Kädenvääntö

Sama ku tossa yllä kirjotin, ni on jännä että on oltava roinaajille omat sarjansa. Eikä sillä, ei toi vältsii oo ees mun mielestä eettisesti väärin jos omassa sarjassaan vääntävät mihin saa kuka vaan osallistua, mutta jänniä eroja lajien välillä.
Kuinkas moni testattiin SM kisoissa. Veikkaus että ei ketään ?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas moni testattiin SM kisoissa. Veikkaus että ei ketään ?
Veikkaus menisi väärin 😁 Kyllä siellä useampia otettiin testeihin ja eri sarjoista.

Suomessa testaan oikeasti todella aktiivisesti jos testauksen piiriin kuuluu laji. Moni ajattelee virheellisesti että testaus on vaan huutelua, mutta itsekin kaiken näköisten hupiukkoilulajien takia joutunut n. 10 kertaa kusemaan/antamaan verta kisoissa ja kisojen ulkopuolella.
 
Veikkaus menisi väärin 😁 Kyllä siellä useampia otettiin testeihin ja eri sarjoista.

Suomessa testaan oikeasti todella aktiivisesti jos testauksen piiriin kuuluu laji. Moni ajattelee virheellisesti että testaus on vaan huutelua, mutta itsekin kaiken näköisten hupiukkoilulajien takia joutunut n. 10 kertaa kusemaan/antamaan verta kisoissa ja kisojen ulkopuolella.
Olen itse aina ajatellut että testaus on hyvin vähäistä tai ihan vain josko menestyy kansainvälisissä kisoissa.
 
Nosti 17 vuotiaana 200 kiloisen atlaskiven 120 sentin korkeuteen. Kämmen iso ja paksu. Siinä mielestäni oikein luonnon raskassarjalainen. Treenimotivaatiokin näyttää olevan kohdallaan.
Juu kivissä ihan omaa luokkaansa hän. Ei meinaan nouse kivet perus penkkipertiltä. Tämän tiedän karvaasti omalla kohdalla. Juur kivet ja tukkipunnerrus on mun mieleen ne ultimaaliset voiman mittarit.
 
Sama ku tossa yllä kirjotin, ni on jännä että on oltava roinaajille omat sarjansa. Eikä sillä, ei toi vältsii oo ees mun mielestä eettisesti väärin jos omassa sarjassaan vääntävät mihin saa kuka vaan osallistua, mutta jänniä eroja lajien välillä.
Kai tuo johtuu juuri tuosta olympia-statuksesta, jos kädenvääntö olisi ollut olympialaji yli 100v sitten niin tuota eriytymistä ei ehkä olisi samallalailla.
Olympialaisethan oli aikanaan nimenomaan amatöörikilpailun korkein taso ja ammattiurheilujat eivät saaneet kilpailla, esim. eräs juoksija aikanaan suljettiin pois kisoista kun paljastui että oli pelannut jenkkifutista tai baseballia tms ammattitasolla.

Mitä tulee roinakisojen olemassaoloon niin itse ainakin ajattelen niin että jos joku haluaa tehdä itsestään kävelevän lääkekaapin niin mikä minä olen määräämään ventovieraita ihmisiä, kunhan eivät kilpaile testatuissa kisoissa.
Menee pitkälti samaan kastiin sen kanssa jos joku haluaa ryypätä/narkata itsensä klonkun tasolle niin se hänelle suotakoon, tietenkin aivan eri asia mutta pitkälti sama periaate pätee.

En usko että roinaamista saadaan ikinä kitkettyä pois ja jos on vain testattuja kisoja niin roinaajat luonnollisesti kilpailevat niissä kun ei ole muita vaihtoehtoja.
 
Juu kivissä ihan omaa luokkaansa hän. Ei meinaan nouse kivet perus penkkipertiltä. Tämän tiedän karvaasti omalla kohdalla. Juur kivet ja tukkipunnerrus on mun mieleen ne ultimaaliset voiman mittarit.
Penkki on melko surkea liike yleisvoiman kannalta eikä voi puhua samassa lauseessa ylöspäin suuntautuvan punneruksen kanssa.
 
Penkki on melko surkea liike yleisvoiman kannalta eikä voi puhua samassa lauseessa ylöspäin suuntautuvan punneruksen kanssa.
Penkin vahvuus ehkäpä vertailtavana liikkeenä nykypäivänä on se, että todella moni sitä tekee ja yrittää olla hyvä siinä. Suhteellinen taso liikkeessä korkeampi kuin juuri missään salinostossa väittäisin. Penkissä pärjääminen kertoo ehkäpä kykenevyydestä harjoitella säännöllisesti?
 
Hauskasti kyllä kädenvääntöön muodostunu divareita joita kutsutaan "MM kisoiksi" 😮 IFA huikee juttu, mutta sillaa mielenkiintosta että jos voitat IFA mm kultaa, oot silti mega kaukana maailman parhaasta 😄 Kuitenni maailmanmestari tittelin ois hyvä viitata edes lähellä maailman parhaaseen. Jopa ihan siihen parhaaseen 🤔
Pystyykö kukaan Suomalainen edes kilpailemaan enää Waffin kisoissa kun nuo liitot jakautu ?
 
Penkki on melko surkea liike yleisvoiman kannalta eikä voi puhua samassa lauseessa ylöspäin suuntautuvan punneruksen kanssa.
Juu on se teknisempi nosto penkkipunnerrus. Toki tekniikka kaikessa voimailussa mukana. Mulla onneks jotenkin kulkee myös punnerrukset ylöspäinkin. Vahvamiehellä pitää kulkea kaikki nostomuodot. Tempauksesta köydenvetoon. Ja mieluusti olla vielä ruutia ranteessakin. Monipuolista hommaa.
 
Veikkaus menisi väärin 😁 Kyllä siellä useampia otettiin testeihin ja eri sarjoista.

Suomessa testaan oikeasti todella aktiivisesti jos testauksen piiriin kuuluu laji. Moni ajattelee virheellisesti että testaus on vaan huutelua, mutta itsekin kaiken näköisten hupiukkoilulajien takia joutunut n. 10 kertaa kusemaan/antamaan verta kisoissa ja kisojen ulkopuolella.
Nuo valheelliset käsityksen suomen testauksen tasosta johtuvat luultavasti siitä kuinka paljon eroa testauskultuureissa on eri maiden välillä.
 
levan1.jpg

Kuva Levanista toimintaleffan kuvauksista, Chris Hemsworth halusi nimenomaan Levanin sivurooliin leffaansa :D
 
katso liitettä 251591
Zurab hyvässä lihassa, saa nähdä kuinka vaikuttaa vääntökuntoon.
Voitti juuri viikonloppuna venäjällä 95kg sarjan samassa turnauksessa missä latetin väänsi superissa. Joten kunnossa täytyy olla koska se turnaus ei ole mikään vitsi ja lihasmassa ei sen perusteella näytä vaikuttavan zurabin kestävyyteen juurikaan. Oma veikkaus on että RVJ on kusessa zurabin kanssa koska vaikka RVJ ottaa ranteen niin ukko painaa silti läpi, eikä väsy vaikka tunnin vääntäs.
 
Voitti juuri viikonloppuna venäjällä 95kg sarjan samassa turnauksessa missä latetin väänsi superissa. Joten kunnossa täytyy olla koska se turnaus ei ole mikään vitsi ja lihasmassa ei sen perusteella näytä vaikuttavan zurabin kestävyyteen juurikaan. Oma veikkaus on että RVJ on kusessa zurabin kanssa koska vaikka RVJ ottaa ranteen niin ukko painaa silti läpi, eikä väsy vaikka tunnin vääntäs.
Oho, en tuota turnausta ole katsonut kokonaan niin en tuota tiennyt.
Kehityssuunta selkeästi ylöspäin (y)
 
Penkin vahvuus ehkäpä vertailtavana liikkeenä nykypäivänä on se, että todella moni sitä tekee ja yrittää olla hyvä siinä. Suhteellinen taso liikkeessä korkeampi kuin juuri missään salinostossa väittäisin. Penkissä pärjääminen kertoo ehkäpä kykenevyydestä harjoitella säännöllisesti?
Samaa mieltä. Jos vaikka ajattelee että kuinka moni tekee edes silloin tällöin penkkiä versus kuinka moni vaikka pelaa sulkapalloa niin aika pirusti enemmän harrastajamassaa on penatouhuissa verrattuna moneen muuhun lajiin. Harvassa taitaa olla miehet jotka eivät olisi joskus edes kokeilleet penkkipunnerusta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom