Jutta ja puolenvuoden superdieetit

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No olen pahoillani jos en ole perehtynyt narkkareiden hoitoon. No joka tapauksessa on eri asia parantaa syömishäiriöö kuin narkkaria....
Ei varmaan ole helppoa, kun tulee näitä vierotusoireita.
Tuossa formaatissa ilmeisestin riittää, kun potilaita ohjataan pelkästään ruokailutottumuksissa?
Luultavastin liikuntaa pitää toisella osapuolella jopa rajoittaa.
http://www.katsomo.fi/?treeId=33011050

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei varmaan ole helppoa, kun tulee näitä vierotusoireita.
Tuossa formaatissa ilmeisestin riittää, kun potilaita ohjataan pelkästään ruokailutottumuksissa?
Luultavastin liikuntaa pitää toisella osapuolella jopa rajoittaa.
http://www.katsomo.fi/?treeId=33011050

Kukaan ei ole väittänyt että helppoa olisi mutta tarviiko jumalauta ollakaan, koska itse on itsensä tuohon kuntoon päästänyt ja kyllähän se pitää ymmärtää että töitä pitää tehdä että pääsee normaali painoseksi.

Eihän sitä narkkariltakaan heti kaikkia aineita voi kerralla viedä;)
Mutta edelleen ole sitä mieltä, että ei ole mitää järkeä/hyötyä vetää jotain "pakkotoistoja" henkilölle, jolla on huomattava ylipaino ja on aloittamassa ehkä elämässään ensimmäistä kertaa liikuntaharrastusta!!
Vai meinasitko, että heti luulot pois läskeiltä:D

Veikkaanpa että nuo "viimeiset toistot" tuollaisella laiskalla ja itsekurittomalla on kaikkea muuta kuin todellisia pakkotoistoja, tuon tyyppiset ihmiset varmaan muuten jättäisivat sarjat heti kesken kun hiukankin alkaa tuntumaan pahalta.

Veikkaanpa että nuo "viimeiset toistot" tuollaisella laiskalla ja itsekurittomalla on kaikkea muuta kuin todellisia pakkotoistoja, tuon tyyppiset ihmiset varmaan muuten jättäisivat sarjat heti kesken kun hiukankin alkaa tuntumaan pahalta.

Aikalailla noin. Silloin kun treeni alkaa tuntumaan rankalta ollaan siirrytty pois mukavuusalueelta, ja siellä pysytteleminen on lihavalle leppoisaa. Tulokset kuitenkin tehdään juuri siellä oman mukavuusalueen ulkopuolella. No pain, no gain.

Hän halusi laihtua ja laihtui. Luuli olevansa motivoitunut ja varmasti omalla tavallaan olikin, mutta itsekuri alkoi pelaamaan vasta hetken totuttelun jälkeen ja alku meni plörinäksi. Huom: taustalla BED-syömishäiriö. Yksin tuo ei olisi koskaan onnistunut, joten todella hyvä että sinne meni. Juuri tuollaisia ihmisiä pitää ohjelmaan ja valmennuksiin saada koska muuten eivät onnistu. Kaisan tyyppinen ihminen on juuri se joka tarvii ohjausta ja kovaa tsemppausta joten täysin oikea paikka hänelle.

Ja kyllä, tiesivät varmaan mihin olivat ryhtymässä, mutta asioiden tietäminen ja niistä puhuminen on aivan eri asia kuin niiden toteuttaminen.
Mä katsoin vain alkuosan siitä ohjelmasta, kun meni hermot siihen ininään ja selittelyyn ja valehteluun. Tästä ketjusta ymmärsin, että kiloja olisi karissut kokonaisuudessaan vain se 8 kg ja että aikoi jatkaa normimässyttelyään kuukauden kun ohjelma oli paketissa, joten mun kommentti oli siltä pohjalta. Mutta kiva, että laihtui sitten kunnolla ja sai itsekuria elämäänsä kuitenkin vaikka alku oli hankala.

Aikalailla noin. Silloin kun treeni alkaa tuntumaan rankalta ollaan siirrytty pois mukavuusalueelta, ja siellä pysytteleminen on lihavalle leppoisaa. Tulokset kuitenkin tehdään juuri siellä oman mukavuusalueen ulkopuolella. No pain, no gain.
Eikö se ole jo riittävä poistuminen "mukavuusalueelta", kun pitsat ja suklaat vaihtuvat salaattiin;)
Siihen sitä jumpaa, niin se riittäisi aivan varmastin, kuin se että lisänä viedään nainen salille johonkin jalkaprässin alle punnertamaan, kun omastakin takaa olisi painoa tehdä jalkareeniä;)
Tuo porrasjumppa oli tosi hyvää harjoitusta tuolle tytölle.

Mähän en katsonut ohjelmaa lainkaan siksi mun mielipide on tärkein.:D

Yleisellä tasolla kuitenkin muutamia ajatuksia:

- Täysin liikuntaa harrastamaton ihminen taitaa imeä lihaksiinsa jonkin määrän nesteitä kuntosaliharjottelun aloitettuaan...

- Täysin liikuntaa harrastamattoman ihmisen ei musta kannata alkaa tekemään sarjoja heti loppuun asti pakkotoistoista puhumattakaan. Mun mielestä on tarkoituksen mukaisempaa saada se ihminen mahdollisimman nopeasti uudestaan treenin ja liikunnan pariin kuin lihaskipujen takia vuoteeseen.

- Mun mielestä tämmöisessä tapauksessa valmennuksen haastavin osuus ei ole sen tietotaidon hankkiminen ja välittäminen asiakkaalle. Aika moni tietää riittävästi liikunnasta ja ravinnosta, että saisi liikuntaa harrastamattoman ja liikaa syöneen ihmisen hoikentumaan. Minusta haastavinta on motivointi. Miten saada ihminen muuttamaan elämäntapansa? Miten saada liikkumaan ihminen, joka ei pidä liikunnasta ja treenaamisesta? Miten saada ihminen kiinnostumaan ruoasta muuten kuin makunäkökulmasta? Musta tossa tarvitaan pelisilmää. Osalle toimii järkipuhe, osalle tsemppaaminen hyvällä ja osalle tsemppaaminen pahalla. Mä en ole ikinä ymmärtänyt PT:tä, koska mä henkilökohtaisesti en jaksa jutella treenistä ja ravinnosta sellaisen kanssa, jolla ei ole luontaista intohimoa selvittää asioita itse. Mä näen aina asian sen tiedonhalun kautta. En pystyisi ikinä oksentamaan valmiiksi pureskeltua elämäntapamuutospalloa sellaisen sameasilmäisen kyselijän suuhun, joka toteaisi mulle "tee minusta hoikka". Jos et ota selvää itse, sua ei kiinnosta tarpeeksi.

- Viimeiseksi, muttei vähäisemmäksi. Tämä on TV:tä ja siihen kuuluu draamaa.;)

Mua vaivaa hieman näissä riippuvuus asioissa omakohtaisen kokemuksena se että sä olet heti toivoton tapaus jos et laakista pääse eroon ongelmastasi. Mulle esimerkiksi toitotettiin sitä päivän selvää asiaa vaan et sun täytyy lopettaa. Ja kun muutama repsahdus tuli niin sanottiin suoraan että on jonossa muitakin että kannattaako sun jatkaa hoitoa.nLoppujen lopuksi musta tuntuu että riippuvuudesta ei pääse eroon ellet sä löydä sellaista elämäntapaa joka siihen kannustaa.

Hän halusi laihtua ja laihtui. Luuli olevansa motivoitunut ja varmasti omalla tavallaan olikin, mutta itsekuri alkoi pelaamaan vasta hetken totuttelun jälkeen ja alku meni plörinäksi. Huom: taustalla BED-syömishäiriö. Yksin tuo ei olisi koskaan onnistunut, joten todella hyvä että sinne meni. Juuri tuollaisia ihmisiä pitää ohjelmaan ja valmennuksiin saada koska muuten eivät onnistu. Kaisan tyyppinen ihminen on juuri se joka tarvii ohjausta ja kovaa tsemppausta joten täysin oikea paikka hänelle.

Ja kyllä, tiesivät varmaan mihin olivat ryhtymässä, mutta asioiden tietäminen ja niistä puhuminen on aivan eri asia kuin niiden toteuttaminen.

Mä en ole ihan täysin samaa mieltä tosta tylyttämisestä ja täysillä vetämisestä; ihmiset ovat erilaisia. Mutta siitä olen erittäin samaa mieltä, että juuri tuollaisia ihmisiä ohjelmassa pitääkin olla. Kaisa vastaa varmasti erittäin hyvin tyypillistä ahmimalla lihonnutta nuorta, ja on vain hyvä että ohjelmassa näytetään noita sudenkuoppia ja vaikeuksia.

Toisille sopii pelkkä body-kuvien katselu motivaatioksi; toisille on parempi nähdä että kaikki ei aina onnistu tai ole helppoa, mutta vaikeudet voi voittaa ja että silloinkin kannattaa tehdä, kun tavoite ei onnistu täydellisesti. Okei, tavoiteltu 45 kg ei onnistunut ja se oli varmasti omaa syytä, mutta jokainen pudotettu kilo on parempi kuin se, että olisi jatkanut himassa paisumista.

Eikö se ole jo riittävä poistuminen "mukavuusalueelta", kun pitsat ja suklaat vaihtuvat salaattiin;)
Siihen sitä jumpaa, niin se riittäisi aivan varmastin, kuin se että lisänä viedään nainen salille johonkin jalkaprässin alle punnertamaan, kun omastakin takaa olisi painoa tehdä jalkareeniä;)
Tuo porrasjumppa oli tosi hyvää harjoitusta tuolle tytölle.

Se on ihan riittävä vähemmän lihavalle ihmiselle, sillä pelkällä ruokavaliollakin voi laihduttaa. Tässä nyt ongelmana oli ihan hirveän suuri ylipaino ja vuosien, aikalailla koko elämän jatkunut henkinen velttous ja täysin väärät elämäntavat. Niitä ei pelkkä ruokavalio korjaa hetkessä, ja liikuntaakin tarvitaan.

Punttis on yksi parhaimpia tapoja kuntoilla kun puhutaan rajusta ylipainosta ja siitä laihtumisesta. Todella lihavalla ihmiselle ei nivelet ja kunto kestä eikä jaksa etenkään alussa mitään pitkiä aerobisia eivätkä sellaiset pelkästään ole yleensä mielekkäitäkään. Sanonta: "Loose weight in the kitchen, get fit in the gym" pitää hyvin paikkansa. Laiskalle ihmiselle sopii muutenkin usein paremmin joku punttis jossa tehdään aina lyhyen aikaa jotain tiettyä ja sitten välissä voi levätä ja vetää hieman henkeä, kuin se että pitää jaksaa tehdä vaikkapa tunti jotain täysillä (siis vaikka lenkkeillä pysähtymättä ja pitämättä minkäänlaista taukoa). Siinä vaan usein palaa lihavalla hermot.

Kuntosalilla lihasten tehdessä töitä lihavakin tuntee "olevansa jotain" ja siitä jää erilaiset tuntemukset kuin esim. jumppaamisesta tai lenkkeilystä. Lihava ihminen tarvii välittömiä vaikutuksia motivoituakseen, ja esim. treenin aikana koettu hetkellinen tuska ja sitä seuraavat DOMSit ovat oivia tätä tukemaan. Oksennus kurkussa hyppiminen, löllyminen ja ympäriinsä vyöryminen eivät niinkään sitä asiaa aja, ja usein itseasiassa tekevät olon vielä läskimmäksi ja surkeammaksi kuin oikeasti onkaan.

Viimeikseksi: Lihavat ovat usein yllättävän vahvoja, ja mun käsityksen mukaan esim. jalkavoimien osalta normaalia urheilematonta ihmistä vahvempia, koska ovat tottuneet kantamaan niin suurta massaa. Liikeradat ovat kenties vaikeampia koska ylipaino on este myös sille, mutta muutoin lihavilla ihmisillä on jaloissa kivasti jerkkua. Prässi on yksi sellainen liike missä saadaan kunnolla hiki pintaan, isot lihakset tekemään töitä, ja lihavakin jaksaa ja pystyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan vaan sillä et sais mua kyl noi naispuoliset treenivalmentajat piiskata vaikka ruoskilla et sais pari toistoa lisää. Ite oisin ainaki ihan innoissani jos joku hyvännäkönen fitnesskissa patistaa vieressä reeniä. :D

Zone-sarja -42%
satu-250.webp

Kaikki jaksot nähtävä.

Jos on selkärangaton ja liian mukavuushaluinen kuten tässä eka jakson tapauksessa oli niin on aivan selvää että sen muutoksen on tapahduttava kerralla, muuten ei kyllä saa noin pinttyneitä tapoja lähtemään kenestäkään. Se on vaan herättävä todellisuuteen ja jos siihen ei herää niin sitten on menetetty tapaus lopullisesti. Todennäköisesti monet näistä tulee sortumaan entisiin elämäntapoihin takaisin kun nykyihminen on perusluonteeltaan veltto ku keitetty spagetti, osa kasvattaa varmasti projektin aikana itelleen selkärangan ja nämä ovat niitä todellisia voittajia.

Ihan hyvä ohjelma, tässä se nähdään millaista asennevammaa voi nykyihmisillä olla ja sitä on monessa muussakin asiassa kuin siinä että on päästänyt itsensä lihavaksi.

Ite oon katellu paljon tota jenkkien Hurja painonpudotus -sarjaa. Alussa nää ihmiset punnitaan lastauslaiturin rahtivaa'alla. Siinä saadaan heti sellasta sanomaa, että hei nyt on painoa ihan vitusti liikaa. Tosta Jutan sarjasta poiketen Chriss vetää sen ekan treenin aina selkeästi yli mukavuusalueelta. Sitten itketään, taistellaan ja treenataan. Tässä pitää valmentajan osata olla se paha tyyppi ja samalla hyvä tyyppi, että sieltä rasvakerroksen alta saa kaivettua sen taistelijan esiin. Jossain vaiheessa kun henkilö tajuaa, että mikä työmäärä pitää tehdä, että pääsee kondikseen, niin vois luulla, ettei sitä enää niin helposti päästä itteään siihen jamaan (tietenkin jos on jotain pahoja syömishäiriöitä tms, niin homma voi vaikeutua aika paljon).

Tärkeintä on varmaan se, että haluaa oikeesti laihtua. Jos haluaa "no sillee vähän laihtua vaa", niin eihän siitä mitään tule.

Pekka sinä olet lihava ! Miksi pekkaa ei tässä kaudessa ole mukana? Mieshän on vieläkin täys läski ja luulee olevansa joku true bodibilderi :D ei tätä kautta kato hullukaa! Bullia kehään niin voisi jaksaa katsoa!

Katsoin juuri netistä tuon ensimmäisen jakson. Olen hirveä ihminen, mutta välillä kyllä tuli pientä huutonaurua ilmoille täältä päästä. Aivan uskomaton tyyppi tuo Kaisa tuossa alussa, melko topakasti sanoi vastaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom