Kädenvääntö

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo paino pitäs ottaa huomioon vasta kun puhutaan aivan kärkiukoista tässä lajissa. Kun itse vääntö on kunnossa ja kehys antaa painoa tulla niin tottakai se isoin järkäle tulee olemaan se kovin. Levan on se suunnan näyttäjä nyt että jos haluat voittaa kaikki maapallolla niin satakilosena on turha siitä haaveilla. Jos puhutaan muista voimalajeista missä mitataan puhtaasti voimaa niin isoin mies luonnollisesti tekee isoimmat tulokset. Siitä on helppo porukan ottaa mallia myös tähän lajiin joka ei aina pidä paikkaansa koska pelissä on niin paljon muutakin kuin raakaa voimaa. Levanin tapauksessa tietää että jos ukkeli vetää uudella syklillä taas 10kg lisää massaa niin prosentit alkaa olla voimassakin uutta luokkaa. Kevyen kaverin hankala nostaa voimatasoja radikaalisti nostamatta painoa.
No jotenkin noin sen vois ehkä järkiperäisesti argumentoida mutta mun mielestä tossakin pitää vetää hatusta joku raja minkä jälkeen vääntäjä on niin kova vääntäjä että paino vaikuttaa liikaa 🙄

Loppupeleissä päädytään kuitenkin siihen että pöytä näyttää kuka on vahvin ja kaikki muu on spekulointia.🧐
 
Niinhän sitä isoa kokoa käytetään voiman synonyyminä usein mut edelleen sanoisin että se on tyhmää.

King of The table 4 tapahtumassa oli Devon vs Levan ja Corey West vs Alex Kurdetcha

Molemmissa matseissa oli ottelijoiden painoero noin 50kg mutta vain toisessa sitä pidettiin ongelmana 😄

Corey taas on 200kg läski, ei atleetti.

Onhan sillä ihan pirusti merkitystä Levanin voimiin että on rakentanu itsestään +180 kg monsterin. Esim. 130 kiloisena se ei olis aivan yhtä vahva.

Ne ajat on ohi että joku alle 110 kiloinen on absoluuttisesti kovin, kuten Brzenk oli aikoinaan.
 
Corey taas on 200kg läski, ei atleetti.

Onhan sillä ihan pirusti merkitystä Levanin voimiin että on rakentanu itsestään +180 kg monsterin. Esim. 130 kiloisena se ei olis aivan yhtä vahva.

Ne ajat on ohi että joku alle 110 kiloinen on absoluuttisesti kovin, kuten Brzenk oli aikoinaan.
Ehkä niin. Mutta huomaatko miten tää iso kokoisuus argumentti näkyy toimivan toistaiseksi vain Levanin kohdalla?

Mun mielestä sen voi skipata ja siirtyä suoraan kohtaan jossa todetaan että Levan on vahvempi ja muut heikompia.
 
Eihän koko ja massa automaattisesti vahvemmaksi tee saati paremmaksi vääntäjäksi, mutta kyllä se suuremman potentiaalin mahdollistaa. Isosta koneesta nyt vaan on mahdollista ottaa enemmän paukkua irti kuin pienemmästä. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys, vaikka joskus syystä x poikkeus vahvistaakin säännön.
 
Eihän koko ja massa automaattisesti vahvemmaksi tee saati paremmaksi vääntäjäksi, mutta kyllä se suuremman potentiaalin mahdollistaa. Isosta koneesta nyt vaan on mahdollista ottaa enemmän paukkua irti kuin pienemmästä. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys, vaikka joskus syystä x poikkeus vahvistaakin säännön.
Kyllä. Juuri näin. Mutta kuten tässäkin ketjussa huomataan niin joudutaan tekee tälläsiä "ehtoja" millon iso koko ratkaisee.

"Tuo tyyppi on iso muttei riittävän kokenut vääntäjä eli koko ei auta."

"Tuo on iso muttei riittävän atleettinen eli koko ei auta."

Eli tollasia täysin subjektiivisia muuttujia pitäisi ottaa huomioon. Tästä syystä se isokokoisuus on mun mielestä tyhmä argumentti.
 
Eihän koko ja massa automaattisesti vahvemmaksi tee saati paremmaksi vääntäjäksi, mutta kyllä se suuremman potentiaalin mahdollistaa. Isosta koneesta nyt vaan on mahdollista ottaa enemmän paukkua irti kuin pienemmästä. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys, vaikka joskus syystä x poikkeus vahvistaakin säännön.
Tämä juuri. Se että on 50kg painavempi mitä vastustaja tuolla pro puolella antaa jo isommat prosentit itsessään sille isommalle (mahdollisen voima ostalta), koska sillä on potentiaali olla paljon vahvempi, vaikka olis rasvaa reilusti. Thor oli 200kg kun veti 500, Maddox on 200kg ja penkkaa eniten maailmassa. Nyt Levan on 200kg ja voittaa kaikki maailmassa. Vaikka corey west on myös 200kg ja ottaa turpaan 100kg brezenkiltä niin se ei poista sitä että kokonsa takia sen potentiaali on todella iso olla jonain päivänä paras. Näin itse näen nämä voima puolen hommat ja pro kädenvääntö näyttää menevän samaan suuntaan missä top10 suurin osa alkaa olemaan 130-180kg välillä, ja porukka kasvaa vaan.
 
Ehkä niin. Mutta huomaatko miten tää iso kokoisuus argumentti näkyy toimivan toistaiseksi vain Levanin kohdalla?

Mun mielestä sen voi skipata ja siirtyä suoraan kohtaan jossa todetaan että Levan on vahvempi ja muut heikompia.
niin, mutta onko Levan vahvempi ja muut heikompia koska hän on myös isompi mitä muut? pärjäiskö hän muille jos painais 120kg jolloin painolla olis taas 100% vaikutus menestykseen. mutta joo, ymmärrän sun argumentin ja niin se on että paino ei ole läheskään aina se ratkaseva tekijä, Mutta se on lopulta isoimmassa roolissa kun mennään aivan huipulle.
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä pointteja suuntaan ja toiseen. Onhan se niin, että tässäkin lajissa on aivan syystä painoluokat. Mutta ei tosiaan paino itsessään tee autuaaksi ja aina on seassa niitäkin, jotka pärjää kohtalaisen hyvin painoluokista huolimatta.
 
Ehkä niin. Mutta huomaatko miten tää iso kokoisuus argumentti näkyy toimivan toistaiseksi vain Levanin kohdalla?

Mun mielestä sen voi skipata ja siirtyä suoraan kohtaan jossa todetaan että Levan on vahvempi ja muut heikompia.

Kyllä se käsittääkseni aika hyvin toimii huipputasolla että ylemmissä painoluokissa olevat on vahvempia. 100 kg champ vahvempi ku 90 kg, 115 vahvempi kuin 100 jne. Superin ukot kaikkein vahvimpia. Sitten 130 kg jälkeen toimii huonommin kun lisäpaino monilla suurimmaks osaks läskiä. Jotkut kuitenki onnistuu kasvattaa lihasmassaa ja voimiaan vielä reilusti 130 kg jälkeenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ite uskon että noi remmipidot on hyvä apuliike, mutta vaikee kilpailulaji. Vähä sama ku leuat kertomuksissa 😄
Ei oo muuten niin helppo ja mukava liike miltä näyttää. Kokeilin meinaan nailonnarulla mitä nousee eikä päätä huimannut painot mitä näin ekalla kertaa nostin. Kattoo jos jollain liinalla nostaminen olis mukavampaa
 
Ei oo muuten niin helppo ja mukava liike miltä näyttää. Kokeilin meinaan nailonnarulla mitä nousee eikä päätä huimannut painot mitä näin ekalla kertaa nostin. Kattoo jos jollain liinalla nostaminen olis mukavampaa
Clas Ohlsonin 3e maksava vetoliina ajaa ton homman kyllä maaliin 💪
 
Kyllä se käsittääkseni aika hyvin toimii huipputasolla että ylemmissä painoluokissa olevat on vahvempia. 100 kg champ vahvempi ku 90 kg, 115 vahvempi kuin 100 jne. Superin ukot kaikkein vahvimpia. Sitten 130 kg jälkeen toimii huonommin kun lisäpaino monilla suurimmaks osaks läskiä. Jotkut kuitenki onnistuu kasvattaa lihasmassaa ja voimiaan vielä reilusti 130 kg jälkeenkin.
Edelleen korostan etten ole kiistämässä etteikö paino vaikuttais.

Mut sitä painoa on hankala käyttää mittarina jos haluu arvioida vääntäjän tasoa ennen matsia.

Tossa sun painoluokka esimerkissä sun pitää varmaan tietää että joku on mestaruus tason vääntäjä ennen kuin luottavaisesti lyöt vetoa sen puolesta vaikka olisikin isompi.

Se mitä mä yritän sanoa on että matsit kertoo vääntäjän tasosta kaiken oleellisen. Sen isokokoisuuden voi jättää huomiotta.
 
Edelleen korostan etten ole kiistämässä etteikö paino vaikuttais.
//
Sen isokokoisuuden voi jättää huomiotta.
Eli mitä sä nyt niinkuin yrität sanoa? Onko täälä joku väittänyt että Levan on niin vitun kova ihan vaan siksi että painaa 190kg? No ei ole, vaan tosiaan siksi että on niin vitun vahva ja oletettavasti myös hyvin taitavakin vääntäjä. Mutta se nyt on faktaa että noihin raameihin sitä voimaa pystyy pakkaamaan ihan erilailla kuin jos olisi vaikka 175/95.

Ainahan niitä superyksilöitä löytyy, mutta olen varma että suurella otannalla voimalajeissa 80 kiloiset pesevät 70 kiloiset, 90 kiloiset voittavat 80 kiloiset jne jne.
 
Eli mitä sä nyt niinkuin yrität sanoa? Onko täälä joku väittänyt että Levan on niin vitun kova ihan vaan siksi että painaa 190kg? No ei ole, vaan tosiaan siksi että on niin vitun vahva ja oletettavasti myös hyvin taitavakin vääntäjä. Mutta se nyt on faktaa että noihin raameihin sitä voimaa pystyy pakkaamaan ihan erilailla kuin jos olisi vaikka 175/95.

Ainahan niitä superyksilöitä löytyy, mutta olen varma että suurella otannalla voimalajeissa 80 kiloiset pesevät 70 kiloiset, 90 kiloiset voittavat 80 kiloiset jne jne.
No jos siitä koosta ei pysty tekemään päätelmiä miten hyvä joku on vääntää niin miksi nostaa koko asia edes esille?

Sitä minä vaan. Ei enempää eikä vähempää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom