Kädenvääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koiranen
  • Aloitettu Aloitettu
Dr_Anabolic sanoi:
Mulla meni kanssa käsi poikki 10 vuotta sitten kädenväännössä. Nummiston ja Suonenvirran järjestämät kisat yhdessä ravintolassa, jossa olin töissä ja vähäisen osanottajamäärän vuoksi myös vahtimestarit "pakotettiin" kisaan. Väännettiin konetta vastaan ja suurin lukema voitti. Asteikko oli 99 saakka ja lukemassa 96 kuului kauhea pamahdus ja luulin, että nyt tää kone hajos, mutta sitten selvis, että mun käsivarteni luu olikin katkennut. Siinä pyörtyi pari naiskatsojaa eturivistä, mut itellä ei ollut kauheita kipuja. Sitten taksilla sairaalaan, jossa määrättiin buranaa, koska oli kuulemma vain venähtänyt. En suostunut lähtemään pois ja ne antoi mun jäädä yöksi sairaalaan. Aamulla röntgeniin ja sen jälkeen pikavauhtia leikkaussaliin. Lääkäri tuli pyytelemään anteeksi myöhemmin kun ei ollut uskonut, että näin vakavaa voisi olla tapahtunut, koska olin ollut niin normaali. Yleensä ihminen olisi ollut kuulemma shokissa vastaavassa tilanteessa. Yli vuoden kesti parantua, koska kaksi leikkausta tehtiin ja tikkejäkin nelisenkymmentä. En oo väännelly sen jälkeen...

P.S. Voitin muuten ne kisat ja palkintona oli jatkopaikka Länsi-Suomen mestaruuskilpailuihin, mutta jäi väliin.
Anteeksi, vaikka vakava ja ikävä juttu :( , mutta pisti kyllä pari kohtaa naurattamaan aika pahasti
:D

No ei noita nyt kädenvääntökisoiksi oikeastaan voi sanoa, tuskin nummisto & co siitä mitään edes tietää. Helvetin vastuutonta paskaa.

Itse löysin joskus euroopanreissullani huvipuistosta jonkun kädenvääntöpelivehkeen. 10 vastustajaa, aloitin suoraan viidennestä. Ensimmäinen joka laittoi jo kunnolla vastaan oli "finaalivastustaja" ja senkin sai aika helposti kaatumaan. Peli ilmoittaa, "you win" ja heti perään "game over"... Vittu mikä vehje :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä stoori kyl :D

Itsehän olen vielä niin kynäniska, että tuskin saisin luitani poikki, mutta kysyisinkin, että millasia liikkeitä kannattaa ottaa mukaan ohjelmaan kädenväännön kannalta..treenaan 1-4 jakosilla ohjelmilla niin jotain esimerkkiä voi laittaa vaikka 4 jakoseen..

Itsehän olin ennen kuin luin tämän thereadin siinä uskossa, että kaikki käden vääntäjä prot o sellasii 150kg ukkoja :) . Mutta esim. wiibom on meikäläistä pienempi kaveri ja näyttäis olevan kova vääntää :) , tosin tsiigasin profiilista sun selkää niin näyttäis se olevan vähän kovemmassa kunnossa kuitenkin, tai sit o vaan sattunu sopiva valaistus ;) .

Loukkaantumista mulla ei ole kuin pientä kokemusta. Perjantaina vedin tiukan käsitreenin. No sinä päivä sit lähettiin baariin "yhelle", eli aivan naamat :) , no ei siinä sit vielä mitään. Lauantai aamuna oli sit tarkoitus lähtee viron reissulle. 2 tunnin "yö" unien jälkeen bussilla stadin keskustaan ja tietysti jatkettiin ryyppäämistä jo bussissa :david: . No virossa tuli raahailtua muutamaa lonkero keissiä. Sit laivalla jotkut viereisessä pöydässä vääntö kättä. No otin sit sitä niitten voittajaa vastaan yhen vedon. Väännettiin sit siin varmaan joku 2minuuttia ja molemmat totes ettei tästä tuu lasta eikä paskaa ja sovittiin et se on tasapeli ja lähettiin tiskille hakee yhet tuopit :kippis1: . Sit ku tultii takas nii tän jätkän kaveri ketä oli läski ja suht vanha 40v->above, paino varmaan 140-160kg above kysy et haluuko koittaa huvikses. Sit aattelin et mikä jottei. No väänsin niin perkeleesti vaan mut ei käsi liikkunu milliäkään :) no ei se vaivautunu lyömään mun kättä ees siihen pöytään sano vaan et jos jatkat harjotteluu sust voi tulla kovakin vääntää tjsp. Sanoi olleensa joskus SM nelonen kädenväännössä..
No seruraavana päivänä mentiin fredien kaa potee darraa paikalliselle rantsulle ja koitettiin vähän pelaa jotain lenttist. No huvikseni päätin kokeilla viel et monta leukaa menee..bad move, sain jonkin tulehduksen käsiin ja lenttiksen pelaamisesta tuli entistä tuskasempaa.. pidin 10 päivän totaali tauon ja alottelin sit HST:tä. Kädet huus niveaa viel pariviikkoa hst:n aloittamisest, mut kyl se sit siitä ku maltillisesti treenailin.

skuge sanoi:
Itsehän olen vielä niin kynäniska, että tuskin saisin luitani poikki, mutta kysyisinkin, että millasia liikkeitä kannattaa ottaa mukaan ohjelmaan kädenväännön kannalta..treenaan 1-4 jakosilla ohjelmilla niin jotain esimerkkiä voi laittaa vaikka 4 jakoseen..
Oon noita kovasti itekki miettiny, ja tullut siihen tulokseen että salilla voi tuota lajitreeniä tehdä lähinnä vain pullonkauloille. Tarkoitan sitä, että jos väännössä joku osatekijä on vituillaan voimien puolesta niin sitä voi vähän yrittää petrata. Toki kulmasoudut ja leuat on hyvää treeniä, ja tietty hjyvät gripperit.
skuge sanoi:
Itsehän olin ennen kuin luin tämän thereadin siinä uskossa, että kaikki käden vääntäjä prot o sellasii 150kg ukkoja :) . Mutta esim. wiibom on meikäläistä pienempi kaveri ja näyttäis olevan kova vääntää :) , tosin tsiigasin profiilista sun selkää niin näyttäis se olevan vähän kovemmassa kunnossa kuitenkin, tai sit o vaan sattunu sopiva valaistus ;) .
Pienihän mä oon, mutta onneksi lajissa on painoluokat ;) Kyllä se kärki on pro joka sarjan kärjessä.

Pitipä oikein kattoa mikä kuva mulla profiilissa on. Toi on tosi vanhaa matskua, ehkä 7-8kg sitten. Sarjoissa 58-70kg olen kovat kisat ollut vääntämässä.

skuge sanoi:
Sit ku tultii takas nii tän jätkän kaveri ketä oli läski ja suht vanha 40v->above, paino varmaan 140-160kg above kysy et haluuko koittaa huvikses. Sit aattelin et mikä jottei. No väänsin niin perkeleesti vaan mut ei käsi liikkunu milliäkään :) no ei se vaivautunu lyömään mun kättä ees siihen pöytään sano vaan et jos jatkat harjotteluu sust voi tulla kovakin vääntää tjsp. Sanoi olleensa joskus SM nelonen kädenväännössä..
Olettaisin että syy siihen miksei kättä painanut pohjaan on tottuminen kisapöydälle. Baarissa istualtaan väännettäessä ei pahemmin saa kroppaa mukaan ja ainut mitä "pro" voi tehdä on laittaa "paketin kasaan"(laji-termi, tarkoittaa kyynervarren ja olkavarren vahvinta kulmaa, joka lyödään "lukkoon" ja sopivasti jännitetään olkapää ja lapa tukemaan kättä ja sitomaan se vartaloon). Siinä sitten ei voi oikeastaan istualtaa pakettia menettämättä tehdä mitään, kun perse on penkkiä vasten. Mutta tavista vastaan ei kyllä käsikään liiku kovin herkästi mihinkään suuntaan.

Ihan asian vierestä...
Välillä on näkynyt näitä "suomenmestareita" joilla ei ole mitään tietoa missä ja koska kisat ovat olleet, tai muista yhdenkään kilpakumppanin nimeä, lajiliiton tuomareista tai hallituksesta puhumattakaan. Hauska nähdä miten alkaa puheet vaihtaa aihetta. :D

Mää harrastan itse kädenvääntöä mutta kyllä ne parhaat väännöt on ehdottomasti baarissa Leijona-pullon jälkeen... :D :kippis1:
...Ja seuraavana päivänä hävettää & särkee koko kättä... :(

Turussa sitten PM-kisat la 15/10-05!Kaikki pakkislaiset sinne kattoon (ja osallistuun..!) niin näette tekin joskus ISOJA miehiä..... :thumbs:

Weeboom sanoi:
Vääntäminenhän on tekniikkaa hyvin pitkälti, joten siinä kehittyy lähinnä vain vääntämällä. Ja pitää funtsia juttuja, miten sitä kättä viedään. Monille kehittyy sitten oma tyylinsä.

Suomen huippua edustavat tällä hetkellä ainakin Topi Saaranluoma ja Timo Mikkola. Topi on hallitseva maailmanmestari 65kg sarjassa. Oma esikuva on ruotsista Andreas Rundstörm. Mies voitti 75kg:n painoisena raskaimpien sarjojen maailmanmestareita. On töissä autotehtaalla ruuvimeisseli kädessään.

Mitään friikkimäisiä forkkuja ei yleensä kädenvääntäjistä löydy, siinä pitää olla kuitenkin koko kroppa kunnossa, kun korkealla tasolla mennään. Toki monilla on suhteessa kovin suuret kädet, mutta ei se mikään edellytys ole huipulla pärjäämiselle.

Yksi suomen riveissä kilpaileva vääntäjä on kuulemma saanut jousen poikki captain of crushin nro 2:n tai 3:n gripperistä. Voi tosin olla legendaa, en suoraan häneltä ole juttua kuullut. :) Sama sälli kuitenkin teki rannekääntöä 125kg:lla.

Jarmo Ruotsalainen, eikä ole legendaa vaan tosi ku vesi.

Yksi suomen riveissä kilpaileva vääntäjä on kuulemma saanut jousen poikki captain of crushin nro 2:n tai 3:n gripperistä. Voi tosin olla legendaa, en suoraan häneltä ole juttua kuullut. :) Sama sälli kuitenkin teki rannekääntöä 125kg:lla.

Jarmo Ruotsalainen, eikä ole legendaa vaan tosi ku vesi.[/QUOTE]
Näin oli ton askösen viestin tarkotus mennä....ja loukkaantuneille: Don`t hate the game if you cant play it...`
mutta joo, onhan se loukkantumisaltis laji...

Weeboom sanoi:
Onhan se kun 2 tripaalipaita-amista tekee sitä valomerkin aikaan. :rolleyes:

Heheh,jokaisessa threadissa on ainaki yksi asianpuolesta tietävä ja puolustaja,oli sitten kyse vaikka paskansyönnistä.

Itsehän olen kova vääntämään ja eipä minua kaduilla turhaan kutsuta The Fly:ksi

Weeboom sanoi:
No eipä voimanostossakaan voimaa nosteta, vaan rautaa. Eli se ei ole voimanostoa. Samalla logiikalla.

Jos oikein pilkkua aletaan viilaamaan, niin sehän olisikin voimaNnosto, jos siinä nostettaisiin voimaa, mutta kun se onkin voimanosto tulkitsisin asian siten, että siinä notetaan voimalla, niin kuin siinä tapahtuukin.

Kanadan kisan jälkeen viime vuonna Heidi voitti maailmanmestaruuden myös Etelä-Afrikassa. Eikä ole pätkääkään ylpeä. Myös äitinsä on tosi mukava, yritti saada mua ja Heidiä yhteen kisojen jälkeen juhlissa:D .

Onko weeboomilla tai jollain muulla tietoa mistä sais ostettua noita kädenvääntöpöytiä? Tai sitten tarkkoja mittoja pöydistä et vois ite värkätä?

pvp sanoi:
Onko weeboomilla tai jollain muulla tietoa mistä sais ostettua noita kädenvääntöpöytiä? Tai sitten tarkkoja mittoja pöydistä et vois ite värkätä?

http://www.proarm.com/ katso sieltä säännöt kohdasta varusteiden mitat tai etusivun alalaidasta myytäviä pöytiä.

ihan hyvä doku oli ja nätti likka :kuola: ...mitä nyt vähän katsoin :nolo:

melko monipuolista näytti treeni olevan. varsinki se kun siinä venäläisessä voimistelutelineessä rimpuili sen 15kg:n lätkän kans :eek:

huumor sanoi:
melko monipuolista näytti treeni olevan. varsinki se kun siinä venäläisessä voimistelutelineessä rimpuili sen 15kg:n lätkän kans :eek:

Samanlainen pitää ottaa projektiksi mökille ens kesäksi... :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom