Jutta ja puolenvuoden superdieetit

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ei tarvi olettaa mitään. Jos sä katoit ton ohjelman mistä tää ketju on, niin siinä kävi ilmi nämä asiat. Siksi siis tosiaankin oli aiheellista mennä ammattilaiselle juttelemaan. Ei me puhuta nyt kaikista Suomen ylipainoisista vaan juuri tuosta ohjelmasta, ja tuosta jaksosta.

Ongelmia oli ja juuri sellaisia mihin tarvitaan ammattiapua. Muuten menee ihan hukkaan dieetit.

Katselin netistä tuon ekan jakson. Siitä jotenkin paistoi läpi, että ei tainnut tuo jumppaporukka ja tuotantotiimikään olla varautunut siihen että näillä ihmisillä saattaa ihan oikeasti olla pääkopan kanssa vähän muutakin tekemistä kuin vain että "sit kato ne laitetaan salille ja treenataan", kun tuo ihminen selkeästi laitettiin vasta noinkin myöhäisessä vaiheessa kuvausjaksoa tuonne terapeutille.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ootsä vittu tosissasi? :wtf: Oisit riehunu ja raivonnu nyt vielä vähän enempi niin saisit sanoman paremmin perille ja painoarvoa tolle postauksellesi. Eiku... :jahas:

Joo. Syömishäiriöisen ja salaa ahmivan ihmisen kellä koko elämän ollut järkyttävä ylipaino, koulukiusaamista, itsetunto-ongelmia ym ei MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA JUTELLA ONGELMISTAAN AMMATTILAISEN KANSSA. Salille vaan saatanan läski!

(Se että syömishäiriöinen saa myös psyykkisellä puolella asiat kuntoon on ainoa asia joka elämäntavan varmasti tulee pitämään).

:david:

Näinhän se on. Ei se laihduttaminen taio sitä elämää ruusun terälehdillä tanssimiseksi. Pitää vähän kaivaa esiin niitä syitä laihduttamiseen ja myöskin siihen lihoamiseen. Se voi olla muuten liian rankkaa kun se elämä ei muutukaan yhtään mihinkään kun paino on pudonnut vain vyötäröltä eikä sydämeltä. (tuli ja tulee yhä käytyä näitä asioita oman pään sisäisesti toistaiseksi ilman ammattilaista pyöriteltyä läpi kun päätin että elämä voi ja sen on pakko muuttua)

Justiin katselin jakson ruudusta ja minusta avaus oli hyvä ja kiinnostava. Oli mukava nähdä kun ihminen, jonka itseluottamus elämäntapauutoksen suhteen oli pyöreä nolla, pystyy muuttamaan suuntaa täydellisesti. Aivan mahtava esimerkki muille muutosta kaipaaville sohvaperunoille. Aivan mielettömän hyvä veto minusta myös oli jutella psykoterapeutin kanssa, koska henkisellä puolellahan ne todelliset lukot ovat. Sitten kun pään sisällä alkaa pakka olla kasassa voidaan alkaa edes puhua mistään vakaalla pohjalla olevasta lopullisesta elämäntapamuutoksesta.

Jos suomessa on miehistä joku 44% ylipainoisia ja naisista oli yli 50% (en nyt muista noita tarkalleen, mutta jotain tohon suuntaan), niin ei voi tosiaan olettaa, että jokainen on ollut koulukiusattu tai psyykkisesti sairas yms. Se on vain asennekysymys suurimman osan kohdalla. Tietty tollaset psykoterapeutit on tarpeellisia, ei sillä mitään, mutta nykyään tehdään liian monesta asiast psyykkinen ongelma mun mielestä.

Se, että on tilastollisesti ylipainoinen, ei tarkoita että painaa 137 kg. Väittäisin, että kukaan, jolla on päänupissa kaikki asiat kunnossa ei paina yli tuplasti normaalipainon ylärajan (luonnollisesti poislukien lihavuutta aiheuttavat fyysiset sairaudet). Ei sellaiseen painoon yllä vain sillä että tykkää vähäsen suklaasta.

Lisäksi voi kuvitella, että miten helposti motivaatiota löytyy kun joku 20 kg pudotus ei tunnu eikä näy oikeastaan missään (eikä muuten varmasti tuossa vaiheessa vastaava nousukaan).

Jos suomessa on miehistä joku 44% ylipainoisia ja naisista oli yli 50% (en nyt muista noita tarkalleen, mutta jotain tohon suuntaan), niin ei voi tosiaan olettaa, että jokainen on ollut koulukiusattu tai psyykkisesti sairas yms. Se on vain asennekysymys suurimman osan kohdalla. Tietty tollaset psykoterapeutit on tarpeellisia, ei sillä mitään, mutta nykyään tehdään liian monesta asiast psyykkinen ongelma mun mielestä.

Varmasti kaikki lihavat eivät ole koulukiusattuja tai psyykkisesti sairaita. Uskon kuitenkin, että pään sisäisiä ongelmia saattaa olla eniten niillä, jotka ovat olleet lihavia jo lapsesta/nuoresta saakka. Näille ihmisille varsinkin psyykkinen apu voi olla tarpeen. Eihän tupakoitsijatkaan onnistu aina heti lopettamaan. Tarvitaan usein monia yrityksiä ja motivaatiota.

Aikuisena ylipainoiseksi muuttuneilla kysymys on varmasti enemmänkin siitä laiskuudesta ja mukavuudenhalusta liikunnan saralla + terveellisen ruokavalion ja elämäntapojen ylläpitämisen suhteen. Tietysti aikuinen ihminenkin voi alkaa kärsimään mielenterveysongelmistaja sen myötä lihoa joko lääkkeiden tai esim. masentuneisuuden aiheuttaman välipitämättömyyden/väsymyksen takia. Ja ainahan se itsetunto alkaa rapistumaan sen myötä, kun ulkonäkö ei ole paras mahdollinen.

Tässä jotain tarkempia lukuja lihavista ihmisistä: http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tutk...vuusohjelma_2012_2015/luvut/yleisyys_suomessa

Katsoin osan tosta sivusilmällä. Ymmärsin, että ohjelman tekemisessä oli ollut mukana joku lääkärikin (oliks?). Pohdin tossa, että mitä mieltä lääkärit/fysioterapeutit olivat niistä rajuista treeneistä? Ovatko ne alkuun noinkin lihaville kuinka terveellisiä? Tosin tuskin tämä Kaisa treenasi yksin tuolla tahdilla.

Mä itse tykkään tietynlaisesta käskyttämisestä ja jämäkkyydestä treeneissä, mutta en ole sitä tyyppiä johon toi Sadun kovin tyyli purisi. Ehkä se toimii muille. Ja just tällainen ylimielisyys lihavia kohtaan ja läskiksi haukkuminen (mitä jotkut harrastavat) ei toimi kaikille.

Mä jotenkin toivoisin, että nää ohjelman vetäjät olisivat vähän kokeneempia esiintyjiä. Kaipaisin sellaista ammattiesiintyjän tyyliä. Nää vaikuttavat vähän amatööreiltä esiintymisen suhteen. Voisivat harjoitella sitä puolta, jos aikovat esiintyä enemmänkin julkisuudessa. Bisnestähän se on niille.

Aikuisena ylipainoiseksi muuttuneilla kysymys on varmasti enemmänkin siitä laiskuudesta ja mukavuudenhalusta liikunnan saralla + terveellisen ruokavalion ja elämäntapojen ylläpitämisen suhteen. Tietysti aikuinen ihminenkin voi alkaa kärsimään mielenterveysongelmistaja sen myötä lihoa joko lääkkeiden tai esim. masentuneisuuden aiheuttaman välipitämättömyyden/väsymyksen takia. Ja ainahan se itsetunto alkaa rapistumaan sen myötä, kun ulkonäkö ei ole paras mahdollinen.

On olemassa muitakin päänsisäisiä solmuja kuin laiskuus ja masennus. Lihavuuden taakse voi myös piiloutua ja niitä voi käyttää tekosyynä muille ongelmille.

Repesin sille Sadun kommentille, kun tää Kaisa sanoi, ettei pääse kyykyssä alemmas: "Miten sää et nyt pääse alemmas kun alussa pääsit? Miten sää pääset paskalle jos et pysty kyykkäämään 90-asteeseen?" :hyper:

Varmaankin suurin osa ihmisistä ennemmin haluais pysyä hoikkana, tai laihduttaa, mutta on vähän ärsyttävän muotijuttu tämmöset laihdutusohjelmat. Mua kiinnostais paljon enemmän, jos pistettäis jotain rääpäleitä salille, ja pakotettais ne syömään oikein ja paljon, ja treenaamaan niin, että lihas kasvaa. Vai onks semmosia? En tiä, ku en paljoo kato telkkua. Siin ois tuotantotiimille vinkkiä ;)

Tosin, mullahan on se omakin idea, "Tanssi maajussin peppu pieneksi", missä tuomarit valitsee lopussa voittajalle huippumallin vaimoksi.

Varmaankin suurin osa ihmisistä ennemmin haluais pysyä hoikkana, tai laihduttaa, mutta on vähän ärsyttävän muotijuttu tämmöset laihdutusohjelmat. Mua kiinnostais paljon enemmän, jos pistettäis jotain rääpäleitä salille, ja pakotettais ne syömään oikein ja paljon, ja treenaamaan niin, että lihas kasvaa. Vai onks semmosia? En tiä, ku en paljoo kato telkkua. Siin ois tuotantotiimille vinkkiä ;)

Starbuckin isännöimä Maximal oli vähän tuollainen. Kaikki olivat urheilutaustaisia, sittemmin passivoituneita miehiä, jotka laitetaan treenaamaan tosissaan tietty tavoite mielessä.

Starbuckin isännöimä Maximal oli vähän tuollainen. Kaikki olivat urheilutaustaisia, sittemmin passivoituneita miehiä, jotka laitetaan treenaamaan tosissaan tietty tavoite mielessä.

Ok. Nyt kun mainitsit, niin muistan kyllä ohjelman, mutta en tainnut katsoa sitä koskaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tän ohjelman viihdearvo oli ihan huikee, sai useemmankin kerran hymähtää tolle valitukselle ja kyvyttömyydelle.

Toivottavasti vaan mahdollisimman moni suomalainen ihrakasa saa ohjelmasta inspiksen ja muuttaa elintapojaan. Suomessa(kin) kuluu niin pirulliset määrät veronmaksajien rahaa liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin, että suoraan sanottuna ihan vituttaa.

Ylimääräiset läskit verolle, niin saavat tehdä extratyötä elintapansa ja sairaalakulunsa kustantaakseen. Ehkäpä hiukan laardiakin irtoisi kun huhkisivat. Hauska juuri tuo että "syö tavallaan salaa" ja "kukaan ei huomaa". Kyllä sinä vaiheessa yhteiskunta huomaa kun sairaalaviulut kustannetaan veroeuroista. Ja nyt ollaan muutenkin tiukoilla. Miksi mä kustannan jonkun kurittoman ihmisen menoja, joka tarvitsisi vain vähän "remmiä" siihen hommaan?

Ylimääräiset läskit verolle, niin saavat tehdä extratyötä elintapansa ja sairaalakulunsa kustantaakseen. Ehkäpä hiukan laardiakin irtoisi kun huhkisivat. Hauska juuri tuo että "syö tavallaan salaa" ja "kukaan ei huomaa". Kyllä sinä vaiheessa yhteiskunta huomaa kun sairaalaviulut kustannetaan veroeuroista. Ja nyt ollaan muutenkin tiukoilla. Miksi mä kustannan jonkun kurittoman ihmisen menoja, joka tarvitsisi vain vähän "remmiä" siihen hommaan?

Mitenkähän tuo vero toteutettaisiin. Katsotaan sopivan painoindexin mukainen "ihannepaino" ja ylikilot verotettaisiin. Siinä olisi monella puntilla käyvällä itku herkässä kun itse luulee olevansa kondiksessa mutta valtiolta tipahtaisi läskiverokortti :)

Rasvakilot toki, ei lihaskilot. Kyllähän kehonkoostumuksen saa mitattua eri keinoin.

Samaten pitäisi kieltää sokeripitoisten tuotteiden myyminen selkeästi pyyleville ihmisille heidän oman parhaansa vuoksi, ihan kuten alkoholin myyminen päihtyneelle on kiellettyä (käsittääkseni). Ja kys. tuotteiden luovuttaminenkin heille pitäisi olla rangaistavaa. Miksi antaa yksilölle vaarallisen ja yhteiskunnalle kalliin lihotuksen jatkua? Hankalahan tuota olisi toki säädellä. Jos ei sokeria saa, niin sitten vedetään rasvaa jne.

Anyways, ainakin sitä rahaa tuntuu olevan ylimääräistä näillä läskeillä, kun ne patukat ja jäätelöt aina löytävät syöjänsä. Läskit verolle, niin menee ne roposet elovenaan ja raejuustoon. Ei paljoa löytyisi sympatiaa täältä suunnalta siitä aiheutuville kyynelille. Sitten kun paino on taas ok, mokoma verosakko pois.

Voimailu ylipainon voimin tosin tulisi kalliiksi sitten... :D Hankalahan näitä on keksiä hyviä systeemejä. Ehkäpä olisi sitten verovapaa kategoria "urheilulajikohtainen ylipaino" voimalajien edustajille.

Eikö toimisi paremmin, jos esim. lääkäri toteaisi hoidon alussa, että lihavuus on itse aiheutettua ja täten itse on korvausvelvollinen mahdollisista hoidoistaan tjsp. Näin ei ainakaan tarvitsisi mitään läskiveroa.

Katoin vasta eilen tuon uuden setin ekan jakson. Hyvältä vaikutti, kaikki mitkä liittyy tähän elämäntapaan on mun mielestä hieno juttu. Kalmi on kova flikka! Tykkäsin.

Eikö toimisi paremmin, jos esim. lääkäri toteaisi hoidon alussa, että lihavuus on itse aiheutettua ja täten itse on korvausvelvollinen mahdollisista hoidoistaan tjsp. Näin ei ainakaan tarvitsisi mitään läskiveroa.

Tää ois pirun kova! :rock::rock:

Hyvä suunta tuokin olisi. Mutta eivätkö suosittelemani ennaltaehkäisevät toimenpiteet olisi parempia, eli ettei ihminen pääsisi tuohon tilaan ensinnäkään? Parempi ennaltaehkäisy kuin jälkirankaisu. Eli se tilanne olisi varmastikin parempi kaikkien kannalta, jos kukaan ei liho tuolla tavalla ja kaikki pysyvät terveenä ensinkin, kuin että meillä on puolet kansasta tehottomina, masentuneina ja tuskailemassa lääkemaksujen kanssa. Kumpi skenaario kuulostaa paremmalta objektiivisessa mielessä, jos nyt et ala kinastelemaan vastaan kinastelun vuoksi? Argumentaationi perusteella sanoisin että ehdotukseni on parempi.

Hyvä suunta tuokin olisi. Mutta eivätkö suosittelemani ennaltaehkäisevät toimenpiteet olisi parempia, eli ettei ihminen pääsisi tuohon tilaan ensinnäkään? Parempi ennaltaehkäisy kuin jälkirankaisu. Eli se tilanne olisi varmastikin parempi kaikkien kannalta, jos kukaan ei liho tuolla tavalla ja kaikki pysyvät terveenä ensinkin, kuin että meillä on puolet kansasta tehottomina, masentuneina ja tuskailemassa lääkemaksujen kanssa. Kumpi skenaario kuulostaa paremmalta objektiivisessa mielessä, jos nyt et ala kinastelemaan vastaan kinastelun vuoksi? Argumentaationi perusteella sanoisin että ehdotukseni on parempi.

Tuo lääkärin esittämä toteamus olisi kyllä ehkä käytännöllisempi, kuin jokaisen ihmisen kehonkoostumusmittaus ja sitä myötä verotuksen laittaminen. Makeisverot yms. onkin jo, mutta harmi vain että proteiinijuomatkin taisivat olla sen alla... No mua ei kuitenkaan kannata missään tällaisissa asioissa kuunnella, kun olen tällainen läskien ja muidenkin ihmistenvihaaja :D

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom