käden suoristus sattuu!!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
moi

koitin ettii haullakin, mutta ei löytynyt viel tälläistä kysymystä.

Mulla tosiaan vaivaa ikävästi toi kyynärpää.. eli paljoa ei ojentajia voi treenata nyt. Oon työteveyshuollon kautta käyny lekurissakin näyttää, röntgen ja ultraäänikuvatkin on otettu.. ei kuulemma mitään vikaa.
magneettikuvaukseen oon nyt jonossa ja ennen fysioterapiaan menoa, joka siis on maksullista, pitäis varmaan kysyy onko kellään muulla ollut vastaavaa vikaa/vaivaa

eli lyhyt kuvaus:

pystyn hyvin suoristamaan käden aina 175 asteeseen asti, mutta se ihan viimeisin käden suoristus sattuu kyynärpäähän.. tuntuis et kipu tulis lupiosta, mutta kun kädellä "hieroo" niin lähes joka paikka aristaa

eli olisko kyseessä vaan joku vammanen rasitusvamma, joka lähtis levolla.
pitäiskö mennä fysioon? kotikonsteja? kokemuksia?

joo tutulla oli toi sama siin on semmonen pallonivel menny halki, eli ei oikee muutaku meen sairaalaa ni ne amputoi sen pois ni ei oo kipuu enää.... heh no ei vaiskaa en tiiä tarkemmin mut mul on välil ollu jos meinaat tos kyynärpään kohalla semmonen et ois luu muljahtanu et ei saa suoraks mut se on menny sit ain ohi ku on pitäny sitä vaik levossa....

Änkeän nyt tähän samaan threadiin kun itsellä on samantyyppinen ongelma.
Elikkä toinen kyynärpää rutisee ikävän kuuloisesti joitakin liikkeitä tehdessä jos käden suoristaa loppuun asti. Hirvittävän kivuliasta se ei ole mutta kohtuullisen karseaa kuitenkin. T-tankosoutu esimerkiksi saa tämän aikaan ja olenkin ruvennut välttelemään koko liikettä. Otteen leveyttä olen koittanut vaihdella mutta ei ole auttanut. Toinen murheenkryyni on ylätaljan veto kapealla kahvalla, siitä ei tule mitään. Leveällä otteella onnistuu kyllä.
Missäköhän mahtaa olla vika? Kyynärpäässä vai tekniikassa...?
Käden suoristaminen sinänsä ei tuota mitään ongelmaa, vain noissa mainituissa liikkeissä.

Änkeän nyt tähän samaan threadiin kun itsellä on samantyyppinen ongelma.
Elikkä toinen kyynärpää rutisee ikävän kuuloisesti joitakin liikkeitä tehdessä jos käden suoristaa loppuun asti. Hirvittävän kivuliasta se ei ole mutta kohtuullisen karseaa kuitenkin. T-tankosoutu esimerkiksi saa tämän aikaan ja olenkin ruvennut välttelemään koko liikettä. Otteen leveyttä olen koittanut vaihdella mutta ei ole auttanut. Toinen murheenkryyni on ylätaljan veto kapealla kahvalla, siitä ei tule mitään. Leveällä otteella onnistuu kyllä.
Missäköhän mahtaa olla vika? Kyynärpäässä vai tekniikassa...?
Käden suoristaminen sinänsä ei tuota mitään ongelmaa, vain noissa mainituissa liikkeissä.

Minäkin liityn omalta osaltani ko. vaivasten kerhoon. Leukojen veto on totaalisesti pois kuvioista, kun kipu on niin kovaa. Samoin käsien pesussa tuleva liike sattuu aivan törkeesti, vaikka tuossa pestessä ei kovaa rasitusta kyynärpäille edes tule!

mulla oli samantapaista vaivaa kun aikoinaan tuli hiusmurtuma tohon kyynärpään tienoille... en tiiä minkä takia sitä ei silloin havaittu heti kun vasta toinen kerta lääkärissä tuotti "tulosta". Silloinkin diagnoosi oli että kun se on jo tapahtunut aiemmin niin sitä ei voi enää kipsata. meni siinä sitten yks kausi jääkiekkoa persiilleen ja puntistakaan ei tosiaan oikeen tullu mitään jos meni käden suoraksi asti päästämään...se oli sitten enempikin semmosita sydänpotilaan kuntoutusta se meikän reeni...(niinkai se vissiin on vieläkin...:))

mulla oli samantapaista vaivaa kun aikoinaan tuli hiusmurtuma tohon kyynärpään tienoille... en tiiä minkä takia sitä ei silloin havaittu heti kun vasta toinen kerta lääkärissä tuotti "tulosta". Silloinkin diagnoosi oli että kun se on jo tapahtunut aiemmin niin sitä ei voi enää kipsata. meni siinä sitten yks kausi jääkiekkoa persiilleen ja puntistakaan ei tosiaan oikeen tullu mitään jos meni käden suoraksi asti päästämään...se oli sitten enempikin semmosita sydänpotilaan kuntoutusta se meikän reeni...(niinkai se vissiin on vieläkin...:))

NO KIVA!

sitä ne lekuritkin pelotteli.. et kun röntgenissä ei näy niin pienet hiusmurtumat vaan ne kuulemma näkyy vaan magneettikuvassa..kai on sit pakko mennä ettei menis pahemmaksi..nyt kuitenkin elää voi normaalistikkin ilman ojentaja treeniä :D

Nyt onki hyvä aikaa nostaa tämmönen vanha thredi ylös..

Eli siis otsikon mukaisesti käden suoristus sattuu, ja ihan pirusti. Koukussa kun käsi on, niin ei tunnu mitenkään erikoiselta (vähän ehkä kipua edellisen suoristuksen jäliltä), mutta kun kättä lähtee suoristamaan, niin tuossa aika loppuvaiheessa vihlasee niin pirusti tosta kyynärpään yläpuolelta (ojentajan puolelta).

Niin ja siis toisin ku kaikki muut mitä täällä lueskellu, ei ole aimmein tuntunut kipua mitään liikkeitä tehdessä, mattoja hakkaillessa tms.. kipu vaan alkoi yhtäkkiä.. >:

Nyt onki hyvä aikaa nostaa tämmönen vanha thredi ylös..

Eli siis otsikon mukaisesti käden suoristus sattuu, ja ihan pirusti. Koukussa kun käsi on, niin ei tunnu mitenkään erikoiselta (vähän ehkä kipua edellisen suoristuksen jäliltä), mutta kun kättä lähtee suoristamaan, niin tuossa aika loppuvaiheessa vihlasee niin pirusti tosta kyynärpään yläpuolelta (ojentajan puolelta).

Niin ja siis toisin ku kaikki muut mitä täällä lueskellu, ei ole aimmein tuntunut kipua mitään liikkeitä tehdessä, mattoja hakkaillessa tms.. kipu vaan alkoi yhtäkkiä.. >:

Meikäläisellä ollut täysin samanlainen vaiva kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerran kesti noin neljä kuukautta että hellitti kokonaan ja pystyin taas suoristamaan käden kokonaan. Muistan varmasti lopun elämän sen aamun kun heräsin ja kipu oli poissa ja kättä pystyi liikuttamaan normaalisti. Tuohon vaivaan koitettiin akupunktiota, lekureilla kävin sitä näyttämässä ja fysioterapeutilla kävin. En saanut siihen mitään apua oikeen mistään suunnalta vaan yhtäkkiä se sitten parani.
Nyt taas pari viikkoa sitten tuli uudestaan ja kesti pari päivää että oli taas normaali.

Piti tuohon lisätä vielä että röntgenkuvissa näkyi jonkinlainen irtopala kyynerpäässä, siis joku luu, mikä ei ollut luutunut kunnolla. Ja "lukkiutuminen" aiheutui siitä että se palanen liikkui siellä johonki paikkaan, että käden suoristaminen tuotti hirveetä kipua.

Mullakin tuli samanlainen ongelma molempiin käsiin oikeastaan aivan yhtaikaa. Yhden käden ranskalaisella oli kyllä jotain osuutta asiaan. Nyt olen jättänyt nuo kaikkein pahimmilta tuntuvat liikkeet pois, että kipu ei liikaa yltyisi. Kipuiluun on auttanut särkylääke ja kylmägeeli.

Eikö tämä kuuluisi kuitenkin tuonne Urheiluvammat ja lihashuolto -osioon? ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla taas vasen kyynärpää loksahtaa kummasti suoristettaessa eli myös treenatessa. Ei käy kipeää, mutta jotenkin silti häiritsee vähän...

Mulla tosiaan vaivaa ikävästi toi kyynärpää.. pitäis varmaan kysyy onko kellään muulla ollut vastaavaa vikaa/vaivaa
eli olisko kyseessä vaan joku vammanen rasitusvamma, joka lähtis levolla.
Mulla on ollut vasen kyynärpää kipeenä vuodesta -94. Silloin kyynär operoitiin tenniskyynärpäänä :(
Luulin, et kun tikit otetaan veke niin johan teen taas mm. kapeeta ja leveetä penkkii, mut kissanpaskat - unta voin korkeintaan penkkipunnerruksesta nähdä.
Kyynärsärky on välillä sitä luokkaa ettei ojentajia voi viikkoihin treenata edes pienillä painoilla.
Kyynärpää on aina hieman koukussa (nivelrikosta johtuvaa?).
Kuvattu on moneenkin kertaa ja vammat ovat lisääntyneet iän myötä. On kulumaa, nivelrikkoa, kiinnikkeitä, jokin ironainen luunsirukin kuulemma siä kieppuu.
Lepoakin olen joskus pitänyt jopa kokonaisen kuukaudenkin, mut kipu on ja pysyy.
Kyllä se niin on, että jos punttii nostelee vähänkin enemmän niin aina sattuu, toisinaan enemmän.
Ei muuta ku kovaa treeniä ja kipua kohti :D

Otsikon oloista käsivaivaa potenut jo pidemmän aikaa itsekin. Suoristuksen lisäksi vielä pahempia ongelmia tuottaa hauiskääntö, jossa vihlaisee n. 1/3 koukistuksen kohdalla. Mutkatangolla ja pienillä käsipainoilla pitänyt vajaata liikettä veivailla. Hammeria voi tehdä ihan ok, eli rotaatiossa mättää.

Lääkäriin ja heti...Siis oikeaan lääkäriin.Unohtakaa työterveys lekurit ja hoitajat.Osaahan ne flunssan hoitaa,mutta tuo vaiva ei buranalla parane.Itse vetkutin lääkäriin menoa olkapäävaivan takia kuukausia..Toipuminen vei n.1,5vuotta:( Mitä aikaisemmin vika löytyy,sen nopeampaa on kehitys/kuntoutuminen.

Back
Ylös Bottom