KÄVELY-dilemma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aiemmin tuli jo tosta kahden kuukauden ajan kestävästä "kevät-kiristelystä" mainittua ja aamuaerobiset alkavat huomenna. Juuri tulin kämpille "harjoituslenkiltä", jossa mittasin suurin piirtein n. tunnin reippaan kävelylenkin. Ei vittu. Musta tuntuu, että tuo reipas kävelykin on ihan tyhjän kanssa. Pientä kuumotusta ja lämpöä lukuun ottamatta olo on normaali. Hiestä ei tietoakaan.

Tämän vuoksi kysynkin...onko tuo aamuaerobinen reippaalla kävelyllä suoritettuna sittenkään toimiva juttu kaikille?? Omaan kilpaurheilu-taustan ja hölkkä puuduttaa tällä hetkellä täydellisesti, joten ajattelin kokeilla kävelyä vaihtelun vuoksi. Äskeisen kävelylenkin perusteella voisin jopa vannoa,että vaikka sen tekisin 3-4 aamuna viikossa, ei tuloksia rasvan palamisessa tapahtuisi. Sen verran mitäänsanomaton tuo kävelyhomma on. (Kävely oli siis niin reipasta kuin minusta lähtee, mutta eipä tunnu missään)

:(

Lisää vähän tempoa, eli tennaria sutjakammin toisen eteen. Kyllä minä ainakin saan kunnon lämmöt päälle, kun heitän vaatetta reilun kerroksen päälle, tyhjä vatsa, jossa velloo 0.5l vettä, sekä 200-300mg kofua.

Oletko koittanut ottaa thermogeenisiä valmisteita ennen lenkkiä? (vihreä tee, kahvi, tauriini....?)

Tai sit sulla vaan on taustasi vuoksi niin KOVA yleiskunto, ettei hiki helposti irtoa, utta energiankulutusta nuo lenkit lisää huomattavasti silti! Eli täten saat kulutusta hinattua yläkanttiin, joka on yksi dietin kulmakivistä! Tuli hiki, eli ei :)

Oli oikein tai väärin niin mä ainakin juoksen vähintäänkin kohtuullista vauhtia samalla vaivalla jos lenkille lähden,jotenkin eläkeläis touhua tollanen kävely lenkkeily.

Fabien sanoi:
Sen verran mitäänsanomaton tuo kävelyhomma on. (Kävely oli siis niin reipasta kuin minusta lähtee, mutta eipä tunnu missään)

Jep ja pirun tylsää. Minä mieluummin syön hiukan vähemmän, kuin teen tunnin kävelylenkkejä.

Tahvo Tohveli sanoi:
Jep ja pirun tylsää. Minä mieluummin syön hiukan vähemmän, kuin teen tunnin kävelylenkkejä.

Minä taas en :)

Itsekin vihasin aamulenkkejä yli kaiken, mutta elämäni muutti Creativen kannettava Mp3 soitin 512 Megatavun muistilla!

Tämän ansiosta lenkitkin maistuu nannalta, ja yleensä korvissa raikaa Rocky Soundtrack :) Fiilis nousee heti toiseen potenssiin!

Ei kannata aina lenkkeillä samoja polkuja, vaan vaihdella maisemia!

L0b0 sanoi:
Minä taas en :)

Itsekin vihasin aamulenkkejä yli kaiken, mutta elämäni muutti Creativen kannettava Mp3 soitin 512 Megatavun muistilla!

Tämän ansiosta lenkitkin maistuu nannalta, ja yleensä korvissa raikaa Rocky Soundtrack :) Fiilis nousee heti toiseen potenssiin!

Ei kannata aina lenkkeillä samoja polkuja, vaan vaihdella maisemia!

Mua ainakin aluks vit..taa herätä aamulla 04:45 heittää tunnin lenkki ja lähtee töihin, mutta kun siihen rytmiin pääsee ni sitä lähtee ihan mielellään! Lenkillä piristyy kunnolla ja saa jotenkin energiaa koko päiväks. Ja toi musiikin kuuntelu auttaa ihan perkeleesti!!

Energiaa kuluu ihan saman verran olit miten hyvässä kunnossa tahansa. Mua ei saa millään lähtemään aamulenkille ellei ole CD-soitinta mukana, musiikkia kuunellessa se tunti hurahtaa nopeasti.

Tietenkin aamuaerobisella voi tehdä HIITiä milloin ei mene tuota tuntia tuohon hommaan...

Pelimies on erimies ja ottaa sauvat mukaan. :kippis1:

Itsehän hakkaan säkkiä tai poljen pyörää. Juostua tulee lähinnä vain HIITiä tehdessä.

Hikimittari parasmittari ja tyhjääkin parempaa on käydä postilaatikolla... miettikäähän sitä. :) Mä en ole juoksuihmisiä, mutta koirat pakottaa ulos. Aerobistako? Miten sen nyt ottaa... joskus enemmän ja toisinaan taas vähemmän, mutta aina tyhjää parempi. Raitis ilma tekee hyvää ja vaikka ittensä joutuu joskus enemmän kuin väkisin vääntään ulos ja kun vielä päälle potuttaa en voi takas tullessa olla sanomatta etteikö olis tehny hyvää vaikka lenkki olis menny alta penkin. Mut jokainen omalla tavallaan. Aerobista, vähemmän safgaa tms. Kroppaa kun kuuntelee ni löytyy se varmasti itelle paras ja luultavimminmyös tehokkain tapa. Ei oo syntiä olla ilman aerobisia :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jep, sauvat käteen ja vauhtia lisää. Jalat ei puudu mutta takaolkapäät sitäkin enemmän :(

Fabien: -Pistä aamulenkillesi hiukan normaalialenkkiä reilummin kuteita niskaasi ja juokse/hölkkää ensimmäiset 5-10min. että saat hien kunnolla pintaan. Loppulenkin hien pitäs "lentää" ihan reippalla kävelylläkin.

pollo sanoi:
Pelimies on erimies ja ottaa sauvat mukaan. :kippis1:
Näinpä, tällä itekki sain enemmä irti kävelylenkeistä

L0b0 sanoi:
Tai sit sulla vaan on taustasi vuoksi niin KOVA yleiskunto, ettei hiki helposti irtoa, utta energiankulutusta nuo lenkit lisää huomattavasti silti!

Itse asiassa hyväkuntoisilla alkaa hiki irrota nopeammin (kun rasitus on suhteessa sama kuin huonokuntoisilla), koska kehon lämmönsäätelyjärjestelmä toimii paremmin.

Edelleen, lenkki, jonka aikana syke ei nouse juuri yhtään (sykekään harvemmin nouse ellei tule edes lämmin) ei sitä energiaa isommin kuluta. Ja tuskinpa buustaa aineenvaihduntaakaan.

Fabienin kannattaa nyt lisätä vauhtia, ruveta hölkkäämään tai ottaa sauvat mukaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom