Kädenvääntö

Tuntus että Henkan heikkous on kovakuppiset vastustajat. Esim Pynnönen oli heti paha Henkalle, vaikka tyypit jotka ei pystyny tehä mitään Henkalle vei taas Jesseä. Mulle taas Henkka paha ku kuppi kuin lapsella 😄
Joo siis sanoin ennen paikalle menoa että tää on mulle ihan opintomatka koska tiesin etten pysty Villeä voittamaan enkä olisi Suokaan pystynyt mua lähinnä kiinnostaa että saako näistä käsistä rakennettua enään mitään järkevää pakettia millä pystyisi edes jotenkin järkevästi vääntämään 😀no mikä sitten on lopputulema...pystynkö esim toivan kaltaista kaveria ikinä voittamaan?pystyn ja näytän sen vielä joku päivä toteen 😀 en seuraavalla kerralla kun kohdataan mutta hankalampaa se tulee olemaan kun nyt oli hänelle 😀
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo siis sanoin ennen paikalle menoa että tää on mulle ihan opintomatka koska tiesin etten pysty Villeä voittamaan enkä olisi Suokaan pystynyt mua lähinnä kiinnostaa että saako näistä käsistä rakennettua enään mitään järkevää pakettia millä pystyisi edes jotenkin järkevästi vääntämään 😀no mikä sitten on lopputulema...pystynkö esim toivan kaltaista kaveria ikinä voittamaan?pystyn ja näytän sen vielä joku päivä toteen 😀 en seuraavalla kerralla kun kohdataan mutta hankalampaa se tulee olemaan kun nyt oli hänelle 😀
Ymmärsin että Toiva raskaassa oikeella ens SM kisoissa ni siellä äijällä koston paikka 💪
 
Corey valitteli että oikea olka vieläkin ei hyvä Kurdetsa matsin jäljiltä. Tai että pystyy vääntää ja ottaa 250 kg penkin, mutta sen jälkee monta päivää tulehtunu. Höpötteli jotai kantasolu juttua vaikkei kuulemma oo käyny edes kuvauttaa olkaa. 😄
Taitaa tulla muoti ilmiöks toi kantasolu homma kun Devon kehu sitä. Varmaa toimiikin joihinki juttuihin.
Jos huonolla olkapäällä väännetään Kurdechaa vastaan ja penkataan 250kiloa niin mitä sitten hyvällä olalla :D
 
Ite nostan kaikkein tärkeimmäksi voimantestaukseksi ekan matsin fressinä. Monta matsia tietenni kertoo lajiymmärtämisestä ja kestävyydestä, mutta kyllä se eka matsi monasti on se mikä jää mieleen 💪 Tietenni vituttaa kyllä hävitä monenkin ottelun sarja vaikka ekan ois vienykki 😄
Turnauksissa pitää voittaa eka erä muuten ei pitkälle pötkitä että sinänsä se on noin, mutta jos olisi vaikka tuhannen erän haastematsi ja voittaisi ekan erän ja häviäisi seuraavat 999 niin voiko sanoa olevansa parempi :D
 
Corey valitteli että oikea olka vieläkin ei hyvä Kurdetsa matsin jäljiltä. Tai että pystyy vääntää ja ottaa 250 kg penkin, mutta sen jälkee monta päivää tulehtunu. Höpötteli jotai kantasolu juttua vaikkei kuulemma oo käyny edes kuvauttaa olkaa. 😄
Taitaa tulla muoti ilmiöks toi kantasolu homma kun Devon kehu sitä. Varmaa toimiikin joihinki juttuihin.
Noista kantasoluhoitojen vaikutuksista on paljon ollut puhetta viimevuosina niin tulee olemaan mielenkiintoista nähdä pitääkö pöhinät paikkansa.
 
Turnauksissa pitää voittaa eka erä muuten ei pitkälle pötkitä että sinänsä se on noin, mutta jos olisi vaikka tuhannen erän haastematsi ja voittaisi ekan erän ja häviäisi seuraavat 999 niin voiko sanoa olevansa parempi :D
No siis kun homma kääntyy niin ei se enää käänny takaisin ihan sama monta matsia siihen lyödään perään. Ite nään ton sun skenaarion yllättävän paljon samana kuin jos matsit päättys 1-2, sillaa että toinen voittaa ekan ja hävii loput sit.
 
Hyvännäköstä matsia oli kyllä isoilla miehillä! Esalla kestävyys kova ni vei lopulta.
Mä suunnittelin ennen vääntöä niin, että otan kaks nopeeta voittoa ja sit kaks kertaa tyhjällä kädellä turpaani pelkästään palautellen. Viimeseen suunnittelin sit lataavani taas kaiken. Jotenkin se sit unohtui ja kahdessa ekassa käsi tyhjeni jo niin pahasti, että tuo palauttelukaan tuskin olisi mitään auttanut.
Treenipohja on vielä niin ohkanen, ettei paukut riitä moneen vääntöön. Mutta mitä tässä kitisemään, ei kun treeniä vaan lisää niin kyllä se siitä paranee. Esa selvästi parempi jokatapauksessa.
 
Joo siis sanoin ennen paikalle menoa että tää on mulle ihan opintomatka koska tiesin etten pysty Villeä voittamaan enkä olisi Suokaan pystynyt mua lähinnä kiinnostaa että saako näistä käsistä rakennettua enään mitään järkevää pakettia millä pystyisi edes jotenkin järkevästi vääntämään 😀no mikä sitten on lopputulema...pystynkö esim toivan kaltaista kaveria ikinä voittamaan?pystyn ja näytän sen vielä joku päivä toteen 😀 en seuraavalla kerralla kun kohdataan mutta hankalampaa se tulee olemaan kun nyt oli hänelle 😀

Joo siis sanoin ennen paikalle menoa että tää on mulle ihan opintomatka koska tiesin etten pysty Villeä voittamaan enkä olisi Suokaan pystynyt mua lähinnä kiinnostaa että saako näistä käsistä rakennettua enään mitään järkevää pakettia millä pystyisi edes jotenkin järkevästi vääntämään 😀no mikä sitten on lopputulema...pystynkö esim toivan kaltaista kaveria ikinä voittamaan?pystyn ja näytän sen vielä joku päivä toteen 😀 en seuraavalla kerralla kun kohdataan mutta hankalampaa se tulee olemaan kun nyt oli hänelle 😀
Juuri näin! Itsellänikään ei ole vielä käynyt mielessänikään, ettenkö pystyisi jokaista suomalaista oikealla voittamaan. Tässä ehkä pientä liioittelua mutta tarkoitankin että asenteen pitää sellainen ollakin.
 
Mä suunnittelin ennen vääntöä niin, että otan kaks nopeeta voittoa ja sit kaks kertaa tyhjällä kädellä turpaani pelkästään palautellen. Viimeseen suunnittelin sit lataavani taas kaiken. Jotenkin se sit unohtui ja kahdessa ekassa käsi tyhjeni jo niin pahasti, että tuo palauttelukaan tuskin olisi mitään auttanut.
Treenipohja on vielä niin ohkanen, ettei paukut riitä moneen vääntöön. Mutta mitä tässä kitisemään, ei kun treeniä vaan lisää niin kyllä se siitä paranee. Esa selvästi parempi jokatapauksessa.
Sangen ovela taktiikka 😄
 
Mä suunnittelin ennen vääntöä niin, että otan kaks nopeeta voittoa ja sit kaks kertaa tyhjällä kädellä turpaani pelkästään palautellen. Viimeseen suunnittelin sit lataavani taas kaiken. Jotenkin se sit unohtui ja kahdessa ekassa käsi tyhjeni jo niin pahasti, että tuo palauttelukaan tuskin olisi mitään auttanut.
Treenipohja on vielä niin ohkanen, ettei paukut riitä moneen vääntöön. Mutta mitä tässä kitisemään, ei kun treeniä vaan lisää niin kyllä se siitä paranee. Esa selvästi parempi jokatapauksessa.
No ei ollut kyllä selvästi parempi!!olisi voinut mennä kumminpöin vaan!
 
Juuri näin! Itsellänikään ei ole vielä käynyt mielessänikään, ettenkö pystyisi jokaista suomalaista oikealla voittamaan. Tässä ehkä pientä liioittelua mutta tarkoitankin että asenteen pitää sellainen ollakin.
Oikea asenne!
 
Noista kantasoluhoitojen vaikutuksista on paljon ollut puhetta viimevuosina niin tulee olemaan mielenkiintoista nähdä pitääkö pöhinät paikkansa.

Kyllä on mielenkiintosta. Mutta sitten tulee mieleen että noista jotkut hakee helppoa tietä missä ei tartte ite tehdä muuta kuin lyödä rahaa tiskiin. Itellä nimittäin oikea olka paska ja aika iso määrä pitänyt ja pitää tehdä työtä että on tullu ja pysyy edes jossain kunnossa. Venyttelyä, pehmytkudos käsittelyä, kuntouttavia liikkeitä ja tekniikka hiton tarkkaa kaikessa. Riippuu ihan tietty mikä on rikki. Jos fyysisesti joku paskana mikä ei itsestää korjaannu ja kantasolut korjaa ni sitten on ihmelääke sellaiseen.
 
Tänne Tampereen Teiskoon on tullut lunta siihen malliin, että puolitoistatuntia sain huhkia lumikolan kans. Siinähän sitä kestävyystreeniä tuli hyötyliikunnan muodossa.
 
Minkälaiset alkulämmöt te vääntäjät yleensä otatte, etenkin kisoissa? Olin katselemassa noita tonttuvääntöjä viikonloppuna, ja panin merkille että moni tuli aika vähin verryttelyin pöytään. Itse olen esim. penkkikisoissa aikatauluttanut niin että vähintään tuntia ennen ryhmän alkua aloitan jumppailemaan, ja siitä pikkuhiljaa siirtymään kokoajan isompiin painoihin itse liikkeessä. Kädenvääntö on varmasti sen verran herkempi laji että liiallisella lämmittelyllä ei auta terävyyttään hukata, mutta tuntuu että jos itse menisin tuosta vaan tekemään mitä tahansa vastaavaa voimasuoritetta, niin kroppa ratkeais liitoksistaan :LOL:
 
Minkälaiset alkulämmöt te vääntäjät yleensä otatte, etenkin kisoissa? Olin katselemassa noita tonttuvääntöjä viikonloppuna, ja panin merkille että moni tuli aika vähin verryttelyin pöytään. Itse olen esim. penkkikisoissa aikatauluttanut niin että vähintään tuntia ennen ryhmän alkua aloitan jumppailemaan, ja siitä pikkuhiljaa siirtymään kokoajan isompiin painoihin itse liikkeessä. Kädenvääntö on varmasti sen verran herkempi laji että liiallisella lämmittelyllä ei auta terävyyttään hukata, mutta tuntuu että jos itse menisin tuosta vaan tekemään mitä tahansa vastaavaa voimasuoritetta, niin kroppa ratkeais liitoksistaan :LOL:
Tossa on koulukunta ja kilpailukohtasia eroja. Tietenni lämmittely aina vähän sitä kauppaa että teho vs turvallisuus.

Monasti jos vääntäjä tietää että todennäkösesti ekat vastukset on selkeesti heikompia, voi ne toimia tietynlaisena lämppänä. Usein hyvä kilpailu tulee siitä että pari ekaa kierrosta on kivoja ja teknisesti ilmatiiviitä flässejä. Täys painajainen on taas ekalla kiekalla tasavahva samantyylin kaveri 😄 Oot vähä unihiekat silmissä ja boom minuuttien syvähookki taistelu tuuma oman tyynyn päällä 💪 Kilpailu olikin sitten siinä sillä kädellä.

Monasti ongelma lämppäämisessä tulee siinä että kun et tiedä millon sun sarja alkaa, ja jos kyseessä iso sarja ni missä vaiheessa ite pääset lauteille. Ehkä fiksuinta ottaa vetokumilla kohtuulliset lämpät jonnin verran oletettua oman sarjan alkua, ja toivoa parasta.

Ite vähän pelkään lämppää pöydässä, koska on vaikea tietää miten kevyesti toinen haluaa lämpätä. Muistan kerran MM kisoissa lämppäsin suomalaisen kaverin kanssa joka ei ollu omasta seurasta, ja kommunikaatio petti kisajännityksen takia ittellä niin kaveri alotti selkeesti liian lujaa. Ite tykkään että alotetaan ihan nolla paineilla. Enkä tykkää että lämppääjä laittaa juuri lainkaan vastusta kun ite hyökkään. Mutta näistä päästäs jos ois virallinen lämppääjä mukana joka ei olisi itse kilpailemassa ✌️ Siinä ei olla vielä 😄
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom