Kädenvääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koiranen
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikein pahin on vääntää kännipäissään, silloin yleensä rikoo vaan itsensä.
Ja useimmiten on muutama drinkki otettu ennen vääntöö.
Itse myös joskus rikoin kyynärpään humalapäissään ,seurauksena ainakin 6kk kipuu kyynärpäässä.
Ikinä en enää kännissä väännä ja kohta kuitenkin taas

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varoittava esimerkki:
Kättä ei kannata mennä vääntämään. Olkaluu napsahti poikki. 8-12 viikkoa kipsissä. Salille ei asiaa 3-4 kuukauteen. Vitutuksen määrää mahdoton kuvailla.

jaco sanoi:
Kyllä tuo on sitten näköstä touhua. Jätkien kädet oli ihan miten sattuu ja vääntääkkin taitaa saada ihan millä tyylillä/kulmalla hyvänsä.
Joo ei mitenkään mielenkiintoista katsottavaa. Suurin osa ajasta menee näköjään otteen hakemiseen ja muuhun nysväämisen ennen itse vääntöä- :zzzz:

Ihan pelle hommiahan nuo väännöt näyttäis olevan. Ainakin me kun kavereiden kanssa väännetään kättä niin siinä vaan taitetaan toinen käsi vääntävän käden alle tai siis taakse tukemaan ettei käsi lähde luistamaan taaksepäin ja vääntö suoritetaan pelkällä kädellä olkavartta ja ihan hitusen kylkeä apuna käyttäen ja istuaaltaan. Eli mitään tuommoista huvittavaa riuhtomista ei tapahdu. Myöskin istuma asento on sellainen ettei jaloilla haeta lisää voimaa vääntöön.

Nuo väännöt näytti enemmän siltä pena haukka miehet ois vääntäny maksimi sarjaa... juu nou wat ai miin

Amerikan Jeesus sanoi:
Ihan pelle hommiahan nuo väännöt näyttäis olevan. Ainakin me kun kavereiden kanssa väännetään kättä niin siinä vaan taitetaan toinen käsi vääntävän käden alle tai siis taakse tukemaan ettei käsi lähde luistamaan taaksepäin ja vääntö suoritetaan pelkällä kädellä olkavartta ja ihan hitusen kylkeä apuna käyttäen ja istuaaltaan. Eli mitään tuommoista huvittavaa riuhtomista ei tapahdu. Myöskin istuma asento on sellainen ettei jaloilla haeta lisää voimaa vääntöön.
Heh, no onhan se vittumaista kun kukkakeppi voittaa tekniikalla. :D
Sain muuten negatiivista palautetta tässä yksien baarikisojen jälkeen, kun voitin ja koska olin harjoitellut. :lol2:

Weeboomi sanoi:
Heh, no onhan se vittumaista kun kukkakeppi voittaa tekniikalla. :D
Sain muuten negatiivista palautetta tässä yksien baarikisojen jälkeen, kun voitin ja koska olin harjoitellut. :lol2:

No joo onhan se. Toki tämä minun esittämä tyyli ja tuo "kisa" tyyli ovat vähän erilaisia joka suhteessa. Minun harrastamassa tyylissä voittaa se jolla on eniten voimaa ja joka jaksaa vääntää. Tuossa "kisa" väännössä näyttää voittavan se joka on notkeampi ja saa väänneltyä itsensä edullisempaan asentoon. Ei millään pahalla mutta tuo jostain syystä näyttää enemmän pystypainilta kuin käden väännöltä, koska tuossahan väännetään juuri kuten painissa ja yritetään vääntää toinen mies kumoon. Käsihän näyttää seuraavan miestä tuossa hommassa.

Enpä ala ikinä kättä ammatikseni tai edes huvikseen noin vääntämään ja sehän on jokaisen oma asia mistä pitää ja mikä tuntuu hyvältä.

Amerikan Jeesus sanoi:
No joo onhan se. Toki tämä minun esittämä tyyli ja tuo "kisa" tyyli ovat vähän erilaisia joka suhteessa. Minun harrastamassa tyylissä voittaa se jolla on eniten voimaa ja joka jaksaa vääntää. Tuossa "kisa" väännössä näyttää voittavan se joka on notkeampi ja saa väänneltyä itsensä edullisempaan asentoon. Ei millään pahalla mutta tuo jostain syystä näyttää enemmän pystypainilta kuin käden väännöltä, koska tuossahan väännetään juuri kuten painissa ja yritetään vääntää toinen mies kumoon. Käsihän näyttää seuraavan miestä tuossa hommassa.
armwrestling

Sitä "pystypainia" se onkin. Juuri siksi ei pelkkä hanskan voima riitä. Mies sitä kättä siinä ohjaa. Hyvin pitkälti lajissa onkin kyse suotuisaan asemaan pääsemisestä ja epäsuotuisasta poistumiseen. Erilaisilla paineen ohjaamisilla saadaan momentteja paremmiksi, massaa paremmin käyttöön, voiman tuottaminen jopa jalalla jne..

Ei luonnottomia kulmia arvokisoissa katsella, tuomio (varoitus / virhe / tappio) tulee.

Weeboomi sanoi:
armwrestling

Sitä "pystypainia" se onkin. Juuri siksi ei pelkkä hanskan voima riitä. Mies sitä kättä siinä ohjaa. Hyvin pitkälti lajissa onkin kyse suotuisaan asemaan pääsemisestä ja epäsuotuisasta poistumiseen. Erilaisilla paineen ohjaamisilla saadaan momentteja paremmiksi, massaa paremmin käyttöön, voiman tuottaminen jopa jalalla jne..

Ei luonnottomia kulmia arvokisoissa katsella, tuomio (varoitus / virhe / tappio) tulee.

Eli kyse ei siis ole kädenväännöstä :kippis1: :kuvia:

nyt en kyllä aivan ymmärrä tuota logiikkaasi..

koska se ei ole keihäänheittämistä kädellä.

VelttoV sanoi:
Miksi sitten keihäänheitossa saa ottaa jaloilla vauhtia?
Hieman :offtopic:

Räty kommentoi aikoinaan:
"Keihäänheitossa on nyt vaan jostain syystä kumma tapa juosta lyhyt matka ennen heittoa." :lol2:

Kaveri olisi heittänyt varmaan saman verran paikaltaan :)

Toinen hyvä kommentti:

Haastattelija kysyy Rädyltä hyvin menneen kisan jälkeen:

"Taisi palkintosija maistua mukavalta taas pitkästä aikaa kun innostuit jopa vilkuttamaan yleisölle korokkeelta?"

Räty vastaa omaan kuivaan tyyliinsä: "Vittuillakseni heilutin."

En ole tainnut pariin vuoteen vääntää kättä, mutta aikasemmin tuli paljon väänneltyä, lähinnä kännissä, ihan huvin vuoksi.
Oma tekniikkani oli ensin käänsin ranteen, jos se onnistui homma oli melkein siinä, siitä väänsin pöytään.
Tekniikka jotenkin muokkautui hyväksi, sen huomasin siinä ettei vasemmalla kädellä mennyt niin hyvin.
Mä en tiedä meneekö sääntöjen mukaan, mutta mulla toimi hyvin.
Itselläni lihaksista tärkein oli vahvat forkut, nimenomaan rannekääntöä tein paljon.
Toinen mikä mielestäni vaikuttaa paljon on vahva selkä.

Eihän kädenvääntökään ole kädenvääntöä kädellä. Kaverin kättä siinä väännetään. Eli vastapuolen käsi on se objekti, ei oma käsi. Kädenvääntö...

Sormikoukkukin olisi aika tylsää, jos loppuruumista ei saisi käyttää...

Haluan kertoa varoittavan esimerkin kädenväännöstä.

Kaverin kanssa ollaan kisailtu miehekkyydestä iät ja ajat kädenvännöllä.
Eilen alkuillasta otimme matsin ja vääntö lähti hyvin tasaisesti kunnes tapahtui jotain odottamattomanta. Väänsimme naamat irvessä (tasainen tilanne, olin hitusen voitolla.),kunnes kuulu omasta kädestä armoton rusaus(kaveri tietty käänsi lisää kun kakki tapahtu niin nopeesti), eli mun olkapää oli niinkuin väännön alkuasennossa, mutta ranne painui päytään kiinni(käsi niinkuin 90 väärässä suunnassa) . Nousin pystyyn ja käsi heilui holtittomasti ilman mitään kontrollia.
Alkoi silmissä sumenemaan ja väkisin selälleen lattialle. Kipu oli aivan sietämätön.

Pyysin muijakaveria soittaamaan ambulanssin, koska en päässyt maasta ylös shokin/pahanolon/kivun vuoksi. Käsi turposi hetkessä siunertäväksi hauiksen alaosasta ja ojentajan alaosasta. Noh,siihen tuli sitten ambulannssi ja mittasi promillet joita oli vaan 0.3(ilmeisesti siksi mittasivat että tietää vähän paljon laittaa kipulääkettä)sen jälkeen pisti tipan ja jotain mömmöjä suoneen että vähän kivut laskivat.

Sairaalassa diagnoosi oli itselleni erittäin suuri pettymys. Olkaluu poikki oikein kunnolla alaosasta. Kipsi seuraavat 8 viikkoa vähintään. Viikonpäästä tarkastus onko lähtenyt edes vähän luutumaan, muuten joudutaan leikkaamaan.

Perkele, juurikun treenit kulki muutenkin hyvin.

Kivuista vielä sen verran että multa on murtunut jalkapöytä, olkaluunyläosa sekä sääriluu. Mutta sitä kipua mikä eilen tuli tosta kädenväännöstä ja käden taitumisesta luonnottomaan asentoon sekä siitä kun lääkärit väänsivät luun oikeaan asentoon kipsauksen yhteydessä ei voi sanoin kuvailla,tajunnan lähtö ei ollut kaukana.

Mitä opin tästä, en aio ikinä vääntää enään kättä kenenkään kanssa.

Milloinkohan pääsen aloittelemman kunnon treenin? Paino nyt 80kg rasva noin 12%...varmaan kuihdun ihan käsiin. Oisko vinkkejä ettei kuihtuisi ihan täysin?

Vastaavia kokemuksia?

Auts!! Otan osaa, tuo kuulostaa jo aika ikävältä. :(
Sun pitäis varmaan vetää runsaasti proteiinia, kolmekaan grammaa per painokilo ei oo pahasta. Se ainakin mulla vähentää lihaskatoa, jos en jostain syystä pääse hetkeen treenaamaan.

Just ehdotin kavereill kädenvääntöä... En taidakaan vääntää. Tosin eihän sitä ikinä usko että itelle vois sattua noin.. "mun käsihän ei noin heikko oo!" -tyylillä, mutta kyllä se vaan voi olla.

Saapas sanoi:
Auts!! Otan osaa, tuo kuulostaa jo aika ikävältä. :(
Sun pitäis varmaan vetää runsaasti proteiinia, kolmekaan grammaa per painokilo ei oo pahasta. Se ainakin mulla vähentää lihaskatoa, jos en jostain syystä pääse hetkeen treenaamaan.

Just ehdotin kavereill kädenvääntöä... En taidakaan vääntää. Tosin eihän sitä ikinä usko että itelle vois sattua noin.. "mun käsihän ei noin heikko oo!" -tyylillä, mutta kyllä se vaan voi olla.

Niinpä, en ole ruokaiaineidenkansa mikään pro henkilö. Mutta jos maalais järjellä aatelis ni paljon maitotuoteita(jos luutus nopeammin) ja runsaasti protskua ja muutenkin paljon terveelistä safkaa naamariin ettei kuihtuis. Mutta AINUT hyvä puoli tässä hommassa on se että motivaatio varmasti nousee taivaisiin pumppaamaan kunnolla heti kun käsi kestää(ois vähän sama kun aloittas treenin nollasta).

Mietiskelin vaan tossa miten tehdä esim haukkaria , penkkiä, ym...kun murtunut käsi on varmaan tuplasti heikompi kuin ehjä käsi.. ??

Kparta sanoi:
Mietiskelin vaan tossa miten tehdä esim haukkaria , penkkiä, ym...kun murtunut käsi on varmaan tuplasti heikompi kuin ehjä käsi.. ??
Kyllä se lihasmuisti palauttaa lihat ja voimat takasin ajan kuluessa. Minä varmaankin treenaisin kevyesti sitä ehjää puolta ja sitä mukaa kun toinen vahvistuu, ottaisin sillä kiinni tervettä puolta. Sit vasta kun ne on tasavahvoja, rupeisin vetämään kovaa. On ikävä kun toinen puoli on selkeästi vahvempi kuin toinen.
Penkkiä ja sun muita molempia käsi vaativia liikkeitähän et nyt ainakaan aluksi voi tehdä ja sitten kun kipsin saat pois, niin aloita tosi kevyesti, ettet pasko ihan lopullisesti kättäs. Lääkäri osaa varmasti antaa aika tarkat ohjeet ja niitä tosiaan kannattaa noudattaakin, vaikka ne taitaa kuulostaa aika liioitetuilta.

Tosin nythän sulla on tosi hyvä tilanne keskittyä jalkoihin. Raiskaat niitä oikeen kunnolla, heti kun ne ei enää oo kipeet, niin uudestaan vaan salille!! :evil:
Mittaa pohkeet sekä reidet ja kato kuinka monta senttiä saat ne suuremmiksi kunnon panostuksella.

Lisäks (mutulla menee) kovaa treenaaminen tehostaa koko kehon proteiinisynteesiä, jolloin myös treenaamattomien lihaksien kato pienenee. Eli et välttämättä menetä niin paljoa lihasta yläkropasta, vaikka et sitä täyspainoisesti treenaisikaan. :)

Kparta sanoi:
Haluan kertoa varoittavan esimerkin kädenväännöstä.

Kaverin kanssa ollaan kisailtu miehekkyydestä iät ja ajat kädenvännöllä.
Eilen alkuillasta otimme matsin ja vääntö lähti hyvin tasaisesti kunnes tapahtui jotain odottamattomanta. Väänsimme naamat irvessä (tasainen tilanne, olin hitusen voitolla.),kunnes kuulu omasta kädestä armoton rusaus(kaveri tietty käänsi lisää kun kakki tapahtu niin nopeesti), eli mun olkapää oli niinkuin väännön alkuasennossa, mutta ranne painui päytään kiinni(käsi niinkuin 90 väärässä suunnassa) . Nousin pystyyn ja käsi heilui holtittomasti ilman mitään kontrollia.
Alkoi silmissä sumenemaan ja väkisin selälleen lattialle. Kipu oli aivan sietämätön.

Pyysin muijakaveria soittaamaan ambulanssin, koska en päässyt maasta ylös shokin/pahanolon/kivun vuoksi. Käsi turposi hetkessä siunertäväksi hauiksen alaosasta ja ojentajan alaosasta. Noh,siihen tuli sitten ambulannssi ja mittasi promillet joita oli vaan 0.3(ilmeisesti siksi mittasivat että tietää vähän paljon laittaa kipulääkettä)sen jälkeen pisti tipan ja jotain mömmöjä suoneen että vähän kivut laskivat.

Sairaalassa diagnoosi oli itselleni erittäin suuri pettymys. Olkaluu poikki oikein kunnolla alaosasta. Kipsi seuraavat 8 viikkoa vähintään. Viikonpäästä tarkastus onko lähtenyt edes vähän luutumaan, muuten joudutaan leikkaamaan.

Perkele, juurikun treenit kulki muutenkin hyvin.

Kivuista vielä sen verran että multa on murtunut jalkapöytä, olkaluunyläosa sekä sääriluu. Mutta sitä kipua mikä eilen tuli tosta kädenväännöstä ja käden taitumisesta luonnottomaan asentoon sekä siitä kun lääkärit väänsivät luun oikeaan asentoon kipsauksen yhteydessä ei voi sanoin kuvailla,tajunnan lähtö ei ollut kaukana.

Mitä opin tästä, en aio ikinä vääntää enään kättä kenenkään kanssa.

Milloinkohan pääsen aloittelemman kunnon treenin? Paino nyt 80kg rasva noin 12%...varmaan kuihdun ihan käsiin. Oisko vinkkejä ettei kuihtuisi ihan täysin?

Vastaavia kokemuksia?

Tällä palstalla olen aikaisemmin varoittanut kädenväännöstä.

Voin sanoa, että semmoset puoli vuotta vähintään menee. Itselläni murtui olkaluu vastaavassa tilanteessa kädenväännössä viime huhtikuun lopulla. Baarissa tuli väännettyä ja itse olin myös silloin voitolla, kunnes armoton pamaus kuului ja käsi retkahti luonnottomaan asentoon. Ambulanssilla siitä sitten sairaalaan. Olkaluu murtunut kyynärpään yläpuolelta. Käsi kokokipsissä 2 kuukautta, jonka jälkeen laitettiin pienempi kipsi.

Aluksi kerrottiin, että salille pääsee sitten vasta syksyllä. No, syksyllä sitten sanottiin, että aikaisintaan ensi vuonna. Röntgen on taas marraskuun loppupuolella, jolloin voidaan sanoa taas tarkemmin miten käsi jaksaa. Kädellä voi jo nostaa jotain pientä, kuten kirjoja ja paistinpannua.

Että semmonen opetus tuli siitä, että kättä en väännä enää koskaan. Paino on tippunut 82kg->72kg tämän aikana. Penkiltä nousi semmoset 110kg. Nyt tuskin saisin tankoakaan ylös. Onneksi lihasmuisti varmasti toimii, joten eiköhän jos ensi vuonna pääsis taas salille, niin vois alottaa kaiken alusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom