Kädenvääntö

Mites täällä porukka toimii ennen kisoja? Himmaatteko reeniä / lopetatte missä vaiheessa? Katselin Voice of Armwrestling kanavaa ja sieltä sanoi että viikko ennen kisoja stoppi ja jotai pientä reeniä että saa veren kiertämään. Koen todella vaikeaksi pysyä pois salilta/pöydältä.. pistää ahistamaan :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites täällä porukka toimii ennen kisoja? Himmaatteko reeniä / lopetatte missä vaiheessa? Katselin Voice of Armwrestling kanavaa ja sieltä sanoi että viikko ennen kisoja stoppi ja jotai pientä reeniä että saa veren kiertämään. Koen todella vaikeaksi pysyä pois salilta/pöydältä.. pistää ahistamaan :D
Viimesellä viikolla voi tosiaan vaan pilata kunnon ✌️ 2 viikkoa ilman pöytää aika perus setti pidempään vääntäneille. Brzenk puhu 3 viikosta joskus kun valmistautu tärkeisiin kisoihin.

Ite tykkään tehä sillaa, että ennen kisoja teen pari viikkoa ihan muuta reeniä ku kädenvääntöä. Hyvää vaihtelua ja paljon luppoaikaa. Mielikuvareeni tietenkin päivittäin. Viikkoa ennen kisaa teen usein apparireenin missä pyrin nostamaan isoilla painoilla.
 
Sen verran pakko vielä tarkentaa, että kevennyksen pitää olla suhteessa tehtyyn peruskuntokauteen. Eri asia lähteä ekoihin kisoihin 5 pöytäreenin jäljiltä jotka suoritettu joka toinen viikko, kuin että oot reenannu 10 viikkoa 2 kertaa viikossa kovaa pöytää 20 vuoden kilpauran päälle 😄
 
Toi vapailla käsillä kiinnipitäminen itseasiassa rajoittaa sitä liikkumista aika paljon...väänsin joskus Ruotsissa Ralf Johanssonin kanssa tota ja se oli yllättävän erilaista..ralffi vei mua miten halusi normiväännössä mutta tossa meillä oli paljon tasaisempaa!😃
p8843506_p_v8_ag.jpg
 
Tossa versiossa sun pronaatio ei tuntunut läheskää niin pahalta ku normiväännössä.

Tajusin muute jälkeenpäin että ehkä se vapaiden käsien ote ois pitäny olla toistemme ranteista eikä kymmenistä mut menihän toi noinkin 💁🏻‍♂️

Tollasta keskialueen vänkäämistähän toi pitkälti on😅
Eikö ne tollaa pidä niissä kisavideoissakin käsistä? 😄

Toinen kysymys: mikä tossa lasketaan voitoksi? Tää siis tosi tärkee kysymys!
 
Mites täällä porukka toimii ennen kisoja? Himmaatteko reeniä / lopetatte missä vaiheessa? Katselin Voice of Armwrestling kanavaa ja sieltä sanoi että viikko ennen kisoja stoppi ja jotai pientä reeniä että saa veren kiertämään. Koen todella vaikeaksi pysyä pois salilta/pöydältä.. pistää ahistamaan :D
Ihan mielenkiinnosta kysyn miksi lähdet kilpailemaan ilman mitään ymmärrystä lajista tai lajin tekniikan osaamista ?
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn miksi lähdet kilpailemaan ilman mitään ymmärrystä lajista tai lajin tekniikan osaamista ?
Äijällä tiukkoja kysymyksiä, ja tuo tuli itellekkin mieleen, mutta tää tapa millä esitetään asia on kyllä legendaarinen 😄😄

Mun mielestä mageeta että jengillä halua kilpailla 💪 Tosin reenata ois hyvä jonnin verran ettei vaan satu mitään.
 
Itse lähdin kolmen treenin jälkeen novareiden Sm miin. Nämäkin treenit suoritettiin näppärästi just ennen ovivuoroon menoa 😅

Ei se into ja järki aina kulje samaa matkaa, mutta ei asioit saa aikaan jos ei yritä.

Suomessa todella hyvä tuomari linja joka suojelee paljon just alkaja. Uskalletaan keskeyttää jos vääntökulma on vaarallinen ym.. monesti nähnyt kun Koskisen Jussi (tuomari) antaa kaksi virhettä kaverille ja menee väännön jälkeen samalle kaverille kertomaan mitä teit väärin ja neuvoo oikean tavan 👍
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn miksi lähdet kilpailemaan ilman mitään ymmärrystä lajista tai lajin tekniikan osaamista ?
mistä päättelet etten ymmärrä tai osaa mitään ja miksi en lähtisi? olisi se hölmöä olla keräämättä lajia jo osaavilta tietoa jos sitä on saatavilla. ja se että saan tukkaan kisoissa motivoittaa minua huomattavasti enemmän.
 
Äijällä tiukkoja kysymyksiä, ja tuo tuli itellekkin mieleen, mutta tää tapa millä esitetään asia on kyllä legendaarinen 😄😄

Mun mielestä mageeta että jengillä halua kilpailla 💪 Tosin reenata ois hyvä jonnin verran ettei vaan satu mitään.
Minusta toi on ihan normaali realistinen kysymys ?
 
mistä päättelet etten ymmärrä tai osaa mitään ja miksi en lähtisi? olisi se hölmöä olla keräämättä lajia jo osaavilta tietoa jos sitä on saatavilla. ja se että saan tukkaan kisoissa motivoittaa minua huomattavasti enemmän.
Sinun aikasemman perusteella mitä kirjotit tänne.
 
Äijällä tiukkoja kysymyksiä, ja tuo tuli itellekkin mieleen, mutta tää tapa millä esitetään asia on kyllä legendaarinen 😄😄

Mun mielestä mageeta että jengillä halua kilpailla 💪 Tosin reenata ois hyvä jonnin verran ettei vaan satu mitään.
olen kyllä treenannut mutta varmasti muita vähemmän. seuraa meillä ei ole mutta kyllä muutama vääntäjä löytyy
 
Itse lähdin kolmen treenin jälkeen novareiden Sm miin. Nämäkin treenit suoritettiin näppärästi just ennen ovivuoroon menoa 😅

Ei se into ja järki aina kulje samaa matkaa, mutta ei asioit saa aikaan jos ei yritä.

Suomessa todella hyvä tuomari linja joka suojelee paljon just alkaja. Uskalletaan keskeyttää jos vääntökulma on vaarallinen ym.. monesti nähnyt kun Koskisen Jussi (tuomari) antaa kaksi virhettä kaverille ja menee väännön jälkeen samalle kaverille kertomaan mitä teit väärin ja neuvoo oikean tavan 👍
Tää on muuten mielenkiintoinen juttu, että osan mielestä sinne kisoihin pitäisi mennä saman tien hakemaan kokemusta. Osa taas puhuu että ensin opetellaan kunnolla tekniikat ja otetaan treeneistä hyvä kokemus, mutta tämä on sitten aika lavea ajatus mikä tarkoittaa yhdelle toista ja toiselle toista.
 
Tää on muuten mielenkiintoinen juttu, että osan mielestä sinne kisoihin pitäisi mennä saman tien hakemaan kokemusta. Osa taas puhuu että ensin opetellaan kunnolla tekniikat ja otetaan treeneistä hyvä kokemus, mutta tämä on sitten aika lavea ajatus mikä tarkoittaa yhdelle toista ja toiselle toista.
Suosittelen treenamaan paljon tekniikoita ja toteuttamaan käden äkki rykäisyyn ym.. Ennen kun kisoihin lähtee.
Kyllä sitä kokemusta kerkii hakemaan jos kisaaminen kiinnostaa.

Minun kohdalla siis oli aivan liian aikaista lähteä kisoihin, mutta tuurilla selvisin 😅
Eli huonona esimerkkinä tämä.
 
Minusta toi on ihan normaali realistinen kysymys ?
Ei painissakaan harjoitella niin kauan ennen kisaamista että oltaisiin Aleksander Karelinin tasoisia. Max 6kk ja aletaan kisoja katselemaan jos sellaisia löytyy. Ja kokemukset oli ne sitten itse kisaamisesta tai jätkien peesaamista, on aina hyviä. Ainakin omasta mielestä uusien harrastajien mukaan ottaminen ja toverillisuus kuuluu urheilun perusprinsiippeihin. Sinulle tämä on varmaan vieras käsite
 
Ei painissakaan harjoitella niin kauan ennen kisaamista että oltaisiin Aleksander Karelinin tasoisia. Max 6kk ja aletaan kisoja katselemaan jos sellaisia löytyy. Ja kokemukset oli ne sitten itse kisaamisesta tai jätkien peesaamista, on aina hyviä. Ainakin omasta mielestä uusien harrastajien mukaan ottaminen ja toverillisuus kuuluu urheilun perusprinsiippeihin. Sinulle tämä on varmaan vieras käsite
Sulle vieras käsite on lukea mitä toiset kirjoittaa. Ja ihan älytön vertaus painihenkilöön jota on ollut vain 1 henkilö planeetalla. Mutta sulla on muutenkin tapa tulla huutelemaan taustalta ilman sinuun kohdistuvaa kirjoitusta. Kyllä osa harjoittelee vuosia ennen kilpailuja. Osa lähtee kisoihin nolla kokemuksella. Itse olen jälkimmäinen. Minun maailmassa kamppailulajeissa voisi sanoa että 10v harjoittelua sanoisin että ymmärrys on lajista jo hyvä. Puhumattakaan että osaisi opettaa toiselle kunnolla sitä niin tämä 10v välttämättä riitä yhtään mihinkään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom