Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Monet kirjoitelleet, että liian vähän rasvaa sisältäisi tämä dieetti varsinkin pidemmän päälle? Kauanko tällä uskaltaa dietata? Nyt 4vk takana ja eka "mässypäivä" tuli vietettyä.. Mietin, että menisikö toinen kuukausi samalla vai pitäisikö nostaa rasvan määrää ja karsia hiilareista... tms??

Onko olemassa jokin vähimmäismäärä pidempikestoiselle (n.3kk) dieetille?

Pudota puuron ja riisin/perunan/pastan määrää. Esim. Puuroa 40g, Riisiä 20g/perunaa 100g. Tilalle kasviksia 400-500g, mutta ei puuron tilalle :D Kromia makean nälkään !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jes. Toinen viikko pyörähti käyntiin ihan hyvillä mielin, pari kiloa lähti ekan viikon aikana, tästä sitten varmaan tasaantuu. Tuo on vähän mietityttänyt, kun tonnikalaa tulee vedettyä suht paljon, että paljonkohan mahtaa öljyn paino olla sellasessa vähän pienemmässä purnukassa (meksikon-tonnikalaa). Sellasia olen vedellyt mutta vastaavasti jättänyt näiltä safkoilta sen oliiviöljyn sitten pois.

Salilla jaksamiseen en oo huomannu mitään muutosta, kolmisen kertaa viikossa salia + pari kertaa päivässä lenkki.

Jes. Toinen viikko pyörähti käyntiin ihan hyvillä mielin, pari kiloa lähti ekan viikon aikana, tästä sitten varmaan tasaantuu. Tuo on vähän mietityttänyt, kun tonnikalaa tulee vedettyä suht paljon, että paljonkohan mahtaa öljyn paino olla sellasessa vähän pienemmässä purnukassa (meksikon-tonnikalaa). Sellasia olen vedellyt mutta vastaavasti jättänyt näiltä safkoilta sen oliiviöljyn sitten pois.

Salilla jaksamiseen en oo huomannu mitään muutosta, kolmisen kertaa viikossa salia + pari kertaa päivässä lenkki.

Vaihda vaan tonnikalaa vedessä lilluvaan ja ota oliiviöljy takaisin ruokavalioon.

^äh, en mä sitä kysynyt vaan mietin josko joku tietäis mutulla sen öljyn painon. Tiedän kyllä että oliiviöljy on satavarmasti parempilaatusta kuin tuo purkkihössötys. Se meksikontuna nyt vaan on niin hyvää, ja siinä ompi hiukka niitä vihanneksiakin messissä.

Mites täällä porukka tekee ton aamusatsin(miehet)? Vein sen tänään puuroksi, niin eihän tuota tajutonta lautasellista jaksanu syödä edes. Ilmeisesti mulla on nanokoon vatsalaukku tai tuossa on liikaa ruokaa yhdelle kertaa, ainakin minulle.

Mites täällä porukka tekee ton aamusatsin(miehet)? Vein sen tänään puuroksi, niin eihän tuota tajutonta lautasellista jaksanu syödä edes. Ilmeisesti mulla on nanokoon vatsalaukku tai tuossa on liikaa ruokaa yhdelle kertaa, ainakin minulle.

Kyl mä vetelen puurona. Oon aika syöny ton verran puuroa aamuisin. Toisella erää syön sitten rahkan. Oon tehny pieniä muutoksia alkuperäiseen kun mä en raejuustoa syö.

Mikä funktio tolla ylenpalttisella mehukeitolla läträämisessä on? Ei siinä juuri ravintoarvoja kerry, kuituako sillä haetaan?

Tää lienee käyty jo kymmenen kertaa läpi mutta mitataanko riisi/pasta/peruna keitettynä vai keittämättömänä? Varmaan keittämättömänä.

Kyl mä vetelen puurona. Oon aika syöny ton verran puuroa aamuisin. Toisella erää syön sitten rahkan. Oon tehny pieniä muutoksia alkuperäiseen kun mä en raejuustoa syö.

Mikä funktio tolla ylenpalttisella mehukeitolla läträämisessä on? Ei siinä juuri ravintoarvoja kerry, kuituako sillä haetaan?

Tää lienee käyty jo kymmenen kertaa läpi mutta mitataanko riisi/pasta/peruna keitettynä vai keittämättömänä? Varmaan keittämättömänä.

Huh mitä määriä.

Joo kaikkihan on raakapainoja.

Olin myöskin mukana tuossa kevään GFG:ssä. Vaimohan tuota ehdotti ja lähdin ihan mielenkiinnolla mukaan, kun en ollut aiemmin dieetillä ollut. Ruokaohjetta noudatin orjallisesti 4 viikkoa ja viikkotreeneihin kuulun 4 raskasta salitreeniä + uintia ja kävelyä noin 1 kerta.

Paino putosi 4 viikossa 5kg (n. 81kg --> n.76kg) ja Omronin kehonkoostumusmittarin mukaan kaikki rasvasta ja nesteistä. Luustolihasmassa pysyi samana. Voin laittaa tarkempia lukuja tänne, kunhan saan kaivettua noi laput jostain.

Aamupuurosta sen verran, että kaikki vaan samalle lautaselle ja huiviin. Pari ekaa päivää menee vähän hitaasti, mutta siitä eteenpäin tuon syö muutamassa minuutissa. :)

Nälkä mulla ei oikeestaan tullut missään vaiheessa, eikä mulla ollut pahemmin mitään mielihalujakaan. Treenit kulki ihan hiton hyvin. Itse asiassa tulokset tuntui vaan paranevan loppua kohden. :)

Tässä helmikuun puolivälistä aloiteltu Juttaa ja Bullia, sitten välillä joinain päivinä syöty muutakin mutta perusrunko pysynyt aikas samana koko ajan. 5 kiloa näyttäs tippuneen ja suunta on alaspäin koko ajan. Ihan hyvä fiilis ja kesään on aikaa vielä :)

Tässä helmikuun puolivälistä aloiteltu Juttaa ja Bullia, sitten välillä joinain päivinä syöty muutakin mutta perusrunko pysynyt aikas samana koko ajan. 5 kiloa näyttäs tippuneen ja suunta on alaspäin koko ajan. Ihan hyvä fiilis ja kesään on aikaa vielä :)

Samma här. Paino on heitellyt miten sattuu, mut vyötöröstä lähtenyt pirusti. Kohti kesää :D

Täällä alotettiin eilen dietti hiukan kiihdyttämään painon tippumista. Takana on 7 viikkoa salitreeniä ja tarkempaa kattomista mitä suuhunsa pistää ja -4kg on lähteny :)

Tuohon kala-kysymykseen... Minä söin toki lohta (sen kerran viikossa, mikä oli ohje), mut välillä myös niin, että korvasin puolet lohesta siialla, kuhalla tai ahvenilla ja puolet sit lohta. Sai syödä kaks kertaa viikossa nam nam kala-salaattia. Paljon vaan yrttejä ja sitruunaa tuomaan makua.

Mitä sörsseleitä te valmistatte Lounas/Päivälliselle?
Mielikuvitus vaan rajana. Omia viritelmiä (jaksan panostaa ;)) oli ainakin:

-pastabolognese (jauheliha, sipuli, valkosipuli, basilika ja tomaattikastike ja tuoretomaatit pannulla)
-grillissä kasviskana-vartaita (sipuli, kesäkurpitsa, paprika)
-kaalikeitto raejuustolla (tätä tulee paljon!)
-kasvissosekeitto raejuustolla (kaikki kiehumaan mössöksi ja sauvasekoittimella soseeks)
-jauhelihakeitto raejuustolla
-uunikala esim. kuha, kasviksilla ja uunilohkoperunat (kuorellisena vaan lohkoiks, mausteita päälle ja uuniin)
-pastavuoka uunissa (esim. jauheliha, sipuli, kesäkurpitsa, tomaattikastike)
-broilerfilee, uuniperunat, salaattia
-lohta / naudan ulkofilee + papuja ja sipulia maustettuna salaattina, esim. kuorellisten ranskanpottujen kera
-erilaiset kana/kala/katkarapu-salaatit kananmunalla / raejuustolla
-broilerwokit paprikalla, kaalilla, sipulilla, herkkusienillä
-tonnikalariisikasvismössö
-täytetyt paprikat tai kesäkurpitsat (jauhelihaa sisään ja uuniin, raejuusto päälle ennen tai jälkeen paistamisen)

Ja näihin kaikkiin aina sikana tuoreita yrttejä, valkosipulia ja sitruunaa + tabascoo yms. mausteita. Ruuat oli oikeesti todella hyvänmakuisia, mut toki niitä olisi saanut olla vähän enemmän ;)

Mäkään en tajua tota mehukeittoa, 50g marjoja ni hyvä tulee. Vielä on vajaa puolet syksyllä kerätyistä jäljellä, joka aamunen tapa laittaa 100g kaurahiutaleita,20g leseitä, ja 50g marjoja. Päälle kiehuvaa vetta vedenkeittimellä ja 5 min imeytyy kivasti. Sen jälkeen mibonan puolikas/rainbow:n rahka ja kaikki sekasin, hyvää on :D Herätyshera toki tota ennen välittömästä herättyä ja päälle kalaölyä (n.20g) ja cla:ta muutama kapseli plus vitskut. Uskokaa tai älkää, 20min herätyksestä oon jo matkalla junaan treenikamojen ja duunieväiden kanssa :D

voisiko joku pistää näytille, miten tuo ruokaohjelma menee miehillä kun on treenipäivä?

Tuli noudatettua kuukausi tätä bullin diettiä hyvin tuloksin. Kuukauden aikana paino laaski 85kg -> 80kg. Salilla kävin keskimäärin 3krt/vko ja lenkillä 1-2krt/vko. Voimatasot laskivat kuukauden aikana ehkä sen 5%, joten nekin säilyivät melko hyvin. Perusrunkona käytin Jutan tekemää ruokavaliota, mutta lihan määrät olivat 200g/ateria ja riisiä/makaronia otin sen 50g/ateria. Lisäksi öljyn määrät tuplasin alkuperäisestä ohjeesta. Ruokavaliorunkona siis erittäin toimiva, mutta kokeneemman salikävijän olisi mielestäni lisättävä hieman proteiinin ja rasvan määrää.

voisiko joku pistää näytille, miten tuo ruokaohjelma menee miehillä kun on treenipäivä?

Jos joku jolla se olis niin se olis varmaan pistäny sen kun ekan kerran postasit viestin. Ja ketään tuskin jaksaa postailla mitään juttuja uudestaan mitkä löytyy tästä threadista, jos on niin kiire niin lue threadi uusiksi.

Oon ajatellu alkaa elokuun alkupuolella dieetille ja tää vaikuttais sinäänsä ihan hyvältä.

Mietin vaan palautumisen suhteen, ei tossa palkkariakaan ilmeisesti vedetä?

Kalorilaskuri kumminkin antaa kalorikulutukseksi päivälle 4000kcal ja aika paljon olen mättänytkin.

Paino tällä hetkellä 87 ja pituus vähä vajaa 180

Oon ajatellu alkaa elokuun alkupuolella dieetille ja tää vaikuttais sinäänsä ihan hyvältä.

Mietin vaan palautumisen suhteen, ei tossa palkkariakaan ilmeisesti vedetä?

Kalorilaskuri kumminkin antaa kalorikulutukseksi päivälle 4000kcal ja aika paljon olen mättänytkin.

Paino tällä hetkellä 87 ja pituus vähä vajaa 180

kyllä siellä palkkari oli ihan normaalisti.alkuperäsissä suosituksissa oli dietmix mut mikä palkkari vaan käy IMO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom