Juominen ja treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daron33
  • Aloitettu Aloitettu
Yleensä ei meikäläisen krapulat kestä kuin päivän, ja krapulan jälkeisenä päivänä voi hyvin mennä salille. No perjantaina otin ja eilen sairastin krapulan, tänään menin salille ja ei reeni kulkenu yhtään ja sarjapainot tippuivat. Alko vaan vituttaan ja jätin reenin kesken.:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin harvoin tulee alkoholia otettua. Kunnon känni ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Mennyt hommasta hohto kun on aina samat naamat ja samat jutut.

jotenkin se viinaksien nauttiminen vähenee, kun ikää tulee lisää, pahaolo jo yhden dokauspv:n jälkeen on uskomaton,
miten sitä aiemmin jaksoi useita päiviä putkeen...??:nolo:
Nyt saattaa hidastaa pikku tyttöni, jonka kasvua on maailman parasta seurata ja työssäkäyvänä vkl on eniten aikaa hengailla juniorin kanssa...
nyt musta on sitten tullut :wanha: ja raihnainen...:zzzz:

aprobatur sanoi:
Hyvin harvoin tulee alkoholia otettua. Kunnon känni ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Mennyt hommasta hohto kun on aina samat naamat ja samat jutut.

Niinpä niin. Kaikki on suhteellista. Tässä iässä tuo ei enää kuulosta harvalta juopottelutahdilta..

Tykkään kyllä juoda. Asun pienessä kylässä, ja suht laajasta tuttavapiiristä helvetin moni juo kerran viikkoon, osa monesti kahteenkin. Juomakulttuuri lähentelee melko sairasta tai ainakin vääristynyttä meininkiä, kun teinitkin ottaa kalsarikännejä. Ja jos ei juhlia ole, kaljaa juodaan ihan muuten vaan, kunhan juodaan.

Joku vuosi on nyt juotu ainakin perjantai tai lauantai, kesällä molemmat plus festarireissut jotka kestää kolmesta päivästä viikkoon. Kesä on paha ja festareilla ei tunnetusti krapulaa podeta, joten viikon dokaus vie kovemmastakin ukosta ihan kaikki mehut. Pakko myöntää, että tuo on pirun hauskaa mutta ei välttämättä sen arvoista, ainakaan joka viikonloppu juominen. Festarit erikseen.

Nyt otin perjantaina suht kohtuudella ja lauantaina en pisaraakaan, ja olo on mainio. Sitä on oikein ylpeä itsestään. Ensi viikonloppu ehkä kokonaan selvinpäin. Minä tykkään päihtyä, mutta alkoholi on podarille huono koska kaloreita tulee niin saatanasti.

tuttua

Kuulostaa niin samalta toi sun juttu kun mitä itselleni on käyny. Olen muute huomannu myös sellasen, että mitä enemmän urheilee ja treenaa, niin sen vähemmän tekee alkoholia mieli ja toisin päin. Olo muutenkin paljon parempi ja energisempi. aamut on tosiaan paljon huipumpia kun ei ole kauhea jysäri aina päällä.

Aika tiukan treenin olen ottanu käyttöön, mut ongelmana tuntuu pysyvän monen vuoden juomistreenin jälkeen jättämä tiukka kaljapötsi. Onko sen poissaamiseen mitään hyvää vinkkiä, kaljan juomisen poisjätön lisäksi ja jokapäiväisen vatsalihasharjoittelun lisäksi?

Kalmari83 sanoi:
Kuulostaa niin samalta toi sun juttu kun mitä itselleni on käyny. Olen muute huomannu myös sellasen, että mitä enemmän urheilee ja treenaa, niin sen vähemmän tekee alkoholia mieli ja toisin päin. Olo muutenkin paljon parempi ja energisempi. aamut on tosiaan paljon huipumpia kun ei ole kauhea jysäri aina päällä.

Aika tiukan treenin olen ottanu käyttöön, mut ongelmana tuntuu pysyvän monen vuoden juomistreenin jälkeen jättämä tiukka kaljapötsi. Onko sen poissaamiseen mitään hyvää vinkkiä, kaljan juomisen poisjätön lisäksi ja jokapäiväisen vatsalihasharjoittelun lisäksi?

on! ala dietille! sama täällä, jos en olis tepsuna juonu/syöny roskaruokaa kännissä niin paljoo, niin olisin varmaan aika tiukassa kunnossa nyt :D mutta ei voi mitään, eli diettiä kehiin, ja ÄLÄ tee vatsalihaksia joka päivä, vaikka joka toinen. ei ne vatsalihasliikkeet poista rasvaa mahanseudulta, ainoastaan kasvattaa lihasta ( jos kalorit + puolella ) tai sitten ylläpitää ( kalorit - puolella )

Kyl juominen on välillä jäänyt aika vähiin just ton reenauksen takia. Ja mun mielestä se on ihan hyvä niin. Eihän toi alkomahooli mitenkään hyväksi ole, mutta tähän pätee se, että kohtuudella kaikkea. Itse päätin just lopettaa juomisen (ainaskin vähäks aikaa), koska ei siitä tuu kuin pahaolo. Eikä sit tarvii miettiä, et koska voi taas menna reenaan ja koska ei, koska ei ole sitä hemmetin krapulaa!:D

Rowena sanoi:
Fakta on myös se että iän myötä nuo morkkikset todellakin pahenevat! Rajoittaa juomisintoa tehokkaasti se, että tietää seurauksena olevan monta päivää sellainen fiilis että on maailman turhin luuseri ja voisi vaan kuolla pois.

Huh, lohdullista kuulla että muillakin on välillä tuollaisia fiiliksiä. Avioeroni jälkeen en kyennyt viinaa ottamaan ollenkaan pariin vuoteen, koska krapulat olivat jotain aivan hirveää.
Kaikki helvetin demonit hyökkäsivät hiilihankoineen kimppuun, ja koko maailma kaatui päälle.
Vaikka noin fyysisesti ei olisikaan ollut kovin paha olo.
Dokaaminen soveltuu vain henkisesti tasapainoisille...

Nykyään taas vähän maistuu. Jopa viski, josta en ennen perustanut ollenkaan.

ÄnKs sanoi:
Kyl juominen on välillä jäänyt aika vähiin just ton reenauksen takia. Ja mun mielestä se on ihan hyvä niin.

Vaikka mä nyt en ehkä vielä voi sanoa, että juominen on jäänyt vähiin treenauksen takia, niin kuitenkin treenaus on pelastanut mut aivan järjettömältä alkoholin käytöltä. Tämä siis vertauksena joihinkin tuttaviin, jotka kanssa tykkää juoda.

Treenaus.:haart:

olen huomanut sitä enemmän liikkuu haluaa laittaa röökiks ja vetää vkl naamat. Tosin haluan eroon jo pitkän ajan halunu eroon..
Mutta en pääse :(

Eipä nykyään hirveästi tule juotua, viimeaikoina noin kerran-pari kuussa, tarkoitus on jättää vielä vähemmälle. Jussina tms. päivinä tai esim. tupareissa on mukava ottaa ja kävästä porukalla baarissa, mutta normi baari-illat on jo kyllä nähty moneen kertaan, ei nappaa enää yhtään. Hyvä vaan ettei maistu, voi rahan käyttää muuhunkin. :)

Itseltäni mielenkiinto juomiseen vähenemässä entisestäänkin. Syyksi riittää kun katsoo miten säälittävän surkea viinapää suomalaisilla on. Pari hassua kaljaa ja käynnissä on uskomaton sönkötys, lässytys ja surkeus: "Hei, kuuntele ny ihan oikeesti fittu ny hei fittu ku mä sanon tän hei fittu shulle...".

Parasta olisi tunnustaa fakta että tämä kansa ei viinaa tai edes vinkkua kestä ja kymmenkertaistaa alkoholin hinta.

Sundado sanoi:
olen huomanut sitä enemmän liikkuu haluaa laittaa röökiks ja vetää vkl naamat. Tosin haluan eroon jo pitkän ajan halunu eroon..
Mutta en pääse :(

Kessua en jätä, enkä nuuskaa! Tuskin noista mitään suurempia haittoja tulee paitsi pitkällä aikavälillä. Pitkä aikaväli taas ei haittaa, koska nuoret on kuolemattomia.:david:

littledragon67 sanoi:
Syyksi riittää kun katsoo miten säälittävän surkea viinapää suomalaisilla on. Pari hassua kaljaa ja käynnissä on uskomaton sönkötys, lässytys ja surkeus: "Hei, kuuntele ny ihan oikeesti fittu ny hei fittu ku mä sanon tän hei fittu shulle...".

Tuo on kieltämättä harvinaisen rasittavaa. Onneksi vaivasta pääsee valitsemalla juomaseuransa tarkkaan :)
Jos ei mukavaa porukkaa löydy niin mä nautin ne snapsit ja tummat olueni kotona elokuvaa katsellen.

En tiedä, sopiiko ketjuun, mutta menköön.

Ystäväni on juuri toipumassa todella vaikeasta alkoholiongelmasta. Jääräpää sonni kun on, niin kaikenmaailman terapiat sun muut voi tän sankarin kohdalla unohtaa. Pahin viinakierre kesti noin puol vuotta, katkesi parisen viikkoa sitten. Kaveri on aina kyetessään ollut suht kova punttimies ja kehässäkin käynyt (miten nää kaikki bokraajat...?), ja treenistä oliskin tarkoitus hakea apua kuntoutumiseen. Lopetti röökin samaan syssyyn.
Mielenkiintoinen kysymys on siinä, että useilta tahoilta on kuultu kommentteja treenin vaikutuksesta vieroitusvaiheen etenemiseen; eri kantoja on muutamia:

1. Liikuntaa tulisi harrastaa säännöllisesti, mutta ei raskaalla teholla. Perustelu: Loukkaantumisriski, joka syö motivaatiot ja saattaa johtaa retkahtamiseen

2. Treenata tulisi parhaan kykynsä mukaan mahdollisimman paljon, kuitenkin järkevästi, jotta kroppa puhdistuu kaikesta paskasta tehokkaasti ja kunnon kohoaminen motivoisi entisestään.

3.Treenata ei tulisi ollenkaan. Tätä on selitetty mm. aivojen dopamiini-yms. tason vaihtelulla. Kestää (kuulemma) muutaman kuukauden ennenkuin aivokemiat palautuvat normaaliksi, eikä tätä tulisi häiritä minkäänlaisella hormonituotannon muutoksella.

4.Jne, jne, jne...

Huomatkaat, että äskeinen lista perustui silkkoihin kuulopuheisiin.

Mielipiteitä?

Tahaton emissio sanoi:
En tiedä, sopiiko ketjuun, mutta menköön.

Ystäväni on juuri toipumassa todella vaikeasta alkoholiongelmasta. Jääräpää sonni kun on, niin kaikenmaailman terapiat sun muut voi tän sankarin kohdalla unohtaa. Pahin viinakierre kesti noin puol vuotta, katkesi parisen viikkoa sitten. Kaveri on aina kyetessään ollut suht kova punttimies ja kehässäkin käynyt (miten nää kaikki bokraajat...?), ja treenistä oliskin tarkoitus hakea apua kuntoutumiseen. Lopetti röökin samaan syssyyn.
Mielenkiintoinen kysymys on siinä, että useilta tahoilta on kuultu kommentteja treenin vaikutuksesta vieroitusvaiheen etenemiseen; eri kantoja on muutamia:

1. Liikuntaa tulisi harrastaa säännöllisesti, mutta ei raskaalla teholla. Perustelu: Loukkaantumisriski, joka syö motivaatiot ja saattaa johtaa retkahtamiseen

2. Treenata tulisi parhaan kykynsä mukaan mahdollisimman paljon, kuitenkin järkevästi, jotta kroppa puhdistuu kaikesta paskasta tehokkaasti ja kunnon kohoaminen motivoisi entisestään.

3.Treenata ei tulisi ollenkaan. Tätä on selitetty mm. aivojen dopamiini-yms. tason vaihtelulla. Kestää (kuulemma) muutaman kuukauden ennenkuin aivokemiat palautuvat normaaliksi, eikä tätä tulisi häiritä minkäänlaisella hormonituotannon muutoksella.

4.Jne, jne, jne...

Huomatkaat, että äskeinen lista perustui silkkoihin kuulopuheisiin.

Mielipiteitä?

Mutuna toi sun ensimmäinen kohta kuulostaa järkeenkäyvimmältä. toinen kanssa. Ainakin jonkinnäköistä masennusta hoidetaan liikunnalla. Alkoholirefloihin, miksei? Mieli on parempi ja kehitys tekee gutaa itsetunnolle.

Jos toi kolme on totta, niin kai sen pari kuukautta voi odotellakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom