Juominen treenipäivänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janiw82
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
No niin juhannus on jo ovella ja koska jälleen tulee eteen tilanne että perjantaina olisi alkoholin kanssa lotrattava niin kysäisen seuraavaa.

kuinka alkoholin nauttiminen vaikuttaa palautumiseen?

koska treenaan ma,ti,to,pe ja koska perjantai on vapaa päivä niin menen salille varmaankin 12-13 välisenä aikana ja valmista varmaankin viimeistään menoajasta riippuen tunti aloituksesta.

vai kannattaako mielummin jättää perjantaina rauta rauhaan ja olla :david:

Hyvää juhannusta :kippis1:

Lihakset tulee sikakipeiksi päivän viiveellä. Ja palautuminen siirtyy reilulla päivällä. Sitä en osaa sanoa meneekö treeni hukkaan.

...kalja kolahtaa treenin jälkeen todella lujaa, varsinkin jos olet treenissä hikoillut kovasti :D

edit: noin siis käy mulle, YMMV

Originally posted by janiw82
No niin juhannus on jo ovella ja koska jälleen tulee eteen tilanne että perjantaina olisi alkoholin kanssa lotrattava niin kysäisen seuraavaa.

koska treenaan ma,ti,to,pe ja koska perjantai on vapaa päivä niin menen salille varmaankin 12-13 välisenä aikana ja valmista varmaankin viimeistään menoajasta riippuen tunti aloituksesta.

Suuri määrä alkoholia laskee omaa testosteronin tasoa ja nostaa stressihormonien osuutta, pitää sympaattisen hermoston aktiivisena, altistaa elektrolyytti- ja nestetasapainohäiriöille sekä aiheuttaa verensokerin laskua. Lihasten saaman anaerobisen kuormituksen johdosta maitohappojen poistuminen lihasksista hidastuu.

Itse menisin salille perjantaina ja myöhemmin päivän edetessä joisin kohtuudella, sekä joisin jatkuvasti myös vettä ja söisin erinäisiä eväitä parin tunnin välein, mikä ei ole vaikeaa jos vain on aina niin tehnyt.

Jussia, ja yksi vaihtoehto on heittää treenit mielestä ja ryypätä tukka putkella, mutta sen kyllä huomaa seuraavalla sali kierrolla.

Kyllä se juominen treenin jälkeen vaikuttaa.
Itse olen huomannut sen, että saattaa olla tuhottoman
väsynyt baarissa ja viina (=eli olut) menee pahemmin
päähän. Plus darrassa on kiva olla, kun lihakset alkavat
kipeytyä treenistä!! :(

Mutta tottakai on parempi treenata
kuin jättää käymättä, mun mielestä...

Kannattaa käydä salilla perjantaina ja kannattaa ryypätä kunnolla juhannuksena. Alkoholista tulee hyvä olo, ja asiat tuntuvat luistavan.

Originally posted by Hannibal
Kannattaa käydä salilla perjantaina ja kannattaa ryypätä kunnolla juhannuksena. Alkoholista tulee hyvä olo, ja asiat tuntuvat luistavan.

Näin on...ja nyt joku sanoo et eikö oo elämää ilman alkoholia...no on tottakai...mutta kyllä menee jussit käsille jos meinaa absolutistina olla...mutta edelleen kukin tyylillään ja kerran täällä vaan eletään...et älkää vetäkö mua hirteen tästä...tää on vaan mun mielipide...

Originally posted by timba79
Näin on...ja nyt joku sanoo et eikö oo elämää ilman alkoholia...no on tottakai...mutta kyllä menee jussit käsille jos meinaa absolutistina olla...mutta edelleen kukin tyylillään ja kerran täällä vaan eletään...et älkää vetäkö mua hirteen tästä...tää on vaan mun mielipide...

Jätkä on jo tässä vaiheessa varmaan kännissä :rolleyes:

alkoholihan (mun käsityksen mukaan) hidastaa palautumista aika radikaalisti... ja lisäksi aiheuttaa nestehukkaa, joten saattaa olla aika muhkea dagen efter jos treenaa ja juo samana päivänä..

No kyllä pari kertaa vuodessa voi lähteä dokaamaan treenin jälkeen.
Mitä h**vetin väliä sillä on?!:kippis1:

onko sillä väliä jos salikeikka siirtyy tai jää välistä parina päivänä jussin jälkeen,turha tota punttausta niin hammasirvessä ottaa sehän on vaan harrastus mutta hyvä sellainen,ehtii sitä koko syksyn ja talven taas raataa siellä kunnolla,kesästä pitää nauttia ja samoin alkoholista juhannuksena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se on raakaa touhua ainakin perille menneen selkä- tai jalkareenin jälkeen lähteä kaatamaan. Kun saa jonkun ison lihan ensin rääkättyä hapoille ja sitten alkoholilla estää maitohappojen palamisen niin on pari päivää melkoinen tuska. Itsellä oli kerran kaikki yläselän lihat kosketusarkoina pari päivää ja sen jälkeen en ole moista harrastanut. Ei ole sen arvoista puuhaa miltään kantilta.

Aloita heti aamusta tissuttelu niin iltapäivällä et edes muista mennä salille. Jussina ei kannata treenata, silloin ollaan naamoissa...:urjo:

Originally posted by timba79
...mutta kyllä menee jussit käsille jos meinaa absolutistina olla...tää on vaan mun mielipide...

Kivasti on juhannukset viimeisenä kolmena vuonna menny. Töissä, ilman alkoholia. Vapaallakin olisin varmaan ollut ilman alkoholia. Jostain syystä mun on helvetin vaikea ymmärtää tuota, että sitä viinaa on "pakko" ottaa, kun "selvin päin on ihan kauheaa".

Mutta kuten sanoit, se on vaan sun mielipide. Tässä mun.:david:

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä.....:D

...ainakin juhannuksena. Kaikki muut juhlapäivät vuodesta voisin olla selvinpäin, olen itseasiassa ollutkin (en tosin samana vuonna), mutta minun juhannukseen kuuluu olut, ja sitä kuluu paljon.
Kerran vuodessa pitää nollata tilanne, ja olla kolme päivää aivan tuiskeessa........Kolme tuntia vielä ja sitten on tämä työviikko ohi...

Oikeen hyvää JUSSIA!!!!!.......:kippis1:

Originally posted by janiw82

Alkoholi todellakin huonontaa palautumista. Jo pelkästään testotasojen tippuminenkin vaikuttaa palautumiseen.

Tietenkin pitkällä tähtäimellä sillä ei juuri ole väliä. Ellei dokaa joka treenin jälkeen.

Originally posted by Sumu

ihan OFFTOPIC sulla on hyvä sigu...
Seppo heitti aika kovaa arvostelua veikkaaja lehdessä, suomen keihään heiton nyky valmennuksesta...

lainaus jotakuin: "en tiedä minkä koulutuksen nykyvalmentajat ovat käyneet mutta nyt tuntuu kuin yritettäisiin perse edellä puuhun"
asia jätkä :worship:

Minulla ainakaan ole pakottavaa tarvetta hakea mitään hirveitä perseitä. Oli sitten juhannus tai tavallinen perjantai/lauantai ilta. Ehkä sitä pari saunakaljaa ottaa, mutta ei sitten enempää. :kippis1:

Originally posted by Sumu
Kivasti on juhannukset viimeisenä kolmena vuonna menny. Töissä, ilman alkoholia. Vapaallakin olisin varmaan ollut ilman alkoholia. Jostain syystä mun on helvetin vaikea ymmärtää tuota, että sitä viinaa on "pakko" ottaa, kun "selvin päin on ihan kauheaa".

Mutta kuten sanoit, se on vaan sun mielipide. Tässä mun.:david:

Tuollainen kalenterijuoppous on ihan älytöntä. Joka uusvuosi/vappu/juhannus on pakko vetää, vaikkei tekisi edes yhtään mieli.

Ps. *katkera*, koko juhannus töissä ;)

Eikös se mennyt niin, että alkoholi on ensisijainen energianlähde? eli kun vetelee kännit niin on aivan sama mitä syö, varastoon menee. Tämmöisen keskustelun muistaisin täällä käydyn. Palautuminen on varmasti tästä syystä paljon hitaampaa.

Kyllä mä meinaan sen verran pitää järkeä juhannuksena, että koitan syödä kohtuullisen vähän kaloreita. siis rahka kombot on käytössä jussinakin :kippis1:. Kyllä tuosta oluesta varmasti energiat saa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom