Julkinen terveydenhoito

Taas kerran sain pettyä julkiseen terveydenhoitoon. Ensinnäkin vastaanoton täti ei muista mainita kaikista tutkimuksista, joten joudun kulkeutumaan taksilla toisenkin kerran saman päivän aikana tutkimuksiin. Ja ennen kaikkea suututtaa se, että nyt kun tutkimustulokset ovat tulleet, ei niistä ole mitään iloa, koska ei hoitaja niitä osaa tulkita ja lääkäreillä ei ole aikaa tulkita tuloksia riittävän pian.

Jos minä olisin päättämässä valtion budjetista, satsaisin tuohon terveydenhoitoon enempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen juuri toipumassa polven tähystyksestä ja minä annan sairaalan toiminnalle :4: . Leikkaukseen pääsin suhteellisen nopeasti ja henkilökunta oli erittäin ystävällistä. Omaksi maksettavaksi jäävä summakin tuosta operaatiosta oli mielestäni mitätön.
Minulla on erittäin hyviä kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta muutenkin, eli taitavat vaihdella paikkakunnittain nämä hommat aika lailla.

Originally posted by RautaHellu
Jos minä olisin päättämässä valtion budjetista, satsaisin tuohon terveydenhoitoon enempi.

Jos minä olisin päättämässä valtion budjetista, lakkauttaisin tuon julkisen terveydenhuollon kokonaan! :wanha:

EOS pahemmin tosta asiasta. En yleensä jaksa odottaa kuin se 3 tuntia päivystyksessä ja sitten hilippasen kotio. Ja kiltisti maksan terveyskeskuskäynnin jota en ole edes käyttänyt...
Pitää kyllä olla pää kainalossa kun seuraavan kerran menen.

Joillain paikkakunnilla toimii toisilla ei.

Eräässä nimeltämainitsemattoman paikkakunnan arvauskeskuksessa on mm. vain yksi päivä kuukaudesta varattu sille, että saa varata ajan. Olihan "huvittavaa" kun menin varaamaan aikaa ja vastaanotossa nainen sanoo, että tule varaamaan aika vasta ensi viikolla. Ilme oli ensin jotain tällaista: :eek: ja muuttui hiljalleen tällaiseksi :curs:. Muutenkin julkinen terveydenhuolto toimi kyseisellä paikkakunnalla "hieman" omituisesti.

Onneks on yksityinen työterveyshuolto. Viimeks kävin arvauskeskuksessa reilu 10 vuotta sitten kun iski intin viikonloppuvapaalla raju korvatulehdus ja meinas pää räjähtää. Ei siinä auttanut selittää ettei siellä kassun hoitolassa ole kuin lääkintämies buranapurkin kanssa viikonloppuna, laittoivat himaan takaisin.

Eiköhän se riipu kunnasta ja yksiköstäkin,tuo palvelun taso..
En toki kiistä palvelujen huonontumista,vaan työsarka on "pikkuisen" muuttunut ajan saatossa,liian vähän hlökuntaa ja ihan liian vähän rahaa...

Mun mielestä koko julkisen terveydenhoidon voisi lopettaa edellyttäen, että verotus lasketaan sitten sen mukaisesti alemmalle tasolle. Suomen terveydenhoitojärjestelmä on tiensä päässä, ja palvelun laatu on aivan hanurista. Voisi samalla purkaa kaikki muutkin sosiaalivaltion monumentit.

Kyllä se näin on, että Suomella menisi paljon paremmin jos tämä ruotsalaisilta apinoitu hyvinvointivaltio-järjestelmä purettaisiin. Porukat maksaisivat vähemmän veroa ja maksaisivat niistä palveluista mitä käyttävät. Kaikki turhat sosiaaliavustukset pois periaatteella "ei kättä pidä ruokkiman, mikä ei työtä tee".

Originally posted by edelbrock
.... Kaikki turhat sosiaaliavustukset pois periaatteella "ei kättä pidä ruokkiman, mikä ei työtä tee".

Olen aika pitkälle samaa mieltä mutta tuossa on muutamia ongelmia.

Jos kättä ei ruokita niin se tulee ryöstämään sinut.

Toisekseen, mitä tehdään käsille jotka ovat olleet esimerkiksi vammaisia syntymästään saakka tai jotka joutuvat johonkin vakavaan onnettomuuteen?

Itse en juurikaan luota julkiseen terveydenhuoltoon. Eniten mua ihmetyttää se, mikä on lääkärin vastuu työstään ja toheloinneistaan? Jos kiervesmies tekee virheen, niin se on nähtävillä jonkun talon seinällä maailman tappiin asti. Jos taas lääkäri tekee vastaavan mokan, niin kirjoitellaan vähän papereita ja "potilaalle" kolme metriä maata päälle. Erehtyminen on inhimillistä, mutta silkka huolimattomuus ja piittaamattomuus :curs: .... Kyse on sentään ihmishengistä.

Originally posted by Cthulhu

Pannaan sinne vastaan niin monta poliisia kuin kukainenkin haluaa maksaa. Tai pystytetään sellainen aita niin kuin muunkin roskasakin takia tehdään.

Toisekseen, mitä tehdään käsille jotka ovat olleet esimerkiksi vammaisia syntymästään saakka tai jotka joutuvat johonkin vakavaan onnettomuuteen?

Olisko yksityinen vakuutus mitään? Jos ei se kiinnosta, niin ainahan voi laskea vapaaehtoisen avun varaan (keräykset yms.).

Olen aika pitkälle samaa mieltä mutta tuossa on muutamia ongelmia.

Rikollisille tehdään tietenkin samalla tavalla kuin kaikissa muissakin maissa: ne lukitaan pois pahoja tekemästä, laitetaan pakkotyöhön tai likvidoidaan. Mitäs yllättävää tässä muka on?

Vammaisiiin ja muihin toiminnoiltaan vajaavaisiin mun tuskin tarvii edes vastata. Eiköhän muissakin länsimaissa noi hoideta maksutta, vaikka ei kyseessä sosiaalivaltio olisikaan.

Alhaisempien verojen takia ihmisille jäisi enemmän rahaa käteen, jolloin kulutus lisääntyisi. Lisääntynyt kotimainen kysyntä lisää tuottavuutta ja työllisyyttä, jolloin koko maalla menisi paremmin. Tähän malliin joutuu Suomi menemään mukaan viimeistään suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle.

Originally posted by Baarikello
Pannaan sinne vastaan niin monta poliisia kuin kukainenkin haluaa maksaa. Tai pystytetään sellainen aita niin kuin muunkin roskasakin takia tehdään.
Toimisiko se noin? :lol2:
Eikö poliiseistakin ole pulaa?

Taas tämä alkaa...:wanha: ...ei jaksa...

Tuleeko se halvemmaksi kuin nykyinen järjestelmä?

Olisko yksityinen vakuutus mitään?

Entä, jos vammaisen lapsen vanhemmilla ei ole varaa ostaa vakuutusta?
Entä, jos ihminen on vammainen ja täysin rahaton niin pitääkö hänen antaa vain kuolla pois?

Hmm. minun mielestäni nykyinen järjestelmä imee mutta, jos me aioimme elää yhteiskunnassa niin kyllä siinä pitää olla jotain yhteisvastuuta tai se ei ole yhteiskunta.

Tuleeko se halvemmaksi kuin nykyinen järjestelmä?

Sillä ei ole väliä. Pääasia on, että se on oikeudenmukainen.

Entä, jos vammaisen lapsen vanhemmilla ei ole varaa ostaa vakuutusta?

Sitä pitää miettiä ennen kuin tekee lapsia. Jos nyt vahinko on kuitenkin sattunut, niin toisten lompsilta ei rahoja enemmistöpäätöksellä eikä väkivalloin haeta. Vapaaehtoinen apu kai jää sitten ainoaksi vaihtoehdoksi.:(

Entä, jos ihminen on vammainen ja täysin rahaton niin pitääkö hänen antaa vain kuolla pois?

Voihan sitä mennä auttamaan - vapaaehtoisesti.:)

[B....[/B]

Jos asia on näin niin miksi meidän edes kannatti rakentaa minkäänlaista yhteiskuntaa?

Olisi kai ollut parempi pysyä puissa ja viskellä oksan pätkillä jokaista muuta saman lajin edustajaa?

Uusliberalistit ovat kuin kommareita, heidät pitää ampua aina kohdatessa

:rolleyes:

Blaaah...

locked.gif

Baarikellon kanssa on turha väitellä huonompiosaisten asemasta.
Itsekkyys kukoistakoon...

HurLumHei

No juurikin näin. suomen ja muiden pohjoismaiden "hyvä" sosiaaliturva juontaa ajalle jolloin itänaapuri oli voimissaan ja moni lähti sinne paremman leivän edessä. meidän oli keksittävä joku täky millä pitää duunarit myllyn kahvassa täällä. eräänlainen soisalistinen malli "kaikki puhallamme yhteen hiileen". sotien jälkeen maassa oli vielä vahva työläishenki ja rahaa käytettiin maan rakentamiseen. tästä eteenpäin kaikki onkin ollut yhtä alamäkeä. typerän kansan vähiä oikeuksia ollaan leikattu joka käänteessä. nuoret eivät enää tiedä mikä ammattiliitto on, tai halua kuulua siihen. moniko otti ilolla vastaan kokonaisen prosentin veronalennuksen? tai kuinka paljon viinaveron laskeminen näkyy Sinun taskussasi? mutta raha on jostain otettava. varmaa on etteivät rikkaat niitä kuluja maksa. eli supistettava menoja. julkinen terveyden huolto. poliisivoimat. vanhusten huolto. lapset. koulutus. kyllä ihmettelen jos 10 vuoden päästä saa kirjastosta jotain ilman kirjavakuutusta. mutta mikäs syynä? typerä kansa valinnut päättäjänsä. onko se nyt ihme jos puolueet jotka ovat olleet vallassa aina eivät muista millaista se on elää tavallisena pulliaisena. ajatteleeko Sinun laillasi paremmin A: valt. tiet. YO, fil. maist. vai B: luottamusmies, kirvesmies. turha itkeä kun lipponen ajelee mersullaan ohi. Sinä sen sinne olet laittanut. mä olisin valmis maksaa veroja vaikka 50% jos raha menis minne mun mielestä kuuluiskin. mutta nyt iloisimmat uutiset ovat lehdissä " Emme irtisanokkaan 600 henkeä. Vain 590.". kuka se haukkui kommareita? me emme ainakaan myisi maatamme pois. Vähä niiku noi vanhat inkkarit:D

Tuli aika paatosta mut asioita kannattaa aina pikkasen miettiä. ja kenties tehdä asian hyväks jotain.:piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom