ja oot jä iäkäs, ni tottakai haluut jatkaa siitä mihin jäit. Korkee tilaus alottaa melko pohjalta taas uudelleen kun sen kerran jo tehny 😮
 
Näyttää se typerälle lajia tuntevankin silmään 😆 tässä on siis hyvä erottaa normaali otteenhaku, ja janan toisessa ääripäässä oleva Devon tyylinen "otteenhaku", joka on pelkkää kusetusta.

"Just say go" ja kädet on kaikkea muuta kuin sääntökirjan mukaisessa asennossa.
Ite nään että kädenvääntäjän tulee voittaa 2 vastustajaa matsissa: toinen vääntäjä ja tuomari 😄
 
Oliko tuo se kun paksua wrist wrenchiä veivasivat?
Tuo käy järkeen jollain lailla kun Sarychev on "otevoimaspesialisti" ja omaa pitkät sormet, toki tuntuuhan se aina oudolta nähdä kun jotain tuollaista tapahtuu 😄
Jep 😄😄

Mut tossakin tulee ehkä se että kädenväännössä hyvä suhteuttaa apparit omaan tekemiseen. Esim ittellä on mega pieni käsi, joku voisi jopa sanoa "take my stronger hand" kokoluokan käsi, niin kaikki paksut kahvat on ihan viljasta papyrusta suhteessa muihin raskaan ukkoihin, mutta jos oon tarpeeksi kova niissä, saattaa se riittää voittoon jos muut ominaisuudet kompensoi.
 
Joo oli kyllä kieltämättä hienot sana valinnat multa 🤣🤣 tarkoitin jokatapauksessa sitä että jos mendelssoni olisi joutunut ketä tahansa Suomen ns huippua vastaan niin ei olisi ollut mitään jakoja 😃
Ite oon tosta erimieltä 😄 Mä en yllättyis jos ois vieny sm kisojen raskaan. Peilaan tän siis siihen kun Helsinki openissa kävi yks vuos se Latvian ikämies mestari. Piiskas kaikki super iisisti. Ja siel oli ihan ok ukkoja talossa. Ja se jäbä semi hupiukko Latvian möröille.
 
Jossain videolla Cyplenkov kertoi ettei oo kauheen hyvä akseli mavessa. Enkka luokkaa 180kg, mikä siis on ihan kunnioitettava rauta mutta ei absoluuttista eliittiä.

Syyksi hän kertoi että on liian pienet kädet 🙄😂
Cypillähän on mega paksu käsi ja nippu kyrpiä sormina, mutta ei hurjan pitkät sormet 😮 Että voi olla oikeessakin tossa.
 
Ite oon tosta erimieltä 😄 Mä en yllättyis jos ois vieny sm kisojen hyvään. Peilaan tän siis siihen kun Helsinki openissa kävi yks vuos se Latvian ikämies mestari. Piiskas kaikki super iisisti. Ja siel oli ihan ok ukkoja talossa. Ja se jäbä semi hupiukko Latvian möröille.
En suostu uskomaan 🤣 mutta joo...kuka voittaa raskaan SM oikean ja vasemman?
 
Kun tässä nyt on noita kisoja katsonut, niin eikä ne keksi mitään tohon hirveeseen veivaamiseen ennen vääntöä kun kisaajat ei usko dumarin sanaa, vaan venkslaavat tahallaan ees taas? Kun on joku eventti esim, niin kun sitä kelaa, niin sieltä saa ihan tarkkaan etsiä sen väännön, kun suurin osa videosta on vaan sitä käsien veivaamista paikalleen.
Mike mieti sitä että reeneissä tota voi olla kans kun joku haluaa ottaa ylivoimasen otteen susta ja veivataan ees taas. Kisoissa eri asia kun se ote on tosi tarkka saada mutta harjoituksissa toi perustuu vain itsetunto ongelmiin. Ei tommosten kanssa halua sitten edes harjoitella. Ihan menee siinä maku.
 
Mike mieti sitä että reeneissä tota voi olla kans kun joku haluaa ottaa ylivoimasen otteen susta ja veivataan ees taas. Kisoissa eri asia kun se ote on tosi tarkka saada mutta harjoituksissa toi perustuu vain itsetunto ongelmiin. Ei tommosten kanssa halua sitten edes harjoitella. Ihan menee siinä maku.
Tästäkin oon erimieltä 😄 Tiukka otteenhaku sparri mun mielestä super tärkeetä reeniä kans. Ite nään että sillä on enemmän itsetunto ongelmia joka ei kestä sitä että joku hauaa vähän veivata otteen kanssa. Tietenni tosta hyvä puhua etukäteen sekä ei pelkästään tehdä sitä ✌️ Monelle toi vaan niin selkee asia ettei tuu ehkä mainittua.
 
En suostu uskomaan 🤣 mutta joo...kuka voittaa raskaan SM oikean ja vasemman?
Sirkkilä ollu kyl vakuuttava etenkin vasurilla lähivuodet. Jesse yllättää kaikki
suoraan jenkkilän koneesta? Matti vei oikeella viime vuonna, mutta Jurva ei jättäny hyvää kuvaa. Todella paha kyssäri 😄 Jäbä tuhoo jonkun piruparan kilpailun. Pelkään että se on minä tänä vuonna 😄😄
 
Tästäkin oon erimieltä 😄 Tiukka otteenhaku sparri mun mielestä super tärkeetä reeniä kans. Ite nään että sillä on enemmän itsetunto ongelmia joka ei kestä sitä että joku hauaa vähän veivata otteen kanssa. Tietenni tosta hyvä puhua etukäteen sekä ei pelkästään tehdä sitä ✌️ Monelle toi vaan niin selkee asia ettei tuu ehkä mainittua.
Kyl se itsetunto ongelmainen on se joka ei voi ottaa normaaliotetta. Miten tästä voi olla eri mieltä.
 
Sirkkilä ollu kyl vakuuttava suoraan vasurilla lähivuodet. Jesse yllättää kaikki
suoraan jenkkilän koneesta? Matti vei oikeella viime vuonna, mutta Jurva ei jättäny hyvää kuvaa. Todella paha kyssäri 😄 Jäbä tuhoo jonkun piruparan kilpailun. Pelkään että se on minä tänä vuonna😄😄
Joo kyllähän Perttu ennakkosuosikkina varmasti lähtee ainakin vasurilla 🤔
 
Kyl se itsetunto ongelmainen on se joka ei voi ottaa normaaliotetta. Miten tästä voi olla eri mieltä.
Te varmaan puhutte Topin kanssa vähän eri asiasta...se on äärimmäisen raskasta ja turhauttavaa jos omat treeni kaverit on sellaisia ettei osata treenata muuten kun helvetillisestä yliotteesta ja voittaminen on ainoa päämäärä treeneissä...sitten taas toisaalta on joskus äärimmäisen tärkeää hakea sellainen ote ja kulma mistä pystyy parhaiten vääntämään ja tuottamaan voimaa että ymmärtää mihin siitä keskeltä ja suoralta ranteelta on päästävä..
 
Sirkkilä ollu kyl vakuuttava etenkin vasurilla lähivuodet. Jesse yllättää kaikki
suoraan jenkkilän koneesta? Matti vei oikeella viime vuonna, mutta Jurva ei jättäny hyvää kuvaa. Todella paha kyssäri 😄 Jäbä tuhoo jonkun piruparan kilpailun. Pelkään että se on minä tänä vuonna 😄😄
Eikö Ilvonen meinaa osallistua kun en listalla nähny? 🤔
 
Kyl se itsetunto ongelmainen on se joka ei voi ottaa normaaliotetta. Miten tästä voi olla eri mieltä.
Joo ilmasin itteeni vähä heikosti ✌️ Taas 😄 Mut joo oma idea tossa, että etenkin uusilla kavereilla voi olla se tilanne että käynnissä olevat reenit on se elämän tärkein kädenvääntötapahtuma, ni ei voida suhtautua sparriin riittävällä keveydellä, ja pahastutaan jos kaveri vähän veivaa otetta yläkanttiin. Mutta joo tossa oot oikeessa että on myös jengiä joilla toi näyttäytyy niin että halutaan hirveitä yliotteita kokoajan, mikä on myös typerää 🤝
 
Te varmaan puhutte Topin kanssa vähän eri asiasta...se on äärimmäisen raskasta ja turhauttavaa jos omat treeni kaverit on sellaisia ettei osata treenata muuten kun helvetillisestä yliotteesta ja voittaminen on ainoa päämäärä treeneissä...sitten taas toisaalta on joskus äärimmäisen tärkeää hakea sellainen ote ja kulma mistä pystyy parhaiten vääntämään ja tuottamaan voimaa että ymmärtää mihin siitä keskeltä ja suoralta ranteelta on päästävä..
Joo ite puhuin siitä, että pieni otesota reeneissä ei oo ikinä ollu vaarallista kenellekkään 😄 Tossa joo tietenni hyvä että kaverit samalla sivulla asian kanssa.
 
Joo ilmasin itteeni vähä heikosti ✌️ Taas 😄 Mut joo oma idea tossa, että etenkin uusilla kavereilla voi olla se tilanne että käynnissä olevat reenit on se elämän tärkein kädenvääntötapahtuma, ni ei voida suhtautua sparriin riittävällä keveydellä, ja pahastutaan jos kaveri vähän veivaa otetta yläkanttiin. Mutta joo tossa oot oikeessa että on myös jengiä joilla toi näyttäytyy niin että halutaan hirveitä yliotteita kokoajan, mikä on myös typerää 🤝
Tosta ensimmäisestä tuli mieleen tarina minkä kertonu täälläkin monasti, mutta kerran salilla tuli vastaan kaveri joka ties että väännän kättä ja halus kokeilla. Sanoin että voin tossa penkin päällä näyttää sille juttuja lajista, ni totes ettei ikinä oo hävinny kenellekkään ja haluaa virallisen tuomarin paikalle, etten kuseta sitä. Ei kuulemma halua hävitä turhaan 😄 No tuomaria ei löydetty, ni ei sit väännelty.

Tälle kaverilla kädenvääntö oli niin tärkeä minuuden mittari, että mitään säröjä ei ollu varaa siihen ottaa. Voisin kuvitella että kyseinen kaveri ei tykkäisi pienestä leikkimielisestä otesodasta reenien alkuun 😄😄
 
Joo kyllähän Perttu ennakkosuosikkina varmasti lähtee ainakin vasurilla 🤔
Jäbähän lupas että tuhoot Pertun jos fressinä tulee vastaan? Vai olinko se minä joka tollasia puheli 😄
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom